Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafcio_2004

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: VW PASSAT B6 2.0 TDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 00:32
Temat postu:

Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Witam ,

Koledzy błagam pomóżcie jestem juz bezsilny. Przyjechał klient autem peugeot 407 2.0 HDI na wymiane rozrzadu i turbiny. (pomijam fakt że 6 razy ściągałem turbinę bo ciągle cos ciekło na nowych częściach). Rozrząd wymieniony samochód odpala. Sprawdzony 5 razy dla pewności i na znakach ok. Po dodaniu gazu 2000obr słychac stukotanie zaworów o tłoki. Na biegu jałowym cisza. Po dodaniu gazu znowu. Nagle przestał chodzic na jeden cylinder. Ściągnelismy obudowe głowicy, i dwa popychacze poszły się walic. Ale jak robić to robic, głowica splanowana i sprawdzone zawory,nowa uszczelka, nowe popychacze i dźwigienki(widoczny nowy tłok i że niedawno był robiony remont bo wszystko jest w miare świerze)Wałki górne demontowaliśmy i wkładaliśmy względem siębie na łańcuszku identycznie jak były. Wpakowaliśmy się w koszty...składamy, rozrząd na znaki 10 razy sprawdzany, odpalamy, na biegu jałowym cisza a przy 2000 obrotów znowu klepie....na chłopski rozum....ząbek do tyłu....nie odpala....ząbek do przodu....dziwnie odpala,ma muła i głosno chodzi....jeszcze jeden ząbek do przodu,nie odpala.Wrócilismy do ustawienia poczatkowego czyli na znaki, auto odpala ładnie ale klepia zawory przy 2000obrotów i zaraz znowu wydarzy się ta sama sytuacja co na poczatku....nie mam juz siły do auta, czy ktos miał juz cos takiego?

Zaczynam się zastanawiac czy klient przyjeżdzając powiedział mi prawdę że przyjechał sprawnym autem, i mu nic nie klepało bo już nie widze innej mozliwości...jedyne co mnie gryzie to to,że nie sprawdziłem ustawienia wałków rozrządu na łańcuchu względem siebie i włożyłem tak samo jak były, bo podobno przejechał po kupnie 1000km i auto mialo moc i jakoś jeździło....moze ktoś robiąc remont źle je ustawił....nie wiem pomocy !!!! Sad
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 85/1
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 09:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Podaj więcej szczegółów nt. silnika, czy jest to DW10ATED, czy DW10BTED - różnica tylko w literce "A" i "B", a kolosalna zmiana w usytuowaniu pompy WC - literka "B" wskazuje, że jest po stronie skrzyni biegów, a nie w rozrządzie.

Najlepiej jakbyś podał nr VIN.

Jeśli jest silnik "tradycyjny", tj. DW10ATED, to zwykle problemy z ustawieniem rozrządu wiążą się z obecnością koła zębatego pompy WC, którego w ogóle nie blokuje się w GMP podczas napinania paska rozrządu. Dlatego, że pompa WC w silniku Common Rail (HDI) nie bierze udziału w rozrządzie. Jest podobna w działaniu do każdej innej pompy przetłaczającej, jak np. pompy fekalii, tylko z kilkaset razy większym ciśnieniem i wydajnością. Jednak czy pompę fekalii ustawia się w jakimkolwiek GMP?

Tak więc pasek rozrządu ustawia się i napina tylko w dwóch punktach GMP: na wale korbowym i na jednym z wałków rozrządu, tj. na kole zębatym napędowym. Jeżeli czyni się próby ustawiania w trzech punktach, o czym mowa, to w rezultacie pasek rozrządu jest nierównomiernie naprężony. Stąd automatyczne przesunięcie o pewien kąt, który następnie wpływa niekorzystnie na fazy rozrządu.

Innym mankamentem, często niedocenianym w jednostce 16-zaworowej, jest zbyt luźny, źle ustawiony lub rozciągnięty łańcuch spinający wałki rozrządu. Łańcuch ten ma również swoje dwa punkty ustawcze, które muszą się synchronizować z rozrządem. W przeciwnym razie, tak jak w Twoim przypadku, następuje "rozjazd" krzywek wałków rozrządów i zawory zamiast być całkowicie zamknięte, są uchylone, itp.

Trzecim zagadnieniem newralgicznym jest synchronizacja według dwóch najważniejszych czujników obrotowych: wału korbowego i wałka rozrządu. Fizycznie bowiem możesz mieć idealnie ustawiony rozrząd, a czujnikowo, niestety, nie. Komputer przecież steruje fazami wtrysku nie wg faktycznego ustawienia kół zębatych względem siebie, tylko wg wskazań czujników, czyli jakby "wirtualnie".

W tym ostatnim przypadku trzeba zastosować, niestety, odpowiedni skaner (diagnoskop) zewnętrzny, którym odczytasz prawidłowość działania i ustawienia właśnie czujników, o których mowa.

Kontrolować to można m.in. sprawdzając kąt wyprzedzenia wtrysku, który jesteś w stanie odczytać, posługując się jedynie diagnoskopem.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Fafcio_2004

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: VW PASSAT B6 2.0 TDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 13:13
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Witam,

dziekuje kolego za odpowiedz, jest to silnik rhr z pompa WC od strony skrzyni biegow. Nie moge zrozumiec czemu na biegu jalowym jest idealnie, a dopiero przy 2000 slychac stukot, wczesniej bylo to samo i pekly dwie dzwigienki zaworowe zaworow ssacych pierwszego cylindra od lewej(stojac przodem do auta).Widac bylo ze jest tam nowy tlok takze cos musialo sie wczesniej wydarzyc.Sciagne gore jeszcze raz aby sie dokopac do walkow i sprawdze ustawienie.Dodam ze slychac juz lancuch walkow lecz czy to mogloby powodowac kolizje skoro klient PODOBNO przyjechal sprawnym autem...?gdy pojechalem na komputer do fachowca to mowilem zeby sprawdzil rozrzad to powiedzial ze jest ok bledow nie ma pomimo tego ze byl przestawiony o zab do przodu bo wtedy silnik chodzi ale nie ma mocy.Gdy odpale go po poprawnym ustawieniu,chodzi cichutko i nawet pompy nie slychac bo wczesniej wyla,no ale jak wiadomo po dodaniu gazu zaczyna klepac...
Powrót do góry
Fafcio_2004

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: VW PASSAT B6 2.0 TDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 13:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


a czy moglbys mi kolego tak na zas podpowiedziec jak mam sprawdzic czy te walki sa poprawnie ustawione? prosilbym o szczegoly,hmm tylko skoro nie zmienialem ich synchronizacji to jak klient jezdzil tym autem...a ja w zaden sposob nie moge mu ustawic rozrzadu.Czy wal o 180stopni zmieni cos w tym przypadku czy "teoretycznie" nie odpali?
Powrót do góry
padrosek

Debiutant



Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 19:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Witam!
Ja tylko w kwestii wtrącenia, żeby nie szukać bez sensu:

To ja jestem tym KLIENTEM i PRAWDĄ jest, że auto chodziło bez zastrzeżeń.
Po zakupie zrobiłem nim dłuższą - ponad 1000km trasę Wawa --> Lubin --> Wrocław --> Lubin --> Wawa + dojazdy w Lubinie oraz kilka krótszych tras Wa-wa --> Radom --> Wawa. Jazd po Wa-wie nie wliczam.
Auto zbierało się bardzo dobrze nawet załadowane klamotami i 3 osobami na pokładzie.

Przed zakupem auta byłem w warsztacie, gdzie stwierdzono wycieki spod turbiny, dlatego zgłosiłem się do (Założyciela tematu) z prośbą o regenerację turbo oraz o standardową wymianę rozrządu (zawsze rozrząd i płyny po zakupie auta wymieniam z czystego pragmatyzmu - żeby wiedzieć czym jeżdżę).

Resztę opisał Założyciel Tematu.

Również bardzo proszę o pomoc w wątku, ponieważ auto w miarę nowe (2007) i wygodne (ma zarabiać na siebie), a jak na razie ok. miesiąca stoi w warsztacie, a ja bujam się starym autem (na całe szczęście, że jeszcze go nie sprzedałem).

Pozdrawiam.
Maciej - Właściciel
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 19:15
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 85/1
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 21:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Szukam intensywnie w swoich zasobach na temat tego łańcucha spinającego wałki rozrządu i jakoś nie mogę dogrzebać. Znalazłem jedynie obrazek pokazujący układ rozrządu w silniku DW10 BTED, czyli 2,0 HDI 138 KM z FAP lub bez FAP (rys. poniżej). Niewiele wnosi skrót RHY, ponieważ starsze wersje DW10 ATED też mają RHY, RHR, RHZ, itd.

Jak widać, wymiana i ustawianie rozrządu jest jeszcze prostsze niż w modelu DW10 ATED. Rozrząd ustawia się, blokując w GMP koło zębate wałka rozrządu (11) i kółko zębate wału korbowego (13). Gdzie są punkty i znaki blokady, zapewne już się zorientowałeś, skoro kilkakrotnie ponawiałeś operację.

Natomiast pompa WC (1,3, 5, 6, 7) nie bierze udziału (na szczęście) w rozrządzie, ponieważ jest zamontowana po drugiej stronie rozrządu i napędzana za pomocą jednego wałka rozrządu (8) za pośrednictwem sprzęgła kłowego (7).

Skoro więc nie rozbierałeś w ogóle okolic łańcucha spinającego (10), oznacza, że wałki rozrządu są idealnie zsynchronizowane względem siebie.

Jednak mimo to następuje "rozjechanie" rozrządu i groźba kolizji tłokowo-zaworowej, czyli tak jakby przeskoczył pasek rozrządu o kilka ząbków na kółku zębatym wału korbowego (13).

Proponuję wobec tego następujące sprawdzenia:

1) Czy silnik daje się obracać ręcznie po złożeniu wszystkiego do kupy. Jeżeli nie daje się w ogóle obracać lub bardzo ciężko, oznacza zablokowanie pompy WC wskutek zbyt "suchego" paliwa (temat osobny, poruszany w licznych wątkach tutaj). Częściowe zablokowanie pompy WC może powodować przeskok paska rozrządu o kilka ząbków na kółku zębatym wału korbowego (13), nie na kole zębatym wałka rozrządu (11), ponieważ ten drugi ma więcej zębów i to on blokuje pasek w pozycji "stop" lub "wolniej obracający się".

Od razu nasuwa się opcja testu, a mianowicie, "rozkuplować" pompę WC od wałka rozrządu, po czym znów spróbować zakręcić silnikiem ręcznie. Jeżeli obraca się bez zbędnych oporów (nie licząc kompresji, która jest rzeczą normalną), oznacza, że przyczyną uchybień jest pompa WC.

2) Czy łańcuch spinający wałki rozrządu (10) jest prawidłowo naprężony, czy dobrze działa napinacz łańcucha i czy znaki na kółkach zębatych (9) pokrywają się ze znakami na łańcuchu. CZY KÓŁKA ZĘBATE (9) NA WAŁKACH ROZRZĄDU NIE SĄ "ZMIELONE".
Bywały takie przypadki i znam je osobiście, że zęby na kółkach (9) były kiepskiej jakości i zostały "zdarte" przez łańcuch. Dotyczyło to szczególnie jednostek napędowych tdi konsorcjum VW/AUDI, w których były montowane pompowtryskiwacze. Właśnie zęby w tych kółkach nadmiernie się "zdzierały", gdyż wałki rozrządu były bardzo silnie obciążone udarowo przez cztery pompki wysokociśnieniowe w pompowtryskach.
Jednak czy jest to możliwe w HDI? Nie można wykluczyć, dopóki się nie sprawdzi...

3) Czy pokrywy rozrządu są prawidłowo umocowane, czy rolki, pasek i koła zębate nie ocierają się o nie. Proponuję spróbować uruchomić silnik bez pokryw osłaniających rozrząd i obserwację zachowania się wszystkich elementów rozrządu, szczególnie na "kwestionowanych" obrotach.

4) Czy napinacz rozrządu (14) działa prawidłowo. Czy wszystkie rolki obracają się swobodnie, nie mają nadmiernych luzów, uszkodzeń, itp.

Wszystko, co opisuję, miało miejsce w dwóch typach silników jak w moim podpisie, które mam najbardziej rozpoznane. Niestety, nie miałem do czynienia akurat z modelem opisanym powyżej. Dlatego proponuję poszukać po prostu w "serwisówkach", bo jak widać, każdy silnik ma różne myki, o czym chyba nie muszę przekonywać...

Polecam szczególnie rejestrację i posłużenie się Peugeot Service Box tutaj.

PS
Klient faktycznie nie musi być winien, skoro stawił się do warsztatu o własnych siłach. Mógł jedynie nie wiedzieć o w/w ukrytych usterkach, które nasilały się stopniowo, aż znalazły swój finał w Twoim warsztacie. Miałeś po prostu pecha...

Natomiast godna podziwu jest Twoja dociekliwość i solidne podejście do sprawy jako mechanika. Z pewnością uporasz się z problemem ku zadowoleniu klienta... Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnijcie obaj adresu forum...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 23 Sty 2014, 08:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Fafcio_2004

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: VW PASSAT B6 2.0 TDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 23:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Dziękuje bardzo kolego za tak wyczerpujące odpowiedzi,oby każda odpowiedź była tak szczególowa jak Twoja Very Happy jutro od rana bede z tym walczyl, wałki mam już na stole ale nie przyglądałem się im jeszcze tak dokładnie. Jeżeli dojdę co jest nie tak to napisze, czas mnie strasznie goni więc za wszelką cene muszę skończyć ten samochód.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za wskazówki
Powrót do góry
padrosek

Debiutant



Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Sty 2014, 00:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Oj nie zapomnimy...Smile

"Chłopaki" w serwisie (Założyciel tematu) robią co mogą - wiem, bo praktycznie codziennie u nich bywałem i za to ich cenię, że jeszcze mnie nie pognali jako najbardziej [cenzura] klienta... Wink

Sam z resztą też szukam pomocy (u znajomych mechaników) i na forach, ale takiego przypadku jak ten nie udało mi się nigdzie namierzyć... Wszyscy rozkładają ręce.
Coraz mniej podoba mi się ten zakup i ciężka diagnostyka tego wozu, no ale cóż - nadal wierzę, że "Chłopakom Mechaniorom" się powiedzie.

KotBury - dziękuję w imieniu własnym i "moich ulubionych" od pewnego czasu Mechaniorów...Smile

Pozdrawiam,
Maciej - Właściciel.
Powrót do góry
Fafcio_2004

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: VW PASSAT B6 2.0 TDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Czw 23 Sty 2014, 22:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


No i na chwile obecną sprawa załatwiona, klient wyruszył ale stanął po 30 kilometrach Wink na szczęście nie już przez zawory, a odpięty od wtrysku przewód przelewowy. Teraz już wiemy po co ktoś pospinał drutami te przewody. Ewidentnie widać "rzeźbę" w tym autku(nie będę wymieniał ilości szoków jakich doznałem z zabawą podczas rozkręcania) i dlatego trochę się nam z nim zeszło. Najgorzej jest po kimś poprawiać .

W każdym razie, ściągnęliśmy wałki rozrządu , łańcuch w porządku , zęby nie wyrobione. Po dłuższym przyglądaniu się na te wałki, znalazłem dwa punkty po jednym na każdym kole, można powiedzieć że kręciły się równomiernie ze sobą w identycznym miejscu (na jednym kole na górze i na drugim na górze, potem na jednym kole na dole i na drugim też na dole) z tym że...........nawet nie wiem gdzie wyszperałem w necie bo tego nie ma nigdzie opisanego, że one nie mogą pracować równo. Jeden z nich , przypuśćmy ten główny z kołem rozrządu, musi być o jeden ząb w lewo względem drugiego. Czyli ileś tam "przęseł" łańcucha od kropeczek . Dziwnie skonstruowane ale na chłopski rozum jakoś to rozszyfrowałem. Włożyliśmy wałki przesuwając o jeden ząb, ustawiliśmy rozrząd i jest ok Wink Nikt nie był w stanie nam pomóc, bo każdy patrzył się na nas jak na idiotów gdy słyszał o łańcuchu w tym aucie...zapewne większość nie wie że tam w ogole jest łańcuch.

Tylko zastanawia mnie to...jak to wcześniej pracowalo? mogło pracować ale stukot wydawał się "normalniejszy".
Nachodzi mnie tu jedynie mysl...teoretycznie luz na kole zębatym wału korbowego, jest mniej więcej 3/4 zęba. Jeżeli by to koło skręcić maksymalnie w lewo lub w prawo i spiąć rozrząd z poprzednim ustawieniem, może i miałoby prawo to auto jeździć normalnie i mieścić się w tym ustawieniu aby nie klekotały zawory...bądź na tyle że granicy między zaworami a tłokiem praktycznie nie było.Ja ustawiając centralnie na blokady nie bylem w stanie tego zrobić i tu zaczynałem błądzić,nie rozumiejąc pewnych rzeczy. Wydaje mi się , że ktoś wykonując poprzednio remont silnika, popieprzył wałki , ustawił rozrząd z kołem zębatym wału korbowego przesuniętym NIE CENTRALNIE tylko w którąś stronę, tak skręcił koło pasowe i jakoś to działało. To jest w każdym razie moje gdybanie, wyparował mi mózg od myślenia i rozumowania zasady działania tego silnika Wink Dalej go nie rozumiem i nie mam zamiaru o nim myśleć. Strasznie dziwna sytuacja ale ciesze się że już koniec i mam nadzieje że nie będę musiał tam z powrotem zaglądać Smile

Dzięki kotbury za rady Smile

Pozdro
Powrót do góry
baryla89

Czytelnik



Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock
Posiadane auto: Bora Variant TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 09 Gru 2014, 15:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Witam. Podłącze się do tematu. Mam mały problem z autem. Dokładnie chodzi o peugeota 807 2.0 HDI 109km 2006r silnik z pompą na rozrządzie.
Auto zostało przyciągnięte ponieważ dostały się resztki paska wielorowkowego w rozrząd. Pierwsza diagnoza przeskoczył rozrząd. Zdjąłem pasek, zablokowałem wał blokadą za rozrusznikiem, góra na blokade, założyłem pasek i nadal nie pali. Po zdjęciu dekla z wałkami okazało się że większość dzwigienek była połamana. Zawory "na oko" są równe. Założyłem wszystkie dźwigienki nowe. Wałki ustawiłem znakami do góry, znaki z zębatek na ciemniejsze ogniwka, 5 ogniwek przerwy między ciemniejszymi ogniwkami. Założyłem pokrywę, przykręciłem kółko i żeby włożyć blokadę musiałem przestawić kółko do przodu albo do tyłu (nie pamiętam już) gdzieś 1/4 obrotu.
Złożyłem rozrząd do kupy zrobiłem parę obrotów kluczem, próbuje palić i nic. Kręci jakby bez kompresji, podaje samostart/plaka zero reakcji. Z kolektora widać jak cofa rozpyloną ropę, ale też czuć po przyłożeniu ręki że zasysa. Teraz pytanie, czy mogłem coś źle ustawić? Rozrząd według wszystkich książek jest ok. Pomocy bo już mi ręce opadają Sad
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 85/1
Wysłany: Sro 10 Gru 2014, 01:44
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Mechanicznie może dobrze wszystko złożyłeś, a czy elektrycznie również? Należy pamiętać, że silnik HDI nie zastartuje w ogóle jeśli uszkodzone są dwa czujniki: GMP i prędkości obrotowej wału korbowego oraz położenia wałka rozrządu. Jeśli którykolwiek z nich niedomaga lub podaje wartości niezgodne z założonymi (oczekiwanymi), komputer wtryskowy "odmawia" zapłonu, ponieważ nie wie, kiedy i na który cylinder wtryskiwać paliwo. Nie będzie przecież wtryskiwał byle jak i byle gdzie. Być może przy rozbiórce rozrządu te dwa czujniki zostały np. odsunięte od czoła nadawczego sygnałów na odległość większą niż 1 mm, albo po prostu odłączone zostały wtyczki elektryczne i następnie nie zapięte z powrotem?
Dotyczy to również kabli zasilających wtryskiwaczy (skrętki). Jeżeli nie ma styku na kostce elektrycznej zasilającej lub jest przerwa w obwodzie zasilającym choćby jednego wtryskiwacza, to również silnik nie zastartuje.

Najprościej to ocenić i wykryć, podłączając do złącza 16-pinowego EOBD skaner zewnętrzny, którym można sprawdzić synchronizację rozrządu, zasilanie wtryskiwaczy, itp. Prostym testem czujników rozruchowych, o których mowa wyżej, jest odczytanie obrotów podczas rozruchu oraz jednoczesna obserwacja synchronizacji rozrządu. Jeżeli widać, że silnik (podkreślam: podczas rozruchu) kręci z prędkością 200-250 obr/min, a wiersz "synchronizacja rozrządu" brzmi NIE, oznacza, że czujnik wału korbowego jest OK, a uszkodzony czujnik wałka rozrządu. I odwrotnie, jeżeli brak wskazania obrotów na skanerze, mimo że słychać jak rozrusznik kręci, oznacza uszkodzenie głównego czujnika obrotowego wału korbowego, a nienaganne działanie czujnika wałka rozrządu.

Inną ważną wartością decydującą o rozruchu silnika, a którą można odczytać za pośrednictwem diagnoskopu zewnętrznego, jest ciśnienie paliwa w zasobniku. Jeżeli podczas rozruchu ciśnienie nie wzrasta w ciągu 1 sekundy do wartości co najmniej 150 bar, to komputer także odmówi zapłonu ze względu na brak odpowiedniej ilości paliwa potrzebnej do wtrysku.

Czynnikiem decydującym z kolei o w/w wartości ciśnienia są, jak wspomniałem, odpowiednie obroty wału korbowego, które podczas rozruchu muszą mieścić się w widełkach 200-250 obr/min. Jeżeli silnik kręci np. poniżej 150 obr/min, to wiadomo, że jest to za mała prędkość obrotowa do osiągnięcia ciśnienia normatywnego 150-200 bar potrzebnych do rozruchu. Kółko się zamyka i silnik nie zastartuje mimo idealnego ustawienia rozrządu.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
baryla89

Czytelnik



Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock
Posiadane auto: Bora Variant TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 10 Gru 2014, 12:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


KotBury dziekuje za zainteresowanie tematem. Kłopot jest taki że auto nie "gada" nawet na plaku, a kręcąc rozrusznikiem widać i czuć rozpyloną ropę z kolektora ssacego. Na jakimś forum wyczytałem że znak na zębatce wałka wydechowego powinien być mniej więcej 180 stopni od miejsca na blokade. Wydaje mi sie że u mnie tak nie jest. Jeszcze dziś to sprawdzę. Jak włożyłem wałki znakami do góry to żeby zblokować rozrząd musiałem obrócić prawie pół obrotu wałkiem żeby włożyć blokadę.
Powrót do góry
ciewek

Czytelnik



Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew
Posiadane auto: Ford Mondeo 2.0 TDCI 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 21 Maj 2015, 17:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Witam,
Czy mogę prosić o wyjaśnienie jak przy wymianie postąpić z luzem na wpuście koła zębatego wału korbowego? Czy klin ma być na środku wpustu?
_________________
2.0 TDCI 2011
Powrót do góry
leszcz 407 sw 2.0hdi

Auto Maniak



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 648
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wybrzeże Zachodnie
Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI
Piwa: 53/1
Wysłany: Czw 21 Maj 2015, 19:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Witam . Ma być po środku . W serwisach stosują przyrząd w kształcie litery U z blachy chyba 1mm.
Powrót do góry
Grzes91x

Debiutant



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 43
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Citroen C5 II 1.6 HDI 109 KM FAP 2005
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 26 Mar 2016, 19:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM, NIE DA SIĘ USTAWIĆ ROZRZĄDU ?


Fafcio_2004 napisał:
z tym że...........nawet nie wiem gdzie wyszperałem w necie bo tego nie ma nigdzie opisanego, że one nie mogą pracować równo.


Zrobiłem Ci screena serwisówki Citroena, który powinien wyjaśnić dlaczego wałki nie pracują razem Smile)

[img] https://zapodaj.net/0e6884897714a.jpg.html [/img]
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot

508 SW

47 500

2013r.

129 139 km

małopolskie

Peugeot

308 SW

51 950

2017r.

33 500 km

dolnośląskie

Peugeot

207

10 900

2007r.

123 000 km

pomorskie

Peugeot

5008

26 900

2010r.

110 000 km

wielkopolskie

Peugeot

207 SW

15 900

2008r.

180 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System