Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) auto nie odpala po wymianie niekompletnego silnika...



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szramster

Debiutant



Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: 407 1.6 HDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 18 Kwi 2014, 12:29
Temat postu:

auto nie odpala po wymianie niekompletnego silnika...


Witam, mam problem z 407 1.6 hdi 2004r. tak jak w temacie napisałem auto nie chce zapalić. Kupiłem liona z uszkodzoną uszczelka pod głowicą po sprawdzeniu przez mechanika postanowiłem wymienić silnik tylko, że niekompletny pare części przełożonych zostało ze starego. Problem w tym, że auto nie chce odpalić tylko kreci, ale strasznie dziwnie. Pojawił sie także błąd economy mode active. Nie wiem co jest grane. Proszę o pomoc...
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 18 Kwi 2014, 18:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) auto nie odpala po wymianie niekompletnego silnika...


Cytat:
Pojawił sie także błąd economy mode active.
Taki napis ostrzegawczy oznacza tylko jedno: "słabździutki aku"...
Ponadto, co to znaczy "kręci, ale strasznie dziwnie"? Jakieś podejrzane hałasy? Stukania? Klepania?
Jeżeli coś mniej więcej w tym stylu się pojawia, to jest problem z "bebechami" silnika. Być może ukryte uszkodzenie mechaniczne? Które umiejscowione jest w dodatku w pobliżu komór spalania, ponieważ silnik nie chce zapalić? Utrata kompresji cylindrów ("dziury" w cylindrach)?
Jeśli natomiast silnik podczas rozruchu kręci podejrzanie cicho i szybko, to wyrok pada na rozwalony rozrząd (np. urwany pasek rozrządu itp).
Warto byłoby zacząć od tego.
A przede wszystkim akumulator i rozrusznik muszą grać, jak gruźlikowi w płucach...

Pzdr KotBury
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Pią 18 Kwi 2014, 19:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) auto nie odpala po wymianie niekompletnego silnika...


economy mode active nie zawsze oznacza słaby akumulator

włącza się po 30minutach słuchania np radia, lub 30min otwartego bagażnika, drzwi itp, po to ażeby uchronić akumulaotr przed wyłądowaniem

komunikat zniknie jak odpalisz silnik, ale niestety Ty tego silnika odpalić nie możesz bo gdzieś tkwi problem
Powrót do góry
Szramster

Debiutant



Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: 407 1.6 HDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 18 Kwi 2014, 19:32
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) auto nie odpala po wymianie niekompletnego silnika...


Pasek rozrządu raczej nie bo jest cały rozrząd nowy. Po dzisiejszym podłączeniu do komputera wyskakują dwa błędy zawór egr i filtr cząsteczek stałych... ani nie stuka ani nie klepie tak jak by wyje, ale nie jestem w stanie opisać tego tak dokładnie może to jest normalne kręcenie tylko mi sie tak wydaje jestem za bardzo przeczulony jezeli chodzi o ten samochod 2 miesiące próbuja mi go zrobić i nic zawsze coś masakra...
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 18 Kwi 2014, 23:11
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) auto nie odpala po wymianie niekompletnego silnika...


Skąd wiadomo, że nie pasek rozrządu i nie rozrząd? Tego nie widać przecież, bo zakryte jest płytami. Ponadto mogli źle ustawić i od razu, przy pierwszym uruchomieniu, pasek przeskakuje o kilka ząbków, mimo że przed chwilą był wymieniany.
Można to sprawdzić przez podłączenie diagnoskopu zewnętrznego i odczytanie błędów oraz parametrów bieżących, takich jak na obrazku tutaj (wiersz nr 2 wraz z uwagą).
Przy okazji skaner zewnętrzny się przyda choćby do sprawdzenia czujników rozruchowych (nie do jazdy), o których za chwilę.

Błąd zaworu EGR i filtra FAP nie mają wpływu na sprawność i możliwość rozruchu. Chyba, że zawór EGR jest całkowicie otwarty i spaliny walą pełną rurą do świeżego powietrza. W takim wypadku silnik "zdycha", mimo pełnej sprawności wszystkich czujników i nastawników.
Jeśli jest podejrzenie, to zawór EGR tymczasowo zaślepić i wówczas próbować zapłonu.

Jeśli chodzi o silnik 1,6 HDI to obwód EGR wraz z miejscem zaślepienia pokazany jest na rysunku poniżej.

Jest to element nr 12, pod którym znajduje się uszczelka z dziurą. Trzeba ją zastąpić uszczelką bez dziury. Po czym próbować rozruchu jednostki napędowej.
Uwaga! Rysunek dotyczy silnika 307. Dlatego mogą być różnice w wyglądzie i rozmieszczeniu poszczególnych elementów.


Jeśli po zaślepieniu nadal zapłon bez rezultatu, to odsyłam do bliźniaczego tematu tutaj, może coś więcej się wyjaśni.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 18 Kwi 2014, 23:11
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Szramster

Debiutant



Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: 407 1.6 HDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 30 Kwi 2014, 13:32
Temat postu:

..


Dzięki kolego za podsunięcie przyczyn lecz nic z tego nadal nie chce odpalić.
Został zaslepiony EGR nawet DPF odłączony od kolektora także zmiana czujnika wału położenia korbowego i nic nie wiem już co dalej może ktoś ma jakieś pomysły???
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 30 Kwi 2014, 13:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) auto nie odpala po wymianie niekompletnego silnika...


Czytać uważnie wylinkowany na czerwono temat. Jeżeli przebrniesz przez niego i dalej nikt nie jest w stanie Ci pomóc, to wtedy zadawaj następne pytania. Po prostu trzeba by powtarzać, co tam jest napisane.
Nie tylko EGR i czujnik wału korbowego są przyczyną odmowy zapłonu lub zatrzymania silnika HDI.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

83 900

2017r.

98 000 km

wielkopolskie

Peugeot407

8 500

2004r.

300 740 km

pomorskie

Peugeot208

32 900

2017r.

81 000 km

wielkopolskie

Peugeot108

22 800

2015r.

88 000 km

mazowieckie

Peugeot3008

68 900

2018r.

131 185 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System