Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OLEG33

Czytelnik



Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Międzyrzec Podlaski
Posiadane auto: Peugeot 607 sedan 2.2hdi 2001r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 05 Sty 2014, 10:44
Temat postu:

cisnienie paliwa 2.2hdi


witam pojawia mi sie czasem błąd antypolution.... klasyka, po podpieciu kompa okazuje sie ze cisnienie paliwa jest czasem nieprawidłowe, podczas dłuzszego postoju na odpalonym silniku np. korek wyskakuje chek i auto niema mocy jedzie ale dretwo musze sie zatrzymac zgasic auto i po odpaleniu wszystko gra chek znika po jakims czasie sam, czasem auto potrafi zgasnac podczas jazdy ale zadko, czy ktos ma podobny problem ??? co sprawdzic?? od czego zaczc??
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 07 Sty 2014, 01:49
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


Zacznij od własnej orientacji, co to jest regulacja ciśnienia paliwa w zasobniku (5 - rysunek poniżej).

Jest to schemat ogólny układu zasilania paliwa i dotyczy każdego silnika Common Rail, w tym również HDI.

"Regulacja ciśnienia paliwa w zasobniku" jest to po prostu bilansowanie paliwa wytworzonego (sprężonego) przez pompę wysokiego ciśnienia (10), a zużytego przez wtryskiwacze elektrohydrauliczne (1-4). Oznacza to, że w każdym ułamku sekundy pracy silnika nie może być paliwa ani "za mało", ani "za dużo", tylko tyle, ile potrzebne jest w danym momencie do wtrysku.

Za bilansowanie paliwa w obwodzie wtryskowym odpowiada komputer, inaczej sterownik wtryskowy (12), który działa za pośrednictwem następujących narzędzi:
1) Elektromagnetyczne zawory regulacyjne ciśnienia paliwa w zasobniku, tj. w zależności od generacji HDI:
- regulator wydatku (dozownik paliwa niskiego ciśnienia) (11).
Uwaga! zamontowany na pompie WC, mimo, że reguluje ciśnienia w zasobniku (5), a nie reguluje w żadnym wypadku pompy WC.;
- zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (zrwc) (8 lub wariantowo 9, w zależności od producenta BOSCH, DELPHI, SIEMENS).

2) Czujnik ciśnienia paliwa (7) i czujnik temperatury paliwa (6).

Komputer orientuje się, jakie ciśnienie paliwa panuje w danym momencie w obwodzie wtryskowym po sygnałach analogowych elektrycznych z czujnika ciśnienia (7) (od 0,5 do 4,8 V). Czyli każda wartość pomiędzy "widełkami" 0,5-4,8 V informuje sterownik, że ciśnienie w zasobniku wynosi od 50 do 1600 bar (lub inna wartość maksymalna w zależności od generacji HDI).

Jeżeli podczas pracy silnika na różnych prędkościach obrotowych ciśnienie paliwa zadane (teoretyczne) równa się rzeczywistemu, to komputer odbiera to jako prawidłowa regulacja ciśnienia paliwa.

Jeśli natomiast wartości ciśnień różnią się między sobą, to komputer zaczyna być "niezadowolony". Oznacza to bowiem, że szwankuje regulacja ciśnienia paliwa, a co za tym idzie, nie zgadza się bilans paliwa wytworzonego ze zużytym.

Zła regulacja ciśnienia jest niebezpieczna z dwóch przeciwstawnych powodów:
a) jeżeli ciśnienie paliwa spada zbyt szybko, oznacza być może nieszczelność i lanie się paliwa na gorący silnika, co grozi pożarem;
b) jeżeli ciśnienia paliwa jest zbyt wysokie, oznacza groźbę rozsadzenia systemu wtryskowego.

Z pewnością domyślasz się teraz, że komputer musi mieć do dyspozycji odpowiednie narzędzia wykonawcze (nastawniki), żeby zapobiec w/w dwóm skrajnościom.
Posługuje się właśnie zaworami regulacyjnymi wymienionymi w pkt 1.

Szczegóły działania elektrozaworów pokazane są na przykładzie układu wtryskowego SIEMENS II-ej generacji - rysunek poniżej.

Regulator wydatku (3) jest zaworem elektromagnetycznym operującym w obszarze niskiego ciśnienia paliwa (kolor zielony). Nazywany jest niekiedy "dozownikiem niskiego ciśnienia".
Komputer impulsując mocniej prądem "taktującym", otwiera szerzej zawór (3), umożliwia "dozowanie" większej ilości paliwa ze zbiornika (kolor niebieski) i pompy przetłaczającej niskiego ciśnienia (2) do pompy WC (1). Wskutek tego pompa WC spręża paliwo do większego ciśnienia (kolor czerwony) przy tych samych obrotach.
I odwrotnie: gdy komputer impulsuje słabiej elektrozawór (3), tym mniej paliwa wpływa do pompy WC (1). Spręża ona słabiej paliwo i ciśnienie podawane do zasobnika (7) i na wtryskiwacze (5) spada.

Regulacja za pomocą regulatora wydatku jest płynna, nie wymaga zbyt wielkich sił, ponieważ odbywa się po stronie niskiego ciśnienia (kolor zielony). W zależności od potrzeb w danym momencie, komputer reaguje niezwykle precyzyjnie, dozując dosłownie paliwo "po kropelce".

Regulator ciśnienia (4) jest zaworem elektromagnetycznym operującym w obszarze wysokiego ciśnienia paliwa (kolor czerwony). Nazywany jest niekiedy "zaworem regulacyjnym wysokiego ciśnienia".
Komputer impulsując silniej prądem "taktującym" zawór (4), "zatyka mocniej dziurę", a więc uniemożliwia "upust" większej ilości paliwa z obwodu wysokiego ciśnienia do przelewu do zbiornika (kolor żółty "c"). Ciśnienie w zasobniku (7) wrasta.
I odwrotnie: gdy komputer impulsuje słabiej elektrozawór (4), tym więcej paliwa ucieka do przelewu "c" zamiast do zasobnika i wtryskiwaczy. Ciśnienie w zasobniku (7) spada.

W wypadku tego konkretnego obwodu wtryskowego SIEMENS zrwc (4) jest zaworem pomocniczym dla "regulatora wydatku" (3).

Natomiast ogólnie ten sposób regulacji ciśnienia jest nazywany 2-zaworowym, który właściwie stał się powszechnym od roku mniej więcej 2003.

Wnioski:
Zakłócenia w pracy silnika, czyli wg Ciebie "klasyka", a więc "skoki" ciśnienia paliwa, biorą się więc przede wszystkim z niedomagań tych dwóch elektrozaworów.
Jeżeli, przykładowo, regulator wydatku (3) jest częściowo zatkany metalowymi opiłkami lub innymi zanieczyszczeniami, to następuje oczywiste zakłócenie przepływu paliwa z obwodu niskiego ciśnienia do obwodu wysokiego ciśnienia. Pompa WC dostaje po prostu za mało paliwa niż potrzebuje w danej chwili i również wtryskiwacze dostają go za mało. Zaczynają szwankować obroty, spada moc, silnik niekiedy szarpie i gaśnie, mimo nienagannej kondycji pompy WC i wtryskiwaczy. Winny jest tylko jeden elektrozawór, który nie reguluje prawidłowo ciśnienia w zasobniku.

To samo dotyczy zrwc (4), z tym że raczej jego niedomaganie ma inny charakter, a mianowicie: zła regulacja gdy potrzeba nagle "zbić" ciśnienie do minimalnego. Typowym przykładem jest sytuacja, gdy kierowca chce się schować za pojazd na ulicy, a jest rozpędzony do 160 km/h. Zdejmuje nogę z gazu, hamuje, lecz ciśnienie w zasobniku wciąż jest bardzo wysokie, mimo całkowicie zamkniętego regulatora wydatku (3). Natomiast zrwc (4) "zacina się" w położeniu "wysokie ciśnienie", zamiast "zerowe ciśnienie". Czyli nie ma upustu nadmiaru paliwa do przelewu do zbiornika. I co teraz? No "kiszka". Częstym objawem takiego typu awarii jest "niegaśnięcie" silnika, mimo wyjętego kluczyka ze stacyjki.

W konkluzji chcę Cię przestrzec od razu, że w zetknięciu z mechanikami spotkasz się z "parciem" na wymianę pompy WC i wtryskiwaczy. Tymczasem zazwyczaj winna jest w 90% zła regulacja paliwa, o czym mowa.
Dlatego nie daj się robić w wałka, tylko żądaj konkretnych dowodów w postaci odczytów z pamięci sterownika wtryskowego. Tylko komputer prawdę Ci powie, co się dzieje niedobrego w silniku. Jeżeli mechanik twierdzi na wstępie: panie, tutaj wszystko jest do wymiany: pompa WC, wtryskiwacze i turbosprężarka, to bez słowa rób szybciutko w tył zwrot i omijaj gościa ze 2 km z daleka...

Wszelkie wątpliwości na styku z mechanikami i w/w najtrwalszymi i najdroższymi elementami w silniku HDI, konsultuj na bieżąco z nami, a dobrze na tym wyjdziesz.

Ze swej strony sądzę, że usterka może być banalna, jak np. zapchany filtr paliwa lub inna pier***ka po stronie niskiego ciśnienia.

Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
MrJacko407SW

Czytelnik



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 HDi 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 09 Lut 2014, 20:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


Witam,

Mam błąd z ciśnieniem paliwa w mojej 407 SW, 2.0 HDi, 136 KM, 2005r. typ RHR, przejechane 210 tys. Moje pytanie, czy po wymianie regulatora wydatku, wystarczy kasowanie błędu, czy trzeba go jakoś na nowo zainstalować do sterownika wtrysków?

Jak na razie KotBury jest najbliższy tezie usterki, z którą walczę. Mój Peugeot odpala na dotyk, ale z 3 min. po odpaleni, wariuje. Skaczą mu obroty do 800, nie reaguje w ogóle na pedał gazy, silnikiem strasznie telepie (tak jakby nie dostawał paliwa albo nie pracował na wszystkich cylindrach), pojawiają się pęcherzyk powietrza w przewodzie między filtrem, a pompą, ale gdy raz naciśnie się pompkę paliwa (przy filtrze paliwa) to wraca do normy. Właśnie to naciśnięcie na pompkę (pchnięcie paliwa do pompy, jakby sztuczne zwiększenie ciśnienia) doprowadza do szukania usterki gdzieś w układzie paliwa i puki co stawiam na wadliwość mechaniczną, ponieważ komputer nie informuje o błędzie lub błąd sterowani wtryskami, źle reguluje którymś z zaworów (rzwc lub regulator wydatku - niskiego ciśnienia), ale diagnoza komputerowa nie wskazuje na sterownik, chyba że jest coś nie tak jego programem (sterownika wtrysków).

Dotychczasowe dochodzenie usterki:
1.) filtr paliwa wymieniony,
2.) wymieniony zrwc (oryginał siemens), ponieważ po diagnozie komputerem (sprawdzany przez auto.com i viaken) wyskoczył błąd - błąd zniknął, objawy nie,
3.) wszelkie parametry w normie, ciśnienia sprawdzone przez auto.com, oczywiście, auto gdy zaczyna "wariować", parametry też szaleją,
4.) układ od zbiornika paliwa do pompy sprawdzony - szczelny i czysty,
5.) pompa zdemontowana (podejrzewaliśmy, że sekcja ssąca paliwo walnięta) i sprawdzona u specjalisty, pracowała kilka godzin na "stole" i "ekg" pompy było w normie - popa w dobrym stanie,
6.) wtryski na przelewy sprawdzone - pracują książkowo i co do kropli równo,
7.)Po przeczytaniu wątku na tym forum opisanego przez KotBury jutro zamawiam regulator wydatku (oryginał Bosch) (mimo, iż nie pokazuje błędu)

Mam nadzieję, że wymiana regulatora niskiego ciśnienia coś zmieni, ponieważ po dotychczasowych obserwacjach, dalszych objawach i eliminowaniu po kolei wątpliwości dochodzimy do kolejnej, najbardziej prawdopodobnej, czyli własnie tego regulatora wydatku.

Jeśli jednak nic to nie zmieni, pozostaje nam chyba tylko sterownik wtryskami, już przymierzałem się do zakupu nowego (puki co, czekam, aż przyślą zamówiony kabel i program pp2000, w planie było sprawdzenie i ewentualne przeinstalowanie softu sterownika wtryskami). Aha zapomniałem dodać, że dosyć często były momenty, że komputer diagnozujący (auto.com i viaken) miał problemy z połączeniem się z BSI - może ta informacja coś zmieni.
Jak już pisałem coś ze sterowaniem sygnałem na regulatory też może być nie tak, ponieważ walczę jeszcze z jednym problemem - wypalanie FAP. Mianowicie gdy się wypala (co około 500km) w większości przypadków, komputer nie informuje w ogóle o cyklu wypalania, poznaje jedynie po ciepłych lusterkach i przede wszystkim strasznym szarpaniu silnika - objaw z który również walczę (co kilka sekund, na ułamek sekundy tak jakby się turbo wyłączało i stąd jest takie szarpanie). Dodam jeszcze, że FAP kilka razy wypalałem porządnie na autostradzie i nic to nie zmienia. Może jest to powiązane z ciśnieniem paliwa (z którym walczę) w jakiś sposób, przez sterowniki lub BSI.

Jeśli ktoś to czyta i ma jakiś pomysł to proszę o pomoc. Moją 407 kupiłem w połowie grudnia 2013, a w połowie stycznia zaczęły się przeboje z tym ciśnieniem (ich intensywność była narastająca), natomiast FAP od początku jego posiadania tak działał i w między czasie pękła mi czołowa szyba. Z tym FAP myślałem, że tak powinno być, jednak chyba, nie - to szarpanie jest nie do zniesienia, nie planuje usuwać filtra FAP, wolałbym rozwiązać ten problem, kilka wątków jest na forach (stąd wiem, że objawy wypalania u mnie są BARDZO nie właściwe), ale do tej pory nie znalazłem rozwiązania tego problemu.
Jak widać długo się nie nacieszyłem moją 407, auto naprawdę wygodne, zrywne, ładne i ogólnie fajne, ale i puki co nie mam pozytywnego zdania na temat tych peugeot'ów, w ręcz przeciwnie - pomóżcie je zmienić.

Dziękuję i Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 09 Lut 2014, 23:46
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


Cytat:
W połowie stycznia zaczęły się przeboje z tym ciśnieniem (ich intensywność była narastająca), natomiast FAP od początku jego posiadania tak działał i w między czasie pękła mi czołowa szyba. Z tym FAP myślałem, że tak powinno być, jednak chyba, nie - to szarpanie jest nie do zniesienia, nie planuje usuwać filtra FAP, wolałbym rozwiązać ten problem, kilka wątków jest na forach (stąd wiem, że objawy wypalania u mnie są BARDZO nie właściwe), ale do tej pory nie znalazłem rozwiązania tego problemu.
Ponawiam pytanie, które już tutaj gdzieś zadałem: gdzie miałeś oczy i uszy, kupując egzemplarz w tak kiepskim stanie? Trzeba zacząć bezwarunkowo od układu zasilania paliwa. Nie od FAP-a, turbosprężarki i wydechu, ponieważ (powtarzam po tysiąckroć) w/w elementy nie "szarpią" silnikiem, ponieważ nie są "wtryskiwane sekwencyjnie", tak jak paliwo.

Grzanie lusterek, szyb, coraz większa częstotliwość prób wypalania FAP, itd., wynikają z pierwotnej przyczyny, tj. nadmiernego wydzielania tłustej sadzy. Jest to spowodowane z kolei "zdefektowanym" spalaniem paliwa. Tu: prawdopodobnie uszkodzonym "regulatorem wydatku", chociaż nie tylko.
Zatem komputer, wyczuwając czujnikami coraz większe nagromadzenie tłustych spalin w katalizatorze, FAP-ie i całym wydechu, usiłuje je daremnie wypalić. Jest to sytuacja beznadziejna i nie zmieni się na lepsze, dopóki nie usunie się usterki po stronie paliwa. Albo innej, będącej pierwotną przyczyną wydzielania nadmiernej ilości sadzy, jak np. układ recyrkulacji spalin (EGR), o którym też jest mowa w licznych tematach na forum.

Takie jest moje zdanie, choć mogę się mylić co do szczegółów. Jednak gdy przedstawisz na forum konkretne numery kodów usterek (bez objaśnień) i w dodatku pobranych "markowym" diagnoskopem zewnętrznym typu planet/lexia/proxia, to będzie można coś bliżej powiedzieć.

Tak więc działaj dalej na "polu paliwowym", aczkolwiek nie mam dobrych wieści jeśli chodzi o system SIEMENS. Mianowicie, nie jest możliwa wymiana "regulatora wydatku" (3) jako osobnej części. Tylko w całości z pompą WC. Takie są wymagania firmy, chyba, że coś się zmieniło i ja o tym nie wiem.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
MrJacko407SW

Czytelnik



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 HDi 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 12 Lut 2014, 16:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


Witam,

KotBury dziękuję Ci za odpowiedź.

Co do tego oczy i uszy otwarte, to były i 3 razy jeździłem go sprawdzać (zimny, ciepły, wyboje, silnik, sprzęgło, blacharka itd.), jak bym wiedział, ze takie cyrki będą to nigdy bym się w to nie pchał, a co do układu SIEMENS, że są kijowe, to dowiaduję się już jako użytkownik/właściciel 407’ki.

Wymieniłem regulator wydatku i objawy są zatrze, ale dalej są – rzadziej, czyli tak jak zaczynała się cała ta historia, więc pewnie objawy na nowo będą się nasilać i być może błędem jest, że nie wymieniłem razem z regulatorem wydatku - pompy. W pompie są dwa regulatory (wydatku i zrwc) i brak czujników, dlatego na chłopski rozum, dlaczego przy wymianie regulatora wydatku, trzeba wymienić pompę? Pompa sprawdzana w specjalistycznym sprawdzonym zakładzie (wtryski i pompy stale grono znajomych zleca tej firmie z pozytywnym rezultatem).
Gdybym teraz zdecydował się na wymianę popy (tak jak pisałeś) to mogę w nią wstawić te nowe regulatory, które wstawiłem w obecną pompę?
Czy musze kupować nową pompę (ok. 1500zł brutto za oryginał SIEMENS), czy mogę kupić używkę (ok. 500zł), tzn. czy używka nawet dobra nic nie zmieni, bo może być ustawiona dla innego układu/z innego samochodu?
Sprawa jest taka, że koszty rosną, a usterka jak była, tak jest . Gdybym wiedział na 100%, że to pompa i nawet jak by kosztowała więcej, ale miałbym pewność, że po jej wymianie wszystko będzie ok., to bym to zrobił i nie patrzał, aż tak na cenę, ale boje się podejmować kolejnych bardzo kosztownych kroków, które jednoznacznie nie usuwają usterki.
Aha, EGR zaślepiony przy wejściu do dozownika powietrza.

W planie mam:
1.) Osobny zbiornik paliwa (podpiąć dopływ i odpływ) i spróbować na czystym paliwie (bez dodatku dla FAP).
2.) Sprawdzić pracę bez filtra (obudowa paliwa sprawdzana, zalana pianką i puszczone powietrze pod ciśnieniem)

Ta sprawa mnie strasznie męczy i mimo to, że lubię jeździć komunikacją miejską Wink, to mam już dosyć problemów mojej 407’ki. Musze przyznać, że Twoje uwagi są najbardziej sensowne, pomocne i nabrałem do nich zaufania! Odważyłbym się na stwierdzenie, że HDi’ki i Peugeot’y to masz w małym palcu Wink, a na pewno bogatą wiedzę. Dlatego, może byśmy się dogadali i mógłbym wstawić auto do Ciebie (auto stoi w Wielgowie/Szczecin – 15 min do Goleniowa), chociażby na bardziej precyzyjną diagnozę/opinie, bo mi się pomysły, wiedza i siły kończą.

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 12 Lut 2014, 16:08
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 13 Lut 2014, 00:05
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


Cytat:
Wymieniłem regulator wydatku i objawy są zatrze, ale dalej są – rzadziej, czyli tak jak zaczynała się cała ta historia, więc pewnie objawy na nowo będą się nasilać i być może błędem jest, że nie wymieniłem razem z regulatorem wydatku - pompy.
Nie wiem, na jakiej podstawie wymieniłeś regulator wydatku (3 - drugi rysunek)? Mówiłeś o jakimś błędzie - jaki jest konkretny numer kodu usterki? Jeżeli będziesz nadal tak działał "w ciemno", to naprawdę skutecznie zniechęcisz się (albo nieudolność mechaników to sprawi) do marki.
Czyli ani nie wiesz, dlaczego wymieniono elektrozawór dozujący, ani na co wskazuje komputer wtryskowy jako usterkę przez niego wykrytą i zarejestrowaną.
No, to tylko siąść i płakać...

Przyjazd do mnie w ogóle nie wchodzi w rachubę, ponieważ nie mam warsztatu, stosownych narzędzi i w ogóle mój zawód jest całkiem inny.

Proponuję zacząć od najprostszych rzeczy, które można wykonać bez dodatkowych kosztów, tj. po pierwsze, zmierzyć ciśnienie paliwa (a raczej podciśnienie) za filtrem i przed filtrem. Na rysunku "Układ wtryskowy SIEMENS" jest to obszar paliwa zaznaczony kolorem niebieskim "a".

Podciśnienie musi się mieścić w "widełkach" tak jak na rysunku, tzn. od -0,5 do -1,5 bar.

Pomiaru można bardzo łatwo dokonać, wpinając się w szybkozłączki niskiego ciśnienia za filtrem paliwa normalnym manometrem, zdolnym do odczytu podciśnienia (nie nadciśnienia).
Jest to bardzo ważne, bo w przeciwieństwie do układu SIEMENS i DELPHI, w których od zbiornika do pompy WC panuje podciśnienie, jedynie w układzie BOSCH jest nadciśnienie, które wytwarza pompa elektryczna przetłaczająca zanurzona w zbiorniku.

Pomiaru dokonać najlepiej podczas "kwestionowanych" obrotów, tj. gdy silnik zaczyna "telepać".

Interpretacja wyników:
1) Jeżeli podciśnienie zaczyna przewyższać graniczne -1,5 bar, oznacza, że trzeba coraz większej siły, żeby "zassać" potrzebną ilość paliwa do wnętrza pompy WC. Pierwszym podejrzanym w takiej sytuacji jest co? Filtr paliwa, który bezwarunkowo wymieniamy na nowy, mimo, że był przed chwilą wymieniony. Po czym mierzymy podciśnienie ponownie w tych samych warunkach. Jeżeli nadal zwyżkuje ponad -1,5 bar, należy szukać do skutku przyczyn "przypchania" obiegu paliwa, ponieważ to jest rzeczywisty powód "telepania" silnika.
Niedoceniana jest sprawa odpowietrzenia zbiornika. Jeżeli zatka się ono błotem i in. zanieczyszczeniami, to zwykle po opróżnieniu zbiornika do połowy, tworzy się "poduszka podciśnienia" nad powierzchnią paliwa. Czyli pompa przetłaczająca (2), zintegrowana z napędem pompy WC (1), ma coraz większe trudności z "ssaniem" wystarczającej ilości paliwa. Zatem podciśnienie wzrasta nawet przed filtrem ponad -1,5 i więcej bar.

Oczyszczenie odpowietrzenia zbiornika z brudu i błota całkowicie przywraca pełną sprawność silnika bez "telepania" i innych "sensacji".

Uwaga! Zwracam uwagę na konieczność każdorazowej kontroli dna puszki filtra paliwa (przy wymianie filtra) na obecność opiłków metalu lub innych, "twardych" zanieczyszczeń.

2) Jeżeli podciśnienie spada poniżej -0,5 bar lub jest niemierzalne, oznacza całkowite otwarcie przewodów paliwowych do atmosfery, czyli "zapowietrzenie". Analogicznie j/w - szukać do skutku dziur w przewodach paliwowych, szybkozłączkach, uszczelnieniach puszki filtra paliwa, a także przed samym wejściem do pompy WC "a".
Doświadczenie uczy, że najczęstsze błędy w kwestii "otwarcia do atmosfery" popełnianie są w pobliżu puszki filtra paliwa. Wkłady filtra są nieoryginalne, źle zakładane, pokrywki filtra krzywo dokręcane, nieszczelne, niewłaściwie zamknięte szybkozłączki, brak uszczelek (oringów), itp.

3) Jeżeli podciśnienie na "kwestionowanych" obrotach nie budzi zastrzeżeń, należy zmierzyć ciśnienie przelewu "c" (kolor żółty) zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia (zrwc) (4). Powinno ono być nie większe niż 1 bar (100 kPa).

Przypominam, że na wejściu paliwa do pompy WC, niezależnie od obrotów silnika, panuje podciśnienie (od -0,5 do -1,5 bar (-50 do -150 kPa), a na przelewie z pompy WC nadciśnienie (max 1 bar).

Zwyżka ciśnienia przelewu ponad 1 bar (100 kPa) oznacza to samo, co w punkcie 1: zapchanie przelewu zrwc. Paliwo nie ma swobodnego ujścia do zbiornika, dlatego silnik "szarpie", a nawet gaśnie. Sytuacja przypomina do złudzenia wsadzanie kartofla do rury wydechowej, z tym, że chodzi tu o paliwo, a nie spaliny.

Skutecznym sprawdzianem przelewu jest po prostu odłączenie rurki giętkiej z króćca przelewowego "c" i ponowny zapłon silnika. Jeżeli podczas gazowania na postoju (podstawić pod króciec przelewowy naczynie, żeby ewentualnie nadmiar paliwa nie lał się na silnik i glebę) znika "telepanie", gdzie przedtem było cały czas, oznacza zatkanie lub zgięcie rurki przelewowej.

Kontrola niskiego ciśnienia paliwa, do której potrzebujesz jedynie manometru na podciśnienie i nadciśnienie z odpowiednimi złączkami, pozwala wykluczyć obwód niskiego ciśnienia paliwa z kręgu podejrzanych, bez potrzeby wymiany i eksperymentowania w ciemno z bardzo drogimi zaworami, pompami WC i wtryskiwaczami.

Czyli najpierw odsunąć na bok niskie ciśnienie paliwa jako całkowicie sprawne, a dopiero potem martwić się dalej.

Przede wszystkim jednak nie kupować części "na zapas". Stosować raczej politykę ostrożnego, niedrogiego eksperymentowania z podmianą części z innego silnika oraz jazdą testową. Dopiero gdy usterka znika, kupować daną część, a nie odwrotnie.

Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

Pzdr KotBury

PS
Cytat:
a co do układu SIEMENS, że są kijowe, to dowiaduję się już jako użytkownik/właściciel 407’ki.
Nie powiedziałem, że układy wtryskowe SIEMENS są lepsze lub gorsze w porównaniu z innymi. Nie ma badań na "gorszość" lub "lepszość" części danej firmy, przynajmniej ja nie słyszałem, żeby ktokolwiek je prowadził. Natomiast opinie użytkowników kształtują się w zależności co kto posiada. Jedni więc narzekają na DELPHI, bo mają DELPHI, a inni na SIEMENSY, itd.

Wyraziłem jedynie opinię na dziwną zachowawczość f-my SIEMENS, która nie pozwala np. na wymianę "regulatora wydatku" (3) jako osobnej części, podczas gdy DELPHI to robi. Dotyczy to również wtryskiwaczy. To jest dla mnie niepojęte i wręcz jakieś... ruskie?


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 14 Maj 2014, 10:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
MrJacko407SW

Czytelnik



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 HDi 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Lut 2014, 13:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


Witam,

Dzięki za odpowiedź.

Po wymianie filtra wymieniłem w pierwszej kolejności zrwc, ponieważ diagnostyka komputerem cały czas na niego wskazywała, mimo prób kasowania. Następnie regulator wydatku, ponieważ objaw nie znikał, a po naciśnięciu pompki paliwa/dodania ciśnienia do pompy (na pompę niskiego ciśnienia) auto wracało do normy, a na myśl cisnęły się wnioski, że regulator wydatku ”błędnie” steruje/dawkuje ciśnieniem do pompy wysokiego ciśnienia. Trochę to zmieniło, bo poprzednio bez względu na temperaturę silnika, silnik szalał, a teraz objawy są jak na początku(gdy zaczynała się powoli ta historia), czyli auto szaleje między 5min od uruchomienia silnika (jak jest zimny) do temp. ok.70-80stopni oleju i chłodziwa (czyli jeszcze przez chwilę po otwarciu termostatu).

Wracając do błędów, wczoraj podłączałem na auto.com (ustawienia: Peugeot – 407 – 2005 – RHR 2.0L – Siemens SID 803 – MT/AT) i nie mogę usunąć błędów (stałe):
1.) U1118 – Brak komunikacji z BSI lub układem klimatyzacji.
2.) P1693 – Sterowany start i stop silnika. Żądanie uruchomienia lub wyłączenia silnika nieobecne lub nieważne.
3.) U2001 – Niespójne informacje zdalnie sterowanego uruchomienia.

Błędy które wykasowałem:
1.) P1198 – kontrola wtrysków, błąd wewnętrzny ECU (możliwe, bo wtryski były wypinane)
2.) P0087 – ciśnienie w rampie paliwa/systemowy za niskie ciśnienie (jak zaczyna ”szarpać” obrotami i nie reagować na gaz, to prawdopodobnie ten błąd wyskakuje, bo normalnie ma koło300 bar w zasobniku rail, ale gdy „szaleje” to i ciśnienie szleje)
3.) P1351 – Błąd obwodu sterowania przekaźnika na dogrzewanie, - nie podłączony (również odłączałem – w obudowie filtra paliwa, bo również sprawdzaliśmy co będzie się działo)

Może te informacje pomogą w dalszej diagnozie;), a co do forum to adresu na pewno nie zapomnę, jak i podpisuje się pod stwierdzeniem – lepszego pomocy w Internecie nie znalazłem – Dzięki.
_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 14 Lut 2014, 09:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


No i teraz nastała jasność... Trzeba było od początku tak mówić, a nie wymieniać części "na pałę". W zasadzie wszystkie wskazane błędy mogą przyczyniać się do "szarpania":
Cytat:
U1118 – Brak komunikacji z BSI lub układem klimatyzacji.
P1693 – Sterowany start i stop silnika. Żądanie uruchomienia lub wyłączenia silnika nieobecne lub nieważne.
U2001 – Niespójne informacje zdalnie sterowanego uruchomienia.
P0087 – ciśnienie w rampie paliwa/systemowy za niskie ciśnienie (jak zaczyna ”szarpać” obrotami i nie reagować na gaz, to prawdopodobnie ten błąd wyskakuje, bo normalnie ma koło300 bar w zasobniku rail, ale gdy „szaleje” to i ciśnienie szaleje).
Pierwszy błąd U1118 można na razie pominąć, gdyż jest wariantowy (albo bsi, albo klima). Gdyby był brak komunikacji z bsi, to silnik by stanął, a nie miałeś, zdaje się, takiej sytuacji?

Błąd P1693 też jest raczej odległy od specyfiki usterki, tzn. dotyczy stacyjki i immoblizera. Sprawia po prostu problemy z uruchomieniem silnika. Być może związany jest z chwilowym odłączeniem akumulatora(?)

Błąd U2001 bliski jest zarówno "komunikacji z bsi" (U1118), jak i "sterowany start i stop" (P1693). Na razie więc odpuściłbym sobie go.

Pozostałe błędy, z wyjątkiem P0087, nie mają znaczenia w sensie specyfiki usterki.

Najbardziej podejrzany jest błąd: P0087 Regulation of diesel high pressure. EDC16C3 - Diesel high pressure monitoring. Pressure below the reference value. (leak). / Regulacja wysokiego ciśnienia paliwa. Sterownik BOSCH EDC16C3 - Ciśnienie paliwa poniżej wartości zadanej (normatywnej) - możliwy przeciek.

Komputer zatem wcale nie wskazuje tylko na "regulator wydatku" (3) i "regulator ciśnienia" (4), które wymieniasz lub usiłujesz wymienić. Mowa jest ogólnie o regulacji (kontroli) ciśnienia paliwa w zasobniku, które okresowo jest poniżej wartości teoretycznej, przewidzianej w programie komputera. A nawet następuje taki spadek ciśnienia, że sugeruje "przeciek".

Owszem, za regulację ciśnienia odpowiadają bezpośrednio dwa elektrozawory, o których mowa. Jednak również czujnik ciśnienia paliwa, który może wprowadzać w błąd komputer poprzez swoje "fałszowanie" wartości ciśnienia. Jeżeli, przykładowo, czujnik "skacze" co chwila i pokazuje zamiast 300 bar - 150 bar, to komputer również "źle" impulsuje wtryskiwacze prądem taktującym, mimo nienagannej kondycji całego układu wtryskowego.
Winien jest tylko jeden czujnik, który przekłamuje rzeczywiste wartości ciśnienia.

Podobny spadek ciśnienia wywołają następujące elementy:
1) Cały obwód niskiego ciśnienia paliwa, łącznie z filtrem paliwa, przeciekami, zapowietrzeniem, itp. Sposób sprawdzenia szeroko omówiłem w poprzednim wejściu.

2) Uszkodzenie wtryskiwaczy, w tym szczególnie "lanie" do cylindra. Procedura sprawdzenia jest również szeroko omówiona w innych wątkach, których poszukiwanie powierzam zainteresowanemu.

3) Autentyczny, fizyczny przeciek paliwa na zewnątrz, zarówno po stronie niskiego, jak i wysokiego ciśnienia. Obserwować cały silnik na zalanie ropą w miejscach przebiegu rurek paliwowych, w gniazdach wtryskiwaczy, w pobliżu zbiornika, w okolicach pompy WC oraz zasobnika (railu).

Od razu kieruję do najbliższego i najświeższego wątku m.in. na temat czujnika ciśnienia tutaj.

Proponuję podobną procedurę działania, tj. najpierw w miarę możliwości podmienić np. czujnik ciśnienia paliwa z innego, bliźniaczego silnika i wykonać jazdę testową. Potem ewentualnie kupować części, nie odwrotnie.

Uważać na otwarcie obwodu bardzo wysokiego ciśnienia paliwa! Czytać ostrzeżenie w tej sprawie we wskazanym wątku.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
MrJacko407SW

Czytelnik



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 HDi 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Lut 2014, 12:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


Witam,

Przyszedł kabel i program Peugeot Planet (z instalacją walczyłem do wieczora), również manometry do pomiaru podciśnienia (jestem dopiero przed robieniem pomiarów podciśnienia na układzie niskiego ciśnienia - do pompy wc, jak wcześniej podpowiadałeś KotBury). Natomiast po przeczytaniu podesłanego tematu, mimo braku problemów z kablami - wypiąłem wszystkie wtyczki od BSI oraz sterowników (wyglądały na nieskazitelne), dla pewności potraktowałem "kontaktem" i kombinowałem z czujnikiem ciśnienia. I tu kolejny problem - kupiłem nowy czujnik (ale Bosch 370zł - katalogowa 550zł, na szczęście z możliwością zwrotu), który różniły się rezystancją od obecnie zamontowanego, wkręciłem go w zasobnik (myślę hura czujnik fałszuje, zaraz będzie problem rozwiązany), a tu Peugeot nawet nie zagadał! Wkręciłem z powrotem stary i auto odpala Sad, więc z tą podmiana od bliźniaczej jednostki to tak nie do końca, dziś będę próbował z czujnikiem od Mondeo, taki sam silnik, ale Delphi (i też ma inną rezystancję).
Wczoraj po zainstalowaniu pp2000 od razu oczywiście test na aucie.

Wyskoczyły mi błędy:


Większość się kasuje poza jednym:
P1352 - Kalkulator sterujący silnikiem, Stały błąd. Obwód przekaźnika pod- i dogrzewania Przekaźnik nie sterowany a świece zasilane

Gdy wpada w zły cykl (słabe ciśnienie), pojawia się błąd, o którym wcześniej pisałem P1198 (Kalkulator sterujący silnikiem Nadzór wysokiego ciśnienia oleju napędowego Regulator wydatku w położeniu granicznym.). Parametry rejestrowane przy tym błędzie:
prędkość obrotowa - 960 obr/min (moment gdy spada z obrotów i próbuję dalej ruszyć)
zmierzony wydatek wtryskiwania 27.74 mg/wtrysk
temp. płynu chłodni. - 63 stop C
napięcie aku. - 14,12 Wolt(y)
stan silnika - obciążony silnik
czas, który upłynął od + APC - 129 sekund
temp. olej. napędowego - 44 stopnie C
ciśnienie oleju napędowego - 125 bar
RCO regulatora ciśnienia - 42%
RCO regulatora wydatku - 24 %
wartość zadana oleju napędowego - 0 bar

- Tu pytanie czy mierzone ciśnienie paliwa nie powinno być równe zadanemu ciśnieniu paliwa?

Reszty błędów nie opisuję, bo wydaje mi się mniej ważne.
Znajdę gdzieś jakie rezystancje powinny mieć czujniki w moim aucie (zwłaszcza czujnik wysokiego ciśnienia) bym mógł je po kolej sprawdzać?
Jak robię bieżący pomiar, to ciśnienie się nie zacina, pracuje adekwatnie do obrotów silnika - czy taki odczyt przez PP2000 nie wyklucza usterki czujnika, skoro odczyt ciśnienia paliwa jest płynny i czytelny? - również, gdy auto wpada w ten cykl złej pracy (słabe ciśnienie, brak reakcji na pedał gazu), to czujnik pokazuje rzeczywiste ciśnienie na zasobniku (ok. 100-130 bar, czyli dużo za małe).

Mój problem dalej nie rozwiązany i dalej walczę ;( może powyższe niuanse pomogą w ocenie sytuacji.

Dzięki i Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 20 Lut 2014, 13:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


Kolejny klubowicz, który konkretnie przystępuje do sprawy i od razu są wyniki. Mam na myśli zaopatrzenie się w planetę, która uściśliła usterki, będące poprzednio niezbyt klarowne. Proponuję odrzucić na razie pierwszy błąd (przekaźnik świec żarowych), ponieważ nie ma wpływu na sprawność rozruchu silnika oraz jego obroty. Natomiast pozostałe błędy mogą być jak najbardziej przyczyną perturbacji z zapłonem i dalszą jazdą.

Wydaje się, iż niedomaganie bierze się z niepewnej komunikacji pomiędzy bsi, sterownikiem, poszczególnymi nastawnikami (m.in. "regulator wydatku niskiego ciśnienia") oraz czujnikami.

Pomimo istotnego wkładu pracy, włożonego w przywrócenie styków na kablach i pinach, sądzę, że nadal tam tkwi problem. Przeczytaj uważnie wątek niemal identyczny do Twojego, w którym kolega klubowicz borykał się ze "stykami chwiejnymi" właśnie w obszarach, o których mowa tutaj. Chodzi zwłaszcza o elementy newralgiczne z punktu widzenia regulacji ciśnienia, a więc "regulator wydatku", który dopiero co zdaje się wymieniłeś na nowy lecz nie sprawdziłeś kabli styków, itd.

Powodzenia w diagnozowaniu i owocnym wykorzystaniu nowego nabytku.

Pzdr KotBury

PS
Odczyty "parametrów bieżących" wyraźnie wskazują, że rzeczywiście chodzi o ciśnienie paliwa. "Wartość zadana zero" jest dysponowana przez komputer dlatego, że ciśnienie rzeczywiste jest za niskie jak na obroty 960 obr/min (125 bar, a powinno być co najmniej 600-800 bar). Po prostu komputer chce zgasić silnik z powodu olbrzymiej różnicy ciśnień, a tu "regulator" mu "świruje".
Powrót do góry
1100101

Dyskutant



Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 94
Skąd jesteś (miejscowość / region): BIAŁYSTOK
Posiadane auto: PEUGEOT 407SW 2.0 HDI \'07
Piwa: 5/1
Wysłany: Sro 14 Maj 2014, 09:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


Cytat:

Podciśnienie musi się mieścić w "widełkach" tak jak na rysunku, tzn. od -0,5 do -1,5 bar.


Rozumiem, że te -1,5bar to pomyłka przeliczeniowa. Więc jakie powinno być prawidłowe podciśnienie? (maksymalne podciśnienie -1bar, więcej się nie da )
Powrót do góry
stryj16

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 159
Skąd jesteś (miejscowość / region): pisarzowice
Posiadane auto: Audi A4 Avant 1.9 AFN
Piwa: 3/3
Wysłany: Pią 30 Maj 2014, 23:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


No więc tak, podjąłem współprace nad tą zagadką ze znajomym mechanikiem i to co komputer nam podpowiedział to że nie ma błędów w sterowniku... Ale za to dowiedziałem się też że samochód był bo dość konkretnym dzwonie! I to od tego czasu zaczęło się tak dziać
Powrót do góry
gadu-gadu
pablompy

Czytelnik



Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): gdańsk
Posiadane auto: Peugeot 607 2.2hdi 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Lip 2015, 10:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) cisnienie paliwa 2.2hdi


To ja się dołącze do tematu
od pewnego czasu mam nieciekawą przypadłość
auto 2.2 hdi z automatem.
Przy gwałtownym przyspieszaniu (pedał w podłodze) silnik gaśnie tak powyżej 3000 obr. , ale to nie jest regółą, bo np jadąc 100 km/h i chcą przyspieszyć - po wcisnięciu gazu tak do połowy też jest objaw gaśnięcia silnika.
Błąd odczystany to zbyt niskie ciśnienie paliwa,
podczas jazdy z komputerem widać że w momencie wciśnięcia gazu - komputer pokazuje dużą różnicę ciśnień - ciśnienie rzeczywiste - ciśnienie oczekiwane. silnik wyłącza się gdy różnica przekroczy około 300 bar (np ciśnienie rzeczywiste 600 - oczekiwane 900) .
Wymieniałem zwrc na nowy , sprawdzałem zasilanie i masę zaworu
W filtrze od pół roku pojawiają sie opiłki - pompa w zbiorniku paliwa też była wymieniona (skończyły sie w niej szczotki)

jakie propozycje ... ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 607 »

Opinie o samochodach Peugeot 607 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot108

39 900

2018r.

17 000 km

wielkopolskie

Peugeot208

17 900

2014r.

166 525 km

mazowieckie

Peugeot3008

79 800

2020r.

119 000 km

małopolskie

Peugeot5008

29 900

2015r.

210 000 km

łódzkie

Peugeot207

14 900

2008r.

219 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System