Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 306 ) problem 306 2.0 hdi



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin15-12

Czytelnik



Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie
Posiadane auto: peugeot 306
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 11 Sty 2014, 19:29
Temat postu:

problem 306 2.0 hdi


witam , w aucie zostala wymieniona pompa niskiego ciśnienia na nową , i problem polega na tym ze samochod odpala , ale gdy wejdzie na wysokie obroty to odłącza silnik i gaśnie , mianowicie czy jak sa oringi pekniete albo uszkodzone to będzie odłączało silnik?

Ostatnio zmieniony przez marcin15-12 dnia Nie 12 Sty 2014, 21:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 12 Sty 2014, 00:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 306 ) problem 306 2.0 hdi


Czy ogłosiłeś jakąś "zgaduj-zgadulę"?
Cytat:
Mianowicie czy jak sa oringi pekniete albo uszkodzone to będzie odłączało silnik?
Jakie oringi i gdzie?
Czy silnik był podłączony do diagnoskopu zewnętrznego i uzyskano pełne dane w czasie występowania usterki jak w tabelce poniżej?


Jeżeli nie ma pełnych lub chociaż częściowych danych odnośnie np. ciśnienia paliwa (wiersze 3 i 4), korekcji wtryskiwaczy (wiersze 7-10), synchronizacji rozrządu (2) oraz nastaw poszczególnych elektrozaworów (5, 6, 17, 18) - to można udzielić następującej odpowiedzi: "nie mam bladego pojęcia, co się dzieje. Może to być kilka, kilkadziesiąt, a nawet kilkaset przyczyn usterki".

Sprawę trzeba zgłosić do najbliższego mechanika/diagnosty, pożądany byłby znawca HDI. Niech czyta skanerem i bada, to niewiele kosztuje. Albo niech wymienia połowę silnika, ale na jego odpowiedzialność.
Jeżeli nie jest w stanie nic poradzić, dopiero wtedy zgłaszamy się na forum jak do ostatniej deski ratunku, a nie pierwszej.
Dlatego, że forum nie dysponuje żadnymi narzędziami i instrumentami, jedynie własnymi brains (mózgami). Jak więc ma postawić diagnozę, skoro nawet nie widzi i nie słyszy silnika?

Pzdr KotBury
Powrót do góry
marcin15-12

Czytelnik



Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie
Posiadane auto: peugeot 306
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 12 Sty 2014, 21:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 306 ) problem 306 2.0 hdi


komputer wykazał następujące błędy :

- układ kontroli wysokiego ciśnienia p1112
-zawór kontroli ciśnienia p1138


mechanik kazał przeczyścić czujnik (koło pompy wtryskowej) bo mówił ze może jakiś syf sie dostał , wszystkie czujniki przeczyszczone, nawet cały bak i problem dalej nie znika , auto normalnie odpala i chodzi ale przy wyższych obrotach odcina silnik, i mam jechac do mechanika jak to może być jakaś drobna usterka więc pytam tutaj co jeszcze bym mógł sprawdzić?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 13 Sty 2014, 09:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 306 ) problem 306 2.0 hdi


No, to już jest coś... Czytamy więc uważnie, co komputer "miał na myśli" zapisując w pamięci trwałej poniższe usterki (tłumaczenie z angielskiego):
P1112 - Intake air temperature (IAT) sensor circuit Intermittent low voltage. EDC15C2 - Diesel high pressure monitoring function. Pressure lower than the minimum pressure. (leak). MM4MP2 - Motorised throttle control. / Obwód elektryczny czujnika temperatury powietrza - okresowo za niskie napięcie sygnału. Sterownik BOSCH EDC15C2 - regulacja wysokiego ciśnienia paliwa w zasobniku, ciśnienie poniżej minimum (możliwy przeciek). Przepustnica dławiąca powietrza(?)

P1138 - High pressure rail sensor fault / Lack of HO2S 2 switching - Sensor indicates rich. EDC15C2 - Fuel pressure. Stop requested but regulator still active. / Uszkodzenie czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku. Czujnik wskazuje wysoką wartość ciśnienia mimo wyłączenia silnika. Sterownik BOSCH EDC15C2 - ciśnienie paliwa, regulator wysokiego ciśnienia aktywny mimo zatrzymania silnika.


Jeżeli jest zrozumiałe, o co chodzi, to odsuwamy usterki nie dotyczące sterownika BOSCH na bok, a zajmujemy się pozostałymi. Czyli pierwsza rzecz, to rozpoznać, jaki mamy system wtryskowy: BOSCH, czy SIEMENS.

Następnie rozpoznajemy elementarne części w układzie wtryskowym paliwa, dopasowując do zgłoszonych usterek przez komputer - rysunek poniżej.


Wynika z tego, że komputer zgłasza dwie części w obwodzie wtryskowym jako uszkodzone, tj.:
1) zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (1a) - kod usterki P1112 - spadek ciśnienia paliwa poniżej minimum, możliwy przeciek;
2) czujnik ciśnienia paliwa (8) - usterka P1138 - czujnik wskazuje wysoką wartość mimo wyłączenia silnika.

Wobec tego trzeba się zająć tym, co wskazuje komputer, tj. najlepiej podmienić zrwc (1a) na identyczny, sprawny i wykonać jazdę testową po ulicy. Przy czym nie od rzeczy byłaby również jazda z laptopem diagnostycznym na kolanach, ponieważ potrzebna jest jednoczesna obserwacja wskazań czujnika ciśnienia paliwa (8), który również jest zgłoszony jako wadliwy (patrz "tabela parametrów bieżących" - wiersz 3 i 4).

Jeżeli mechanik stwierdzi, że obydwie części są do wymiany, to się na to nie godzić, bez uprzedniego sprawdzenia ich kabli i pinów. Dlatego, że 99% przyczyn niedomagań po stronie nastawników i czujników leży w drutach i stykach ("gdzie wystają kable, tam bieda"). Elementy te bowiem nie mogą się spalić, gdyż są zasilane prądem przemiennym 12 V, a nie stałym (zrwc) oraz 5 V (czujnik ciśnienia). Nie mogą się też zepsuć mechaniczne, bo nie mają części ruchomych lub ich niewielką ilość.

Wyjątek stanowi zrwc (1a), który może przeciekać na uszczelkach (oringach) i stąd pojawia się usterka P1112 (m.in. możliwy przeciek). Jeżeli zrwc jest sprawny elektrycznie, to być może wystarczy go przepłukać, wymienić oringi na nowe, po czym "lać i latać dalej"...

Uwaga! Sprawą priorytetową w przypadku usterek w obwodzie paliwowym jest sprawdzenie, czy na dnie puszki filtra głównego paliwa znajdują się metalowe opiłki ("złote wióry") lub "złota mąka". Dlatego, że w razie ich występowania, stanowi odpowiedź na pytanie o przyczyny wszystkich niedomagań w pracy silnika.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 306 »

Opinie o samochodach Peugeot 306 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

25 900

2011r.

244 000 km

wielkopolskie

Peugeot208

22 900

2012r.

122 927 km

łódzkie

Peugeot308

44 900

2019r.

147 000 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot308 SW

69 850

2019r.

94 800 km

wielkopolskie

Peugeot301

34 900

2018r.

79 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System