Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gitlegion

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: 307 S 1.6HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 14:37
Temat postu:

307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 12:34
Temat postu:
307 1.6HDI padlo nowe turbo, ciemne paliwo w probie przelewo

Witam,
Autko 2005 rok 1.6 hdi 110kM
Mechanik wymienil mi w nim turbo, przy test drive po 40km na autostradzie silnik dostal wibracji przy obrotach 3000 a na jalowym biegu rytmicznie hustalo mocno calym silnikiem. Po chwili silnik sie uspokoil, u mechanika stwierdzilismy ze olej byl we wszystkich rurach, olej pojawil sie takze w dolocie powietrza diagnoza ze odma puszcza.
Pojechalem do innego mechanika okazalo sie ze:
ma bledy na pdf, egr, niskie cisnienie na wydechu i chyba lambda wywalila tez blad
dodatkowo w 1 cylindrze (tym od akumulatora) jest cisnienie 10 bar (w pozostalych od 15 do 20 (norma na ten silnik to 20+/-5) na tym cylindrze gdzie jest 10 bar widac ze jest olej wokol wtrysku a w próbie przelewowej pojawila sie (tylko na tym cylindrze) ciemna ropa (pewnie z olejem) druga proba juz dala czystrze paliwo ale nadal ciemniejsze w porowaniu z reszta.
Okazalo sie takze ze nowe turbo ma luzy (przejechalo kolo 50km)
Czy mozliwe jest ze przez zatkany pdf cisnienie bylo tak wysokie ze olej mi poszedl w odme i az wywalilo go przez dziurke w rurze nad korektorem?
Czy 10 bar na cylindrze to powazny problem? co jest powodem oleju w ropie w 1 cylindrze? Moze jakis wtrysk jest niedokrecony, pasuje to do objawow?
co moze byc przyczyna awarii nowej turbo (regenerowana)
Wiem ze mechanik wyczyscil tylko wszystkie rury a na pytanie o sitko w smaroawniu turbo powiedzial ze olej dobrze podawalo. Sitko w tym modelu jest na dole przewodu przy obudowie silnik tak? czy u gory kolo turbo? Gorna czesc byla dobra i wedlug niego tam sitko powinno byc.
Rece mi opadaja. Mechanicy po glowie sie drapia a ja juz utopilem w nim tyle ze szkoda gadac za wymiane turbo
Czy awaria pierwszego turbo mogla tyle narobic szkod, egr pdf itp i co by trzeba bylo teraz zrobic...
Ps wiem ze mechanik nie wymienil przewodow i uszczelek na nowe przy wymianie turbo ale rozruch przeprowadzil poprwnie i wyczyscil wszystkie rury, interkulera nie czyscil - byl drozny (dmuchal w niego plucami?)
Prosze o porade bo akcja dzieje sie w UK i jak na razie kaza mi auto zlomowac bo nie oplaca sie robic niby
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 21:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Gdy się czyta taką litanię różnych usterek, poważnych i mniej groźnych, to właściwie nie wiadomo, gdzie ręce włożyć... Pytanie brzmi: czy miałeś oczy i uszy, kupując auto w takim stanie? Albo jeśli byłeś od początku jego właścicielem, to gdzie się nim poruszałeś, na rajdzie Paryż-Dakar?

Przede wszystkim bardzo niepewny jest układ wysokiego ciśnienia paliwa, począwszy od pompy wysokiego ciśnienia, poprzez zawory regulacyjne, a na wtryskiwaczach skończywszy. Jeżeli na dnie filtra paliwa znajdziesz płatki metalu ("złote wióry"), to właściwie możesz się pożegnać z pompą WC i wtryskiwaczami. Są po prostu zabite wiórami, które produkuje pompa WC wskutek złej jakości paliwa. Tu: zbyt "suchego", bo fabrycznie pozbawionego siarki jako najlepszego "smarowidła". U Angoli szukać szyldów na stacjach benzynowych tej mniej więcej treści: GAS OIL WITHOUT SULFUR (olej napędowy wolny od siarki (bezsiarkowy)).

Złego początki widać i słychać po opisanych przez Ciebie perturbacjach z obrotami, szczególnie na biegu jałowym oraz po ciemnym zabarwieniu paliwa (czy w baku jest "normalne" paliwo, a nie benzyna na przykład?)
Jeśli robiony był test przelewowy oraz diagnostyka komputerowa, to jakie były wyniki odnośnie wtryskiwaczy ("test przelewowy" i "korekcja wtryskiwaczy")?
W skrajnym wypadku może wyglądać to tak, że wtryskiwacz jest całkowicie otwarty do cylindra i paliwo "leje się" w sposób ciągły. Grozi to wypaleniem tłoka i faktycznie zezłomowaniem jednostki napędowej.

Tak więc absolutnie bezapelacyjnie nie wolno więcej uruchamiać silnika, dopóki nie sprawdzisz dokładnie, co się dzieje z wtryskiwaczami. W przeciwnym razie możesz zbierać tryby, tłoki i korbowody po ulicy...

Jeżeli uporasz się z tym problemem i dalej "kicha", to pogadamy więcej. Oczywiście, pod warunkiem, że prześlesz na forum konkretne błędy, jakie zarejestrował sterownik w pamięci trwałej. Takie cytowanie jakichś pdf-ów (raczej chodzi o filtr FAP, jak sądzę), egr-ów, wylotu, itd. to jest "łabędzi śpiew", albo przypomina szukanie pulsu w protezie. Podaj więc numery kodów błędów, jakie odczytał diagnosta (bez objaśnień), wówczas jesteśmy w stanie coś wykombinować.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 05 Lut 2014, 09:12, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gitlegion

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: 307 S 1.6HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 20:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Witaj,

Autko kupilem niestety od handlarza, zlamalem swoja odwieczna zasade i teraz mam problem.
Zaczarowal mnie gadka i sposcil cene i sie skusilem. Autko chodzilo i chodzi rowno, nic niepokojacego z silnika nie dochodzi.
Po prostu nie mial mocy i slychac bylo ze turbo na wukonczeniu, autko dojechalo o wlasnych silach do mechanika po czym po 2 tygodniach jak przyszly czesci wstawil mu nowe turbo i zrobil serwis, na jezdzie probnej wywalilo mi olej a u mechanika okazalo sie ze turbo znow polecialo, zabralem go wtedy do "eksperta"
Ale do rzeczy:
Na jalowym biegu nim chustalo tylko wtedy jak mi tej olej wyzygalo na jezdzie probnej, podejrzewam ze przepalil to co do silnika sie dostalo i potem chodzil rowno i rytmicznie. Postaram sie wrzucic jakis link z nagraniem jak pogoda bedzie bez deszczu.
Bledy z kompa to:
P2032
P1445
P0472
P0341
P0335
P0409
P0420
P1351
Powrót do góry
gitlegion

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: 307 S 1.6HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 20:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Ciemne paliwo jest tylko w 1 cylindrze (na tym co jest najmniejsze cisnienie) i jak powiedzialem druga próba dala juz jasniejsze paliwo, a dookola wtrysku na tym cylindrze jest olej, moze skads olej sie wydostaje i moze cos jest niedokrecone i brudzi paliwo ktore powrca z tego przelewu
Powrót do góry
gitlegion

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: 307 S 1.6HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 01 Lut 2014, 14:44
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


linki do filmikow



http://www.youtube.com/watch?v=Ns5fT8eNmb0
http://www.youtube.com/watch?v=O_2YCVJI200
http://www.youtube.com/watch?v=kOsAw7uTQ98
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 01 Lut 2014, 14:44
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 01 Lut 2014, 23:13
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Po obejrzeniu filmików, sprawa wygląda mniej groźnie, niż się wydawało. Faktycznie silnik chodzi w miarę równo, niekiedy jednak "leciutko" telepie. Widać zwłaszcza wtedy, gdy kamera stoi na statywie i dokładnie zobrazowane są "poruszenia" jednostki napędowej. Wniosek na przyszłość: stawiać kamery na statywach, wtedy doskonale widać różne mankamenty, gdzie przy latającej jak Żyd po pustym sklepie, jedynie zamazania.

Na Twoim miejscu zająłbym się tym "telepaniem", ponieważ trzeba pamiętać, że komputer wtryskowy jest w stanie wybrać nawet do 30% wszystkich "luzów". Jednak nie do końca zdoła to zrobić przy spadku kompresji na cylindrze do 10, w porównaniu z 20 w pozostałych cylindrach. Czyli ciśnienie sprężania w cylindrze nr 1 spada o 100%.

Zatem Twoje podejrzenie o poluzowanym wtryskiwaczu może być trafne, ponieważ są "przedmuchy" spalin, wydmuchanie uszczelki pod wtryskiwaczem, itp. Pytanie: czy wokół wtryskiwacza widać dym?. Dlatego trzeba by sprawdzić i dokręcić "łapy" wtryskiwaczy do 30 NM (3 dan) kluczem dynamometrycznym.

Jednak nie poprzestałbym na tym, ponieważ niepokojące jest zabarwienie paliwa na ciemno w przelewie na jednym wtryskiwaczu. Gdyby było na wszystkich, to można by zwalić na paliwo, a tak niestety, jest co innego.

Dlatego nie spałbym w błogim przeświadczeniu, że wszystko jest w porządku, gdyż niezależnie od wyników "testu przelewowego", "korekcji wtryskiwaczy" oraz pomiarów elektrycznych (których niestety brak, a to niesłychanie ważna sprawa), należałoby dany wtryskiwacz wymontować i sprawdzić na testerze zewnętrznym z prawdziwego zdarzenia.

Podejrzewam, że w pewnym momencie wtryskiwacz się całkowicie "zawiesza", tzn. brak jest wtrysku do cylindra. Wskutek tego spaliny i inne substancje wpadają do wnętrza wtryskiwacza, pokonując opór sprężyny igły, a także spadek ciśnienia we wtryskiwaczu. Nazywa się to "cofka" i jest niebezpieczna ze względów, o których wspomniałem. Z tego również powodu mogłeś mieć "huśtanie" jednostki napędowej, które określamy jako "szarpanie".

Dlatego paliwo przelewowe ma zabarwienie, pochodzące bezpośrednio z komory spalania, a nie jakiegoś oleju. We wtryskiwaczu nigdy nie pojawi się olej, co mogę łatwo udowodnić, o ile ktoś sobie życzy.

Ślady z kolei oleju wokół wtryskiwacza mogły pochodzić po prostu z pobliskiej turbosprężarki, wokół której odbywało się bodaj 2-krotnie szaleństwo.

Powodem "cofki" w 99% może być obecność opiłków metalu w całym obwodzie paliwowym. Wióry metalowe mogły bowiem zatkać filtry sztabowe na wejściu wysokiego ciśnienia paliwa do wtryskiwacza. Jeżeli zapchany jest filterek, to spada ciśnienie wewnątrz wtryskiwacza, o czy mowa.

Usilnie nalegam więc na dokładne sprawdzenie przy dobrym oświetleniu puszki filtra paliwa na obecność metalowych wiór lub innych zanieczyszczeń trwałych. Jeżeli stwierdzisz choćby pojedynczy płatek, oznacza, że wióry są dosłownie wszędzie i one są przyczyną wszystkich perturbacji.

Osobnym tematem ciężko doświadczonego silnika, jest układ dolotowy powietrza, w tym turbosprężarka, której wymiana wg mnie była całkowicie zbędna. Największe jednak spustoszenie mogła poczynić recyrkulacja spalin (EGR), która powodowała zapychanie katalizatora i filtra FAP sadzami. Tam jest po prostu totalne bagno i nic nie jest sprawne.

Mało tego, z całą pewnością w/w elementy były pierwotną przyczyną niedomagania silnika, w tym jego mocy. Jednostka napędowa cały czas pracowała bez dostatecznej dawki powietrza, a więc miała permanentny "niedomiar powietrza". To w sposób oczywisty rzutowało na wtrysk paliwa, który był nadmiarowy, czyli "za dużo paliwa".
Sytuacja taka doprowadziła do silnej emisji sadzy i błyskawicznego zapchania nimi komór spalania w cylindrach, następnie ewentualnie uszkodzenie turbosprężarki oraz zatkanie wydechu (katalizator i filtr FAP).
Przypomina to zapchanie komina w piecu w chałupie lub wsadzanie kartofla do rury wydechowej. Czym grozi zatkanie komina sadzami, nie trzeba chyba wyjaśniać.
Identycznie dzieje się w silniku spalinowym. Palisz i palisz, a tu kicha... Nie chce palić, albo dym z czadem wali do środka.

Świadczy o tym paleta błędów, którymi zajmiemy się w swoim czasie, oczywiście, o ile wyrazisz chęć. Ale to jest naprawdę "mały pikuś" w porównaniu z układem wtryskowym paliwa.

Proponuję więc w pierwszym rzędzie ustalić to, o czym mówiłem poprzednio, a więc, czy wtryskiwacze są całkowicie sprawne (w tym przede wszystkim czy są czyste filterki wewnątrz). Przypominam, że wtryskiwacze są strategicznymi elementami z punktu widzenia mocy i obrotów silnika.
Jeżeli nie będziesz miał pewności co do ich sprawności, to nigdy nie będziesz pewny całego silnika.

PS
Zintensyfikuj czytanie forum, które jest kopalnią wiedzy przede wszystkim praktycznej, jakiej nie znajdziesz w żadnych podręcznikach, ani mechanikach. Jest mnóstwo tematów podobnych do Twojego, np. o wtryskiwaczach tutaj. Co do rzekomo uszkodzonej turbosprężarki przeczytaj uważnie tutaj.

Jestem pewny, że gdybyś przeczytał wcześniej forum, to nie doszłoby do transakcji. Nawet handlarz mógł nie wiedzieć o ukrytych usterkach. Albowiem są trzy żelazne warunki odnośnie silnika HDI. Musi on pracować:
1) "cichutko",
2) "leciutko",
3) "mięciutko".
Niestety, "latający" korek wlewu oleju całkowicie zaprzecza tym trzem zasadom.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 18 Mar 2014, 08:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gitlegion

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: 307 S 1.6HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 11:13
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Dzieki za wypowidz,
Filtr paliwa jst konstrukcja zamknieta, ale postaram sie sprawdzic to jakos.
Co do turbo to ma luzy na osi, i zaczal kopcic na bialo wiec turbo jst tez padniete.
W starych fakturach od auta znalazlm info ze ponad rok temu EGR byl czyszczony wiec auto moglo miec jakis problm z moca wtedy.
Co do wtryskow zauwazylem ostatnio podczas deszczu ze kolo wtrysku pierwszego od lewej byly babelki powietrza.. ale na tym cylindrze mial najlepsze cisnienie (17) kolejny byl 15, do nastepnego nie mogl sie dostac do swiecy i na tym ostatnim 10 bar.
Postaram sie cos wykombinowac z tym kluczem dynanometrycznym
Jak cos ustale to dam znac,
Dzieki
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 16:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Cytat:
Co do turbo to ma luzy na osi, i zaczal kopcic na bialo wiec turbo jst tez padniete.
Jakie luzy i jak sprawdzane? Jeśli odepniesz rurę dolotową powietrza do sprężarki (nie turbiny) i będziesz miał dostęp do łopatek, to luzy możesz wyłapać, kręcąc i szarpiąc palcami. Jeżeli podczas szarpania na boki oraz na dół i do góry nie wyczuwasz najmniejszych luzów oraz kręcąc łopatkami, wirnik obraca się leciuteńko, dosłownie jak piórko, bez żadnych "zacięć" i "zahamowań", to na drzewo z diagnozą j/w.

Ponadto przy tego rodzaju awarii turbawki (luzy) powinien być słyszalny na kilometry przeraźliwy gwizd ocierających się łopatek o ścianki komór ciśnieniowych.

Po trzecie, jaki jest realny ubytek oleju silnikowego? Bo tylko z tego powodu silnik kopci na biało, a nie dlatego, że uszkodzona jest turbosprężarka.

Ludzie, czemu jesteście tacy naiwni i tak łatwo wierzycie w diagnozy niedouczonych mechesów, którzy robią was w wałka na poczekaniu!? Jest to tragiczne, że wszystkich nagle ogarnia amok padniętych turbosprężarek przy byle dymku z rury i spadku mocy. A są to aparaty, które z łatwością są zdolne przetrwać w nienagannym stanie ze 3 takie HDI.

Dlatego mówiłem, że już wymiana pierwszej turbosprężarki była wątpliwa, ponieważ nie uwzględniono najpierw innych możliwości usterek strat mocy i "szarpania", jak: sra....cy EGR sadzami do całego układu dolotowego oraz skutkujący zatkaniem katalizatora i FAP-a (dlatego spada moc). Było jakieś czyszczenie EGR, ale to starczy może na kilka miesięcy.

Jak dotąd było zero działania w tym względzie, gdzie jest to 99% przyczyn wszelkich niedomagań w układzie dolotowym powietrza. Możliwości zepsucia turbosprężarki to zaledwie ułamki procentów!!!!!!

Niech ktoś tam wreszcie dojdzie do przytomności umysłu i opanuje się z tymi wymianami całkowicie sprawnych turbosprężarek, bo wymieni ich jeszcze ze 20 i usterka nie zniknie!!!!!!!

Weź sobie usiądź, kolego, i spokojnie pomyśl, co się działo z turbosprężarką teraz i przedtem. Czy słychać było choćby przez sekundę jakiś przeraźliwy gwizd? Jeśli nie, to mechanika za jaja... Czy były karkołomne wycieki, zużycie oleju silnikowego? Jeśli nie, to drugiego mechanika za jaja... Czy sprawdzono przed wymianą turbosprężarki organoleptycznie - mówiąc po ludzku: czy wsadzono tam paluchy i badano dokładnie luzy. Nie ma dokładniejszych przyrządów niż własne palce... Czy sprawdzono wszystkie elementy ją otaczające, o których mowa wyżej? Jeśli nie, to już nie wiem kogo za jaja...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 17 Mar 2014, 20:54, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
gitlegion

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: 307 S 1.6HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 04 Lut 2014, 10:58
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Pierwsze turbo bylo tragiczne, luzy i gwizd rzucaly sie w oczy od razu. Co do nowego turbo to byly delikatne luzy tylko ze mechanik by mi je "pokazac" chwycil kombinerkami za walek i nia poruszal - to jesli nawet nie miala duzych luzow na pewno ja dobilo! Poprzedni mechanik przyznal sie ze nie sprawdzal czy jest sitko w srubie smarujacej bo myslal ze jest od gory, gdy tak na prawde jest na dole w obudowie.
Jak znajde chwile to wymontuje turbo i ten przewodzik to bede wiedzial jak sie sprawy maja. I jeszcze filtr paliwa sprawdze jak kolega doradzal.
Panowie rece opadaja tu od ekspertow.
Jedno pytanie jeszcze, co po wymianie turbo na nowe, moglo byc przyczyna takiego zachowania przy jezdzie probnej autem, ze przy 3000 obrotach jak testowalem turbo silnik dostal wibracji ale tylko przy odjeciu gazu, czy nastapila "cofka" w wtryskiwaczu czy to wynik zapchanego pdf i gazy wylotowe nie mialy gdzie sie wydostac wiec poszlo razem z olejem niedoczyszczonym z ostatniego turbo w przewody, w komore spalania, w odme itp. Silnik do 2000 obrotow pracuje normalnie wyzej nie wchodzilem mu na obroty by turbo nie dojechac, no i na prakingu go tylko odpalam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 04 Lut 2014, 22:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Cytat:
Przy 3000 obrotach jak testowalem turbo silnik dostal wibracji ale tylko przy odjeciu gazu, czy nastapila "cofka" w wtryskiwaczu czy to wynik zapchanego pdf i gazy wylotowe nie mialy gdzie sie wydostac wiec poszlo razem z olejem niedoczyszczonym z ostatniego turbo w przewody, w komore spalania, w odme itp.
Po raz trzeci wskazówka brzmi, że skoro są jakieś spadki kompresji o 100% w którymś cylindrze (dopuszczalne są do 30%) i z przelewu jednego wtryskiwacza leje się ciemne paliwo zamiast jasne, to logicznym jest, że trzeba to wyjaśnić, rozebrać, przetestować, usunąć, a nie zadawać pytania na forum. Niestety, nie zrobimy tego wszystkiego za Ciebie. Prawdopodobnie dalej będziesz musiał się męczyć z tymi samymi mechanikami... powieszonymi za jaja... Współczuję, ale raczej nie widzę innej rady, jeśli chcesz, aby pędzidło jeszcze trochę pożyło.

Podkreślam jednak z naciskiem: w żadnym wypadku nie wolno podejrzewać turbo, FAP, katalizatora oraz układu wydechowego za "wibracje" silnika. Ponieważ powietrze i wydech "nie trzęsą" silnikiem. Byłby to kolejny błąd logiczny, który zapewne znów naprowadziłby mechesów na nieszczęsną turbosprężarkę lub jej okolice.

Natomiast na 90% winę za okresowe "wibracje", ściślej zwane "szarpaniem", może ponosić układ wtryskowy paliwa, w tym dziwnie uszkodzony (przy pomocy prawdopodobnie rezydujących opiłków metalu) wtryskiwacz m.in. z usterką "cofki".

Drugi ślad prowadzi do uszkodzonego (nieszczelnego) cylindra, np. pęknięty "konik", sprężyna zaworu, pierścień uszczelniający na tłoku, itp. Słowem, wszystko, co prowadzi do "defektu" zapłonu w komorze spalania, mimo pełnej sprawności wtryskiwaczy, "turbawki" i całego układu zasilania silnika - jest podejrzane w pierwszej kolejności za "szarpanie".

Trzeci ślad: uszkodzony EGR i/lub "zawyżający" wskazania masy powietrza przepływomierz. Zjawisko towarzyszące usterce sprowokowanej przez w/w dwa elementy, ściśle ze sobą współpracujące, zostało dokładnie opisane w drugim wylinkowanym na czerwono wątku. Dlatego należy najpierw go przeczytać, a dopiero potem zadawać pytania, na które tam właśnie znajdują się odpowiedzi.

Jeżeli zostaną zdiagnozowane i usunięte trzy (powtarzam: prawdopodobne, domniemane, wzięte z głowy i logicznego myślenia) źródła usterek, to silnik być może automatycznie wróci do życia i wtedy można się zająć resztą błędów.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
gitlegion

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: 307 S 1.6HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Lut 2014, 15:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Witajcie,

Na weekend porobilem troche przy aucie:

- filtr paliwa- wylalem z niego cala rope do sloiczka i nie moglem doszukac sie najmniejszego opilka, bylo pare drobnych czarnych brudkow ale ogolnie to bym powiedzial ze filtr musial byc nie tak dawno wymieniany bo paliwo bylodosc czyste po wylaniu. Jest to miarodajne sprawdzenie czy musze rozwalic filtr by czegos sie dopatrzec?

- egr - wyglada na dosc czysty ale trzonek ktorego obrot otwiera przeplyw jakby sie zacinal, musze go delikatnie podniesc palcami wtedy sie obkreca a tak to ani drgnie...

- turbo nie wyglada na mocno zniszczone, widac w niej olej idacy od interkulera..
http://www.wrzucajfotki.pl/di-RUOCNF04.jpg

- odma - jak ja sciagnalem to wszedzie byl olej, moze sie wydosatawal rowniez na silnik spod uszczelki.. w dodatku ma peknieta w dwoch miejscach membrame od góry
http://www.wrzucajfotki.pl/di-DA9USBP8.jpg
http://www.wrzucajfotki.pl/di-K2VY5P27.jpg
http://www.wrzucajfotki.pl/di-YHMLHE0S.jpg

Nastepnym razem postaram sie wyciagnac wtrysk na ktorym podejrzana jest "cofka"
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 10 Lut 2014, 20:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Cytat:
Bylo pare drobnych czarnych brudkow.
I tu jest właśnie pies pogrzebany, bo "kilka brudków" w filtrze paliwa może być tylko czubkiem góry lodowej. W żadnym wypadku nie może być mowy nawet o pojedynczym ziarenku "brudku" w filtrze! Miałeś napisane w pierwszym poscie:
Cytat:
Sprawdzenie przy dobrym oświetleniu puszki filtra paliwa na obecność metalowych wiór lub innych zanieczyszczeń trwałych. Jeżeli stwierdzisz choćby pojedynczy płatek, oznacza, że wióry są dosłownie wszędzie i one są przyczyną wszystkich perturbacji.
Skąd się tam wzięły grudki? Zastanawiałeś się nad tym? Musowo zatem brnąć dalej, aż dojdziesz, gdzie i jak powstają opiłki (tutaj określane "brudki").

Reszta jest jasna. Olej w dolocie do sprężarki. Po części jest rzeczą normalną przedostawanie się niewielkiej ilości z odpowietrzenia silnika (odmy). Nie może jednak tam "pływać" w oleju. Byłby wtedy stanowczo za duży ubytek oleju silnikowego, a co za tym idzie jakieś silne "przedmuchy" z odmy.
Jest to opcja do sprawdzenia. Przede wszystkim, jak się kształtuje systematyczny ubytek oleju, mierzony bagnetem regularnie co jakiś czas. Jeżeli oleju ubywa za dużo, to po prostu silnik "chla" olej, nie turbosprężarka.
Należy wyraźnie rozgraniczyć te dwie możliwe przyczyny ubytku oleju, gdyż w grę wchodzi kolejna wymiana turbawki lub nie.

Ponadto zapalić silnik z odłączoną rurą do sprężarki, jak na obrazku. Po czym silnie gazować i obserwować daną rurę wlotową:
a) przykładając białą kartkę do światła rury i zliczając krople oleju. Nie może być więcej niż kilkanaście kropel w ciągu minuty gazowania. Większe kroplowanie świadczy o zbyt dużej odmie i przeciekaniu oleju do niej,
b) obserwując intensywność i kolor dymienia z rury. Kłęby gęstego, szaro-białego lub szaro-niebieskawego dymu świadczą o "przedmuchach" spalin, oleju lub jednego i drugiego do odmy.

Obydwa nadmierne objawy świadczą generalnie o mechanicznym zużyciu lub uszkodzeniu silnika, zwłaszcza wokół cylindra wykazującego 100%-owy spadek kompresji.
Jeżeli jeszcze silnik wykazuje okresowe trudności z rozruchem (szczególnie gdy jest zimny), spadki mocy oraz kłopoty z obrotami, to znaczy, że nadaje się do kapitalnego remontu. Co przy oszacowaniu kosztów, może się okazać nieopłacalne.
Wówczas pozostaje albo złom, albo kupno innej, w lepszym stanie jednostki napędowej.

Ja oczywiście mogę się całkowicie mylić, ponieważ nic tutaj konkretnie nie przedstawiono jeśli chodzi o odczyty z komputera. Gdybym miał przynajmniej wiarygodne pomiary kompresji cylindrów, "test przelewowy", "korekcję wtryskiwaczy" oraz pełną gamę ""parametrów bieżących" - mógłbym coś więcej i bliżej powiedzieć.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
gitlegion

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: 307 S 1.6HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 17 Mar 2014, 17:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Witam dawno mnie nei bylo, auto zabralem do polskiego mechanika, turbo okazalo sie sprawne, jadnak silnik ma duze przedmuchy, turbina zasysala te spaliny zmiejszajac moc silnika, zastosowano obejscie mianowicie odma puscza teraz przedmuchy rura pod silnik zamist do turbo.
Opilki w filtrze paliwa kazal mi mechnik zignorowac, bo jak to siada pompa wtryskow to i tak nie ma co ladowac w ten silnik - filtr paliwa powinien je wylapac. Samochodem jezdze tak od 2 tygodni jednak nadal przy jezdzie na wyzszych obrotach silnik delikatnie sie husta na biegu jalowym po zatrzymaniu auta. Jak jezdze do 2800 obrotow to wszystko gra, moze przepalaja sie resztki oleju zawarte w interkulerze i dolocie. Pytanie brzmi jak dlugo silnik jeszcze wytrzyma bo raczej nie warto juz go robic... doktora w niego wlac mozna? Na zimnym silniku nie widac zadnych spalin z odmy ale jak sie rozgrzeje to z odmy idzie spora ilosc gazow/spalin Moge wstawic filmik jak to pomoze w okresleniu czegos
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 17 Mar 2014, 21:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Filmik zawsze wkleić można, nie zaszkodzi, a lepiej widać co się dzieje.
Nurtuje mnie zachowanie mechanika, który doradza pozostawienie układu wtryskowego z opiłkami metalu. Przecież te opiłki cały czas atakują przede wszystkim wtryskiwacze, ponieważ one nie są chronione przez filtr paliwa. Filtr jest po stronie niskiego ciśnienia, a nie wysokiego. Opiłki metalu wytworzone przez pompę WC walą bezpośrednio do zasobnika i następnie do wszystkich wtryskiwaczy po kolei. Jeśli opiłki dostaną się do wnętrza wtryskiwaczy, to jest koniec, kicha, dramat. Silnik może stanąć w szczerym polu i nic mu nie pomoże tylko laweta i ewentualnie składnica złomu...

Natychmiastowy ratunek możesz uzyskać jedynie dolewając przed tankowaniem paliwa olej mieszankowy 2T do silników 2-suwowych. Na rysunku poniżej przedstawiam jeden z najlepszych, najtańszych i dostępnych na wszystkich stacjach orlenu SEMISYNTHETIC 2T 10W40 czerwony.

Należy stosować go w początkowej fazie w jak najmocniejszym stężeniu. Ja lałem do swoich COMMON RAILI w stosunku 1:100, tj. przed tankowaniem 50 litrów ON zalewałem 500 ml (0,5 litra) oleju. Jest to nieodzowne, aby zatamować "produkcję" opiłków przez tłoczki i cylinderki pompy WC. Tak więc w tym wypadku dbamy tylko i wyłącznie o bezpieczeństwo pompy WC, nie wtryskiwaczy i nie zaworów regulacyjnych. Dlatego, że jeżeli pompa przestanie "siać" opiłkami, to wtryskiwacze nie będą nimi zagrożone - proste jak konstrukcja cepa. Wtryskiwaczom absolutnie nie są potrzebne żadne ciecze "uzdrawiające" typu STP, SKYDD, HDI PLUS oraz inne diabelstwa. Dlatego, że dodatek ich do paliwa czyści zapewne wtryskiwacze z rzekomego nagaru, ale nie czyści z opiłków metalu. Ponieważ wiór nie da się rozpuścić, prawda? Nadto dodatek czyszczący to jest wybitny rozpuszczalnik, który jeszcze bardziej "wysusza" paliwo, które już i tak jest fabrycznie "suche" (tu pozbawione składników siarki jako najlepszego smarowidła w paliwie).

Tak więc dolewając różne cudeńka rzekomo ratujące układ wtryskowy, pogarszamy jeszcze bardziej właściwości smarne ON, a co za tym idzie - robimy "niedźwiedzią przysługę" pompie WC, o czym mowa.

Dlatego dziwię się niewiedzy mechanika. Ale przynajmniej uratował Cię przed kolejną wymianą sprawnej turbosprężarki, co naprawdę należy uznać za jego osobisty sukces.

Sprawę opiłków należy potraktować z należytą powagą, jeżeli chce się, aby auto nie oszalało w najbardziej nieoczekiwanym momencie. Trzeba ocenić dokładnie, jaki jest stopień "inwazyjności" opiłków. Jeżeli jest ich bardzo dużo, to jest konieczność płukania całego obwodu paliwa "od krańca do krańca". Dlatego, że opiłki są wszędzie i krążą poprzez układ przelewowy do zbiornika i z powrotem do filtra paliwa. Jeżeli pompa WC nie zaprzestanie ich produkować (nie zaczniesz dolewać 2T do paliwa), to opiłki cały czas krążą i zagrażają albo całkowitym zatarciem pompy WC i w efekcie przeskokiem lub zerwaniem paska rozrządu, albo zniszczeniem po kolei wszystkich czterech wtryskiwaczy.

Natomiast gdy wiór jest bardzo mało i pompa WC przestaje nimi "siać" wskutek obecności oleju 2T w paliwie, to wystarczy zadbać o nowy filtr paliwa oraz kontrolować co jakiś czas, czy w paliwie przelewowym nie pojawiają się choćby pojedyncze grudki.
Gdy nie ma wiór, to można uznać sytuację za uratowaną i zmniejszyć proporcję oleju np. 1:250. Jednak oleju nie wolno już zaprzestać wlewać przy każdym tankowaniu.

PS
A co się dzieje z ciemnym zabarwieniem paliwa z przelewu jednego wtryskiwacza oraz kompresją cylindra?
Cytat:
dodatkowo w 1 cylindrze (tym od akumulatora) jest cisnienie 10 bar (w pozostalych od 15 do 20 (norma na ten silnik to 20+/-5) na tym cylindrze gdzie jest 10 bar widac ze jest olej wokol wtrysku a w próbie przelewowej pojawila sie (tylko na tym cylindrze) ciemna ropa (pewnie z olejem) druga proba juz dala czystrze paliwo ale nadal ciemniejsze w porowaniu z reszta.
Tutaj naprawdę dużo do powiedzenia może mieć diagnoskop zewnętrzny. Jeżeli założymy, że wióry dostały się już do wtryskiwaczy i zatkały filtry sztabkowe na wejściu paliwa wysokiego ciśnienia, to pierwszym objawem każdego po kolei będzie spadek ciśnienia wtrysku. Po prostu wtrysk paliwa będzie za słaby. Jeżeli wtrysk paliwa za słaby, to następnym objawem jest co? Wzrost ciśnienia paliwa w zasobniku. Możemy to zaobserwować tylko za pomocą skanera zewnętrznego, bo przecież nie ma żadnego wskaźnika na pulpicie odnośnie aktualnego ciśnienia paliwa. Mało tego, wskutek zahamowania przepływu wewnątrz wtryskiwacza może dojść do "cofki", o której mowa. Stąd ciemne zabarwienie przelewu paliwa na razie na jednym wtryskiwaczu.
Czyli bezpośrednim następstwem ciemnego paliwa jest prawdopodobnie zatkanie wtryskiwacza opiłkami i w rezultacie jego uszkodzenie.

Konsultowałem się w tej sprawie ze specjalistą do naprawy wtryskiwaczy, w tym wyspecjalizowanym w wyciąganiu wtryskiwaczy z głowic, co jest osobnym dramatycznym problemem - i potwierdza on wersję o uszkodzeniu wewnętrznym wtryskiwacza. Wskutek tego również następuje drastyczny spadek kompresji w danym cylindrze. Bo dziwne byłoby, że spadek jest o 100% w tym samym cylindrze, w którym jest wtryskiwacz wydzielający ciemne paliwo, prawda?

Jednak to wszystko wymaga naprawdę solidnej diagnostyki konkretnym programem. Nic nie wskórasz "w ciemno", wymieniając turbosprężarkę lub zajmując się FAP-em, bez rozeznania, co tak naprawdę dzieje się po stronie paliwa.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 28 Sty 2016, 11:30, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
gitlegion

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: 307 S 1.6HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 18 Mar 2014, 17:05
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 1.6Hdi problem z turbo, ciemna ropa w probie przelewowej


Dzieki za rady,

Ponizej link do filmiku
http://youtu.be/5K25Sl_UK_s

Jest to obejscie z odmy, mianowicie przedmuchy z odmy puszczane sa w powietrze zamiast do turbo. Na zimnym silniku dmucha czystym powietrzem jednak po dojsciu silnika do normalnej temperatury pracy dym robi sie gestrzy i wyglada i smierdzi jak spaliny, dzis jade do mechanika znowu wiec dowiem sie czegos wiecej moze.

Jezeli cisnienie spadlo na cylindrze przez wtrysk to nie tlumaczy to przedmuchów.

Mam nadzieje ze to nie wszystko na raz, czyli wtrysk, moze pierscienie i jeszcze pompa wtrysków Sad

Co do sprawdzenia pochodzenia opilków, co myslisz o zamontowaniu malego przezroczystego, podstawowego filtra paliwa w przewodzie z powracajacym paliwem? Wtedy bede wiedzial czy to cos z baku zassanego jest czy idzie to od silnika i bede widzial skale problemu przy okazji...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot308

14 900

2007r.

192 850 km

lubelskie

Peugeot2008

36 600

2015r.

140 657 km

podkarpackie

Peugeot3008

43 990

2015r.

97 000 km

śląskie

Peugeot207 SW

14 300

2012r.

208 000 km

śląskie

Peugeot3008

80 800

2019r.

133 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System