Dołączył: 21 Lut 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz Posiadane auto: partner III
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Lut 2014, 18:15
Temat postu:
szarpanie na zimnym silniku PARTNER III 3 PEUGEOT
CZY KTOS WIE CO SIE DZIEJE JAK ZIMNY TO WPADA W REZONANS I MA CZKAWKE PRZEZ OK 5 DO 15 SEKUND????????????????? próbuje odnaleźć odpowiedź, nikt nie wie o co chodzi, w serwisie zieloni, wgrali mi wtryskiwacze, zaktualizowali komputer, wymienili czujnik ciśnienia paliwa, nadal nic! jestem wkurzony, auto ma przejechane 13000 km i nie potrafi nikt zdiagnozować problemu! ponoć jest dużo aut, z podobnym problemem, czyżby wada fabryczna?? proszę o pomoc!
Peugeot Partner 2013r. HDI 1,6
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 22 Lut 2014, 00:40
Temat postu:
Re: ( Peugeot Partner ) szarpanie na zimnym silniku PARTNER III 3 PEUGEOT
To nie jest wada fabryczna, tylko kiepscy mechanicy. Dlaczego wymieniają "w ciemno" czujniki, wczytują wtryskiwacze i inne cuda na kiju, a nie wiedzą dokładnie, co jest przyczyną? Gdzie są konkretne odczyty z pamięci komputera silnikowego? Jakie numery błędów sterownik zapamiętał i zarejestrował?
Pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest zawsze odczytanie pamięci komputera diagnoskopem zewnętrznym, podłączonym do złącza 16-pinowego EOBD. Jeżeli błędów nie ma, to diagnosta bierze laptop na kolana i jeździ po ulicy dotąd, aż uzyska wystarczającą ilość "parametrów silnika", takich jak np. w tabelce poniżej.
Bez konkretnych danych o aktualnych osiągach silnika (w przypadku braku błędów) stawianie diagnoz j/w jest typowym "ściemnianiem" i można je o d... roztrzaść.
Tym bardziej my nie wskażemy więcej niż Ty lub mechanicy od siedmiu boleści, ponieważ nawet nie widzimy i nie słyszymy silnika.
Postaraj się zatem o konkretne dane i jeżeli mechanicy nadal nie są w stanie nic zdziałać, dopiero wtedy można zadawać następne pytania.
Ze swej strony mogę wskazać, że "jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi zwykle o czujniki".
Na początek do sprawdzenia czujniki temperaturowe, które są najbardziej narażone na czynniki zewnętrzne, gdyż ich wiodącym parametrem jest oporność. Zatem z prostego wzoru Ohma (U=IxR)wynika, że oporność zmienia wprost proporcjonalnie napięcie sygnału analogowego, dochodzącego do sterownika. Tak więc czujniki "fałszują" sygnały, tu: zaniżają lub zawyżają temperatury (cieczy chłodzącej, paliwa, powietrza i oleju).
Dlatego najprościej jest odczytać temperatury rzeczywiste, posługując się diagnoskopem zewnętrznym i porównując np. z termometrem zaokiennym (wiersze 24-26 wraz z uwagami).
Jeżeli, przykładowo, czujnik temperatury paliwa "zawyża" wartość napięcia sygnału (od 0,2 do 4,8 V), to oznacza, że paliwo jest "cieplejsze" niż wskazuje na to rzeczywista temperatura np. podczas całonocnego postoju auta na dworze. Czyli jeżeli czujnik pokazuje +80 stopni, a faktycznie paliwo ma temperaturę +5 stopni C, to następuje "oszustwo" o 75 stopni.
Komputer steruje dawką wtrysku paliwa według temperatury +80 stopni, a nie +5 stopni.
Dlatego silnik "szarpie", ponieważ sterownik oblicza za "małe dawki" wtrysku, a nie "normalne". Sytuacja normuje się z chwilą zbliżania się temperatury czujnikowej do rzeczywistej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Partner ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.