Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mumia102

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sechna
Posiadane auto: Peugeot Boxer 2.2 Hdi 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Kwi 2014, 20:10
Temat postu:

Boxer 2.2 hdi głosna praca


Witam mam problem z głośną pracą silnika (silnik, komputer, sprzęgło, dwumas skrzynia wymienione)
oto nagranie na zimnym silniku jednak na rozgrzanym jest to samo o ile nie jeszcze gorzej

https://www.youtube.com/watch?v=y9PmplrcOgU

jak widać na listwie wtryskowej ten regulator ciśnienia czy jakkolwiek się to nazywa jest wymieniony na nowy oryginalny i to miało pomóc jednak nie pomogło.

Drugi problem jest z dziwnym tryyyyyy przy wysprzęglaniu przy zmianie na wyższy bieg (nie przy redukowaniu) help.... koszty naprawy tego samochodu już mnie dobiły no ale tyle już w niego włożyłem że szkoda mi go teraz sprzedawać... proszę o pomoc
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 17 Kwi 2014, 11:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


Cytat:
Silnik, komputer, sprzęgło, dwumas skrzynia wymienione
Wymieniono cały silnik i jeszcze połowę następnego, a co z najważniejszymi podzespołami, tj. rozrządem i układem wtryskowym paliwa? To są punkty, które mogą nieźle walić i uprzykrzać życie.
Po stronie rozrządu należy sprawdzić wszystkie koła obracające się i współdziałające z paskiem rozrządu (lub łańcuchem). Jest ich co najmniej 6 albo i więcej - strzelam. I każdy ma jakieś łożysko, prawda?
Na pierwszym miejscu stawiałbym (po obejrzeniu filmiku) na koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań. Jest to najczęściej szwankujące koło po stronie rozrządu. To jedyne koło zewnętrzne rozrządu, które napędza całą paletę "osprzętu" za pośrednictwem pomocniczego paska wieloklinowego. Ten osprzęt to też potrafi stukać niemiłosiernie.

Co do układu wtryskowego paliwa, "pierwsze skrzypce" odgrywa zła jakość paliwa. Jeżeli jest za "suche", bo od 2009 roku bodaj olej napędowy "urzędowo" pozbawiono siarki jako najlepszego smarowidła, to przyczynia się do "suchego trzaskania" tłoczków i cylinderków w pompie bardzo wysokiego ciśnienia. O tym gawędzę w co drugim wątku. Dowodem na opcję z paliwem będzie obecność na dnie puszki filtra paliwa opiłków metalu. Pochodzą one właśnie od pracowitego "szlifowania" niesmarowanych tłoczków i cylinderków ("pary precyzyjne").
Zatem jeśli zrobisz pierwszą rzecz i sprawdzisz filtr paliwa na obecność metalowych wiór lub innych twardych zanieczyszczeń oraz potwierdzisz obecność choćby pojedynczego płatka - to czeka Cię być może kolejna wymiana całego silnika...
Oczywiście, trochę przesadzam, ale nie za bardzo. Dlatego, że "suche" paliwo może w końcu doprowadzić do zatarcia pompy WC i w rezultacie przeskok lub urwanie paska rozrządu (łańcucha rozrządu). I ten dramat jest zwykle powodem kolejnych wymian całych silników, o czym chyba nie trzeba przekonywać...

Jedynym ratunkiem przed opiłkami jest dolewanie do baku przed tankowaniem paliwa oleju "mieszankowego" do 2-suwów. Tutaj podaję na własną odpowiedzialność obrazek oleju 2T jak poniżej.

Jest to olej 2T SEMISYNTHETIC 10W40 ORLEN CZERWONY. Stosuję go cały czas od kilku lat do swoich turbodiesli, dlatego, że jest najtańszy i łatwo dostępny.

Jeśli jest niewielka ilość opiłków (pojedyncze grudki na dnie puszki filtra lub "złota mąka"), wystarczy odessać paliwo z puszki filtra i wytrzeć czystą szmatką paprochy. Po czym wymienić obowiązkowo filtr na nowy i normalnie odpowietrzyć układ oraz uruchomić silnik tak jak po wymianie filtra.

Olej 2T nie wlewać PO TANKOWANIU, tylko PRZED TANKOWANIEM. Na początek zachować bardzo wysoką proporcję nawet 1:100 (0,5 litra oleju na 50 litrów paliwa). Dlatego, że konieczne jest zahamowanie procesu "szlifowania" wiór przez pompę WC. Decyduje tu prosta zasada: "nie smarujesz, nie jedziesz".
Później można proporcję zmniejszyć do 1:250, w zależności od "wyciszenia hałasu". Jednak nie wolno przerwać dolewania oleju do paliwa już do końca życia silnika, a przynajmniej pompy WC...

Obserwować dno puszki filtra powiedzmy co 500 km. Jeżeli wióry nie pojawiają się, należy uznać sytuację za uratowaną.
Jeśli jeszcze silnik "ucichnie", to jesteś bardzo dobrym diagnostą, bo "utrafiłeś" z diagnozą.

Natomiast gdy występuje inwazja opiłków, sytuacja może być o tyle trudniejsza, że wymaga kompletnego płukania całego obwodu paliwa począwszy od zbiornika, a na czubkach wtryskiwaczy skończywszy.

Nie wolno lekceważyć problemu opiłków, ponieważ to decyduje, jak wspomniałem, czy dojdzie do przeskoku lub urwania paska rozrządu, czy też nie.

Zwykle do takiego nieszczęścia dochodzi, gdy kierowca omyłkowo zatankuje benzynę zamiast ropy. A "wysuszony" olej napędowy taką właśnie benzynę przypomina, niestety. Tylko trochę dłużej to trwa...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sob 19 Kwi 2014, 12:52, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
mumia102

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sechna
Posiadane auto: Peugeot Boxer 2.2 Hdi 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 17 Kwi 2014, 21:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


cały osprzęt też został wymieniony razem z silnikiem było to robione nawet za granicą dokładnie to SZWECJA bo tam mi silnik padł (przepalony tłok) jak coś popróbuję dam znać ale to raczej po świętach dzięki z góry za odp...

dodam jeszcze że ta głośna praca zaczeła się jak mój brat zatankował na jakiejś stacji gdzie mają paliwo nie wiadomego pochodzenia...

pzdr.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 19 Kwi 2014, 13:25
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


Cytat:
Dodam jeszcze że ta głośna praca zaczeła się jak mój brat zatankował na jakiejś stacji gdzie mają paliwo nie wiadomego pochodzenia...
Niewiadome pochodzenie, to jedna kwestia. Natomiast druga i zasadnicza, to fabryczne "wysuszenie" paliwa, któremu ponad 300-krotnie zmniejszono ilość siarki w stosunku do stanu sprzed 2006 roku. Przyczyną był oczywiście szalony pomysł uczonych ekologów. Nie wzięto jednak pod uwagę, że nie wszystkie silniki diesla są przygotowane na taką "suchość". Chodzi o jednostki napędowe Common Rail I-ej i II-ej generacji, w których tłoczki i cylinderki nie są dostatecznie utwardzone, itd. Dopiero silniki III-ej generacji z systemami wtryskowymi BOSCH, DELPHI, DENSO, SIEMENS zostały przystosowane na różne sposoby do paliwa o niskiej zawartości siarki.
Jednak użytkowników, nazwijmy, "starych" Common Raili, nikt o tym nie poinformował i nie raczył ostrzec.
Tak więc większość kierowców nie zdaje sobie sprawy, na jakiej bombie, przede wszystkim finansowej - siedzi.

Za tym idzie następna kwestia natury ostrzegawczej, a mianowicie, zaprzestanie produkcji i wystawianie na stacjach benzynowych oraz marketach przeróżnych "uzdrawiaczy" nowoczesnych systemów wtryskowych, oczyszczaczy wtryskiwaczy, polepszaczy samopoczucia kierowcy i tym podobnych bredni. Dlatego, że po pierwsze, w żaden sposób one nie oczyszczą obwodów wtryskowych z rezydujących opiłków metalu. Przecież nic nie jest w stanie ich rozpuścić, prawda?
Natomiast z całą pewnością (to po drugie) pogorszą właściwości smarne oleju napędowego, który i tak jest już "uwalony" przez ekologię. Zatem dolewając rozmaite STP, SKYDDY, XERAMIZERY, DENATURAT, BENZYNĘ, robimy "niedźwiedzią przysługę" pompie wysokiego ciśnienia, o czym mowa. Mamy wprawdzie pięknie przeczyszczone wtryskiwacze z rzekomego nagaru, ale za to szlag trafia pompę WC na pierwszym zakręcie oraz pęka pasek rozrządu i jest przysłowiowa pi*da z gazem...

Przy czym, o ironio, wtryskiwaczom Common Rail kompletnie nie są do niczego potrzebne żadne "przeczyszczacze". Dlatego, że panuje tak silny przepływ paliwa (ciśnienie wtrysku do 2000 bar), iż wyrywa cząstki metalu z końcówki igły i rozpylacza. Nazywa się to "kawitacja". Czyli paliwo wyrywa metal z powierzchni, a zostawia grudki nagaru???

Zatem dolewając do paliwa rzeczy, o których mowa, popełniamy niejako podwójne samobójstwo... Można sobie dośpiewać resztę...

Krótko mówiąc, omijajcie półki sklepowe z tymi "cudeńkami" 2 km z daleka. Jedynym płynem, jaki można wlewać do paliwa, to jakikolwiek olej "mieszankowy" oznakowany koniecznie 2T. Nie 4T, bo to jest normalny olej silnikowy do smarowania, a nie do spalania. Natomiast 2T to jest typowa domieszka do paliwa, używana do sieczkarni, kosiarek i innych motorynek jako dodatek smarujący. Jeżeli nie dolejesz oleju "mieszankowego", to silnik 2-suwowy się zatrze, prawda? Tak samo i tutaj jest identycznie. Olej 2T świetnie się miesza zarówno z benzyną jak i ropą oraz doskonale spala (bez sadzy). Czyli nie szkodzi FAP-owi, a przy tym zapobiega zatarciu konkretnie pompy WC.
Natomiast wtryskiwacze doskonale sobie radzą bez żadnych "wspomagaczy", byle tylko pompa WC podała im wystarczającą ilość czystego paliwa pod odpowiednim ciśnieniem.
Jeżeli natomiast pompa WC "sieje" opiłkami, to niestety, żaden wtryskiwacz na świecie tego nie wytrzyma. Nawet "wzmacniany" co chwila STP lub innym "złotym środkiem" oczyszczającym.

PS
Czy zdajemy sobie sprawę, że 120 lat temu Rudolf Diesel (1858-1913) opatentował swój silnik z "zapłonem samoczynnym", którego paliwem miał być olej z orzeszków ziemnych? To jest przyszłość diesla, a nie "wysuszona" ropa! Do której trzeba dostosować twardość tłoczków w pompie WC równą stali przeciwpancernej lub szybkotnącej?

Pzdr KotBury
Powrót do góry
mumia102

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sechna
Posiadane auto: Peugeot Boxer 2.2 Hdi 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Kwi 2014, 20:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


dolewałem oleju i efektów nie przyniosło...
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 24 Kwi 2014, 20:07
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 24 Kwi 2014, 21:58
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


Jeśli dolewałeś oleju mieszankowego do pełnego lub prawie pełnego baku, to o d... roztrzaść całą operację, ponieważ "oliwa na wierzch wypływa".
Poza tym co z rozrządem? Co z uszkodzeniem mechanicznym silnika? Czy w filtrze paliwa są opiłki?
Jeśli zapala bez najmniejszych problemów, a hałasuje podczas jazdy, to układ wtryskowy nie naprawia się i nie psuje w zależności od tego czy jedziesz, czy stoisz, prawda? Zatem nie on jest winien, ale np. jakieś uszkodzenie mechaniczne, itp.
Myśleć intensywnie, co się dzieje z silnikiem podczas każdej jego fazy pracy, począwszy od rozruchu, poprzez bieg jałowy, średnie obciążenie podczas jazdy, pełne obciążenie, itd. Od czego tam są jacyś mechanicy? Czy forum ma za nich rozwiązać ich problemy?

Pzdr KotBury
Powrót do góry
mumia102

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sechna
Posiadane auto: Peugeot Boxer 2.2 Hdi 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Kwi 2014, 22:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


mechanicy są ale oni za darmo nie pracują a ja potrzebuje mniej więcej sie określić im co oni by mieli robić.... ta głośna praca silnika jest tylko na wolnych obrotach już dodasz troszkę gazu to już jej nie ma.... i zauważyłem że jak stoje na wolnych obrotach i wciskam pedał sprzegła to pracuje jeszcze głośniej jak puszczę to troszeczkę ciszej....
Powrót do góry
mumia102

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sechna
Posiadane auto: Peugeot Boxer 2.2 Hdi 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Kwi 2014, 22:40
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


no i nie dolewałem do ani prawie pełnego ani pełnego baku tylko rozpuściłem odpowiednią ilość oleju tak jak mówiłeś w 5l paliwa i wlałem do baku gdzie było może 10l więc raczej się wymieszało to.... i już brałem pod uwagę to że jest w baku jakaś ilość paliwa
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 25 Kwi 2014, 00:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


No, widzisz, od razu lepiej kombinujesz... Trzeba było tak od początku:
Cytat:
i zauważyłem że jak stoje na wolnych obrotach i wciskam pedał sprzegła to pracuje jeszcze głośniej jak puszczę to troszeczkę ciszej....
Prawdopodobnie łożysko wyciskowe się kłania albo całe sprzęgło do przeglądu lub wymiany.
I nawet sam tego za darmo nie zrobisz, bo nie masz części.
Mechanicy raczej nigdy za darmo nie pracowali. Nie znaczy to, że jeśli my pracujemy za free, to lepiej i szybciej coś zrobimy. Dalsza kwestia:
Cytat:
Rozpuściłem odpowiednią ilość oleju w 5l paliwa i wlałem do baku gdzie było może 10l więc raczej się wymieszało to.... i już brałem pod uwagę to że jest w baku jakaś ilość paliwa.
Jakoś "cieniutko" z tym paliwem i olejem mieszankowym. Nie "cyka się" po 5 literków, tylko najpierw do tych 10 litrów, co Ci zostało w baku, dolewa 0,5 litra oleju normalnie "z gwinta". Dopiero potem leje z dystrybutora 50 litrów zwykłej ropy. Nie żadnej "vi-power coś tam". Wtedy to naprawdę masz pewność, że olej dokładnie wymiesza się z paliwem. A tak zaś 5 litrów wymieszanych z oliwą wypłynie na wierzch w tych 10 litrach, co zostało w zbiorniku.

Ponadto to nie polega na eksperymencie, że się "wyciszy" od 1-razowego zalania oleju. Bo to nie jest środek slim-fast do odchudzania/natychmiastowy efekt. Takie cuda się zdarzają tylko w telewizji i jak widać, w reklamach.
Polega na tym, że trzeba sprawdzić filtr paliwa na obecność opiłków metalu. To jest podstawa do podjęcia decyzji o polepszeniu samodzielnym "smarności" oleju napędowego. Jeśli opiłków nie ma, to po co kombinować jak koń pod górę?

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 27 Kwi 2014, 11:21, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
mumia102

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sechna
Posiadane auto: Peugeot Boxer 2.2 Hdi 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 25 Kwi 2014, 14:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


sprzęgło wymienione ok. 3.5tyś km temu... oczywiście wszystko na gwarancji jest....
Powrót do góry
mumia102

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sechna
Posiadane auto: Peugeot Boxer 2.2 Hdi 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 21:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


no i po kłopocie wystarczyło przeprowadzić samoregulację pompy i wszystko jest jak powinno dzięki za wszystkie odpowiedzi
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 08 Lip 2014, 00:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2.2 hdi głosna praca


Wciskamy sprzęgło - coś głośno klekocze. Puszczamy sprzęgło - klekocze ciszej. Jaki to ma związek z regulacją lub nieregulacją pompy? "Samoregulacja" pompy paliwa - wysokiego ciśnienia, czy niskiego ciśnienia? Poza tym, co się na którejkolwiek reguluje, skoro nie ma ani pół śrubki do regulacji? To nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" turbodiesla. Naprawdę, w jednym zdaniu przeprowadziłeś nas przez krainę czarów-marów... bez obrazy. Artysta cyrkowy, czy co?

No, ale jeśli przestało hałasować, to tylko "lać i latać dalej".

Pzdr KotBury
Powrót do góry
czesci0

Czytelnik



Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: boxer 2,2hdi 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 07 Lut 2015, 17:06
Temat postu:

Re: Boxer 2.2 hdi głosna praca


mumia102 napisał:
Witam mam problem z głośną pracą silnika (silnik, komputer, sprzęgło, dwumas skrzynia wymienione)
oto nagranie na zimnym silniku jednak na rozgrzanym jest to samo o ile nie jeszcze gorzej

https://www.youtube.com/watch?v=y9PmplrcOgU

jak widać na listwie wtryskowej ten regulator ciśnienia czy jakkolwiek się to nazywa jest wymieniony na nowy oryginalny i to miało pomóc jednak nie pomogło.

Drugi problem jest z dziwnym tryyyyyy przy wysprzęglaniu przy zmianie na wyższy bieg (nie przy redukowaniu) help.... koszty naprawy tego samochodu już mnie dobiły no ale tyle już w niego włożyłem że szkoda mi go teraz sprzedawać... proszę o pomoc


Dowiedziałeś się co było nie tak z głośną pracą silnika?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot Boxer »

Opinie o samochodach Peugeot Boxer - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot207

13 400

2009r.

212 000 km

mazowieckie

Peugeot508

33 900

2014r.

185 118 km

śląskie

Peugeot2008

39 900

2019r.

178 031 km

podkarpackie

Peugeot301

18 000

2014r.

197 000 km

wielkopolskie

Peugeot308 CC

25 800

2010r.

213 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System