Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 306 ) problem 306 2.0 hdi



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin15-12

Czytelnik



Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie
Posiadane auto: peugeot 306
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 11 Sty 2014, 19:29
Temat postu:

problem 306 2.0 hdi


witam , w aucie zostala wymieniona pompa niskiego ciśnienia na nową , i problem polega na tym ze samochod odpala , ale gdy wejdzie na wysokie obroty to odłącza silnik i gaśnie , mianowicie czy jak sa oringi pekniete albo uszkodzone to będzie odłączało silnik?

Ostatnio zmieniony przez marcin15-12 dnia Nie 12 Sty 2014, 21:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 12 Sty 2014, 00:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 306 ) problem 306 2.0 hdi


Czy ogłosiłeś jakąś "zgaduj-zgadulę"?
Cytat:
Mianowicie czy jak sa oringi pekniete albo uszkodzone to będzie odłączało silnik?
Jakie oringi i gdzie?
Czy silnik był podłączony do diagnoskopu zewnętrznego i uzyskano pełne dane w czasie występowania usterki jak w tabelce poniżej?


Jeżeli nie ma pełnych lub chociaż częściowych danych odnośnie np. ciśnienia paliwa (wiersze 3 i 4), korekcji wtryskiwaczy (wiersze 7-10), synchronizacji rozrządu (2) oraz nastaw poszczególnych elektrozaworów (5, 6, 17, 18) - to można udzielić następującej odpowiedzi: "nie mam bladego pojęcia, co się dzieje. Może to być kilka, kilkadziesiąt, a nawet kilkaset przyczyn usterki".

Sprawę trzeba zgłosić do najbliższego mechanika/diagnosty, pożądany byłby znawca HDI. Niech czyta skanerem i bada, to niewiele kosztuje. Albo niech wymienia połowę silnika, ale na jego odpowiedzialność.
Jeżeli nie jest w stanie nic poradzić, dopiero wtedy zgłaszamy się na forum jak do ostatniej deski ratunku, a nie pierwszej.
Dlatego, że forum nie dysponuje żadnymi narzędziami i instrumentami, jedynie własnymi brains (mózgami). Jak więc ma postawić diagnozę, skoro nawet nie widzi i nie słyszy silnika?

Pzdr KotBury
Powrót do góry
marcin15-12

Czytelnik



Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie
Posiadane auto: peugeot 306
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 12 Sty 2014, 21:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 306 ) problem 306 2.0 hdi


komputer wykazał następujące błędy :

- układ kontroli wysokiego ciśnienia p1112
-zawór kontroli ciśnienia p1138


mechanik kazał przeczyścić czujnik (koło pompy wtryskowej) bo mówił ze może jakiś syf sie dostał , wszystkie czujniki przeczyszczone, nawet cały bak i problem dalej nie znika , auto normalnie odpala i chodzi ale przy wyższych obrotach odcina silnik, i mam jechac do mechanika jak to może być jakaś drobna usterka więc pytam tutaj co jeszcze bym mógł sprawdzić?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 13 Sty 2014, 09:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 306 ) problem 306 2.0 hdi


No, to już jest coś... Czytamy więc uważnie, co komputer "miał na myśli" zapisując w pamięci trwałej poniższe usterki (tłumaczenie z angielskiego):
P1112 - Intake air temperature (IAT) sensor circuit Intermittent low voltage. EDC15C2 - Diesel high pressure monitoring function. Pressure lower than the minimum pressure. (leak). MM4MP2 - Motorised throttle control. / Obwód elektryczny czujnika temperatury powietrza - okresowo za niskie napięcie sygnału. Sterownik BOSCH EDC15C2 - regulacja wysokiego ciśnienia paliwa w zasobniku, ciśnienie poniżej minimum (możliwy przeciek). Przepustnica dławiąca powietrza(?)

P1138 - High pressure rail sensor fault / Lack of HO2S 2 switching - Sensor indicates rich. EDC15C2 - Fuel pressure. Stop requested but regulator still active. / Uszkodzenie czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku. Czujnik wskazuje wysoką wartość ciśnienia mimo wyłączenia silnika. Sterownik BOSCH EDC15C2 - ciśnienie paliwa, regulator wysokiego ciśnienia aktywny mimo zatrzymania silnika.


Jeżeli jest zrozumiałe, o co chodzi, to odsuwamy usterki nie dotyczące sterownika BOSCH na bok, a zajmujemy się pozostałymi. Czyli pierwsza rzecz, to rozpoznać, jaki mamy system wtryskowy: BOSCH, czy SIEMENS.

Następnie rozpoznajemy elementarne części w układzie wtryskowym paliwa, dopasowując do zgłoszonych usterek przez komputer - rysunek poniżej.


Wynika z tego, że komputer zgłasza dwie części w obwodzie wtryskowym jako uszkodzone, tj.:
1) zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (1a) - kod usterki P1112 - spadek ciśnienia paliwa poniżej minimum, możliwy przeciek;
2) czujnik ciśnienia paliwa (8) - usterka P1138 - czujnik wskazuje wysoką wartość mimo wyłączenia silnika.

Wobec tego trzeba się zająć tym, co wskazuje komputer, tj. najlepiej podmienić zrwc (1a) na identyczny, sprawny i wykonać jazdę testową po ulicy. Przy czym nie od rzeczy byłaby również jazda z laptopem diagnostycznym na kolanach, ponieważ potrzebna jest jednoczesna obserwacja wskazań czujnika ciśnienia paliwa (8), który również jest zgłoszony jako wadliwy (patrz "tabela parametrów bieżących" - wiersz 3 i 4).

Jeżeli mechanik stwierdzi, że obydwie części są do wymiany, to się na to nie godzić, bez uprzedniego sprawdzenia ich kabli i pinów. Dlatego, że 99% przyczyn niedomagań po stronie nastawników i czujników leży w drutach i stykach ("gdzie wystają kable, tam bieda"). Elementy te bowiem nie mogą się spalić, gdyż są zasilane prądem przemiennym 12 V, a nie stałym (zrwc) oraz 5 V (czujnik ciśnienia). Nie mogą się też zepsuć mechaniczne, bo nie mają części ruchomych lub ich niewielką ilość.

Wyjątek stanowi zrwc (1a), który może przeciekać na uszczelkach (oringach) i stąd pojawia się usterka P1112 (m.in. możliwy przeciek). Jeżeli zrwc jest sprawny elektrycznie, to być może wystarczy go przepłukać, wymienić oringi na nowe, po czym "lać i latać dalej"...

Uwaga! Sprawą priorytetową w przypadku usterek w obwodzie paliwowym jest sprawdzenie, czy na dnie puszki filtra głównego paliwa znajdują się metalowe opiłki ("złote wióry") lub "złota mąka". Dlatego, że w razie ich występowania, stanowi odpowiedź na pytanie o przyczyny wszystkich niedomagań w pracy silnika.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 306 »

Opinie o samochodach Peugeot 306 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot407

8 500

2004r.

300 740 km

pomorskie

Peugeot301

30 900

2017r.

139 000 km

mazowieckie

Peugeot5008

82 800

2020r.

122 000 km

małopolskie

Peugeot807

29 900

2010r.

215 000 km

śląskie

Peugeot208

36 900

2018r.

68 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System