Witam, mam problem z tylnim lewym kołem ale powiem od początku jak to się objawiło bo to jest zagadka. Auto należy do żony i przedwczoraj melduje mi że czuje smród jak by się coś paliło z tyłu samochody. Pojechałem autem żeby zobaczyć co to może być ale po przejechani paru kilometrów nic się nie dzieje, wszystko wygląda ok, nic nie śmierdzi. Więc pomyślałem że coś gdzieś poczuła na dworzu i wymyśla mi tu problemy.
Wczoraj pojechała do koleżanki i okazało się że tylnia lewa tarcza rozgżała się jej aż do czerwoności. Z powrotem jechała już w asyscie mąża koleżanki i w połowie drogi musieli stanąć bo sytuacja się powtóżyła, tarcza czerwona. Na przymusowym postoju mąz koleżanki wrzucił luz i okazuje się że auto bez problemów się toczy. Tarcza ostygła na tym mrozie dość szybko i dojechali do domu gdzie odrazu złapałem za koło a one zimne i nic się nie grzeje. Podniosłem auto na lewarku koło toczy się pięknie, zaciągam ręczny-trzyma, zwalniam ręczny-puszcza. No to kolejna jazda próbna, zrobiłem ok 15km i nic, tarcza zimna. Dzisiaj ja w pracy a żona dzwoni że podlechała tylko do sklepu (ze 3 km) i już czuje ten sam smrodek, czyli tarcza się grzeje. Ja wiem że z tego co piszę to wydawać by się mogło że to raczej żona jest problemem ale poważnie to co to może być raz się blokuje hamulec a raz nie. Nadmienię jeszcze że to automat więc podczas normalnej jazdy ciężko wyczuć czy koło trzyma czy nie, trzeba by co chwile na luz wrzucać.
Pewne jest jedno wracam do domu i ściągam zacisk sprawdzę prowadnice, klocki są ok, wymieniałem je w sierpniu zeszłego roku ale co jeszcze sprawdzić poradźcie jak już będe się za to zabierał ?
Sprawdź dokładnie zacisk hamulcowy. Tam jest dźwigienka od hamulca ręcznego i jeżeli nie odbije dokładnie do samego końca(ogranicznika) to będzie przypadek dokładnie taki jak opisuje Twoja małżonka. Tobie może taki przypadek się nie zdarza z powodu zwykłego przypadku. Sam opisujesz, z powodu tego, że to automat to niestety masz problem ze stwierdzeniem dokładnym czy koło w danym momencie trzyma czy nie.
Miałem bardzo podobny przypadek u siebie nie odbijała do końca dźwigienka hamulca ręcznego (kwestia 1 mm do końca ogranicznika) przez co spaliłem klocki i tarczę. Wymieniłem zacisk (około 300 zł wymiana z zaciskiem-dobrej marki) i mam święty spokój.
Oczywiście rozebranie, wyczyszczenie z rdzy i ponowne złożenie nie zaszkodzi-będziesz miał pewność czy prowadnice kloców zardzewiały czy szukać czegoś innego.
Poza tym zimą unikać ile się da zaciągania hamulca ręcznego. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Nie 26 Sty 2014, 12:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) blokuje się tylnie koło
Jarek 307 napisał:
Poza tym zimą unikać ile się da zaciągania hamulca ręcznego.
Tu się nie zgodzę, sprawny i serwisowany ręczny można(a nawet TRZEBA) zaciągać i przy -30, sam tak robię od ponad 15lat i nigdy nie miałem problemów ale warunek-trzeba się zaopiekować podzespołami ręcznego.
Stosować jak najczęściej kilka razy dziennie wszystko się rusza smaruje błoto odpada itd. ale na noc nie musi być zaciągnięty to rano na pewno nie spotka Cię niespodzianka.
Odgrzewam temat.
Mam identyczny problem jak kolega w pierwszym poście w 307cc.
Wszystkie standardowe czynności obsługowe w hamulacach zostaly prowadzone. Prowadnice ok, jarzmo ok, zacisk ok, ręczny odbija tak samo zasadniczy. Auto przejździło kilkadziesiąt kilometrów i po tym czasie problem wystąpił dwukrotnie.
Nie mam już żadnego pomysłu co zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.