witam , w aucie zostala wymieniona pompa niskiego ciśnienia na nową , i problem polega na tym ze samochod odpala , ale gdy wejdzie na wysokie obroty to odłącza silnik i gaśnie , mianowicie czy jak sa oringi pekniete albo uszkodzone to będzie odłączało silnik?
Ostatnio zmieniony przez marcin15-12 dnia Nie 12 Sty 2014, 21:03, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 12 Sty 2014, 00:24
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) problem 306 2.0 hdi
Czy ogłosiłeś jakąś "zgaduj-zgadulę"?
Cytat:
Mianowicie czy jak sa oringi pekniete albo uszkodzone to będzie odłączało silnik?
Jakie oringi i gdzie?
Czy silnik był podłączony do diagnoskopu zewnętrznego i uzyskano pełne dane w czasie występowania usterki jak w tabelce poniżej?
Jeżeli nie ma pełnych lub chociaż częściowych danych odnośnie np. ciśnienia paliwa (wiersze 3 i 4), korekcji wtryskiwaczy (wiersze 7-10), synchronizacji rozrządu (2) oraz nastaw poszczególnych elektrozaworów (5, 6, 17, 18) - to można udzielić następującej odpowiedzi: "nie mam bladego pojęcia, co się dzieje. Może to być kilka, kilkadziesiąt, a nawet kilkaset przyczyn usterki".
Sprawę trzeba zgłosić do najbliższego mechanika/diagnosty, pożądany byłby znawca HDI. Niech czyta skanerem i bada, to niewiele kosztuje. Albo niech wymienia połowę silnika, ale na jego odpowiedzialność.
Jeżeli nie jest w stanie nic poradzić, dopiero wtedy zgłaszamy się na forum jak do ostatniej deski ratunku, a nie pierwszej.
Dlatego, że forum nie dysponuje żadnymi narzędziami i instrumentami, jedynie własnymi brains (mózgami). Jak więc ma postawić diagnozę, skoro nawet nie widzi i nie słyszy silnika?
- układ kontroli wysokiego ciśnienia p1112
-zawór kontroli ciśnienia p1138
mechanik kazał przeczyścić czujnik (koło pompy wtryskowej) bo mówił ze może jakiś syf sie dostał , wszystkie czujniki przeczyszczone, nawet cały bak i problem dalej nie znika , auto normalnie odpala i chodzi ale przy wyższych obrotach odcina silnik, i mam jechac do mechanika jak to może być jakaś drobna usterka więc pytam tutaj co jeszcze bym mógł sprawdzić?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 13 Sty 2014, 09:57
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) problem 306 2.0 hdi
No, to już jest coś... Czytamy więc uważnie, co komputer "miał na myśli" zapisując w pamięci trwałej poniższe usterki (tłumaczenie z angielskiego):
P1112 - Intake air temperature (IAT) sensor circuit Intermittent low voltage. EDC15C2 - Diesel high pressure monitoring function. Pressure lower than the minimum pressure. (leak). MM4MP2 - Motorised throttle control. / Obwód elektryczny czujnika temperatury powietrza - okresowo za niskie napięcie sygnału. Sterownik BOSCH EDC15C2 - regulacja wysokiego ciśnienia paliwa w zasobniku, ciśnienie poniżej minimum (możliwy przeciek). Przepustnica dławiąca powietrza(?)
P1138 - High pressure rail sensor fault / Lack of HO2S 2 switching - Sensor indicates rich. EDC15C2 - Fuel pressure. Stop requested but regulator still active. / Uszkodzenie czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku. Czujnik wskazuje wysoką wartość ciśnienia mimo wyłączenia silnika. Sterownik BOSCH EDC15C2 - ciśnienie paliwa, regulator wysokiego ciśnienia aktywny mimo zatrzymania silnika.
Jeżeli jest zrozumiałe, o co chodzi, to odsuwamy usterki nie dotyczące sterownika BOSCH na bok, a zajmujemy się pozostałymi. Czyli pierwsza rzecz, to rozpoznać, jaki mamy system wtryskowy: BOSCH, czy SIEMENS.
Następnie rozpoznajemy elementarne części w układzie wtryskowym paliwa, dopasowując do zgłoszonych usterek przez komputer - rysunek poniżej.
Wynika z tego, że komputer zgłasza dwie części w obwodzie wtryskowym jako uszkodzone, tj.:
1)zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (1a) - kod usterki P1112 - spadek ciśnienia paliwa poniżej minimum, możliwy przeciek;
2)czujnik ciśnienia paliwa (8) - usterka P1138 - czujnik wskazuje wysoką wartość mimo wyłączenia silnika.
Wobec tego trzeba się zająć tym, co wskazuje komputer, tj. najlepiej podmienić zrwc (1a) na identyczny, sprawny i wykonać jazdę testową po ulicy. Przy czym nie od rzeczy byłaby również jazda z laptopem diagnostycznym na kolanach, ponieważ potrzebna jest jednoczesna obserwacja wskazań czujnika ciśnienia paliwa (8), który również jest zgłoszony jako wadliwy (patrz "tabela parametrów bieżących" - wiersz 3 i 4).
Jeżeli mechanik stwierdzi, że obydwie części są do wymiany, to się na to nie godzić, bez uprzedniego sprawdzenia ich kabli i pinów. Dlatego, że 99% przyczyn niedomagań po stronie nastawników i czujników leży w drutach i stykach ("gdzie wystają kable, tam bieda"). Elementy te bowiem nie mogą się spalić, gdyż są zasilane prądem przemiennym 12 V, a nie stałym (zrwc) oraz 5 V (czujnik ciśnienia). Nie mogą się też zepsuć mechaniczne, bo nie mają części ruchomych lub ich niewielką ilość.
Wyjątek stanowi zrwc (1a), który może przeciekać na uszczelkach (oringach) i stąd pojawia się usterka P1112 (m.in. możliwy przeciek). Jeżeli zrwc jest sprawny elektrycznie, to być może wystarczy go przepłukać, wymienić oringi na nowe, po czym "lać i latać dalej"...
Uwaga! Sprawą priorytetową w przypadku usterek w obwodzie paliwowym jest sprawdzenie, czy na dnie puszki filtra głównego paliwa znajdują się metalowe opiłki ("złote wióry") lub "złota mąka". Dlatego, że w razie ich występowania, stanowi odpowiedź na pytanie o przyczyny wszystkich niedomagań w pracy silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.