Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.
Witam Wszystkich Forumowiczów.
Od niedawna stałem się "szczęśliwym"????? posiadaczem Peugeota Boxera 2.8 HDI z 2001 roku.
Jakieś 2-tygodnie temu wkurzony straszliwie powolnym, rozgrzewaniem się silnika oddałem auto do mechanika.
Okazało się, że do wymiany pompa wody i termostat.
Niestety żeby się do niej dostać trzeba zdjąć rozrząd opuścić silnik itp.
Niby wszystko zostało zrobione tak jak należy ale od tego momentu auto wyraźnie jest bardziej ospałe....
Na autostradzie max jaki udało mi się osiągnąć to 136 km/h. Na piątym biegu maksymalne obroty to 3500/min
Przed naprawą auto bez problemu latało po 150 km/h co przy krótkim nadwoziu i 128 KM nie jest jakimś nad wyraz wielkim osiągnięciem.
Dzisiaj niby poodciągali przewody o Turbiny ale jeszcze nie wiem z jakim skutkiem.
Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby coś doradzić? Ewentualnie polecić w Krakowie jakiegoś mechanika znającego się na tych autach i będącego w stanie zdiagnozować problem?
Bardzo proszę o rade bo już powoli tracę nerwy.
Pozdrawiam
Gabson
Ostatnio zmieniony przez gabson dnia Pią 03 Sty 2014, 23:22, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 00:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.
No, a co na to mechanik, do którego oddałeś auto w sprawie układu chłodzenia? Tylko na chłodnicy i termostacie się zna? Jeżeli przed naprawą wszystko grało, a po odbiorze przestało grać, to mamy poprawiać fuszerkę mechanika, gdy w ogóle silnika nie widzimy i nie słyszymy?
Pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest zawsze, o ile usterka nie jest oczywista, tj. np. paliwo nie leje się na silnik i glebę, podłączenie komputera silnikowego do skanera zewnętrznego (diagnoskopu) i odczytanie, co jest zawarte w pamięci trwałej. Na pewno są zapisy usterki, zwłaszcza jeżeli w międzyczasie zapala się kontrolka "check engine" na pulpicie (popularny "helikopterek").
Oznacza to, że silnik cały czas jest w "trybie awaryjnym pracy", polegającym na ograniczeniu obrotów do 3500 obr/min oraz "zdjęciu nogi z gazu za kierowcę".
Nic na to nie poradzisz, dopóki nie usuniesz usterki. Bowiem to komputer decyduje o pracy silnika od momentu włożenia kluczyka do stacyjki, a nie kierowca.
Prawdopodobnie niedomaganie sprowokowane jest zaledwie dwoma odchyłkami od normy, tj. "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa".
Do najbardziej dokuczliwych sprawców w silnikach HDI starszego i młodszego rocznika należy "przeciekanie" układu recyrkulacji spalin (EGR) i/lub "zawyżone" wskazania masowego przepływomierza powietrza (mpp).
Dlatego silnik "muli" z powodu wspomnianego "trybu awaryjnego", będącego następstwem sytuacji: "za mało powietrza". Spaliny EGR "wypychają" bowiem świeże powietrze z dolotu.
Silnik dostaje "muła", dymi na czarno zwłaszcza w momencie przyspieszania, niekiedy "szarpie" oraz bardzo dużo pali.
Mechanicy nieobeznani z tematem: EGR plus przepływomierz, dobierają się do Bogu ducha winnej turbosprężarki oraz wtryskiwaczy i pompy WC - najtrwalszych i najdroższych elementów.
Według mojego rozeznania, winnym w 99% jest banalny jakiś zaworek upustowy spalin EGR, urwany, poluzowany drucik przepływomierza lub ordynarnie zapchany filtr paliwa i/lub powietrza.
Natomiast najdroższe i najtrwalsze podzespoły, o których mowa wyżej, zaledwie w ułamkach procentów.
Tymczasem mechanicy właśnie dobierają się do tych najmniej winnych, co jest dla mnie swoistą "ciekawostką przyrodniczą", której nie jestem w stanie zrozumieć.
Jeżeli mechanik nie potrafi nic poradzić, bo nie kapuje o co chodzi, to przynajmniej uzyskaj od niego numery kodów usterek (nawet bez objaśnień) i prześlij na forum, wtedy pogadamy konkretnie.
Sądzę, że każdy tutaj udzieli Ci podobnej rady, chyba, że lubi się bawić w "zgaduj-zgadulę" lub jest jasnowidzem...
Spójrz jak inni koledzy wchodzą na forum przygotowani, nie tylko z informacją typu "coś się zepsuło i auto nie chce jechać", np. tutaj i tutaj. Nie zwracaj uwagi, że to inna gablota niż BOXER. Ale ten sam lub różniący się pojemnością HDI. Niejednemu psu na imię "burek"...
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pią 03 Sty 2014, 20:28, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Przepraszam też za niedoprecyzowanie pytania. Otóż na biegach od 1 do 4 auto kręci prawie normalnie. Nie jest aż tak zrywne jak było ale kręci spokojnie.
Jadąc autostrada na 5 biegu silnik nie jest wstanie przekroczyć 3500 obr/min a tym samym przekroczyć bariery 135 km/h.
Nie zaswieca sie i nie święcił check. Auto odpala bez problemu. Chodzi równo i cicho.
Nie dymi ani nie kopcu.
Dzisiaj mechanicy podokrecali przewody od turba podejrzewam ze te co mieli na wierzchu i stwierdzili ze wszystko jest ok.
Po tych zabiegach motor wkrecil sie na 3750 obrotów na 5 biegu. Jednak trwało to dłużej niż przed wymianą tej nieszczęsnej pompy.
Czy nie orientujecie gdzie w krakowie mogę pojechac na komputer w celu sprawdzenia parametrów o które prosi kolega KotBury?
Ci mechaicy których robiłem auto posiadają tylko laptopa z jakim biednym programem.....
Zależy mi na kimś kto ma pojęcie o silnikach.HDI
Bardzo z góry dziękuję za odpowiedź.
Mam nadzieję ze tym razem nie naruszyłem żadnego z punktów regulaminu a jeżeli tak to z góry przepraszam.
Pozdrawiam
Gabson
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 04 Sty 2014, 13:53
Temat postu:
Re: ( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.
Cytat:
Na 5 biegu silnik nie jest w stanie przekroczyć 3500 obr/min, a tym samym przekroczyć bariery 135 km/h. Nie zaswieca sie i nie świecił check. Auto odpala bez problemu. Chodzi równo i cicho. Nie dymi ani nie kopci.
Nie daj się zwieść pozorom i w żadnym wypadku nie pozwalaj zbliżać się mechanikom do turbosprężarki, wtryskiwaczy i pompy wysokiego ciśnienia paliwa.
Po co grzebali i odłączali jakieś przewody? Żeby se popatrzeć, co kotek ma w środku? Już ich ręce świerzbią i pierwsze za co się zabrali, to za element, który jest w stanie przetrwać bez szwanku ze 3 takie HDI. Oczywiście, odpowiednio chroniony, co jest osobnym tematem, który na forum występuje w wielkiej ilości.
Zasada jest taka, że jeśli turbosprężarka nie piszczy przeraźliwie, nie "bierze" oleju (uszkodzone uszczelnienia) i pracuje choćby przez jedną sekundę bez zastrzeżeń, a konkretnie czuje się w jakimkolwiek momencie "odlot" silnika, to nie wolno nawet zbliżać na odległość mniejszą niż 2 km do tego instrumentu.
To samo dotyczy wtryskiwaczy oraz pompy wysokiego ciśnienia paliwa, które są u Ciebie w pełni sprawne, ponieważ jednostka napędowa zapala bez problemów, nie "telepie" na wolnych obrotach, pracuje równo i nie kopci.
Zatem jeżeli znajdziesz w końcu krakowskiego mechanika, obeznanego z systemem Common Rail, to postaw mu kwestię zadaniowo: nie zezować na turbosprężarkę, pompę WC i wtryskiwacze. Na pytanie dlaczego, odpowiedz, że taki masz kaprys, albo forum Cię uświadomiło. Możesz przedrukować i pokazać mu powyższe wskazówki.
Oczywiście, dopuszczalna jest jak najbardziej "bezdotykowa" pełna diagnostyka skanerem zewnętrznym. Wskazana jest zwłaszcza analiza wydruków danych bieżących silnika na "kwestionowanych obrotach". Można zrealizować jeżdżąc z laptopem diagnostycznym na kolanach po ulicy, o czym jest mowa w wylinkowanych tematach.
Ma się rozumieć, w razie wątpliwości, powinieneś wszystko konsultować z nami.
Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 06 Sty 2014, 22:42, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.
Bardzo dziękuję.
Właśnie od 2 dni szukam jakiś mechaników z odpowiednim sprzętem diagnostycznym.
Jak tylko wyjaśnię sprawę to na pewno napiszę na forum co było trąfem i który z krakowskich mecenasów trafnie go zdjagnozował.,
Pozdrawiam
Gabson
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.