Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzegorzS-ce

Czytelnik



Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice
Posiadane auto: 307SW 2.0Pb 2003r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Sty 2014, 16:11
Temat postu:

problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna


Witam jestem posiadaczem 307 SW 2,0 Pb 2003r i mam problem rano przy zimnym silniku zapala normalnie, po ok 15s zaczyna nim telepać jakby nie palił na 1 cylindrze i z rury wydechowej dużo dymu i ŚMIERDZI jak zgniłymi jajami dosłownie. Po ok 1,5 - 2 min wraca do normy i jest OK.
Założone nowe świece, filtry, błędów na kompie BRAK
Co może być przyczyną lub co jeszcze sprawdzić proszę o poradę.
Powrót do góry
piekny-gienus

Auto Maniak



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3336
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Czw 16 Sty 2014, 22:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna


witam - a diagnostyka co wykazała ?? zaczni od wymycia przepustnicy
Powrót do góry
GrzegorzS-ce

Czytelnik



Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice
Posiadane auto: 307SW 2.0Pb 2003r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Sty 2014, 07:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna


Przepustnica była czyszczona.
Cewka zamieniona z innego auta bez zmian.
Ciśnienie na wszystkich cylindrach ok 14
Odnoszę wrażenie że go zalewa, podczas szarpania dodając gazu zaczyna go dławić i strasznie dymi na biało.
Powrót do góry
piekny-gienus

Auto Maniak



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3336
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pią 17 Sty 2014, 21:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna


witam - a jak z poborem : oleju, plynu chłodzacego ??
- EGR czysciłes, sonda ??

jeszcze raz - co wylazała diagnostyka statyczna - dynamiczna ?
Powrót do góry
GrzegorzS-ce

Czytelnik



Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice
Posiadane auto: 307SW 2.0Pb 2003r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Sty 2014, 23:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna


Ani oleju czy płynu nie ubywa, płyn czysty. Na kompie nie wyszły żadne błędy sondy podobno są 2 parametry OK. Fachman sprawdzał inne parametry temperatura, obroty,i inne i nic wszystko OK
Co do EGR to nie czyściłem i za bardzo nie wiem jak ?
Słyszałem że w TDI zaślepiają a jak jest w Pb ?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 17 Sty 2014, 23:18
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Dressik

Czytelnik



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Książenice
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 V16
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Mar 2014, 13:22
Temat postu:

Peugeot 407 SW ten sam problem


Witam Serdeczenie,
Otóż jestem posiadaczem Peugeota 407 SW 2.0 benzyba z 2004 roku, mam ten sam problem, auto zapala bez problemu, pracuje równo przez około 20-30 sekund po czym zaczyna nierówno pracować, szarpie silnikime, dymi i śmierdzi z rury zgniłymi jajkami, po około kilku minutach drgania ustają i samochów pracuje normalnie na ciepłym silniku nie ma takich objawów.
To co zauważyłem na zimnym silniku auto pracuje równo do póki nie wyłączy się jakieś serwo, nie wiem ssanie...słychać delikatny świst/gwizd gdy pracuje, trochę jak praca odkurzacza, po czym jak to się wyłączy i cichnie autem zaczyna telepać....bardzo proszę o pomoc, nie mam pojęcia co to może być, a wiem, ze dzisiejsi mechanicy...jak zaczynają szukać...
Powrót do góry
GrzegorzS-ce

Czytelnik



Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice
Posiadane auto: 307SW 2.0Pb 2003r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Mar 2014, 08:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna


Wymieniłem szklanki popychaczy i jak ręką odjął jest OK
Powrót do góry
Dressik

Czytelnik



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Książenice
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 V16
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 21:24
Temat postu:

problem z silnikiem


WITAM, podrzuci Pan koszt wymiany takich szklanek? Z gory dziekuje.
Powrót do góry
lew 2003

Czytelnik



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): POZNAŃ
Posiadane auto: PEUGEOT 307 1.6 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 31 Gru 2014, 10:37
Temat postu:

nierówna praca silnika na zimnym silniku peugeot 307 1.6 16v


Witam czytąjac różne fora na ten temat przerobiłem wiele opcji dotyczących nierównej i głośnej pracy silnika na zimnym.
Przyczyną był niewłaściwy olej 10w40 zamiast TOTAL 5W30 oraz brudna przepustnica . Po wymianie oleju na właściwy popychacze hydrauliczne ucichły , przepustnica po wyczyszczeniu została zaprogramowana na nowo , pedał gazu również i autko odpala super i pracuje równo.
Powrót do góry
pgaf

Czytelnik



Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot 307 SW, 2.0 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Gru 2015, 01:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna


Odnośnie drgań silnika to podmieniałem wszystkie czujniki jakie są w tym modelu, także przepustnicę, cewkę, świece. Nic nie pomogło. Wymieniłem olej, też nic. Ostatnio kupiłem miernik sprężania. Mierzyliśmy z kolegą i miałem takie wskazania (po numerach cylindrów): 15 at, 15 at, 14 at, 15 at. Na trzecim sprężanie troszkę mniejsze. Pomiaru dokonywaliśmy w momencie gdy zaczęło rzucać silnikiem. Następnie odpaliliśmy auto i w momencie gdy silnik znów zaczął się bujać zmierzyliśmy tylko na 3 cylindrze i pokazało 11at. Po kilku minutach (bez odpalania) znów pomiar na trzecim i wynik 14 at. Diagnoza taka, że coś trzyma zawory i one się nie zamykają dlatego ucieka kompresja. Jak chwilę postoi to olej z popychaczy wypływa i po kolejnym odpaleniu jest dobrze, dopóki znów olej nie zablokuje popychaczy, a te zaworów. Gdy się silnik rozgrzeje, olej robi się rzadszy i wypływa ze szklanek popychaczy.

W czwartek odbyła się wymiana szklanek. Był to strzał w dziesiątkę. Naprawa trwała 4 h 30 min. Rano w piątek i w sobotę zero drgań, silniczek pracuje równiutko i ciszej. Szklanki INA na iparts rewelacja. Koszt to 464 zł plus robocizna.

Silnik EW10J4 występuje w Peugotach, Citroenach i Fiatach. Jeśli ktoś ma takie objawy to nie ma co wymieniać świec i żadnych tam czujników. Pomiar kompresji w momencie pojawienia się drgań (jak wyżej) jest najważniejszy. Od tego należy zacząć szukanie przyczyn owych drgań. Z usterką bujałem się 4 miesiące, od zakupu. W końcu udało się naprawić.
Powrót do góry
gumol79

Czytelnik



Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krapkowice
Posiadane auto: Peugeot 307 SW 2002r ,2.0 PB 136KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Lut 2016, 16:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna


Zatykają się kanaliki w "szklankach" (popychaczach) tzn na zimnym, gęsty olej nie przechodzi stąd telepanie całym autem/silnikiem. Po rozgrzaniu (olej rzadszy) jest przepływ ,wraca do normy. Wymiana popychaczy pomaga na jakiś czas. Od kogoś słyszałem że popychacze z silnika benzynowego 2.2 rozwiązują problem, większa troszkę średnica kanalików.
Powrót do góry
gadu-gadu
guestsatfilm

Czytelnik



Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kuj pom
Posiadane auto: Peugeot 307 2.0 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Sie 2016, 19:22
Temat postu:

Szarpanie na zimnym silniku peugeot 307 2.0 16v


Problem polega na szarpaniu silnika i całego auta na zimnym silniku do momentu osiągnięcia ok 30 stopni temp. Później żadnych objawów . Na kompie brak błędów ciśnienie miezone na zimnym 13 atm po dwóch obrotach , olej polsyntetyk czy czeka mnie jednak wymiana kompletu szklanek czy nie pomocy
Powrót do góry
maestrus

Debiutant



Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ząbki
Posiadane auto: 307/HB/LF/2.0 16V 180KM (RFK)
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Paź 2016, 21:00
Temat postu:

Re: Szarpanie na zimnym silniku peugeot 307 2.0 16v


guestsatfilm napisał:
Problem polega na szarpaniu silnika i całego auta na zimnym silniku do momentu osiągnięcia ok 30 stopni temp. Później żadnych objawów . Na kompie brak błędów ciśnienie miezone na zimnym 13 atm po dwóch obrotach , olej polsyntetyk czy czeka mnie jednak wymiana kompletu szklanek czy nie pomocy


Tylko wymiana szklanek jeśli to silniki bodajże z nominalną mocą 136KM. Te 140 i 177 mają już inne, poprawione szklanki i tam problem nie występuje co warto zaznaczyć.
Powrót do góry
gadu-gadu
PiotrekK.

Czytelnik



Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chorzów
Posiadane auto: Peugeot 307 1.6 16v 109 KM 2005r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Lis 2016, 08:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna


Dzień dobry,

Posiadam podobny problem z moim Peugeotem 307 silnik 1.6 109KM. Początki szarpania po odpaleniu rano zauważyłem jeszcze latem, lecz było to tak słabe, że sprawę zbagatelizowałem. Teraz jesienią jest to naprawdę uciążliwe i tak jak piszą użytkownicy, problem znika wraz z zagrzaniem się silnika/oleju. Wymieniłem świece(NGK) oraz cewkę (VALEO) oraz wyczyściłem przepustnicę. Niestety problem nie ustał. Skłaniam się do wymiany popychaczy zaworów. Jednakże mój mechanik twierdzi, że jeżeli popychacze byłyby uszkodzone to słychać byłoby charakterystyczne stuki. jest możliwe, że popychacze nie pracują dobrze i nie wydają charakterystycznych stuków?
Powrót do góry
Notorious1987

Czytelnik



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok
Posiadane auto: 307cc 2.0 136km 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 11 Maj 2017, 23:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) problem przy zimnym silniku 2,0 benzyna


Ma ktoś dostęp do numerów tych popychaczy.. jakie były montowane seryjnie wadliwie a jakie są poprawione ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot308

15 900

2009r.

209 000 km

małopolskie

Peugeot206

8 300

2007r.

129 000 km

śląskie

Peugeot301

34 900

2018r.

79 000 km

mazowieckie

Peugeot208

23 900

2014r.

89 000 km

pomorskie

Peugeot3008

34 900

2013r.

219 000 km

łódzkie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System