Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal11440

Debiutant



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przeworsk/Podkarpacie
Posiadane auto: 407 2.0 HDI 16V 2005r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 15:52
Temat postu:

2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


Witam, jesienią kupiłem mojego 407 2.0 16V 140KM 2005r autko sprawowało się super, lecz wraz z pierwszymi niższymi temperaturami pojawił się problem mianowicie nie chciał palić , już przy temp. 2-3 stopni odpalał za 2 razem. Facet od którego kupiłem samochód powiedział, że świec nigdy nie zmieniał więc moja pierwsza diagnoza świece, udałem się do mechanika w celu sprawdzenia świec . Mechanik po podpięciu pod komputer powiedział, że świece są ok , ale żeby się upewnić dostał się do świec i fizycznie jeszcze raz je sprawdził. Powiedział , że grzeją podpiął jeszcze raz i wyskoczyło 3 błędy lecz stwierdził , że błędy są po angielsku i on sprawdzi co to za błędy i oddzwoni. Lecz do dziś cisza (taki fachowiec ;/). przy okazji kończył się limit wymiany oleju , więc już u innego wymieniałem olej, filtr paliwa oraz filt oleju. nic nie pomogło samochód dalej odpalał za 1-2 razem . najlepsze jest to , że czasami przy temp -1 odpalał lepiej jak przy 2 stopniach. No ale przyszły pierwsze mrozy tak w okolicach -1,-2 i jeśli podgrzałem świece z 2 razy(nie wiem czy to w czymś pomogło) to zapalił za pierwszym razem no ale dziś już było pierwsze -7 i pomimo podgrzewania zapalił za 4 razem !! Dodam , że samochód stoi cały czas pod "chmurka" czyli bez garażu. Najdziwniejsze jest to, że czasami przy tych plusowych temperaturach odpalał za pierwszym razem a czasami za trzecim . Nie było na to reguły odpalał jak mu się podobało...Nie wiem czym to może być spowodowane ten"fachowiec" wtedy powiedział mi , że może być to jakiś przekaźnik pompy lub wtrysk/wtryski. Co wy o tym sądzicie ?
Powrót do góry
marfewka1

Debiutant



Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): PODKARPACIE
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi 2005r
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 19:32
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


Witam, mam aktualnie podobny problem z odpalaniem.
Chcę tylko zapytać czy to, że nie za każdym razem po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka świeć (a powinna!) to może być objaw spalonych świec czy też uwalonego przekaźnika świec żarowych?
Dziękuję za pomoc.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 23 Sty 2014, 09:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


Posłużę się częściowo odpowiedzią, którą wysłałem pewnemu użytkownikowi BOXER 2,2 HDI. Nie zwracaj uwagi, że inny silnik niż Twój - każdy HDI ma podobne parametry, zwłaszcza rozruchowe.

No, więc pierwsze pytanie: jakie konkretnie błędy odczytał mechanik? Podaj tylko numery kodów usterek, nie same objaśnienia. Na tej podstawie da się bardzo dużo wyjaśnić. Damy radę nawet z angielskim...

Moim zdaniem masz problem z układem zasilania paliwem, poczynając od obwodu niskiego ciśnienia. Chodzi przede wszystkim o to, że paliwo musi być dostarczone do pompy bardzo wysokiego ciśnienia pod ciśnieniem nie mniejszym niż 2-2,5 bar (200-250 kPa).

Jeżeli ciśnienie paliwa przetłoczonego ze zbiornika do wejścia do pompy WC nie ma w/w wartości, to nie zdoła ona sprężyć paliwa do ciśnienia 150-200 bar za pierwszym "odpaleniem". Podane "ciśnienie rozruchu", nie do "jazdy", jest niezbędne jako warunek startu silnika zapisane w programie komputera.

Dlatego komputer "odmawia" zapłonu za pierwszym razem, ale zezwala za 2-gim, 5-tym, a nawet 7-mym - wtedy gdy faktycznie ciśnienie paliwa w zasobniku osiągnie wartość, o czym mowa.

Omówię teraz cztery parametry rozruchu, zmierzone "czujnikami rozruchowymi" (nie "do jazdy"), niezbędne do udanego startu silnika. Można je pobrać diagnoskopem (skanerem zewnętrznym), jak w tabelce poniżej.

1. Prędkość obrotowa silnika (wiersz nr 1), mierzona czujnikiem GMP i prędkości obrotowej wału korbowego w pobliżu koła zamachowego. Obroty muszą wynosić w momencie kręcenia rozrusznikiem 200-250 obr/min. Jeżeli obroty są za niskie, to silnik nie chce startować, ponieważ jest za małe ciśnienie paliwa.

Przyczyną słabych obrotów, jak się zapewne domyślasz, jest akumulator (wiersz 22) lub rozrusznik. Wystarczy prosty test, tj. zapalanie "na popych": jeżeli jednostka napędowa zapala natychmiast, gdzie z kluczyka nie chciała, oznacza uszkodzenie rozrusznika. Jeżeli nadal nie chce, oznacza słabość aku.

Z kolei rozładowanie aku sprawdzamy zapalając wszystkie światła podczas rozruchu. Nie mogą one silnie przygasać w chwili kręcenia rozrusznika. Jeżeli tak jest - prawdopodobnie akumulator jest do wymiany lub niedobrze działa układ: alternator/regulator napięcia.

2. Synchronizacja rozrządu (wiersz nr 2), realizowana przy współdziałaniu drugiego czujnika położenia wałka rozrządu, umieszczonego w pobliżu koła zębatego wałka rozrządu. Jeżeli w momencie rozruchu odczyt wiersza 2 brzmi: "NIE", oznacza brak synchronizacji pomiędzy "dołem", a "górą" silnika. Jednostka napędowa nie zapali, mimo pełnej sprawności układu wtryskowego paliwa i dolotowego powietrza. Dlatego, że sterownik nie wie, gdzie są tłoki (czujnik położenia wału korbowego) i który wtryskiwacz uruchomić (czujnik wałka rozrządu). Przecież nie będzie wtryskiwał paliwa byle jak i byle gdzie.

Tutaj ważne spostrzeżenie: wtryskiwacze są całkowicie niezależne od rozrządu. W odróżnieniu od "klasycznych" turbodiesli oraz "pompowtryskiwaczy", wtryskiwacze CR są samodzielnymi aparatami wtryskowymi, którymi steruje bezpośrednio komputer. Czyli w ogóle nie podlegają regułom tłoczenia i początku wtrysku rozdzielaczowych pomp wtryskowych, ani tłoczków napędzanych od wałka rozrządu w pompowtryskiwaczach.

Jest to skrajna różnica pomiędzy "tamtymi" dieslami, a obecnymi Common Rail, które praktycznie opanowały rynek w 50%. Pozostałe 50% to benzyniaki oraz inne hybrydowe, itd.

Uwaga powyższa jest skierowana głównie do mechaników, którzy sądzą, że tak opanowali wiedzę nt. diesli, że już nie potrzebują żadnego przyuczania, kursów, szkolenia, itp. Tymczasem co drugie auto w Europie wjeżdżające na warsztat to Common Rail (dane z 20014 roku).

W tej sytuacji należy ustalić, dlaczego nie ma synchronizacji, a konkretnie, który czujnik obrotowy jest uszkodzony. Jeśli widać prędkość obrotową wału korbowego (również na kokpicie), a synchronizacja brzmi "NIE", winien jest czujnik położenia wałka rozrządu.

Natomiast gdy prędkość obrotowa jest 0 (zero), a słychać, że rozrusznik kręci, oznacza uszkodzenie czujnika wału korbowego.

3. Ciśnienie paliwa w zasobniku (wiersz 3 i 4), mierzone przy pomocy piezoelektrycznego czujnika bardzo wysokiego ciśnienia, zamontowanego w zasobniku, szynie paliwowej (ang. Common Rail). W momencie startu ciśnienie to powinno wynosić, jak wspomniałem, po 1 sekundzie kręcenia rozrusznikiem nie mniej niż 150 bar (15 MPa). Jeżeli jest poniżej tej wartości, to analogicznie jak w pkt 2, silnik nie zapali, dopóki nie uzyska wymaganego ciśnienia.

W sytuacji gdy ciśnienie nie osiąga wartości zadanej (wiersz 3) należy zbadać przyczynę, a mianowicie: czy usterka leży po stronie obwodu niskiego i wysokiego ciśnienia paliwa, czy po stronie czujnika ciśnienia.
Pamiętać bowiem należy, że silnik nie zapali, jeśli czujnik "zatnie się" na wartości np. 50 bar, mimo, że w rzeczywistości pompa WC osiąga z łatwością wartość normatywną 150-200 bar.

4. Temperatura cieczy chłodzącej (wiersz 19), mierzona czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej, zamontowanym u góry w głowicy po prawej stronie (stojąc przed silnikiem przed maską). Na podstawie wskazań temperatury cieczy komputer oblicza m.in dawkę rozruchową paliwa, a także czas grzania świec żarowych, itp.

Oznacza to, że im silnik zimniejszy, tym więcej paliwa oblicza komputer dla dawki rozruchowej. I odwrotnie, im cieplejszy, tym dawka rozruchowa mniejsza.

Bardzo często zdarza się, że czujnik "zacina się" i pokazuje "gorący silnik" (ciecz chłodząca), a w rzeczywistości jest "zimny silnik". Skutkuje to utrudnionym, ale nie całkowitym brakiem rozruchu zimnej jednostki napędowej.

Jeżeli zbadasz po kolei wg schematu powyżej, to nie powinieneś mieć problemów z ustaleniem przyczyny odmowy zapłonu.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 23 Lut 2016, 21:52, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
BigPiotr

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2,0 HDI 136 KM FAP DW10BTED4
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 24 Sty 2014, 08:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


KotBury napisał:
Posłużę się częściowo odpowiedzią, którą wysłałem pewnemu użytkownikowi BOXER 2,2 HDI. Nie zwracaj uwagi, że inny silnik niż Twój - każdy HDI ma podobne parametry, zwłaszcza rozruchowe.
.......
Jeżeli zbadasz po kolei wg schematu powyżej, to nie powinieneś mieć problemów z ustaleniem przyczyny odmowy zapłonu.

Pzdr KotBury


Podepnę się do tematu kolegi bo wyjaśnienie jest super czytelne, a mój problem podobny.
Moja 407 2.0 HDi 136 KM FAP (mój pierwszy disel) od zakupu palił mało chętnie (zakupiony rocznik 2005 120 000 km bardzo prawdopodobne).
Zaskakiwał po trzecim, czwartym zakręceniu. Poniewż akumulator był orygilnalny został wymieniony na nowy. Zaprzyjaźniony mechanik (ale mechanik od mechaniki Very Happy ) podejrzewa rozrusznik, że za słabo kręci.
Wczoraj wreszcie troszkę mrozu przyszło rano i lwiątko po dłuuugim kręceniu zaskoczył i zdechł oraz wywalił czek. Po ponownym też długim zakręceniu zapalił i jeździł normalnie (nie dymi ma kopa) ale czek świecił.
Przywlokłem DiagBoxa i on dał wynik:
Błąd P1164 Sygnał ciśnienia paliwa

Status Usterka trwała

Charakterystyka błędu Ciśnienie zbyt wysokie albo zbyt niskie podczas pracy rozrusznika

Prędkość obr. silnika 736 obr/min

Wydatek wtrysku 44.20 mg/wtrysk

Temp. płynu chł. siln. -3 st.C

Prędkość pojazdu 0 km/h

Napięcie akumulatora 11.41 Wolt

Stan silnika Bieg jałowy

Czas, który upłynął
od +APC 9 sek.

Temperatura oleju nap. -2 st.C

Cisnienie ol. nap. 110 bar

Cykliczny stosunek
otwarcia regulatora
ciśnienia paliwa 49 %

Cykliczny stosunek
otwarcia regulatora
przepływu oleju nap. 33 %

Wartość zadana ol. nap. 595.840027 bar

Hamulec roboczy Zwolniony

Sprzęgło Naciśnięty

Proszę o pomoc w interpretacji wyników.
To mój pierwszy diesel i nie do końca jestem pewien czy wielkości można czytać wprost. Pewnik to to, że ciśnienie jest małe i wygląda, że może to być wina rozrusznika. Gdzie DiagBoxem zczytać obroty rozrusznika (interfejs pożyczony i trochą słabo z moim opanowaniem programu), a próby z rozruchem na popych nie za bardzo mam jak zrobić bo do roboty jadę o 5 rano. Co to jest +APC??

Z góry dzięki.

P.S. Witam wszystkich w dziale lwa, wcześniej bywałem u Fiata i Opla.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 24 Sty 2014, 10:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


Objaśnienie kodu usterki i tłumaczenie na polski: P1164 - Fuel pressure sensor test. SID 801 - Fuel pressure signal. / Test czujnika ciśnienia paliwa. Sterownik SIEMENS SID 801 - sygnał czujnika ciśnienia paliwa. Odnośnie tej usterki wyjaśniam w pkt 3, a mianowicie:
Cytat:
Ciśnienie paliwa w zasobniku (wiersz 3 i 4), mierzone przy pomocy piezoelektrycznego czujnika bardzo wysokiego ciśnienia, zamontowanego w zasobniku, szynie paliwowej (ang. Common Rail). W momencie startu ciśnienie to powinno wynosić, jak wspomniałem, po 1 sekundzie kręcenia rozrusznikiem nie mniej niż 150 bar (15 MPa). Jeżeli jest poniżej tej wartości, to analogicznie jak w pkt 1 i 2, silnik nie zapali, dopóki nie uzyska wymaganego ciśnienia.
W sytuacji gdy ciśnienie nie osiąga wartości zadanej (wiersz 3) należy zbadać przyczynę, a mianowicie: czy usterka leży po stronie obwodu niskiego i wysokiego ciśnienia paliwa, czy po stronie czujnika ciśnienia.
Pamiętać bowiem należy, że silnik nie zapali, jeśli czujnik "zatnie się" na wartości np. 50 bar, mimo, że w rzeczywistości pompa WC osiąga z łatwością wartość normatywną 150-200 bar.
Diagnoskop odczytuje z pamięci trwałej komputera SID 801 zarejestrowaną usterkę ogólną: "coś jest nie tak z czujnikiem ciśnienia". Nie określa konkretnie, czy uszkodzony jest sam czujnik, czy może jego kable i styki. Tak więc uważać na tę kwestię i nie kupować od razu nowego czujnika, tylko najpierw sprawdzić, podmieniając na inny, z siostrzanej jednostki napędowej. Po czym próbować uruchomić silnik.

Jeżeli usterka nadal nie znika, zająć się kablami i stykami, takimi mniej więcej jak na rys. poniżej (w celu powiększenia kliknąć lewym przyciskiem w obrazek).

Uwaga! Skaning pokazuje jako przykład czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku (Common Rail) systemu wtryskowego DELPHI. W systemie SIEMENS czujnik jest wmontowany prostopadle do zasobnika, jednak wartości sygnału, zasilanie i masa są identyczne.

Odpada więc badanie całego układu paliwa, o czym mówię powyżej, a także rozrusznika, itp. Trzeba się po prostu zająć czujnikiem, który "fałszuje" (tu "zaniża") ciśnienie paliwa. Prawdopodobnie "zacina się" okresowo na ciśnieniu 110 bar, zamiast wskazywać wymagane ok. 596 bar ("wartość zadana ciśnienia oleju napędowego" - parametr odczytany diagboxem kolegi poszkodowanego).

Przypominam w tym miejscu przestrogę, że wymontowując czujnik ciśnienia paliwa, otwiera się obwód bardzo wysokiego ciśnienia paliwa (max do 1600 bar). Oznacza to niebezpieczeństwo zranienia w chwili uruchamiania silnika wskutek uderzenia bardzo wysokiego ciśnienia. Nadto podczas ponownego montażu czujnika oraz każdego innego elementu układu wysokiego ciśnienia, konieczna jest wymiana uszczelnień na nowe.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sob 14 Maj 2016, 10:16, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Pią 24 Sty 2014, 10:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
BigPiotr

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2,0 HDI 136 KM FAP DW10BTED4
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 24 Sty 2014, 10:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


KotBury napisał:
Objaśnienie kodu usterki i tłumaczenie .....

Przypominam w tym miejscu przestrogę, że wymontowując czujnik ciśnienia paliwa, otwiera się obwód bardzo wysokiego ciśnienia paliwa (max do 1600 bar). Oznacza to niebezpieczeństwo zranienia w chwili uruchamiania silnika wskutek uderzenia bardzo wysokiego ciśnienia. Nadto podczas ponownego montażu czujnika oraz każdego innego elementu układu wysokiego ciśnienia, konieczna jest wymiana uszczelnień na nowe.

Pzdr KotBury


Dzięki jesteś wielki. Smile

No i zacząłem poszukiwania czujnika. Wydaje się, że znalazłem taki na szynie, zamontowany prostopadle z trzema kablami (zgodnie z radą) tylko problem jest ze znalezieniem go w katalogu.
W ServisBox'ie na rysunku do mojego auta najbardziej podobny jest ten nr 9 tylko on jest opisany jako ćzujnik temperatury i to jeszcze wody Sad



W InterCarsie wymiękają przy czujniku ciśnienia na szynę. Sad chcą numeru katalogowego, a z tym j/w.
Mały Zonk mi powstał.
Kable wyglądają dobrze wszędzie sucho. Wie ktoś może czy na obrazku jest ten właściwy?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 28 Sty 2014, 09:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


Niestety, nie znajdziesz nr katalogowego czujnika ciśnienia paliwa w SBP, ponieważ nie oferują go w sprzedaży "publicznej". Czujnik ciśnienia paliwa (6 - rys. poniżej) znajdziesz w oryginalnym ASO, pod warunkiem, że u nich kupisz i wymienisz. Chyba, że coś się zmieniło i ja o tym nie wiem?

Jest to polityka firmy, dosyć dziwna jak dla mnie, rzekomo chroniąca klienta przed samodzielnym grzebaniem w obwodzie bardzo wysokiego ciśnienia, z uwagi na zagrożenie, o jakim mówiłem piętro wyżej.

Można to obejść, choć odradzam naprawdę samodzielne dłubanie przy czujniku ciśnienia paliwa, zamieniając czujnik na próbę z innego silnika i testowanie. Kupując czujnik bez sprawdzenia starego, narażasz się na stratę pieniędzy, jeśli się okaże, że winne są kable i styki, a nie czujnik. Będziesz miał po prostu dwa sprawne czujniki. No chyba, że się umówisz z ASO lub innym sprzedawcą, że czujnik zwrócisz z powrotem, jeśli stary okaże się dobry.

Proponuję oddać sprawę w ręce dobrego mechanika/diagnosty, który będzie wiedział, co zrobić, jeżeli postawisz mu kwestię "zadaniowo": "proszę sprawdzić i w razie potrzeby wymienić czujnik ciśnienia paliwa". Koniec, kropka.

Jeśli będzie wydziwiał, skąd wiadomo, iż to czujnik ciśnienia, itd., powiedz, że w takim razie niech znajdzie sam usterkę, ale bez dodatkowych kosztów z Twojej strony.

Panowie, takie jest życie i w bogatych krajach wszyscy się targują o każdego centa, dlaczego więc my nie możemy tego robić? Tu się nie ma czego krępować i wstydzić.

Ponadto zwracam uwagę na zagadnienie producenta układu wtryskowego paliwa. Na rysunku u góry pokazany jest system wtryskowy SIEMENS. Natomiast funkcjonuje równolegle właśnie w 407-mkach układ DELPHI. W obydwu są całkiem inne czujniki ciśnienia, tak zresztą jak każda najdrobniejsza śrubka. Tak więc również numery katalogowe, gwinty, uszczelnienia, są skrajnie różne.

Tak więc trzeba dokładnie rozpoznać swój własny, osobisty system wtryskowy i dopiero z taką wiedzą kombinować, o czym mowa.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 23 Lut 2016, 21:55, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
pianista78

Debiutant



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Groble
Posiadane auto: peugeot 407 2.0 diesel 2006 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Sty 2014, 17:52
Temat postu:

problem z odpalaniem


Witam
Mam podobny problem w 407 2,0 hdi. Odstawiłem samochód do serwisu po dwóch dniach diagnoza Wtryskiwacze do wymiany cena 8 tyś. Wymontowałem wtryski dałem do sprawdzenia cena 400 zł ale to nietrafiona diagnoza wtryski ok a problem pozostał. Mam pytanie dlaczego moja 407 odpala za 2 lub 3 lub 4 razem tylko wtedy jak dłużej stoi lub temperatura spadnie poniżej zera?
Powrót do góry
BigPiotr

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2,0 HDI 136 KM FAP DW10BTED4
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 23:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


KotBury napisał:
Niestety, nie znajdziesz nr katalogowego czujnika ciśnienia paliwa w SBP, ponieważ nie oferują go w sprzedaży "publicznej". ...
Tak więc trzeba dokładnie rozpoznać swój własny, osobisty system wtryskowy i dopiero z tak wzbogaconą wiedzą, kombinować, o czym mowa.

Pzdr KotBury


Dzięki.
Walki ciąg dalszy. Dziś zabrałem się za mierzenie kabli. Uśpiłem BSI odłączyłem akumulator i oglądałem kabelki. Pomiary nie pokazały przebić. Wyciągałem wtyczki z kompa, ale są suchutkie i ładne.
I teraz najlepsze Smile Po zapięciu wszystkiego podpięciu BSI i później akumulatora (odczekałem po załączonym zapłonie kilka minut) wywaliło mi tysiąc błędów.
Potraktowane DiagBox'em zostały dwa osławiony czujnik lecz w wersji "zwarcie do masy" co oczywiście skutkuje trybem awaryjnym.
I drugi błąd ESP "brak komunikacji z kalkulatorem silnika" "napięcie zasilania niewłaściwe" Błąd daje się wykasować na włączonym zapłonie, ale wyskakuje znowu po odpaleniu silnika.
Zwarcie na czujniku wysokiego ciśnienia (pomiary wtyczki nie pokazują przebić) uprawdopodabnia jego uszkodzenie (to chyba dobrze choć szkoda 400 zeta)
Ale ten drugi??? Czy to możliwe, że to zwarcie na czujniku wysokiego ciśnienia na szynie powoduje przebicie i błędy zasilania modułu ESP (a właściwie jego sterowania w BSI)?
Przecież w czasie pomiarów kabli nawet nie pomyślałem o ESP, a co dopiero coś przy nim ruszać Sad
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 23:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


Przy operacjach z elektryką trzeba pamiętać, że każdy komputer to delikatny instrument i jest jedynym urządzeniem elektronicznym. Czyli komputer, jak samotna elektroniczna wyspa, jest otoczony masą czujników i nastawników operujących w obszarze prymitywnej elektryki.
Należy więc uważać szczególnie na portfele!!! Bo robią się takie cyrki, że podaje się pełne zasilanie 12 V lub 5 V na styki komputera i jest kiszka podgardlana...

Wciąż proponuję konsultację z "kumatym" diagnostą/mechanikiem, a nie samodzielne eksperymentowanie. W przeciwnym razie będziesz miał co chwila różne palące się "choinki" na kokpicie, łącznie ze swądem palonego plastiku z izolacji kabli oraz zniszczenia komputera.

Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia paliwa, to chyba samochcąc wykryłeś przyczynę "wariacji" na skrzypce i trąbkę, tj. "zwarcie do masy". Oczywiście kabli czujnika, mimo, że wydają się czyściutkie i ładniutkie...

Pzdr KotBury
Powrót do góry
BigPiotr

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2,0 HDI 136 KM FAP DW10BTED4
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 23:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


KotBury napisał:
Przy operacjach z elektryką trzeba pamiętać, że każdy komputer to delikatny instrument ...

Wciąż proponuję konsultację z "kumatym" diagnostą/mechanikiem, a nie samodzielne eksperymentowanie....

Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia paliwa, to chyba samochcąc wykryłeś przyczynę "wariacji" na skrzypce i trąbkę, tj. "zwarcie do masy". Oczywiście kabli czujnika, mimo, że wydają się czyściutkie i ładniutkie...

Pzdr KotBury


Zgadzam się i jestem świadomy delikatności komputera. Tu nic nie było "podawane" czy "kręcone" tylko pomiary kabli wyjętych z szybkozłączek.

Problem jest z tym kumatym diagnostą. Doświadczenia z ASO mam bardzo złe.

Zwarcie na kablach od czujnika to powinno wyjść w czasie mierzenia. To był pomiar miernikiem, a nie tylko oglądanie. Powinno być przebicie a nie wyszło. Muszę to jeszcze raz pomierzyć.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 02 Lut 2014, 15:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


Przypominam, że czujnik ciśnienia paliwa wskazuje wartość "za małą" ciśnienia paliwa, niż jest w rzeczywistości (110 bar zamiast ok. 600 bar - patrz parametry które sam przytoczyłeś). Czyli poszukiwanie zwarcia lub przerwy jest bez sensu, ponieważ miałbyś wartość albo maksymalną ciśnienia, czyli 1600 bar (zwarcie do plusa), albo "zerową" (przerwa w obwodzie).

Jedynym miarodajnym sprawdzianem jest wówczas pomiar oporności (rezystancji) pomiędzy kablami. W tym celu wypinasz kostkę elektryczną czujnika i podpinasz w to miejsce opornik o znanej wartości ("mostek"). Ustawiasz miernik na pomiar oporności prądu stałego i, co najważniejsze, dokonujesz pomiaru "od tyłu", mniej więcej jak pokazuje rysunek poniżej.

Pokazany przykład dotyczy czujnika temperatury cieczy chłodzącej, ale jest identyczny przy każdym innym czujniku, a więc również czujniku ciśnienia.

Wyniki pomiaru oporności pomiędzy poszczególnymi kablami powinny być mniej więcej zbliżone do "oporności wzorcowej". Jeżeli oporność znacznie odbiega od wartości zadanej, to jest przyczyna zawyżania lub zaniżania wartości (czyli "fałszowania") sygnału, dochodzącego do komputera, o czym mowa.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 23 Lut 2016, 21:18, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
BigPiotr

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2,0 HDI 136 KM FAP DW10BTED4
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 09:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


KotBury napisał:
Przypominam, że czujnik ciśnienia paliwa wskazuje wartość "za małą" ciśnienia paliwa, niż jest w rzeczywistości (110 bar zamiast ok. 600 bar - patrz parametry które sam przytoczyłeś).

Wyniki pomiaru oporności pomiędzy poszczególnymi kablami powinny być mniej więcej zbliżone do "oporności wzorcowej". Jeżeli oporność znacznie odbiega od wartości zadanej, to jest przyczyna zawyżania lub zaniżania wartości (czyli "fałszowania") sygnału, dochodzącego do komputera, o czym mowa.

Pzdr KotBury


Tak pokazywał za pierwszym razem. Po przejrzeniu wtyczek (czyli wypięciu przedmuchaniu i wpięciu oraz zgrubnym pomiarze) pokazuje zwarcie do masy.

Obecnie jestem po pomiarach kabli. Ponieważ miałem z tym małe problemy do garażu ściągnięty został elektronik programista obsługujący sterowniki maszyn (nie auta ale zawsze to ktoś mądrzejszy niż ja).
Otóż wygląda, że kable są czyste. Nie ma na nich żadnego przebicia. Pomiar na włączonym zapłonie przy wpiętym czujniku pokazuje 5V na zasilaniu i 5V na sygnale czyli osławione zwarcie do masy.
Ciekawostką jest fakt, że masa jest masą tylko przy włączonym zapłonie (ja tego nie wiedziałem) wtedy niebieski masowy kabel pokazuje "przejście na masę. Jak się wyłączy zapłon to z kabla masowego czujnika na blachy auta przejścia brak.
Czyli wygląda, że jednak czujnik zdechł. Mam go mieć dziś.
Niepokoi mnie fakt, że mimo wypięcia czujnika z kostki DiagBox dalej pokazuje mi zwarcie do masy choć po kablach nie pokazuje niczego.
Niepokoją mnie inne błędy, ale fachowiec elektronik mówi, że piezoelektryczny zepsuty czujnik może tak zakłócać pracę całej szyny danych. Trzeba wpiąć dobry czujnik i patrzyć dalej.

Pomiar z opornikiem jest dobrym pomysłem jak po wpięciu czujnika będą kłopoty to pomierzę po raz trzeci. Choć powiem, że straszy mnie coraz bardziej, tylko z tym mądrym fachowcem od aut jest problem.
Cały czas mam nadzieję, że się przy tej okazji nauczę się mojego pędzidła i będę bardziej świadomym użytkownikiem.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 09:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


Cytat:
Niepokoi mnie fakt, że mimo wypięcia czujnika z kostki DiagBox dalej pokazuje mi zwarcie do masy choć po kablach nie pokazuje niczego.
Trzeba wykasować błędy w pamięci sterownika DiagBoxem, w przeciwnym razie będzie wciąż pokazywał to, co dawno nie istnieje.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 03 Lut 2014, 09:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
BigPiotr

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2,0 HDI 136 KM FAP DW10BTED4
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 09:25
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) 2.0 HDI 16V nie zawsze odpala. Pomocy !


KotBury napisał:
Cytat:
Niepokoi mnie fakt, że mimo wypięcia czujnika z kostki DiagBox dalej pokazuje mi zwarcie do masy choć po kablach nie pokazuje niczego.
Trzeba wykasować pamięć błędów w DiagBoxie, w przeciwnym razie będzie wciąż pokazywał to, co dawno nie istnieje.

Pzdr KotBury

Domyślałem się. Dzięki.
Mam tylko nadzieję, że przyjdzie właściwy czujnik po południu, bo był z tym problem. Ale podobno był tylko oryginał i tylko jeden rodzaj więc może będzie dobrze. Odezwę się jak się to rozwinęło.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot301

30 900

2017r.

139 000 km

mazowieckie

Peugeot207

14 900

2008r.

219 000 km

mazowieckie

Peugeot407

12 900

2004r.

266 000 km

śląskie

Peugeot2008

36 600

2015r.

140 657 km

podkarpackie

Peugeot508 SW

29 900

2011r.

175 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System