Jestem tutaj nowy także witam wszystkich użytkowników
Przymierzam się do zakupu nowego samochodu. Jednym z tych, które przykuły moją uwagę jest właśnie Peugeot 508. Samochód ma być w benzynie i z manualną skrzynią biegów. W tym wypadku wielkiego wyboru nie ma, czyli 1.6 THP 155 KM. Poczytałem dość dużo artykułów/opinii na temat tego silnika. Z początku się sypał, potem była "głośna" modernizacja i problemy miały zniknąć. Starałem się znaleźć opinie o tym silniku właśnie po 2010 roku, jednak niewiele ich było. Dlatego pytam Was bezpośrednio na forum. Jak to na prawdę jest z tym silnikiem? Czy jeżdżąc normalnie, nie "piłując" silnika, stosując się do zaleceń serwisu/producenta uniknę nieprzyjemnych awarii? Jak jest z turbiną w tym silniku, słyszałem, a właściwie na jakimś forum przeczytałem, że w dieslach Peugeot stosuje bardziej wytrzymałe wirniki turbiny (tytanowe?), jak jest z benzyną? Również wyczytałem, że w dieslach Peugeot zrezygnował z dwumasy, a tutaj w benzynie ją stosuje. Czy jest to część, która po określonym przebiegu po prostu nadaje się tylko do wymiany? Czy raczej jeżeli dba się o samochód raczej nie powinno przysparzać problemów?
I jeszcze jedna kwestia, a konkretnie czynnik chłodzący do klimatyzacji. Dużo o tym słyszałem, lecz nie mogę znaleźć konkretów. Od 2011 we wszystkich nowo produkowanych samochodach i ogólnie klimatyzacjach miał być nowy (dużo droższy i "ekologiczny" czynnik, już nie będę się rozpisywał co myślę o tej całej "ekologii"). Jednak w tamtym roku przeczytałem w jednym z magazynów motoryzacyjnych, że np w jednym modelu danego producenta jest nowy (droższy) czynnik, a w innym modelu jeszcze stary. Obiło mi się o uszy, że Mercedes nie mógł sprzedawać w jakimś kraju samochodów, ze względu, że stosuje stary czynnik. Jak to jest w 508 sprzedawanym u nas w Polsce? Jaki jest stosowany czynnik w tym modelu z silnikiem 1.6 thp?
P.s. jeżeli to ma znaczenie, jeżdżę rocznie ok. 15k km.
Wiem, że niektóre pytania mogą wydawać się banalne, jednak wydając kilkadziesiąt tyś na samochód, chcę wiedzieć co kupuję i wiedzieć ile będzie mnie kosztować serwis itp.
Rzeczywiście, pytania co najmniej dziwne w kontekście oceny samochodu przed jego zakupem. Od lat marketingowcy zadają sobie pytania co kieruje klientami w podejmowaniu decyzji zakupu. A tu takie coś...???
Do rzeczy : legenda o problemach dwumasowym kołem zamachowym, bierze się z doświadczeń kierowców kupujących mocno zużyte pojazdy. Można brać pod uwagę koszt wymiany tego elementu w przypadku zakupu samochodu z przebiegiem pow. 200 000 km. Podobnie jest z turbiną. Oba elementy są po prostu zużywającymi się częściami, jak np. sprzęgło, hamulce itp. Kupując nowy samochód nie zawracaj sobie głowy takimi szczegółami, tym bardziej że zakładasz przebieg samochodu na 15 tys. km/rok. Poszczególne podzespoły i oryginalne części, są na bieżąco udoskonalane i modyfikowane. Ten sam silnik stosowany w danym modelu pojazdu może mieć zastosowane różne wersje podzespołów, bardziej lub mniej niezawodne od poprzedników. Co do czynnika chłodzącego : w zasadzie się go nie wymienia. Jeśli już, to poddaje czyszczeniu podczas uzupełniania. Może się zdarzyć że w przypadku awarii klimatyzacji zajdzie konieczność nabicia instalacji nowym czynnikiem ( rzeczywiście, w Peugeotach już stosuje się ten nowy droższy czynnik)ale to i tak jest skromny wydatek wobec samej naprawy tej instalacji. 508 to nie jest tani samochód w zakupie. Nie należy łudzić się że będzie należał do tanich w ewentualnych naprawach. _________________ nord
Dzięki wielkie nordjp za odpowiedź. Wolę jednak być możliwie najlepiej świadomy przed zakupem samochodu. Jednak są silniki udane i stwarzające mniej problemów oraz te mniej udane i awaryjne, które czasami psują się na potęgę. Wiem, że w dużej mierze awaryjność zależy od traktowania, ale dużo się słyszy o wpadkach producentów z niektórymi silnikami, tak było i z tym silnikiem na początku produkcji, dlatego wolę się upewnić, czy już go "wyleczyli" z "chorób wieku dziecięcego".
Swoją drogą, słyszałem (od sprzedawcy), że w połowie roku PSA kończy współpracę z BMW, więc to ostatnie miesiące kiedy montowany jest ten silnik w Peugotach/Citroenach. Niestety sprzedawca nie był w stanie odpowiedzieć, jaki silnik/silniki będą w zamian za ten. Ktoś coś wie więcej na ten temat? Czy to oznacza jakiś lifting/modernizację tego modelu (508) ?
P.S. Jeżeli chodzi o to co kieruję mną przed zakupem samochodu, to jest to mnóstwo rzeczy. Nie tylko wygląd, funkcjonalność, materiały itp (swoją drogą Peugeot 508 podoba mi się chyba najbardziej w tej cenie i klasie) jednak również silnik, bo to on napędza samochód i jest "sercem" samochodu.
Jeśli cenisz sobie święty spokój i masz wątpliwości, to na twoje obawy jest bardzo prosta rada : Peugeot ma opcję wykupu przedłużonej gwarancji, lub przedłużonej gwarancji z obsługą. Przy Twoich założeniach przebiegu, możesz mieć taką opcję nawet na 5 lat. Osobną rzeczą jest negocjowanie tego pakietu w ramach ceny zakupu. Tu już masz pole do popisu w negocjacjach. Porozmawiaj ze sprzedawcą o kosztach w/w. _________________ nord
Dołączył: 25 Mar 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Peugeot 508 1.6 THP
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Mar 2014, 06:36
Temat postu:
Peugeot 508 - moje przygody
W moim Peugeocie, którego kupiłem przy przebiegu 65 tys. km, przy stanie licznika 67 tys. został wymieniony rozrząd. Przy stanie 70 tys. km padła turbina. Mowa oczywiście o modelu 508 z silnikiem 1.6thp. Na szczęście kupiłem auto z 5-letnia gwarancją więc ze spokojem przyjąłem naprawy. Gdyby tej opcji 5-letniej nie było to naprawy tych dwóch rzeczy byłyby bardzo kosztowne, zwłaszcza turbiny. Samym autem sie jeździ bardzo przyjemnie więc jesli rozważasz kupno właśnie tego modelu to warto wziąć przedłużoną gwarancję. Mam pewne obawy co do auta skoro na dzień dobry przytrafiły się takie rzeczy, zobaczę jak będzie się dalej spisywało. Pozdrawiam i udanego zakupu życzę.
Cześć
Mam od roku Peugeota.
Rzeczy, które mnie denerwują:
- szum wiatru od 100km/h, jest głośniej niż w octavii.
- bardzo twarde zawieszenie ( na 16 zimowych i 17 letnich) bez znaczenia.
( tak jakby amortyzatory przy dużej ilości małych dziur pukały)
pasażerowie pytają czy mam jakieś sportowe zawieszenie bo takie twarde!
- dosyć ciężko kierownica chodzi
- oryginalne głośniki niskiej jakości
- woda z klapy bagażnika
- drzwi się zamykają jak w kompakcie a nie limuzynie
- czujniki parkowania działają dopiero po kilku sekundach od odpalenia
- sprężyny od klapy brzęczą podczas otwierania, serwis smaruje co starcza na 3 dni.
Może ktoś miał takie problemy i ASO coś z tym zrobiło?
Słyszałem coś o smarowaniu odbojów amortyzatorów.
pozytywy:
- 30 000 km i zero usterek ani jakichkolwiek problemów
- wygodne fotele
- multimedia łatwe w obsłudze, mp3, zestaw głośnomówiący itd
- piękny wygląd w środku i na zew.
- system bezkluczykowy - super wygoda
- xenony i ledy automatyczne
- spalanie 5,5-5,8 L/100km
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: 508 1.6 Thp
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Sie 2017, 14:22
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508
Tak sobie czytam niektóre posty, i dochodzę do wniosku że te silniki 1.6 Thp są tym dla historii silników, czym Multipla dla historii Designu samochodowego - czyli kompletną klapą.
Do rzeczy: mam ten samochód od około 1 roku, na razie zauważyłem że zanim silnik się rozgrzeje, na początku trochę lubi głośno pochodzić, zastanawiam się czy to może mieć jakieś znaczenie?
Ps. mam model z roku 2011 o mocy 156 KM.
Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 206
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 27 Sie 2017, 18:11
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508
O kolego, powiem ci szczerze że dużo złego słyszałem o tych silnikach, gdzieś nawet chyba widziałem artykuł jak pisali o złej konstrukcji tych silników.
Coś tam pisali że strasznie szybko nagar się gromadzi w tych silnikach, co jest przyczyną uszkodzeń - także myślę że możesz zacząć od jakiegoś sprawdzenia/kontroli stanu "czystości" silnika.
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: 508 1.6 Thp
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 27 Sie 2017, 18:20
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Kilka pytań odnośnie 508
A powiedz mi ile to może kosztować, takie mycie silnika - mam przykre doświadczenia z warsztatami mechanicznymi, a konkretnie chodzi mi o to że często oszukują.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.