Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 12:25
Temat postu:

Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Peugeota 407 2.0 HDI 136KM z 2004r
Mam problemy żeby go odpalić,szarpie nie raguje na gaz, jak już go raz od pale to potem odpala dopóki nie ostygnie. Po za tym dużo pali :/ komputer pokazuje dwa błędy P1198 i P1598 co z tym zrobić? Pomocy. Sad Sad Sad
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 22:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Jak zawsze zalecam uważne wczytanie się i przeanalizowanie zarejestrowanych przez komputer wtryskowy błędów: P1198 - Pump rotor control Underfuelling. SID801 - Diesel high pressure monitoring. Flow regulator (VCV) at stop. / Regulacja ciśnienia paliwa. Sterownik SIEMENS SID801 - Regulacja wysokiego ciśnienia, regulator dopływu (wydatku) (VCV - Volume Control Valve) w położeniu "stop".

P1598 - A/C Pressure Sensor Volts Too High. / Klimatyzacja, czujnik ciśnienia za wysokie napięcie.


Jak wynika z zapisu (P1198) masz problem z regulacją ciśnienia paliwa w zasobniku (7 - rys. poniżej).
Drugi błąd (P1598) jest mniej istotny i należy go odłożyć spokojnie na później.

Rysunek pokazuje schematycznie, jak przebiega paliwo po całym obwodzie niskiego i wysokiego ciśnienia (tu system SIEMENS). Warto wgłębić się w szczegóły, a jest ich bardzo niewiele i nie zadawać więcej jakichkolwiek pytań na forum. Bowiem zrozumiawszy rysunek, jest się w stanie zapędzić w kozi róg każdego mechanika/diagnostę.

Wskazana przez komputer usterka P1198 dotyczy regulatora wydatku (3), sterowanego elektrycznie bezpośrednio przez komputer wtryskowy. Jeżeli komputer podaje "duży" prąd, to na tłoczki pompy WC (1) popłynie "dużo" paliwa niskiego ciśnienia (kolor zielony). Wtedy pompa WC jest w stanie sprężyć paliwo do "dużego" ciśnienia.
I odwrotnie - jeśli komputer taktuje "małym" prądem, to do pompy WC dopłynie "mało" paliwa i siłą rzeczy wytworzy ona "mniejsze ciśnienie" (kolor czerwony).

Krótko mówiąc, elektrozawór niskiego ciśnienia (3) "dozuje" paliwo, przetłaczane przez pompę łopatkową niskiego ciśnienia (2) ze zbiornika do pompy WC (1). Dlatego niekiedy nazywany jest "dozownikiem niskiego ciśnienia" (np. w systemie BOSCH).
Dodać należy, że pompa NC (2) jest zintegrowana z pompą WC (1), czyli ma takie same obroty. Zatem przy wysokich obrotach paliwo miałoby coraz większe ciśnienie, gdyby nie było regulacji, aż do rozsadzenia systemu.

Na tym polega właśnie regulacja wysokiego ciśnienia w zasobniku. Dla przypomnienia: VCV mimo, że operuje w obszarze niskiego ciśnienia paliwa (kolor zielony), jest odpowiedzialny za wzrost/spadek wysokiego ciśnienia paliwa (kolor czerwony). Jest to w prostej linii "system naczyń połączonych", na którym niemal w 100% bazuje sterowanie silnika HDI komputerem.

Drugim elektrozaworem, również sterowanym przez komputer lecz operującym w obszarze wysokiego ciśnienia, jest regulator ciśnienia (PCV) (4). Jest on odpowiedzialny w zasadzie za awaryjne wspomaganie "regulatora wydatku" (3), np. podczas gwałtownego hamowania silnikiem, gdy kierowca usiłuje się schować na szosie za inne auto, a jest rozpędzony do 160 km/h. Wówczas komputer musi "zbić" ciśnienie paliwa, które nie są w stanie "skonsumować" wtryskiwacze (są nastawione na "zero" wtrysku, bo kierowca puszcza pedał gazu i naciska hamulec). Otwiera więc PVC na "maxa" (a zamyka całkowicie VCV), po to, aby paliwo uciekło z zasobnika do przelewu do zbiornika. Tym sposobem doprowadza do szybkiego spadku niebezpiecznego ciśnienia w obwodzie.

Ogólnie nazywana jest 2-zaworowa regulacja paliwa, obecnie powszechnie stosowana w systemach wtryskowych Common Rail różnych producentów (DELPHI, BOSCH, DENSO, SIEMENS).

Mając jedynie wiedzę j/w nie powinieneś mieć problemów z analizą i rozszyfrowaniem błędu, o którym mowa.

Ponieważ wskazówka komputera brzmi: VCV jest w położeniu "stop", możemy się domyślać, że coś się dzieje z zasilaniem elektrycznym. Po prostu zawór zamiast "ruszać się" i regulować, za co jest odpowiedzialny, stoi w miejscu.
Proponuję więc wykonać najprostszy krok, a mianowicie, podmienić na inny, z bliźniaczego silnika i wykonać jazdę testową. Jeżeli nadal usterka nie znika, zająć się kablami i stykami zaworu (ponad 90% potwierdzonych przyczyn usterek nastawników i czujników).

Jeżeli problem wciąż nie znika i ręce opuszczają mechanicy/diagności, dopiero wtedy zgłaszać się ponownie na forum po dalszą część wiedzy i porad.

Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pią 22 Sty 2016, 11:36, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 00:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


dzięki bardzo za odpowiedz,a czy awaria tego regulatora może spowodować większe spalanie paliwa przez auto?
Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 00:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Odpowiem tak: może, ale nie musi. Proponuję po prostu zająć się najważniejszym w tej chwili problemem, który zresztą masz podany "na tacy" przez komputer. Być może usunięcie usterki spowoduje automatyczny powrót do "normalnego" spalania.
Należy również domniemywać, że najnormalniej w świecie zwyżkę spalania powoduje ostra zima, która obecnie do nas zawitała...
Mimo wszystko problem ten zostawiłbym na później, skoro masz poważniejsze zakłócenia w pracy silnika.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 00:25
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


ok to muszę mechanikowi podrzucić ten typ awarii
Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 00:25
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 18:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam
nie zdąrzyłem jeszcze usunąć tamtej usterki a pokazał się błąd dotyczący EGR czy to oznacza od razu wymianę czy wchodzi opcja wyczyszczenia go z sadzy?
pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 20:40
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Coś kolega bardzo nerwowy z tymi monitami na forum. Jeszcze nie usunął poprzedniej usterki, a już ma następną w zanadrzu:
Cytat:
Pokazał się błąd dotyczący EGR czy to oznacza od razu wymianę czy wchodzi opcja wyczyszczenia go z sadzy?
Powiem wobec tego tak: przede wszystkim wchodzi opcja czytania. Następnie opcja wyboru: czy chcesz mieć do czynienia z jedną niewiadomą, czy z dwudziestoma dwoma? Bo jak na razie widać, że koniecznie chcesz tę drugą opcję. Bo skoro nie zabrałeś się jeszcze za pierwszą, to skąd wiadomo, że nie ma ona powiązania z drugą? Tu: uszkodzony VCV, który może się przyczyniać do wydzielania nadmiernej ilości sadzy wskutek złej regulacji ciśnienia paliwa.

Ponadto jaki konkretnie jest numer kodu usterki, nie "coś tam z EGR". Czy jest to usterka "trwała", czy "przelotna"? Jeżeli "przejściowa" to sterownik nie przechodzi w tryb awaryjny i nie zapala kontrolki ostrzegawczej. Jak zatem wygląda ten pulpit, czy "daje jakiś głos"?

No i wreszcie to, o czym mowa na początku: "czytelnictwo" nie boli, a pomaga prawie w 100%. Żadne wskaźniki nie są tak korzystne jak skuteczność porad każdego forum. Pod warunkiem, że się wchodzi na nie odpowiednio przygotowany, tak jak np. jeden kolega tutaj.

Tak więc brać się do roboty, czytać, usuwać pierwszą usterkę, potem drugą, itd. A dopiero gdy już wszystkie ręce opadają, bo nogi nie mogą, wtedy słać dalsze pytania.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 21:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam
ma może ktoś z użytkowników forum taki zawór na podmianę? bo nie mogę nigdzie takiego znaleźć.A mechanicy nie mają auta żeby to podmienić. Dodam jeszcze że przez 400km był ok i znów zaczął szaleć.
Pozdrawiam
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Mar 2014, 21:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Do KotBury
Chodzi o ten zawór : http://www.motointegrator.moto.pl/produkty/211131-elementy-pompy-common-rail-vdo-x39-800-300-006z#mi

czy o ten: http://allegro.pl/regulator-cisnienia-paliwa-2-0-hdi-citroen-peugeot-i3997225212.html

W odpowiedzi proszę wkleić odpowiedni link z zaworem

Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 11 Mar 2014, 08:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Ten pierwszy.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Mar 2014, 19:25
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam

Pisze do KotBury
słuchaj wymieniłem zawór i nic co mam dalej robić w jakim kierunku iść?
podłączyłem dziś komputer i akurat samochód zgłupiał i jak wciskałem pedał przyspieszenia to ciśnienie na listwie spadało poniżej 10tyś kPa co to może oznaczać?

Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 13 Mar 2014, 20:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Cytat:
Podłączyłem dziś komputer.
No i co on wskazał? Informacja o podłączeniu komputera, niestety, nie jest żadną rewelacją.
Ponadto nie zawsze sama wymiana elektrozaworu lub czujnika rozwiązuje problem, jeśli usterka tkwi na kablach lub stykach. Jeśli jest coś nie tak z połączeniami kablowymi, to jeszcze ze 20 zaworów wymienisz i usterka nie zniknie.

Ponadto co się dzieje z czujnikiem ciśnienia paliwa? Jeżeli wskazuje on "fałszywie", "waha się", to "oszukuje" komputer co do wartości ciśnienia. Wtryskiwacze są przez to źle sterowane, silnik nie chce zapalać, szarpie lub słabnie, mimo, że faktycznie pompa WC spręża paliwo do ciśnienia normatywnego.
Tutaj znów uważać na portfel, tzn. nie lecieć od razu i nie kupować nowy czujnik, tylko najpierw podmienić z identycznego silnika i wykonać odpowiednie testy drogowe.
To samo dotyczy wszystkich innych nastawników i czujników.

Tak więc prosimy o więcej informacji, jeżeli oczekujesz od nas skutecznej pomocy. Jaki numer kodu błędu zarejestrował komputer?

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sob 09 Sie 2014, 19:31, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Mar 2014, 20:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Błąd cały czas P1189
Słuchaj a mogę odłączyć komputer żeby przy nim zobaczyć wtyki?
Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 14 Mar 2014, 11:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


P1189 czy P1198? To są dwa różne błędy, więc zdecyduj się, o który chodzi? Czy jest to błąd stały, czy przelotny? Postaraj się o wiarygodne informacje na ten temat oraz inne wskazane u góry, nie "strzelaj" na odczepnego, bo takie same dostaniesz odpowiedzi. To nie nam zależy na silniku tylko Tobie, prawda?

Nie wiem, kto Ci naprawia jednostkę napędową, Ty czy mechanik, jednak doradzam pewną konsekwencję i systematykę. Nie latanie bez sensu po całym silniku i sklepach zresztą też. Jeżeli masz błąd stały, opisany i przetłumaczony u góry, to idź po nim jak po sznurku. Skoro komputer wskazuje cały czas na ten jeden błąd, tzn. że musi on tam tkwić.

Jeżeli błąd wskazywałby na uszkodzenie sterownika, to również miałbyś odpowiedni komunikat. Skoro nie ma ani pół słowa o komputerze, to po co chcesz tam dłubać?

Jeśli podmieniłeś VCV na nowy i dalej ta sama usterka wyskakuje, to masz trzy możliwości:
1) Uszkodzenie kabli lub styków. Jeśli sterownik nie był w ogóle otwierany od nowości, nie jest zalany wodą lub innym paskudztwem, to należy domniemywać, że nic tam się nie dzieje niedobrego. Zostawić go więc na razie w spokoju, bo jeszcze coś zepsujesz.
Przypuszczam, że problem może być w zagiętych lub skorodowanych pinach przy wtyczkach (na zaworze i na kostce z kablami - "styki chwiejne").
Znam taki przypadek, że auto stanęło na środku ulicy, silnik zgasł i nie chciał zapalić. Wezwany mechanik "palnął" młotkiem w VCV, silnik "zaskoczył" i jeździł bez najmniejszych problemów ze 3000 km. Po czym znów zgasł raptownie i nie chciał zapalić. Okazało się, że były zagięte piny wewnątrz wtyczki elektrycznej na kablach (nie w zaworze). Gość zaś wymienił ze trzy VCV, usterka wciąż wracała i wywalił niepotrzebnie mnóstwo kasiory. A winne były banalne druciki!

2) Uszkodzenie VCV mechaniczne (hydrauliczne), tj. konkretnie przecieki paliwa pomiędzy uszkodzonymi uszczelkami (oringami) lub krawędziami "zacinającymi" (inny sposób uszczelnienia) i/lub elektryczne (za słaby prąd zasilający z akumulatora, uszkodzenie cewki elektromagnetycznej zaworu - bardzo rzadkie przypadki). W tym wypadku podmiana na nowy VCV dawałaby jakieś zmiany. Jeżeli jednak w dalszym ciągu występuje identyczna usterka po wymianie, oznacza, że zawór nie jest winien ani hydraulicznie, ani elektrycznie. Natomiast z całą pewnością wpływ na błąd mają czynniki zewnętrzne, o których mowa.

3) Uszkodzenie sterownika. Opcja ostateczna, wyłącznie wtedy gdy dwie poprzednie zostaną wykluczone ze 100% - ową pewnością. Zwykle sterownik nie "spala się", jak to mają w zwyczaju pochopnie oceniać mechanicy od siedmiu boleści, ponieważ operuje on w zakresie prądu pokładowego akumulatora (12 V). Wyjątek stanowi prąd zasilający wtryskiwacze, który wynosi do 80 V i 30 A w fazie "wyrwania" igły rozpylacza oraz rozrusznika (max 100 A).
Bolączką najczęściej nękającą sterowniki w HDI i innych silnikach są niepewne połączenia masowe. Pamiętać bowiem należy, że komputer niemal w 100% steruje poszczególnymi nastawnikami poprzez masę (właśnie w taki sposób chroniąc się przed "spaleniem"). Wyjątek znów stanowią wtryskiwacze, które mają instalację oddzieloną całkowicie od pokładowej i w związku z tym pozbawione są masy.

W wypadku VCV (Volume Control Valve - zawór dozujący paliwa, inaczej regulator wydatku) sterownik jak najbardziej steruje nim poprzez masę.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 14 Mar 2014, 12:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


sorki błąd P1198

Pozdrawiam
Powrót do góry
radek508

Debiutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Mar 2014, 17:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam
Do KotBury wymieniłem dwa zawory na pompie i nic nie pomogło!

Do wszystkich
czy ktoś z forumowiczów miał taki problem?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 29 Mar 2014, 11:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


W czym nie pomogło? Mówisz na razie tylko o problemach z rozruchem. Gdy już zapali, to normalnie pracuje. Wynika z tego, że silnik nie chce zapalić za pierwszym razem, tak jakby zależało to od temperatury. Poza tym piszesz, że "szarpie", nie reaguje na gaz i dużo pali. W czasie jazdy, czy na biegu jałowym? Czy również to mija po chwili?
Są to bardzo ważne informacje, tzn. dokładnie opisane objawy od momentu rozruchu, poprzez bieg jałowy, aż do jazdy normalnie po ulicy. Jeżeli jednostka napędowa nie chce tylko startować lub robi to z trudnościami, to są podejrzane inne czujniki i nastawniki, niż podczas jazdy i na biegu jałowym. Jeżeli tego nie zrozumiesz i będziesz jedynie pytał, czy ktoś miał podobny problem, to uzyskasz identyczną odpowiedź, tzn. żadną, albo idącą "szeroko", a nie "wąsko".

Jeżeli chodzi jedynie o ciężki rozruch i "telepanie" na biegu jałowym, to jest mnóstwo tematów, wystarczy trochę cierpliwości. Pierwszy z brzegu jest np. tutaj.
Po prostu zacznij więcej czytać sam i dowiadywać się, jak działa Twój silnik np. podczas rozruchu. Nie tylko bowiem liczą się wtedy te dwa zawory. Które podmieniłeś od razu dwa, a komputer wskazywał tylko jeden VCV.
Nie licz na "gotowce" ze strony forum, bo takich nie znajdziesz, dopóki sam nie połapiesz się, co jest potrzebne silnikowi do rozruchu. A są to bardzo proste rzeczy, uwierz na słowo.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
jarek1507

Czytelnik



Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): ŚLĄSK
Posiadane auto: PEUGEOT 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Lip 2014, 21:02
Temat postu:

czujnik na szynie cr


Muszę przyznać ,że forumowicz KotBury bardzo wyczerpująco i elegancko opisał zasadę działania układu WC . Jasniej się już nie da... do jego wypowiedzi pragnę dodać jeszcze jeden ważny szczegół, który odnosi się do czujnika na listwie CR. Żeby sprawdzić prawidłowość działania obu elektrozaworów przy pompie WC wystarczy podczas pracy silnika lub przed jego rozruchem zdjąć wtyczkę z czujnika WC na listwie CR.Po tym zabiegu sterownik samochodu automatycznie przejdzie do trybu domyślnego ( PRACA SILNIKA STANIE SIĘ NIECO TWARDSZA) ale w tym sposobem zdiagnozujesz pracę elektrozaworów na pompie WC. Jeśli silnik będzie pracował normalnie najprawdopodobniej usterki należy szukać w czujnikU WC.
Powrót do góry
J.Cobb

Czytelnik



Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Citroen C5 2005 2.0 HDI 136 km RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 06 Sie 2014, 20:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam,
Posiadam co prawda Citroena, ale silnik ten sam.

Mam podobny problem do omawianego w poście. Mianowicie silnik, gdy jest rozgrzany, nie chce odpalić po około 10 minutowym postoju. Nie przegrzewa się, temperatura utrzymuje się na poziomie 90 st. Jednak w przedziale temperaturowym około 85 - 45 st. nie odpala. Stygnięcie trwa około godziny, co jest meczące, gdy jedzie się 10 km na zakupy/tankowanie i po powrocie do auta, nie odpala. Rozrusznik kręci, jest w miarę nowy - ma 2 lata. Akumulator jest przetestowany miernikiem, jest OK, napięcie około 700 A. Komputer pokładowy nie pokazuje żadnych błędów. Po podpięciu pod komputer diagnostyczny, mechanik stwierdził, że też nie widzi niczego niepokojącego. Postawiłem auto do zaufanego mechanika, sprawdził wszystkie czujniki temperatury i nie zauważył nic niepokojącego. Po podsunięciu pomysłu z zaworem VCV stwierdziliśmy, że po rozgrzaniu nie otwiera się do końca, a na zimno jest OK. W związku z tym dzisiaj założył nowy ów zawór. Jednak mimo początkowej ekscytacji silnik nie odpalił po około 20 minutach od zgaszenia - temperatura cieczy około 70 st. Co ciekawe odpala na samostart. Mechanik zasugerował jeszcze abym na noc odłączył akumulator, żeby zresetować system i spróbować ponownie jutro. Jak nie zadziała, to już nie mam pojęcia co dalej...
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 07 Sie 2014, 00:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Zajrzyj z łaski swojej do dopiero co rozpatrywanego tematu tutaj. Porusza on wprawdzie problem rozruchu silnika po całonocnym postoju, jednak obojętnie w jakiej temperaturze - zawsze winne są te same elementy.
Jak dla mnie jest to typowa usterka rozrusznika, tak jak mówił we wskazanym wątku kolega milejow. Świadczy o tym łatwy zapłon, gdy użyje się samostartu.
Również możesz to szybko sprawdzić, jeżeli spróbujesz zapłonu na "popych". Gdy silnik zapala natychmiast, a z kluczyka nie chce, oznacza właśnie zbyt słaby rozrusznik. Który musi zakręcić swoje 200-250 obr/min, w przeciwnym razie pompa WC nie zdoła sprężyć paliwa do normatywnego ciśnienia rozruchu 150-200 bar. Mimo że silnik jest rozgrzany, zapala z trudnościami, ponieważ rozrusznik nie obraca wałem korbowym szybko, tylko wolno. Reszta jest w wylinkowanym wątku.

Dlatego słaby mechanik/diagnosta nie wykrywa usterki, ponieważ liczy tylko na zapisy błędów. A nie zawsze komputer wykrywa wszystkie usterki. Zatem sprytny diagnosta powinien posłużyć się "parametrami bieżącymi silnika", które zdoła odczytać w momencie kręcenia rozrusznika, a które omówione są po kolei w wylinkowanym na czerwono wątku.

Twierdzisz, że rozrusznik jest nowy i ma zaledwie 2 lata. To nie świadczy, że jest sprawny. Czy był wymieniany również z tego samego powodu, tj. trudności "gorącego" rozruchu jak przedtem? Jeżeli były identyczne objawy usterki, oznacza, że ktoś nie wstawił nowego rozrusznika, tylko "zapicował" jego wymianę.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 26 Lip 2015, 20:46, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
MaciomKp

Czytelnik



Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 HDi 2004 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Lip 2015, 18:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam mianowicie problem z mojej strony jest taki że mam te same błędy jednakże nie ma problemu z odpalaniem samochodu, błąd wyskakuje raz na jakiś czas w trakcie jazdy tak jak nie wiadomo skąd się bierze tak samo nie wiadomo nawet kiedy znika, jednak z tego co zauważyłem to na pewno to że samochód uruchamia tryb awaryjny, 120 km/h i koniec, a na biegu jałowym dość dziwnie pracuje, tak po za tym byłem ostatnio u mechanika na wymianie rozrządu i stwierdził że samochodowi brakuje mocy więc przypuszczam że to może być z tym związane jednak nie chce za bardzo rozbierać silnika ponieważ nie mam za bardzo gdzie tego robić i kiedy co gorzej, brak odpowiedniego garażu. Czy możecie coś doradzić żebym poprostu nie tracił za dużo czasu na rozbieranie silnika tak żebym mógł się skupić na konkrecie.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 26 Lip 2015, 20:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Wymagasz od nas konkretu, a co sam proponujesz?
Cytat:
Czy możecie coś doradzić żebym poprostu nie tracił za dużo czasu na rozbieranie silnika tak żebym mógł się skupić na konkrecie.
Wynika, że nic, poza stwierdzeniem, że pojawiają się "te same błędy" (jakie konkretnie?). Mało tego, nie masz w ogóle problemu z odpalaniem silnika, tylko z mocą. Na dokładkę mechanik wymieniający rozrząd, stwierdza, że jednostce napędowej brakuje mocy i z tego powodu wchodzi ona w tryb awaryjny pracy. Skoro mechanik wszystko wie, to dlaczego nie usuwa usterki? Czy forum ma załatwić sprawę za Ciebie i mechanika? My nie widzimy i nie słyszymy silnika, tym bardziej nie mamy radarów w oczach, żeby przeczytać, co komputer ma na myśli.

Dlatego najprostsza i najskuteczniejsza nasza rada polega na tym, że zgłoś się do diagnosty, który posiada diagnoskop zewnętrzny do odczytywania błędów i wypaczeń. Usługa powinna kosztować zero złotych, ponieważ profesjonalny mechanik wykorzystuje cudzą wiedzę, a nie swoją. To tylko pachciarz bierze kasę za zaglądanie do komputera wtryskowego, którego zresztą nie jest właścicielem. Tu działa takie samo prawo własności, jak w życiu. Jeżeli mechanik pobiera opłatę za podgląd cudzej własności, popełnia niejako przestępstwo. Przypominające sytuację, tak jakby złodziej zajrzał Ci do portfela i nie znalazłszy nic, kazał Ci za karę płacić.
W tym przypadku chodzi o wiedzę komputera wtryskowego, który już dawno informuje zarówno komunikatem na cyferblacie, jak i numerami kodów błędów o tym, że dokładnie wie, co się dzieje niedobrego. Wystarczy zatem tę darmową wiedzę wykorzystać, a dopiero opłatę pobierać za fizyczną naprawę, wymianę części, itd.

Proponuję poza tym większe czytelnictwo, a mniejsze pytalnictwo. Jest olbrzymia ilość informacji na forum na temat przyczyn strat mocy silnika. Zanim więc zadasz pytanie, zmuszając kolegów setki razy do tej samej odpowiedzi, łaskawie przeczytaj sam, co oni napisali, np. tutaj i tutaj.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Bbb85

Czytelnik



Dołączył: 20 Cze 2017
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznan
Posiadane auto: Laguna III
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Cze 2017, 12:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Witam serdecznie,

Pisze tutaj ten post, mimo że posiadam inne auto, bo Lagune 3 1.5 dci, ale mam w niej ten sam układ wtryskowy Siemens Vdo. Problem jaki u mnie się pojawia to wyskakuje komunikat skontroluj układ wtryskowy. Dzieje się to tylko przy określonych warunkach, a mianowicie przy stałej, jednostajnej jeździe w przedziale obrotów 1600-2000. Auto przechodzi wtedy w tryb awaryjny. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszytko wraca do normy. Poza tym auto przyspiesza normalnie, nie kopci i ma moc. Mogę jechać jednostajnie z obrotami delikatnie powyżej 2000 i problem już nie występuje. Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się lub zmagał się z podobnym problemem? Piszę na forum Peugeota ponieważ Lagun z silnikiem 1.5 dci jest bardzo mało i na forum Renault nikt nie potrafił pomoc. Obstawiam albo regulator wydatku na pompie albo zacinajacy się egr, który profilaktycznie wyczyscilem jednak nie przyniosło to żadnych zmian.

Byłem wczoraj podpiąć auto pod komputer i pokazuje błąd regulatora ciśnienia paliwa. Ciśnienie w momencie pokazania błędu było o około 70 barów wyższe od oczekiwanego. Także chyba winny jest zacinajacy się regulator wydatku.

Co o tym sądzicie?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam!
Powrót do góry
tomo407

Czytelnik



Dołączył: 11 Gru 2018
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: PEUGEOT 407 2.0 HDI 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Maj 2019, 18:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


U mnie (2.0 HDI) objawy były jak powyżej. Nie odpalał przy chłodach. Niekoniecznie im chłodniej było tym gorzej z odpalaniem. Czasem nawet przy +2, +1 stopniach był problem po nocy stania.
Winowajca został szybko zidentyfikowany - czujnik wałka rozrządu.
Po wymianie problem ustąpił.
Powrót do góry
mgła_85

Czytelnik



Dołączył: 26 Paź 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpacie
Posiadane auto: peugeot 407 sw 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Cze 2019, 23:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Moim problemem jest również utrudniony rozruch auta po dłuższym postoju Zazwyczaj auto nie odpala za pierwszym razem Gdy zapali chodzi bardzo nie równo jak sieczkarnia Smile i po chwili gaśnie Za drugim razem zapala zawsze bez problemu Brak jakich kolwiek błędów Dodatkowa zagadka jest taka że auto potrafi przez jeden tydzień palić od ręki żeby później przez kolejny tydzień podnosić ciśnienie właścicielowi.
Powrót do góry
philips449

Debiutant



Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: 407 1.0 hdi 136km
Piwa: 0/5
Wysłany: Sro 26 Paź 2022, 22:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z odpalaniem Peugeot 407 2.0 HDI 136KM


Przypuszczam, że problem może być w zagiętych lub skorodowanych pinach przy wtyczkach (na zaworze i na kostce z kablami - "styki chwiejne").
Znam taki przypadek, że auto stanęło na środku ulicy, silnik zgasł i nie chciał zapalić. Wezwany mechanik "palnął" młotkiem w VCV, silnik "zaskoczył" i jeździł bez najmniejszych problemów ze 3000 km. Po czym znów zgasł raptownie i nie chciał zapalić. Okazało się, że były zagięte piny wewnątrz wtyczki elektrycznej na kablach (nie w zaworze). Gość zaś wymienił ze trzy VCV, usterka wciąż wracała i wywalił niepotrzebnie mnóstwo kasiory. A winne były banalne druciki!

Pzdr KotBury[/quote]

Mam tak samo ze pomaga walnięcie młotkiem, ruszanie kablami, wtyczką itd nie pomaga, ale jak sie walnie młotkiem to chwile jezdzi, czy to na pewno skorodowane połączenie/piny ? Czy zawór sie zacina i trzeba wymienić na nowy ?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


PeugeotPartner

9 999

2007r.

326 000 km

warmińsko-mazurskie

Peugeot407

12 900

2004r.

266 000 km

śląskie

Peugeot508

49 900

2018r.

182 627 km

śląskie

PeugeotPartner

46 900

2017r.

106 000 km

mazowieckie

Peugeot308 SW

44 990

2018r.

71 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System