Niezdiagnozowany problem? Ciśnienie w układzie chłodzenia
Witam,
Mam niemały problem ze swoim samochodem. Posiadam Peugeota 106 XND 1.4 diesel (rocznik 94). W listopadzie zaczął bardzo kopcić na biało. Płyn w oleju, ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, para wodna w spalinach. Pierwsza diagnoza: pęknięta uszczelka głowicy albo głowica. Przy oględzinach i rozbieraniu głowicy okazało się, że uszczelka (co prawda chińska marki krzak) jest cała, więc podejrzenie padło na głowicę. Została wysłana do splanowania. Tutaj również okazało się, że głowica jest w porządku... Została nieco "podrasowana" i z powrotem zamontowana już z nową uszczelką. Zaraz po pierwszej jeździe padło ogrzewanie w samochodzie. Po sprawdzeniu okazało się, że nie ma płynu w zbiorniczku, który okazał się być dziurawy. Został wymieniony. Zdawałoby się, że już teraz wszystko powinno sprawnie chodzić, ale jednak nie. Po uzupełnieniu płynu, zakręceniu korka - w układzie dziwnym trafem robi się dość spore ciśnienie (którego nie powinno być po remoncie głowicy?)... Po przejechaniu kilku km, kiedy samochód się nagrzeje - "rzyga" płynem spod korka. Przy jeździe na nie dokręconym korku - wywala płyn przez korek. Wg mechanika - termostat sprawny. Olej czysty, motor chodzi normalnie, spaliny normalne. Kolejne podejrzenie - pęknięty blok silnika Czy to możliwe? Czy jest jeszcze coś, co można sprawdzić, czy mam się już zastanawiać nad wymianą silnika?
Re: ( Peugeot 106 ) Niezdiagnozowany problem? Ciśnienie w układzie chłodzenia
Termostat raczej będzie dobry .Może masz zatkaną bądz przytkaną chłodnicę i po nagrzaniu jak termostat otworzy to płyn ci wywala korkiem bo nie ma obiegu tak jak trzeba i gotuje go , a na małym obiegu nagrzewnica go nie wystudzi. Mój kolega miał tak kiedyś w Peugeot 306 tylko to był silnik benzynowy .
Nic mi do głowy nie przychodzi innego.
PS A masz w autku wskażnik temperatury?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.