Witam, przymierzam sie do zakupu Peugeota 407 Coupe 2.7HDI. Uprzejmie prosze o opinie na temat awaryjnosci tego silnika, trwałości elektronicznie sterowanego ukladu zawieszenia i wrazen z jazdy.
Pozdrawiam
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 27 Kwi 2014, 17:58
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Prośba o opinie na temat 2.7HDI
Przynajmniej moje spostrzeżenia gdy kilka lat temu odbyłem kilka jazd próbnych 407 coupe zarówno dieslem V6 jak i benzyniakiem V6 oraz z eksploatacji automatu AM6. Jeśli zastanawiasz się nad kupnem 407 Coupe z silnikiem 2,7 HDi to przemyśl zakup akurat z tym silnikiem. 1/ wrażenia z jazdy, silnik jest ciężki i powoduje nierównomierny rozkład obciążeń przedniej i tylnej osi bo mniej więcej 70% ciężaru przypada na przód, a tylko 30% na tył, co powoduje dużą podsterowność przy dynamicznej jeździe w zakrętach, 2/ samochód jest szybki i pewny w prowadzeniu ale na prostych odcinkach drogi, 3/ silnik sprzężony jest z automatyczną skrzynią biegów 6-stopniową Aisin AM6, która jest bardzo dobra i niezawodna jeśli wymieniany jest w niej regularnie olej, 4/ niestety skrzynia ta przy tym silniku dieslowskim, który dysponuje momentem obrotowym ponad 400 Nm pracuje blisko granicy swojego przewidzianego konstrukcyjnie maksymalnego momentu obrotowego 450 Nm co oznaczać może skrócenie jej żywotności jeśli poprzedni właściciel jeździł dość energicznie, 5/ silnik dieslowski 2,7 HDi jest jednostką trwałą i pewną ale do określonego rzeczywistego przebiegu, bo później będą poważne problemy, piszą o nich dość często użytkownicy tego silnika, 6/ jeśli kupować 407 Coupe to w pierwszej kolejności z silnikiem benzynowym 3 litrowym V6 z 6-biegową skrzynią manualną, następnie benzynowy V6 z 6-stopniowym automatem zdecydowanie bardziej dopasowanym wytrzymałościowo do silnika i jego momentu obrotowego, silniki benzynowe V6 mają znakomitą trwałość i bezawaryjność (awarie cewek zapłonowych to już melodia przeszłości), a na końcu benzynowy 2,2 z 6-biegową skrzynią ręczną 7/ modele 407 Coupe z silnikami benzynowymi są zdecydowanie przyjemniejsze w prowadzeniu od diesla, szczególnie przy dynamicznej jeździe i niekoniecznie tylko na prostych odcinkach dróg, gdyż mają znacznie korzystniejsze rozłożenie obciążeń na przód i tył pojazdu, 8/ diesel oczywiście mniej spala ale ewentualne koszty serwisu są zdecydowanie większe, a benzyniaka można też zagazować dla obniżenia kosztów paliwa, 9/jednak decyzja należy do kupującego, jeśli samochód ma niezbyt duży rzeczywisty przebieg (wyraźnie poniżej 200 tys km), a w automacie był regularnie wymieniany olej to można myśleć o kupnie takiego samochodu, aczkolwiek mimo ładnej sportowej sylwetki nie będzie to sportowy samochód z silnikiem wkręcającym się ochoczo na wysokie obroty i przy tym pewnym w prowadzeniu również na krętej drodze.
Re: ( Peugeot 407 ) Prośba o opinie na temat 2.7HDI
Bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, 2.2 benzyne mialem i juz jej wiecej nie kupie. Zastanawialem sie nad 2,7 hdi bo szukam w wersji Coupe a ich jest najwiekszy wybor przy rozsadnych cenach, wolal bym 3.0 benzyna, ale ciezko takiego trafic, tego 2,7 hdi po poczytaniu o awaryjnosci i kosztach napraw chyba odpuszcze. Jak z tym systemem elektronicznie sterowanego zawieszenia, pada przy jakis przebiegach czy raczej bezawaryjny?
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Wto 29 Kwi 2014, 00:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Prośba o opinie na temat 2.7HDI
Jeśli chodzi o elektroniczny system regulacji twardości zawieszenia (a właściwie amortyzatorów) to ja przejechałem już na nim nieco ponad 100 tys km i jak dotąd spisuje się bezawaryjnie. Może dlatego, że staram się unikać jeżdżenia po wertepach czy jakichś szczególnych dziurach, a jeśli już muszę to staram się wolno przejeżdżać przez takie miejsca, a nie śmigać z werwą. Oczywiście zasadniczym problemem jest, że gdy taki sterowany elektronicznie amortyzator padnie to niestety zakup nowego jest bardzo kosztowny (w ASO), a i nie ma ponoć żadnych zamienników. Na szczęście dotąd mnie to nie spotkało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.