Witam wszystkich.
Chcę podzielić się informacją o usunięciu filtra cząstek stałych w peugeocie 807 2.2 hdi.
Otóż po pojawieniu się komunikatu o zapchaniu filtra postanowiłem sprawę wziąć w swoje ręce
Usunąłem filtr fizycznie i w wężyk gumowy "ten za filtrem" wcisnąłem mały kawałek wężyka o mniejszej średnicy, efekt? Zero błędów na kompie, komputer widzi jakby był filtr nowiutki pełna moc na silniku, spalanie jak fabryka podaje, no i zero kosztów przy usuwaniu filtra. Zero emulatora i zero ingerencji w oprogramowanie komputera samochodu.
Myślę że nie jedna osoba spróbuje tego wyczynu
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Dlaczego za wcześnie? Od usunięcia filtra zrobiłem juz podad 6tys km, komputer widzi różnice ciśnień i poprostu widzi obecność filtra. Nie pisze tu zaraz po usunięciu filtra tylko po przetestowaniu auta, wiec nie rozumiem co znaczy za wcześnie.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Może powiem tak w peugeot 807 bez tego filtra jeżdżę od 4 miesięcy i jak wyżej opisałem zrobiłem ponad 6tys km, opisałem co zrobiłem ponieważ czytam i widzę że sporo osób mających filtr cząstek stałych ma z nim prędzej czy później problem. A teraz do sedna sprawy, to jest mój drugi samochód w którym usunąłem ten filtr i również w ten sposób, pierwszym z którym usunąłem był peugeot 607 przejechałem bez filtra ponad 100tys i zero problemu. Jeżeli ktoś chce usunie sobie i wykorzysta ten sposób nikt nikogo do niczego nie zmusza. Jeżeli będę miał problem z kontrolka to ewentualnie założę ponownie filtr, ale!!!! Nie wydaje kasy na zmianę oprogramowania i nie martwię się co będzie i kto mi pomoże jak te oprogramowanie mi nawali nie martwię się również ze emulator padnie i kasa poszła na marne. Pewnie to co napisałem będzie przeszkadzać tym którzy zarabiają na usuwaniu tych filtrów. Oczywiście nie tylko ja tak usunąłem filtr moi koledzy również i problemu na razie nikt nie ma jeżeli komuś mój pomysł nie podoba się to nie musi tego robić ja jak na razie ciesze się ze nie wydałem kasy
Ostatnio zmieniony przez amyras dnia Pią 14 Lis 2014, 18:20, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Nie zrozum mnie źle, obyś miał rację i był zadowolony jak najdłużej, jednak trochę już FAP,ów i DPF,ów ,,zrobiłem,, a sterowniki z grupy EDC 15 (u Ciebie taki też siedzi) nie należą do zbytnio obojętnych na próby oszukiwania w kwestii ekologii.
Kolego, napisz za jakiś czas czy pojawia się usterka, co prawda nie pochwalam wycinania filtrów bo samochód zaczyna kopcić ale pomysł jest ciekawy. _________________ Prosze pytać na pw.
Witam ponownie.
Przejadę kolejne kilka tyś km i napiszę tu co i jak
A jeśli chodzi o sterownik to martwiłbym się bardziej ingerując w niego a ja nie ingeruje w sterownik tylko w czujnik różnicowy ciśnienia a to on podaje sygnał dalej do sterownika. Wsadzając wężyk o mniejszej średnicy zrobiłem po prostu różnice ciśnień, wtedy czujnik różnicowy ciśnień podaje prawidłowy sygnał do sterownika. Ciekawostką jest jednak to że już nie mam wypalania filtra ponieważ wiadomo że on wypala się dopiero wtedy gdy czujnik wykryje częściowe zapchanie filtra i uruchomi wypalanie a przecież bez wkładu filtra już nic nie zapycha się
Nie rozwiercalem filtra tylko usunąłem cały wkład, została pusta obudowa. Dźwięk tłumika nie zmienił się, myślałem na początku o kilku otworach w tym filtrze lub zamiast wkładu coś włożyć do obudowy żeby była ta różnica ciśnień ale stwierdziłem ze zrobię próbę z wężykiem czyli tak jak wyżej opisałem. W pugu 607 nic się nie dzieje wiec myślę że w 807 tez będzie dobrze.
Witam ponownie Przejechane kolejne ponad 6tyś km, wszystko ładnie działa zero alarmów z filtrem cząstek stałych. Co do wężyka nie znalazłem tego kawałka ale średnica jest około o połowę mniejsza. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez amyras dnia Pią 14 Lis 2014, 18:23, w całości zmieniany 1 raz
Cześć wszystkim
Od usunięcia wkładu filtra FAP zrobiłem już razem 19tyś km, jak narazie brak alarmów i brak problemów z samochodem. Jeżeli ktoś już w ten sposób pozbył się filtra to niech podzieli sie informacją jak to jest z jego pugiem. Napewno to pomoże podjąć decyzje innym użytkownikom pugów co robic z filtrem FAP DPF.
Witam ponownie.
Hmm widzę że nikt tu nie komentuje czy usunął filtr cząstek stałych czy nie.
A ja potwierdzam nadal brak problemów z alarmami i z samochodem.
Spalanie średnie przy mojej dość mocnej nodze to średnia 9 litrów, w mieście 12litrów po za miastem zależy jak jadę
ale mieści się w granicach 7-8 litrów a jest zima
Pozdrawiam
Ciekawy pomysł. A z czego wykonany jest ten wężyk/rurka zmniejszająca średnicę?
Czy po usunięciu FAP a zauważyłeś wzrost mocy?
Dzieki za pomoc
amyras napisał:
Witam ponownie.
Hmm widzę że nikt tu nie komentuje czy usunął filtr cząstek stałych czy nie.
A ja potwierdzam nadal brak problemów z alarmami i z samochodem.
Spalanie średnie przy mojej dość mocnej nodze to średnia 9 litrów, w mieście 12litrów po za miastem zależy jak jadę
ale mieści się w granicach 7-8 litrów a jest zima
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 807 ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.