Witam wszystkich i pomocy potrzebuje bo nigdzie nie ma takiego przypadku jak u mnie.mianowicie moja zancia nie lubi zimy.co roku ten sam problem.autko kreci a nie pali.przewody nowe swiece nowe iskre jest pompa paliwa pracuje paliwo podaje.silniczek to 1.4 1998 rok.co roku jest ten sam problem a wystarczy ze przyjdzie temperatura na +1 i pali za 1 strzstrzalem.to juz 3 zima jak tak jest lecz mam juz tego dosyc.gdzie szukać przyczyny?
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Pią 24 Sty 2014, 19:43
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) 306 1.4 nieodpala w zimie
Spróbuj sprawdzić przewody, oraz przemierzyć czujnik położenia wału na zimnie.
U mnie, tak padł - nie padł i dokładnie z paleniem było tak jak u Ciebie. Szukałem rok.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Rok 98 napisz czy to jeszcze ten na gaźniku z zaciąganym ręcznie ssaniem? A może nie wiesz że masz takie ssanie . Opisz dokładniej system zasilania to coś podpowiemy.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Pią 24 Sty 2014, 20:33
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) 306 1.4 nieodpala w zimie
Czujnik znajduje się gdzieś przy łączeniu silnik/skrzynia biegów, bierze sygnał z koła zamachowego i jest raczej od góry. Powinien mieć opór ok 150 omów. Dokładnie nie wiem, ale żeby nie miał tysięcy omów (sprawdza się miernikiem za 15 zł).
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Dawka rozruchowa paliwa może być za mała. Zbyt słaba iskra. Zalewa się.Takie trzy temaciki mam w głowie. Iskra sprawdź czy iskra podczas kręcenia jest dość duża rozrusznik może pobierać zbyt dużo prądu. Dawka rozruchowa silnika za mała - Przyszykuj sobie butelkę z benzyną i strzykawkę . Zanim zaczniesz kręcić zimnym silnikiem to wstrzyknij strzykawką ok20ml benzyny w kolektor ssący przy wciśniętym pedale gazu, załóż przewód powietrza jak należy i zakręć silnikiem. zobacz czy łatwiej odpali. To nic nie dało więc opcja 3 - zalewa się. Zrób to samo czyli strzyknij strzykawką paliwo ale teraz ściągnij przewody elektryczne ze wszystkich wtryskiwaczy.
Jak jest na wtrysku to był podłączany tester i sprawdzane temperatury silnika i powietrza?To na ich podstawie sterownik oblicza dawkę rozruchową!!!
A jak w końcu zapala, opisz dokładniej.
Miernk posiadam wiec moze jutro za widoku zerkne do tego czujnika jak go znajde.
Nic nie bylo sprawdzane bo nie mam jak i możliwości by sprawdzic bo potrzebny komp do tego chyba jest.
Iskra jest dobra wiec cewka swiece i przewody odpadaja chyba.
Na samostarcie tez nie odpalil.
Zalewal by sie ale tylko ponizj 0 ?
Najgorsze jest to ze będzie+1 i zapali jak nowo narodzony.
Eh hyba trzeba bedzie go do warsztatu zaciągnąć.
Podjedź do mechanika niech sprawdzi ciśnienie sprężania na zimnym silniku przy obecnych temperaturach. Możliwe, że przy mrozach ma za małe ciśnienie i ma problemy z rozruchem. Poza tym sprawdziłbym również czujniki temperatury a najlepiej diagnostyka komputerem. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego
Też tak myślałem ze bez mechanika nic nie wskuram.szkoda bo nie mam zbytnio możliwości by go zaciągnąć.lecz to chyba jedyne wyjście bedzie.
Jeszcze ide ten czujnik polozenia walu sprawdzic.
Moze ewentualnie macie namiary na dobrego mechanika od Peugeot w wolominie.
Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie sie moim problemem
Czujnik znaleziony tylko jak go pomierzyc.chodzi o to na jaka pozycję miernik ustawic bo zawsze tylko napiecie sprawdzałem. Jak można to tak o lopatologicznie mi to wytłumaczyć.
Czujniki temperatury gdzie sa i jak sprawdzić samemu?
Do czujnika najlepiej jest podłączyć oscyloskop bo wtedy można obejrzeć obraz czy nie zakłócony i wysokość amplitudy a w warunkach domowych to omomierz czyli na mierniku trzeba odnaleźć literkę omega (takie podobne jak słuchawki do słuchania muzyki) i ustawić na 2000om(2kom).
Czujniki temperatury też można sprawdzić (wartości trzeba porównać z danymi producenta) tyle że po podłączeniu kompa jest łatwiej i sprawdza dodatkowo wiązkę elektryczną i sterownik.
Nie znam dokładnie danych producenta ale wydaje się że oporność jest dobra co nie znaczy że impulsy są prawidłowo podane i odczytane przez sterownik. Ale jak wcześniej pisałeś że iskra ok to myślę że jest taka co by konia ubiła. Pobaw się strzykawką i paliwem według wcześniejszej instrukcji i opisz co się dzieje to się zastanowimy co dalej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.