WITAM MAM PROBLEM Z PEUGEOT 306 2,0 HDI 2001r. ponieważ szarpie silnikiem pomiędzy 3 a 4 tyś. obrotów. Oraz dostaje się olej do kolektora ssącego. Po odkręceniu korka wlewu oleju wydostaje się dym z powietrzem,
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 21 Lut 2014, 23:54
Temat postu:
Re: ( Peugeot 206 ) 2,0 HDI Szarpie silnik.
Czy tak samo szarpie na postoju i podczas jazdy? Jeśli tylko podczas jazdy, to coś może być ze sprzęgłem, zawieszeniem, układem kierowniczym, oponami, poduszkami silnika, albo skrzynią biegów. Jeśli szarpie zarówno na postoju, jak i podczas jazdy przy obrotach, o których mowa, to jest prawdopodobnie problem z samym silnikiem.
Eksperymentować, osłuchiwać silnik przy wciśniętym i wyciśniętym sprzęgle, podczas jazdy i na postoju. W ten sposób wykluczać po kolei "dobre podzespoły", a zostaną tylko "złe."
szarpie na postoju i w czasie jazdy ale to wygląda tak jakby silnik przerywał i nim poszarpuje, czy jest możliwe że przez paliwo. ponieważ zaczęło się to dziać po zatankowaniu ropy w niemczech?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 22 Lut 2014, 17:06
Temat postu:
Re: ( Peugeot 206 ) 2,0 HDI Szarpie silnik.
Jeżeli szarpie cały czas przy obrotach 3000-4000 obr/min, a więc w pobliżu pełnego obciążenia, to faktycznie układ wtryskowy paliwa może być niewydolny. Oznacza, że albo pompa WC nie nadąża ze sprężaniem paliwa np. z powodu zbyt dużych przelewów wtryskiwaczy, albo wadliwie działają regulatory ciśnienia takie jak dozownik niskiego ciśnienia i zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia. Również paliwo zbyt "suche" może się przyczyniać do spadku ciśnienia paliwa i "wyrywania" zapłonów. Poczytaj więcej tutaj i tutaj, może coś się wyjaśni.
Tak czy owak konieczne jest podłączenie się diagnoskopem zewnętrznym do złącza 16-pinowego EOBD w celu odczytania błędów, ewentualnie pobrania pełnej listy parametrów bieżących, takich jak w tabeli tutaj. Dodatkowo niezbędny jest test przelewowy wtryskiwaczy, który w połączeniu z jednoczesną korekcją wtryskiwaczy (wiersze 7-10 we wskazanej tabeli) stanowi wstępną ocenę stanu technicznego wtryskiwaczy.
Tylko tą drogą można znaleźć najszybciej usterkę, po czym ją usunąć, a pamięć błędów skasować.
Nie zapomnij adresu forum, szczególnie gdy okaże się, że mechanicy mają szalone "parcie" na wymianę najdroższych i najtrwalszych elementów, jak: pompa WC, wtryskiwacze i turbosprężarka. Po prostu konsultuj z nami wszystko, co przekracza cenę 500 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 206 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.