Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): OLECKO Posiadane auto: 307 SW 2.0 benz 2003r
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 09 Sty 2014, 03:02
Temat postu:
wymiana oryngów na rurkach od nagrzewnicy opis
1. na zgaszonym silniku odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego
2. spuszczamy płyn chłodzący ja to zrobiłem odłączając dolny przewód od chłodnicy (trzeba ścisnąć opaskę i ją zsunąć lekko obracając przewodem w lewo prawo zsunąć przewód z chłodnicy, nie zapomnij podstawić miski
4.wymontowujemy nagrzewnicę
odkręcamy 1,2,3,4,5 może nie być 2.3 u mnie tak było będziesz musiał sobie
dobrać te śrubki na wzór 1
przygotuj sobie małą miseczkę bo poleci trochę płynu
odchylając zaciski 6,7 wyciągamy powoli nagrzewnicę ja w miejscu łączenia śrub 2,3,4 pomagałem sobie płaskim śrubokrętem nie przejmuj się szorowaniem to tylko żeberka nagrzewnicy może z początku iść ciężko ale musi wyjść rurki siedzą dość głęboko
gdy już uda ci się wyciągnąć na rurkach które zostaną są dwa oryngi możesz je wziąć na wzór i dokupić drugie przybliżony ich rozmiar to 22x2,5 mm. przekrój okrągły
zakładasz nowe i składasz jeśli oryngi nie chcą wejść posmaruj je płynem do naczyć
dodatkowo w miejscu łączenia wokół oryngów posmarowałem silikonem do wysokich temperatur jak widać na zdjęciu nie żałuj silikonu niech nawet wypłynie
5.jak wszystko złożone zalewamy płyn nie zapomnij założyć węrzą od chłodnicy
6.musisz jeszcze odpowietrzyć układ ja robiłem tak zalewamy cały zbiorniczek odkręcamy odpowietrznik jest on w komorze silnika na przewodzie który idzie do nagrzewnicy najlepiej zdejmij pokrywę plastikową odkręcając plastikowe śrubki obracając je o 90 stopni
po zdjęciu pokrywy w miejscu zaznaczonym na żółto jest odpowietrznik jest to coś na kształt nakrętki na wentyl odkręć całkiem aż poleci płyn
odpal silnik niech pracuje ogrzewanie na maxa aż włączy się wentylator co jakiś czas odkręcaj odpowietrznik uwaga gorący płyn ja jeszcze zdejmowałem górny przewód od chłodnicy w celu pozbycia się powietrza cały czas kontroluj płyn w zbiorniczku
to wszystko
powodzenia
Ostatnio zmieniony przez oliwier11 dnia Pią 10 Sty 2014, 03:40, w całości zmieniany 2 razy
Re: ( Peugeot 307 ) wymiana oryngów na rurkach od nagrzewnicy opis
Witam. Odgrzeję temat (co prawda w c4 ale generalnie to samo) ... jestem po wymianie uszczelek i mam kilka wiadomości w kwestii uzupełnienia. Po demontażu okazało się że oryginalnie nie są to oringi tylko plastikowe stożkowe uszczelki - takie jak w syfonach pod umywalkowych. Założyłem gumowe (zwykłe oringi) o wym 2 x 2.62. W sklepach moto. nie mają gotowych kompletów dedykowanych a nawet numer ref. dotyczy całej nagrzewnicy wraz ze śrubkami i uszczelkami, tak że nie bardzo wiedzą jak dobrać. W czasie montażu użyłem wazeliny technicznej żeby wpychając ułożyły się w gniazdach odpowiednio. To tyle... Pozdrawiam _________________ Nie wiem, nie znam się...... zarobiony jestem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.