Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gabson

Czytelnik



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krakow
Posiadane auto: Renault Master 2.5D 1999r. Alfa Romeo 146 1.4 TS 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Sty 2014, 21:36
Temat postu:

Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.


Witam Wszystkich Forumowiczów.
Od niedawna stałem się "szczęśliwym"????? posiadaczem Peugeota Boxera 2.8 HDI z 2001 roku.
Jakieś 2-tygodnie temu wkurzony straszliwie powolnym, rozgrzewaniem się silnika oddałem auto do mechanika.
Okazało się, że do wymiany pompa wody i termostat.
Niestety żeby się do niej dostać trzeba zdjąć rozrząd opuścić silnik itp.
Niby wszystko zostało zrobione tak jak należy ale od tego momentu auto wyraźnie jest bardziej ospałe....
Na autostradzie max jaki udało mi się osiągnąć to 136 km/h. Na piątym biegu maksymalne obroty to 3500/min
Przed naprawą auto bez problemu latało po 150 km/h co przy krótkim nadwoziu i 128 KM nie jest jakimś nad wyraz wielkim osiągnięciem.
Dzisiaj niby poodciągali przewody o Turbiny ale jeszcze nie wiem z jakim skutkiem.
Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby coś doradzić? Ewentualnie polecić w Krakowie jakiegoś mechanika znającego się na tych autach i będącego w stanie zdiagnozować problem?
Bardzo proszę o rade bo już powoli tracę nerwy.

Pozdrawiam
Gabson


Ostatnio zmieniony przez gabson dnia Pią 03 Sty 2014, 23:22, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
TAIF

Junior admin


Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 6434
Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz.
Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Czw 02 Sty 2014, 22:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.


Kolego ,pkt.10 popraw temat ,w przeciwnym razie post będzie usunięty .
_________________
Regulamin forum dyskusyjnego.










Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 00:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.


No, a co na to mechanik, do którego oddałeś auto w sprawie układu chłodzenia? Tylko na chłodnicy i termostacie się zna? Jeżeli przed naprawą wszystko grało, a po odbiorze przestało grać, to mamy poprawiać fuszerkę mechanika, gdy w ogóle silnika nie widzimy i nie słyszymy?

Pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest zawsze, o ile usterka nie jest oczywista, tj. np. paliwo nie leje się na silnik i glebę, podłączenie komputera silnikowego do skanera zewnętrznego (diagnoskopu) i odczytanie, co jest zawarte w pamięci trwałej. Na pewno są zapisy usterki, zwłaszcza jeżeli w międzyczasie zapala się kontrolka "check engine" na pulpicie (popularny "helikopterek").
Oznacza to, że silnik cały czas jest w "trybie awaryjnym pracy", polegającym na ograniczeniu obrotów do 3500 obr/min oraz "zdjęciu nogi z gazu za kierowcę".
Nic na to nie poradzisz, dopóki nie usuniesz usterki. Bowiem to komputer decyduje o pracy silnika od momentu włożenia kluczyka do stacyjki, a nie kierowca.

Prawdopodobnie niedomaganie sprowokowane jest zaledwie dwoma odchyłkami od normy, tj. "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa".

Do najbardziej dokuczliwych sprawców w silnikach HDI starszego i młodszego rocznika należy "przeciekanie" układu recyrkulacji spalin (EGR) i/lub "zawyżone" wskazania masowego przepływomierza powietrza (mpp).
Dlatego silnik "muli" z powodu wspomnianego "trybu awaryjnego", będącego następstwem sytuacji: "za mało powietrza". Spaliny EGR "wypychają" bowiem świeże powietrze z dolotu.
Silnik dostaje "muła", dymi na czarno zwłaszcza w momencie przyspieszania, niekiedy "szarpie" oraz bardzo dużo pali.

Mechanicy nieobeznani z tematem: EGR plus przepływomierz, dobierają się do Bogu ducha winnej turbosprężarki oraz wtryskiwaczy i pompy WC - najtrwalszych i najdroższych elementów.
Według mojego rozeznania, winnym w 99% jest banalny jakiś zaworek upustowy spalin EGR, urwany, poluzowany drucik przepływomierza lub ordynarnie zapchany filtr paliwa i/lub powietrza.
Natomiast najdroższe i najtrwalsze podzespoły, o których mowa wyżej, zaledwie w ułamkach procentów.
Tymczasem mechanicy właśnie dobierają się do tych najmniej winnych, co jest dla mnie swoistą "ciekawostką przyrodniczą", której nie jestem w stanie zrozumieć.

Jeżeli mechanik nie potrafi nic poradzić, bo nie kapuje o co chodzi, to przynajmniej uzyskaj od niego numery kodów usterek (nawet bez objaśnień) i prześlij na forum, wtedy pogadamy konkretnie.

Sądzę, że każdy tutaj udzieli Ci podobnej rady, chyba, że lubi się bawić w "zgaduj-zgadulę" lub jest jasnowidzem...

Spójrz jak inni koledzy wchodzą na forum przygotowani, nie tylko z informacją typu "coś się zepsuło i auto nie chce jechać", np. tutaj i tutaj. Nie zwracaj uwagi, że to inna gablota niż BOXER. Ale ten sam lub różniący się pojemnością HDI. Niejednemu psu na imię "burek"...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pią 03 Sty 2014, 20:28, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
piekny-gienus

Auto Maniak



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3336
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 18:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.


witam ... Kolega wyzej praktycznie podpowiada nic dodac .
Powrót do góry
gabson

Czytelnik



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krakow
Posiadane auto: Renault Master 2.5D 1999r. Alfa Romeo 146 1.4 TS 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 23:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.


Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Przepraszam też za niedoprecyzowanie pytania. Otóż na biegach od 1 do 4 auto kręci prawie normalnie. Nie jest aż tak zrywne jak było ale kręci spokojnie.
Jadąc autostrada na 5 biegu silnik nie jest wstanie przekroczyć 3500 obr/min a tym samym przekroczyć bariery 135 km/h.
Nie zaswieca sie i nie święcił check. Auto odpala bez problemu. Chodzi równo i cicho.
Nie dymi ani nie kopcu.
Dzisiaj mechanicy podokrecali przewody od turba podejrzewam ze te co mieli na wierzchu i stwierdzili ze wszystko jest ok.
Po tych zabiegach motor wkrecil sie na 3750 obrotów na 5 biegu. Jednak trwało to dłużej niż przed wymianą tej nieszczęsnej pompy.
Czy nie orientujecie gdzie w krakowie mogę pojechac na komputer w celu sprawdzenia parametrów o które prosi kolega KotBury?
Ci mechaicy których robiłem auto posiadają tylko laptopa z jakim biednym programem.....
Zależy mi na kimś kto ma pojęcie o silnikach.HDI
Bardzo z góry dziękuję za odpowiedź.
Mam nadzieję ze tym razem nie naruszyłem żadnego z punktów regulaminu a jeżeli tak to z góry przepraszam.
Pozdrawiam
Gabson
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 23:36
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 04 Sty 2014, 13:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.


Cytat:
Na 5 biegu silnik nie jest w stanie przekroczyć 3500 obr/min, a tym samym przekroczyć bariery 135 km/h. Nie zaswieca sie i nie świecił check. Auto odpala bez problemu. Chodzi równo i cicho. Nie dymi ani nie kopci.
Nie daj się zwieść pozorom i w żadnym wypadku nie pozwalaj zbliżać się mechanikom do turbosprężarki, wtryskiwaczy i pompy wysokiego ciśnienia paliwa.
Po co grzebali i odłączali jakieś przewody? Żeby se popatrzeć, co kotek ma w środku? Już ich ręce świerzbią i pierwsze za co się zabrali, to za element, który jest w stanie przetrwać bez szwanku ze 3 takie HDI. Oczywiście, odpowiednio chroniony, co jest osobnym tematem, który na forum występuje w wielkiej ilości.

Zasada jest taka, że jeśli turbosprężarka nie piszczy przeraźliwie, nie "bierze" oleju (uszkodzone uszczelnienia) i pracuje choćby przez jedną sekundę bez zastrzeżeń, a konkretnie czuje się w jakimkolwiek momencie "odlot" silnika, to nie wolno nawet zbliżać na odległość mniejszą niż 2 km do tego instrumentu.

To samo dotyczy wtryskiwaczy oraz pompy wysokiego ciśnienia paliwa, które są u Ciebie w pełni sprawne, ponieważ jednostka napędowa zapala bez problemów, nie "telepie" na wolnych obrotach, pracuje równo i nie kopci.

Zatem jeżeli znajdziesz w końcu krakowskiego mechanika, obeznanego z systemem Common Rail, to postaw mu kwestię zadaniowo: nie zezować na turbosprężarkę, pompę WC i wtryskiwacze. Na pytanie dlaczego, odpowiedz, że taki masz kaprys, albo forum Cię uświadomiło. Możesz przedrukować i pokazać mu powyższe wskazówki.

Oczywiście, dopuszczalna jest jak najbardziej "bezdotykowa" pełna diagnostyka skanerem zewnętrznym. Wskazana jest zwłaszcza analiza wydruków danych bieżących silnika na "kwestionowanych obrotach". Można zrealizować jeżdżąc z laptopem diagnostycznym na kolanach po ulicy, o czym jest mowa w wylinkowanych tematach.
Ma się rozumieć, w razie wątpliwości, powinieneś wszystko konsultować z nami.

Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 06 Sty 2014, 22:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gabson

Czytelnik



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krakow
Posiadane auto: Renault Master 2.5D 1999r. Alfa Romeo 146 1.4 TS 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 05 Sty 2014, 21:46
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Ogromna Prośba o pomoc i radę. Dziwny problem z mocą.


Bardzo dziękuję.
Właśnie od 2 dni szukam jakiś mechaników z odpowiednim sprzętem diagnostycznym.
Jak tylko wyjaśnię sprawę to na pewno napiszę na forum co było trąfem i który z krakowskich mecenasów trafnie go zdjagnozował.,
Pozdrawiam
Gabson
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot Boxer »

Opinie o samochodach Peugeot Boxer - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

23 900

2010r.

277 000 km

wielkopolskie

PeugeotPartner

10 000

2007r.

235 000 km

lubelskie

Peugeot3008

24 900

2010r.

212 000 km

lubelskie

Peugeot3008

99 900

2020r.

55 000 km

wielkopolskie

Peugeot2008

46 300

2016r.

125 645 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System