Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: peugeot 308 sw 1,6 vti 120km 20, Peugeot Partner 1,6 bluehdi09r
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 17 Cze 2014, 09:53
Temat postu:
1,6 VTI Błąd wałka rozrządu P0011
Witam,
Niestety mam kolejny problem z silnikiem 1,6 vti w mojej 308. Wyskoczył błąd P0011, według odczytu jest to przesunięcie fazowego dolotowego wałka rozrządu. Dodam że auto jest świeżo po wymianie rozrządu (łańcuch, napinacz, ślizgacze), koła zostały bo podobno były ok. Błąd pojawiał się również przed wymianą, jednak myślałem że po wymianie się uspokoi.
Do wymiany rozrządu skłoniło mnie puszczanie chmury dymu przy ruszaniu (jazda w korku, czasami spod świateł), nierówna praca silnika. Okazało się że urwany był górny prowadnik łańcucha, łańcuch rozciągnięty ok7mm. Po wymianie silnik pracuje równiutko, nie rzuca nim jak wcześniej. Czasami puści chmurę dymu, jednak zdecydowanie mniej. W każdym razie coś mu jeszcze dolega i mechanik a właściwie mechanicy nie bardzo wiedzą co. Pojawiły się jeszcze błędy P0172 i P2196. Auto ma 105 tyś. Macie jakieś pomysły co dalej?
Dodam że zamieniałem miejscami czujniki położenia wałków, nic to nie dało.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
też tak myślałem, mechanik myślał inaczej i wszystko poskładał twierdząc że koła są ok. Dzisiaj wywaliło mi jeszcze błąd P0366 (błąd sygnału czujnika odniesienia cylindra wałka wydechowego). Silnik normalnie pracuje, niema spadku mocy. Co za diabeł tam siedzi.
Miałem problem z błędem P0011 Intake (A) Camshaft Position Timing - Over-Advanced (Bank 1). Niska moc, szarpanie i takie tam. Po skasowaniu błąd pojawiał się zwykle rano, gdy silnik był zimny.
Dodatkowo od czasu do czasu wyskakiwał błąd p11a9 camshaft position actuator inlet cam malfunction /wiring c.m.p ecm.
A wszytko po naprawie samochodu, tj. wymianie termostatu, którego wymiana wymusza odpięcie dużej części wiązaki elektrycznej.
Przyczyna błędu (dojście do tego zajęło mi 3 tygodnie):
- nieopatrzne podłącze 2-go czujnika w nowym termostacie (pierwotnie wtyczka nie była podłączona).
Chyba tylko francuz może walić błędy czujnika wałka ssącego, którego przyczyną jest termostat....
Błąd 'z niczego':
- koniecznośc wymiany termostatu (w trakcie ustawiania LPG wydało się że w trasie tem. spada do 65 st - na blacie nie mam informacji o temp pracy silnika).
- wymiana wymusiła rozłączenie dużej ilości wiązki elektrycznej (stąd wcześniejsze poszukiwania problemu z P0011 w innych miejscach);
- dodatkowo (co skierowało mnie na inne tory myślenia) poprosiłem mechanika o wymianę filtra oleju na oryginalny (sam go kupiłem w ASO). Oryginalny powoduje podniesienie ciśnienia oleju wewnątrz silnika, dzięki czemu VANOS ma odpowiednie smarowanie;
WALKA:
- elektryk przejrzał instalację elektryczną' (za flaszkę);
- wymiana rozrządu (bez VANOS) 320 PLN + wymiana - mechanik zaprosił spejcalistę od BMW (sam choć pojętny nie wymieniał jeszcze rozrządu w Vti) - gość od BMW stwierdził że skoro koła 'dobrze trzymają' przy założonych blokadach rorządu - powinny być OK. Dla bardziej wtajemniczonych dodam, że opinia była na mocno raczej bo VANOS jest inny od montowanych w BMW i nie ma go jak sprawdzić. Chyba taniej jest wymienić (280 PLN/szt x2).
- wymiana czujników - zrobiłem to samodzielnie. Na szczęście sąsiad posiadał taki silnik po zatarciu. Użyczył mi czujników, a mechanik na weekend pożyczył interfejsu z programem. Podmiana, kasowanie, podmiana kasowanie (dla chętnych na końcu lista błędów wynikających z odłączenia poszczególnych czujników);
- na koniec, zrezygnowany ale jeszcze posiadający ów interfejs postanowiłem przejrzeć nowy termostat. i bach. P0011 zgasło a zaświeciło się P0597 Thermostat Heater Control Circuit / Open. Na innych forach poczytacie że to normalny błąd. Auto ożyło, temp. pracy silnika w normie (sprawdzane w trasie i na postoju).
Lista błędów po odłączeniu poszczególnych czujników:
błąd [odpięty czujnik]
E8 P0010 Intake (A) Camshaft Position Actuator Circuit / Open (Bank 1) [zawór zmiennych faz rozrządu ssania]
E8 P0013 Exhaust (B) Camshaft Position Actuator Circuit / Open (Bank 1) [zawór zmiennych faz rozrządu wydechu]
E8 P0368 Camshaft Position Sensor "B" Circuit High (Bank 1) [czujnik wałka wydechu mały czarny przód]
E8 P0343 Camshaft Position Sensor "A" Circuit High (Bank 1 or single sensor) [czujnik wałka ssania mały czarny tył]
E8 P0597 Thermostat Heater Control Circuit / Open [czujnik termostatu (dół)]
Witam, moja historia zaczęła się tak że kupiłem Peugeota 308 1,6 VTI z uszkodzonym silnikiem.
Po zdjęciu pokrywy zaworów ukazała się pęknięta śruba wariatora, ale po zagłębieniu się padła pompa oleju, przytarło wałek rozrządu (strona ssąca).
Decyzja była taka że naprawiam, kompletny nowy rozrząd(wszystko prócz czujników wariatorów, chyba tak to się nazywa), nowa pompa oleju wymienione wałki, wszystko oryginał i ustawione na blokadach, silnik chodzi ale nie ma mocy, kuleje na wolnych, a w sterowniku błędy wałków nr P0011, P11A9, P11A8, sam nie wiem co już robić, macie jakieś pomysły?
Aha, przed rozebraniem wszystkie kostki były podłączone, ale oczywiście sprawnym samochodem nie jeździłem, przebieg to 106 tyś km, kupiony od pierwszego właściciela z książką itd.
Witam,
nie zakładam nowego tematu, odgrzeje kotleta
a więc głosi błąd P0011
co zrobione:
poprzedni warsztat wymienił rozrząd (bez kół)
ja sprawdziłem rozrząd na blokadach - pasuje
koła sprawdzone (strzałki zgadzają się)
zawór zmiennych faz wymieniony na OE Peugeot (stary miał dziwny luz i przybrudzone sitko)
kompresja zmierzona 12-13
cisnienie oleju zmierzone ok 1,5bar na cieplym oleju i wolnych obrotach.
sterownik silnika sprawdzony (w zewnętrznej firmie i twierdzą, że jest ok)
czujniki położenia wałków zamienione ze sobą (bez efektu) oraz podmienione na nowe (bez efektu)
Dodatkowo czasem mignie info i niskim ciśnienie oleju (jeździłem z manometrem wkręconym w miejsce czujnika oleju przy filtrze i ciśnienie jest)
Samochód jest słaby i ma dziwny warkot.
Jakieś pomysły? Nie chce generować kosztów a powoli nie wiem czego szukać.
mnie wyskoczył bląd p0013 . mechanik myślac ze to czujniki położenia wału wymienił wszystkie 3 i bez efektów.
"check engine" świeci wesoło i denerwuje mnie swoim piiiiiiiiiiiiiik przy każdym odpaleniu auta. dodatkowo koło 2000 odrotów auto lekko buja/szarpie. Lekko, bo przed wymianą czujników potrafiło mocno szarpnąć, ale za to nie świeciło się check engine (tj czasem a potem samo gasło)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.