Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 12:25
Temat postu:

Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Peugeota 407 2.0 HDI 136KM z 2004r
Mam problemy żeby go odpalić,szarpie nie raguje na gaz, jak już go raz od pale to potem odpala dopóki nie ostygnie. Po za tym dużo pali :/ komputer pokazuje dwa błędy P1198 i P1598 co z tym zrobić? Pomocy. Sad Sad Sad
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 85/1
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 22:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Jak zawsze zalecam uważne wczytanie się i przeanalizowanie zarejestrowanych przez komputer wtryskowy błędów: P1198 - Pump rotor control Underfuelling. SID801 - Diesel high pressure monitoring. Flow regulator (VCV) at stop. / Regulacja ciśnienia paliwa. Sterownik SIEMENS SID801 - Regulacja wysokiego ciśnienia, regulator dopływu (wydatku) (VCV - Volume Control Valve) w położeniu "stop".

P1598 - A/C Pressure Sensor Volts Too High. / Klimatyzacja, czujnik ciśnienia za wysokie napięcie.


Jak wynika z zapisu (P1198) masz problem z regulacją ciśnienia paliwa w zasobniku (7 - rys. poniżej).
Drugi błąd (P1598) jest mniej istotny i należy go odłożyć spokojnie na później.

Rysunek pokazuje schematycznie, jak przebiega paliwo po całym obwodzie niskiego i wysokiego ciśnienia (tu system SIEMENS). Warto wgłębić się w szczegóły, a jest ich bardzo niewiele i nie zadawać więcej jakichkolwiek pytań na forum. Bowiem zrozumiawszy rysunek, jest się w stanie zapędzić w kozi róg każdego mechanika/diagnostę.

Wskazana przez komputer usterka P1198 dotyczy regulatora wydatku (3), sterowanego elektrycznie bezpośrednio przez komputer wtryskowy. Jeżeli komputer podaje "duży" prąd, to na tłoczki pompy WC (1) popłynie "dużo" paliwa niskiego ciśnienia (kolor zielony). Wtedy pompa WC jest w stanie sprężyć paliwo do "dużego" ciśnienia.
I odwrotnie - jeśli komputer taktuje "małym" prądem, to do pompy WC dopłynie "mało" paliwa i siłą rzeczy wytworzy ona "mniejsze ciśnienie" (kolor czerwony).

Krótko mówiąc, elektrozawór niskiego ciśnienia (3) "dozuje" paliwo, przetłaczane przez pompę łopatkową niskiego ciśnienia (2) ze zbiornika do pompy WC (1). Dlatego niekiedy nazywany jest "dozownikiem niskiego ciśnienia" (np. w systemie BOSCH).
Dodać należy, że pompa NC (2) jest zintegrowana z pompą WC (1), czyli ma takie same obroty. Zatem przy wysokich obrotach paliwo miałoby coraz większe ciśnienie, gdyby nie było regulacji, aż do rozsadzenia systemu.

Na tym polega właśnie regulacja wysokiego ciśnienia w zasobniku. Dla przypomnienia: VCV mimo, że operuje w obszarze niskiego ciśnienia paliwa (kolor zielony), jest odpowiedzialny za wzrost/spadek wysokiego ciśnienia paliwa (kolor czerwony). Jest to w prostej linii "system naczyń połączonych", na którym niemal w 100% bazuje sterowanie silnika HDI komputerem.

Drugim elektrozaworem, również sterowanym przez komputer lecz operującym w obszarze wysokiego ciśnienia, jest regulator ciśnienia (PCV) (4). Jest on odpowiedzialny w zasadzie za awaryjne wspomaganie "regulatora wydatku" (3), np. podczas gwałtownego hamowania silnikiem, gdy kierowca usiłuje się schować na szosie za inne auto, a jest rozpędzony do 160 km/h. Wówczas komputer musi "zbić" ciśnienie paliwa, które nie są w stanie "skonsumować" wtryskiwacze (są nastawione na "zero" wtrysku, bo kierowca puszcza pedał gazu i naciska hamulec). Otwiera więc PVC na "maxa" (a zamyka całkowicie VCV), po to, aby paliwo uciekło z zasobnika do przelewu do zbiornika. Tym sposobem doprowadza do szybkiego spadku niebezpiecznego ciśnienia w obwodzie.

Ogólnie nazywana jest 2-zaworowa regulacja paliwa, obecnie powszechnie stosowana w systemach wtryskowych Common Rail różnych producentów (DELPHI, BOSCH, DENSO, SIEMENS).

Mając jedynie wiedzę j/w nie powinieneś mieć problemów z analizą i rozszyfrowaniem błędu, o którym mowa.

Ponieważ wskazówka komputera brzmi: VCV jest w położeniu "stop", możemy się domyślać, że coś się dzieje z zasilaniem elektrycznym. Po prostu zawór zamiast "ruszać się" i regulować, za co jest odpowiedzialny, stoi w miejscu.
Proponuję więc wykonać najprostszy krok, a mianowicie, podmienić na inny, z bliźniaczego silnika i wykonać jazdę testową. Jeżeli nadal usterka nie znika, zająć się kablami i stykami zaworu (ponad 90% potwierdzonych przyczyn usterek nastawników i czujników).

Jeżeli problem wciąż nie znika i ręce opuszczają mechanicy/diagności, dopiero wtedy zgłaszać się ponownie na forum po dalszą część wiedzy i porad.

Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pią 22 Sty 2016, 11:36, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 00:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


dzięki bardzo za odpowiedz,a czy awaria tego regulatora może spowodować większe spalanie paliwa przez auto?
Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 85/1
Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 00:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Odpowiem tak: może, ale nie musi. Proponuję po prostu zająć się najważniejszym w tej chwili problemem, który zresztą masz podany "na tacy" przez komputer. Być może usunięcie usterki spowoduje automatyczny powrót do "normalnego" spalania.
Należy również domniemywać, że najnormalniej w świecie zwyżkę spalania powoduje ostra zima, która obecnie do nas zawitała...
Mimo wszystko problem ten zostawiłbym na później, skoro masz poważniejsze zakłócenia w pracy silnika.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 00:25
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


ok to muszę mechanikowi podrzucić ten typ awarii
Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 00:25
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 18:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam
nie zdąrzyłem jeszcze usunąć tamtej usterki a pokazał się błąd dotyczący EGR czy to oznacza od razu wymianę czy wchodzi opcja wyczyszczenia go z sadzy?
pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 85/1
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 20:40
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Coś kolega bardzo nerwowy z tymi monitami na forum. Jeszcze nie usunął poprzedniej usterki, a już ma następną w zanadrzu:
Cytat:
Pokazał się błąd dotyczący EGR czy to oznacza od razu wymianę czy wchodzi opcja wyczyszczenia go z sadzy?
Powiem wobec tego tak: przede wszystkim wchodzi opcja czytania. Następnie opcja wyboru: czy chcesz mieć do czynienia z jedną niewiadomą, czy z dwudziestoma dwoma? Bo jak na razie widać, że koniecznie chcesz tę drugą opcję. Bo skoro nie zabrałeś się jeszcze za pierwszą, to skąd wiadomo, że nie ma ona powiązania z drugą? Tu: uszkodzony VCV, który może się przyczyniać do wydzielania nadmiernej ilości sadzy wskutek złej regulacji ciśnienia paliwa.

Ponadto jaki konkretnie jest numer kodu usterki, nie "coś tam z EGR". Czy jest to usterka "trwała", czy "przelotna"? Jeżeli "przejściowa" to sterownik nie przechodzi w tryb awaryjny i nie zapala kontrolki ostrzegawczej. Jak zatem wygląda ten pulpit, czy "daje jakiś głos"?

No i wreszcie to, o czym mowa na początku: "czytelnictwo" nie boli, a pomaga prawie w 100%. Żadne wskaźniki nie są tak korzystne jak skuteczność porad każdego forum. Pod warunkiem, że się wchodzi na nie odpowiednio przygotowany, tak jak np. jeden kolega tutaj.

Tak więc brać się do roboty, czytać, usuwać pierwszą usterkę, potem drugą, itd. A dopiero gdy już wszystkie ręce opadają, bo nogi nie mogą, wtedy słać dalsze pytania.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 21:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam
ma może ktoś z użytkowników forum taki zawór na podmianę? bo nie mogę nigdzie takiego znaleźć.A mechanicy nie mają auta żeby to podmienić. Dodam jeszcze że przez 400km był ok i znów zaczął szaleć.
Pozdrawiam
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Mar 2014, 21:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Do KotBury
Chodzi o ten zawór : http://www.motointegrator.moto.pl/produkty/211131-elementy-pompy-common-rail-vdo-x39-800-300-006z#mi

czy o ten: http://allegro.pl/regulator-cisnienia-paliwa-2-0-hdi-citroen-peugeot-i3997225212.html

W odpowiedzi proszę wkleić odpowiedni link z zaworem

Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 85/1
Wysłany: Wto 11 Mar 2014, 08:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Ten pierwszy.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Mar 2014, 19:25
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam

Pisze do KotBury
słuchaj wymieniłem zawór i nic co mam dalej robić w jakim kierunku iść?
podłączyłem dziś komputer i akurat samochód zgłupiał i jak wciskałem pedał przyspieszenia to ciśnienie na listwie spadało poniżej 10tyś kPa co to może oznaczać?

Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 85/1
Wysłany: Czw 13 Mar 2014, 20:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Cytat:
Podłączyłem dziś komputer.
No i co on wskazał? Informacja o podłączeniu komputera, niestety, nie jest żadną rewelacją.
Ponadto nie zawsze sama wymiana elektrozaworu lub czujnika rozwiązuje problem, jeśli usterka tkwi na kablach lub stykach. Jeśli jest coś nie tak z połączeniami kablowymi, to jeszcze ze 20 zaworów wymienisz i usterka nie zniknie.

Ponadto co się dzieje z czujnikiem ciśnienia paliwa? Jeżeli wskazuje on "fałszywie", "waha się", to "oszukuje" komputer co do wartości ciśnienia. Wtryskiwacze są przez to źle sterowane, silnik nie chce zapalać, szarpie lub słabnie, mimo, że faktycznie pompa WC spręża paliwo do ciśnienia normatywnego.
Tutaj znów uważać na portfel, tzn. nie lecieć od razu i nie kupować nowy czujnik, tylko najpierw podmienić z identycznego silnika i wykonać odpowiednie testy drogowe.
To samo dotyczy wszystkich innych nastawników i czujników.

Tak więc prosimy o więcej informacji, jeżeli oczekujesz od nas skutecznej pomocy. Jaki numer kodu błędu zarejestrował komputer?

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sob 09 Sie 2014, 19:31, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Mar 2014, 20:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Błąd cały czas P1189
Słuchaj a mogę odłączyć komputer żeby przy nim zobaczyć wtyki?
Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 85/1
Wysłany: Pią 14 Mar 2014, 11:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


P1189 czy P1198? To są dwa różne błędy, więc zdecyduj się, o który chodzi? Czy jest to błąd stały, czy przelotny? Postaraj się o wiarygodne informacje na ten temat oraz inne wskazane u góry, nie "strzelaj" na odczepnego, bo takie same dostaniesz odpowiedzi. To nie nam zależy na silniku tylko Tobie, prawda?

Nie wiem, kto Ci naprawia jednostkę napędową, Ty czy mechanik, jednak doradzam pewną konsekwencję i systematykę. Nie latanie bez sensu po całym silniku i sklepach zresztą też. Jeżeli masz błąd stały, opisany i przetłumaczony u góry, to idź po nim jak po sznurku. Skoro komputer wskazuje cały czas na ten jeden błąd, tzn. że musi on tam tkwić.

Jeżeli błąd wskazywałby na uszkodzenie sterownika, to również miałbyś odpowiedni komunikat. Skoro nie ma ani pół słowa o komputerze, to po co chcesz tam dłubać?

Jeśli podmieniłeś VCV na nowy i dalej ta sama usterka wyskakuje, to masz trzy możliwości:
1) Uszkodzenie kabli lub styków. Jeśli sterownik nie był w ogóle otwierany od nowości, nie jest zalany wodą lub innym paskudztwem, to należy domniemywać, że nic tam się nie dzieje niedobrego. Zostawić go więc na razie w spokoju, bo jeszcze coś zepsujesz.
Przypuszczam, że problem może być w zagiętych lub skorodowanych pinach przy wtyczkach (na zaworze i na kostce z kablami - "styki chwiejne").
Znam taki przypadek, że auto stanęło na środku ulicy, silnik zgasł i nie chciał zapalić. Wezwany mechanik "palnął" młotkiem w VCV, silnik "zaskoczył" i jeździł bez najmniejszych problemów ze 3000 km. Po czym znów zgasł raptownie i nie chciał zapalić. Okazało się, że były zagięte piny wewnątrz wtyczki elektrycznej na kablach (nie w zaworze). Gość zaś wymienił ze trzy VCV, usterka wciąż wracała i wywalił niepotrzebnie mnóstwo kasiory. A winne były banalne druciki!

2) Uszkodzenie VCV mechaniczne (hydrauliczne), tj. konkretnie przecieki paliwa pomiędzy uszkodzonymi uszczelkami (oringami) lub krawędziami "zacinającymi" (inny sposób uszczelnienia) i/lub elektryczne (za słaby prąd zasilający z akumulatora, uszkodzenie cewki elektromagnetycznej zaworu - bardzo rzadkie przypadki). W tym wypadku podmiana na nowy VCV dawałaby jakieś zmiany. Jeżeli jednak w dalszym ciągu występuje identyczna usterka po wymianie, oznacza, że zawór nie jest winien ani hydraulicznie, ani elektrycznie. Natomiast z całą pewnością wpływ na błąd mają czynniki zewnętrzne, o których mowa.

3) Uszkodzenie sterownika. Opcja ostateczna, wyłącznie wtedy gdy dwie poprzednie zostaną wykluczone ze 100% - ową pewnością. Zwykle sterownik nie "spala się", jak to mają w zwyczaju pochopnie oceniać mechanicy od siedmiu boleści, ponieważ operuje on w zakresie prądu pokładowego akumulatora (12 V). Wyjątek stanowi prąd zasilający wtryskiwacze, który wynosi do 80 V i 30 A w fazie "wyrwania" igły rozpylacza oraz rozrusznika (max 100 A).
Bolączką najczęściej nękającą sterowniki w HDI i innych silnikach są niepewne połączenia masowe. Pamiętać bowiem należy, że komputer niemal w 100% steruje poszczególnymi nastawnikami poprzez masę (właśnie w taki sposób chroniąc się przed "spaleniem"). Wyjątek znów stanowią wtryskiwacze, które mają instalację oddzieloną całkowicie od pokładowej i w związku z tym pozbawione są masy.

W wypadku VCV (Volume Control Valve - zawór dozujący paliwa, inaczej regulator wydatku) sterownik jak najbardziej steruje nim poprzez masę.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 14 Mar 2014, 12:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


sorki błąd P1198

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot

3008

103 990

2017r.

55 295 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot

307 CC

11 900

2004r.

212 000 km

wielkopolskie

Peugeot

2008

65 400

2018r.

12 422 km

małopolskie

Peugeot

Partner

48 900

2016r.

67 836 km

małopolskie

Peugeot

308 SW

47 880

2016r.

29 692 km

dolnośląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System