Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 308 ) 1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebi100

Debiutant



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: peugeot 308 sw 1,6 vti 120km 20, Peugeot Partner 1,6 bluehdi09r
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 17 Cze 2014, 09:53
Temat postu:

1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011


Witam,
Niestety mam kolejny problem z silnikiem 1,6 vti w mojej 308. Wyskoczył błąd P0011, według odczytu jest to przesunięcie fazowego dolotowego wałka rozrządu. Dodam że auto jest świeżo po wymianie rozrządu (łańcuch, napinacz, ślizgacze), koła zostały bo podobno były ok. Błąd pojawiał się również przed wymianą, jednak myślałem że po wymianie się uspokoi.
Do wymiany rozrządu skłoniło mnie puszczanie chmury dymu przy ruszaniu (jazda w korku, czasami spod świateł), nierówna praca silnika. Okazało się że urwany był górny prowadnik łańcucha, łańcuch rozciągnięty ok7mm. Po wymianie silnik pracuje równiutko, nie rzuca nim jak wcześniej. Czasami puści chmurę dymu, jednak zdecydowanie mniej. W każdym razie coś mu jeszcze dolega i mechanik a właściwie mechanicy nie bardzo wiedzą co. Pojawiły się jeszcze błędy P0172 i P2196. Auto ma 105 tyś. Macie jakieś pomysły co dalej?

Dodam że zamieniałem miejscami czujniki położenia wałków, nic to nie dało.
Powrót do góry
milejow

Auto Maniak



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Wto 17 Cze 2014, 20:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) 1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011


Jak rozciągnięty łańcuch to powinny pójść do wymiany koła rozrządu na wałkach i wale.
Powrót do góry
sebi100

Debiutant



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: peugeot 308 sw 1,6 vti 120km 20, Peugeot Partner 1,6 bluehdi09r
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 17 Cze 2014, 20:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) 1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011


też tak myślałem, mechanik myślał inaczej i wszystko poskładał twierdząc że koła są ok. Dzisiaj wywaliło mi jeszcze błąd P0366 (błąd sygnału czujnika odniesienia cylindra wałka wydechowego). Silnik normalnie pracuje, niema spadku mocy. Co za diabeł tam siedzi.
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 11:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) 1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011


Jak ci napisali, łańcuch i koła wymieniamy ZAWSZE razem.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
sebi100

Debiutant



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: peugeot 308 sw 1,6 vti 120km 20, Peugeot Partner 1,6 bluehdi09r
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 26 Cze 2014, 21:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) 1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011


Wiecie może jaki jest koszt wymiany kpl rozrządu w 1,6 vti?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 26 Cze 2014, 21:53
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
mikumik

Czytelnik



Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Citroen C4 picasso 1,6 Vti 120 km (LPG), 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 27 Gru 2015, 12:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) 1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011


Miałem problem z błędem P0011 Intake (A) Camshaft Position Timing - Over-Advanced (Bank 1). Niska moc, szarpanie i takie tam. Po skasowaniu błąd pojawiał się zwykle rano, gdy silnik był zimny.
Dodatkowo od czasu do czasu wyskakiwał błąd p11a9 camshaft position actuator inlet cam malfunction /wiring c.m.p ecm.
A wszytko po naprawie samochodu, tj. wymianie termostatu, którego wymiana wymusza odpięcie dużej części wiązaki elektrycznej.

Przyczyna błędu (dojście do tego zajęło mi 3 tygodnie):
- nieopatrzne podłącze 2-go czujnika w nowym termostacie (pierwotnie wtyczka nie była podłączona).
Chyba tylko francuz może walić błędy czujnika wałka ssącego, którego przyczyną jest termostat....

Błąd 'z niczego':
- koniecznośc wymiany termostatu (w trakcie ustawiania LPG wydało się że w trasie tem. spada do 65 st - na blacie nie mam informacji o temp pracy silnika).
- wymiana wymusiła rozłączenie dużej ilości wiązki elektrycznej (stąd wcześniejsze poszukiwania problemu z P0011 w innych miejscach);
- dodatkowo (co skierowało mnie na inne tory myślenia) poprosiłem mechanika o wymianę filtra oleju na oryginalny (sam go kupiłem w ASO). Oryginalny powoduje podniesienie ciśnienia oleju wewnątrz silnika, dzięki czemu VANOS ma odpowiednie smarowanie;
WALKA:
- elektryk przejrzał instalację elektryczną' (za flaszkę);
- wymiana rozrządu (bez VANOS) 320 PLN + wymiana - mechanik zaprosił spejcalistę od BMW (sam choć pojętny nie wymieniał jeszcze rozrządu w Vti) - gość od BMW stwierdził że skoro koła 'dobrze trzymają' przy założonych blokadach rorządu - powinny być OK. Dla bardziej wtajemniczonych dodam, że opinia była na mocno raczej bo VANOS jest inny od montowanych w BMW i nie ma go jak sprawdzić. Chyba taniej jest wymienić (280 PLN/szt x2).
- wymiana czujników - zrobiłem to samodzielnie. Na szczęście sąsiad posiadał taki silnik po zatarciu. Użyczył mi czujników, a mechanik na weekend pożyczył interfejsu z programem. Podmiana, kasowanie, podmiana kasowanie (dla chętnych na końcu lista błędów wynikających z odłączenia poszczególnych czujników);
- na koniec, zrezygnowany ale jeszcze posiadający ów interfejs postanowiłem przejrzeć nowy termostat. i bach. P0011 zgasło a zaświeciło się P0597 Thermostat Heater Control Circuit / Open. Na innych forach poczytacie że to normalny błąd. Auto ożyło, temp. pracy silnika w normie (sprawdzane w trasie i na postoju).

Lista błędów po odłączeniu poszczególnych czujników:
błąd [odpięty czujnik]
E8 P0010 Intake (A) Camshaft Position Actuator Circuit / Open (Bank 1) [zawór zmiennych faz rozrządu ssania]
E8 P0013 Exhaust (B) Camshaft Position Actuator Circuit / Open (Bank 1) [zawór zmiennych faz rozrządu wydechu]
E8 P0368 Camshaft Position Sensor "B" Circuit High (Bank 1) [czujnik wałka wydechu mały czarny przód]
E8 P0343 Camshaft Position Sensor "A" Circuit High (Bank 1 or single sensor) [czujnik wałka ssania mały czarny tył]
E8 P0597 Thermostat Heater Control Circuit / Open [czujnik termostatu (dół)]
Powrót do góry
witek88

Czytelnik



Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie
Posiadane auto: Peugeot 308 1,6 VTi 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 16 Sty 2016, 18:43
Temat postu:

Problem po złożeniu silnika


Witam, moja historia zaczęła się tak że kupiłem Peugeota 308 1,6 VTI z uszkodzonym silnikiem.
Po zdjęciu pokrywy zaworów ukazała się pęknięta śruba wariatora, ale po zagłębieniu się padła pompa oleju, przytarło wałek rozrządu (strona ssąca).
Decyzja była taka że naprawiam, kompletny nowy rozrząd(wszystko prócz czujników wariatorów, chyba tak to się nazywa), nowa pompa oleju wymienione wałki, wszystko oryginał i ustawione na blokadach, silnik chodzi ale nie ma mocy, kuleje na wolnych, a w sterowniku błędy wałków nr P0011, P11A9, P11A8, sam nie wiem co już robić, macie jakieś pomysły?
Aha, przed rozebraniem wszystkie kostki były podłączone, ale oczywiście sprawnym samochodem nie jeździłem, przebieg to 106 tyś km, kupiony od pierwszego właściciela z książką itd.
Powrót do góry
paolooo

Czytelnik



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piekary Slaskie
Posiadane auto: Berlingo 1.6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Sie 2018, 20:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) 1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011


Witam,
nie zakładam nowego tematu, odgrzeje kotleta Smile


a więc głosi błąd P0011
co zrobione:
poprzedni warsztat wymienił rozrząd (bez kół)
ja sprawdziłem rozrząd na blokadach - pasuje
koła sprawdzone (strzałki zgadzają się)
zawór zmiennych faz wymieniony na OE Peugeot (stary miał dziwny luz i przybrudzone sitko)
kompresja zmierzona 12-13
cisnienie oleju zmierzone ok 1,5bar na cieplym oleju i wolnych obrotach.
sterownik silnika sprawdzony (w zewnętrznej firmie i twierdzą, że jest ok)
czujniki położenia wałków zamienione ze sobą (bez efektu) oraz podmienione na nowe (bez efektu)

Dodatkowo czasem mignie info i niskim ciśnienie oleju (jeździłem z manometrem wkręconym w miejsce czujnika oleju przy filtrze i ciśnienie jest)

Samochód jest słaby i ma dziwny warkot.

Jakieś pomysły? Nie chce generować kosztów a powoli nie wiem czego szukać.
Powrót do góry
gadu-gadu
gifter

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Peugeot 207 1.4 VTi
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Gru 2018, 23:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) 1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011


Musisz wykasowac blad i auto ruszy, blad dotyczy czujnika a reset na teraz pomoze
Powrót do góry
smoq53

Czytelnik



Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krosno
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 09 Paź 2019, 12:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) 1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011


po skasowaniu błędu auto się uspokoiło?
_________________
Smoq53
Powrót do góry
gadu-gadu
Vollmond

Czytelnik



Dołączył: 10 Kwi 2021
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk/Venray (NL)
Posiadane auto: 308 sw 1.6VTi 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Kwi 2021, 22:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) 1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011


odgrzewamy kotleta Smile

mnie wyskoczył bląd p0013 . mechanik myślac ze to czujniki położenia wału wymienił wszystkie 3 i bez efektów.

"check engine" świeci wesoło i denerwuje mnie swoim piiiiiiiiiiiiiik przy każdym odpaleniu auta. dodatkowo koło 2000 odrotów auto lekko buja/szarpie. Lekko, bo przed wymianą czujników potrafiło mocno szarpnąć, ale za to nie świeciło się check engine (tj czasem a potem samo gasło)

jakieś pomysły?

egr do wymiany?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 308 »

Opinie o samochodach Peugeot 308 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot307 SW

10 300

2004r.

230 000 km

śląskie

Peugeot4008

42 900

2012r.

164 681 km

mazowieckie

Peugeot108

29 990

2015r.

54 000 km

śląskie

Peugeot508 SW

23 900

2011r.

287 335 km

mazowieckie

Peugeot208

39 400

2017r.

105 520 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System