Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot Partner ) nierowna praca silnika podczas jazdy szarpie



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Partner ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karetka81

Czytelnik



Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): WROCŁAW
Posiadane auto: peugeot partner 2.0hdi 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Cze 2014, 00:39
Temat postu:

nierowna praca silnika podczas jazdy szarpie


[/b]Witam wszystkich forumowiczów oraz użytkowników!!!
Jak w temacie... mam problem z moim Partnerem Wink od jakiegoś czasu gdy po postoju nocnym uruchamiam silnik zaczyna pracować (mam takie wrażenie że chodzi na trzy "cylindry") z wyraźnym przerywaniem , by po tym gdy ruszam jadąc pierwszym biegiem szarpie i przerywa. Muszę dodać że auto uruchamiam bez żadnych problemów od tzw. strzała. Wracając dalej do mojego problemu , autem szarpie równie na drugim trzecim oraz czwartym biegu... gdy już silnik nabierze temperatury na wolnych obrotach chodzi równomiernie. Jednak szarpanie podczas przyspieszania pojawia się dalej , z tą różnicą że występowanie tego żenującego szarpania pojawia się gdy przyspieszenie jest delikatnie , natomiast jadąc np. drugim biegiem wcisnę pedał tak by dynamicznie przyspieszyć te szarpanie NIE pojawia się a auto prawidłowo rwie do przodu. Równie na 1,2,3,4biegu w przedziale obrotowym silnika od 1500 do 3000 przy mocnym wciśnięciu pedału nie przerywa. Muszę dodać że na desce nie wyświetla się żadna informacja odnośnie jakiegokolwiek błędu
Proszę o wszelkie pomocne informacje porady za co z góry dziękuję!
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 20 Cze 2014, 10:37
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) nierowna praca silnika podczas jazdy szarpie


Prawdopodobnie problemem są wtryskiwacze i/lub układ wtryskowy paliwa, w tym możliwe zakłócenia obrotów wskutek obecności opiłków metalu w obwodzie paliwowym. Najpierw więc sprawdź drugą opcję poprzez wyjęcie papierowego wkładu filtra paliwa i oglądnij przy dobrym oświetleniu dno puszki filtra. Jeżeli stwierdzisz choćby pojedynczy płatek metalu lub "złotą mąkę", to jest wyjaśnienie wszystkich kłopotów.
Sięgnij wobec tego po lekturę na forum w tej sprawie. Szukaj tematów pt.: "opiłki metalu w filtrze paliwa", "szarpanie, nierównomierne obroty silnika HDI" lub zajrzyj do mojego profilu. Opisane jest tam m.in. co robić gdy silnik szarpie i jak się ratować przed opiłkami.

Jakikolwiek byłby wynik kontroli filtra, pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest zawsze podłączenie się do złącza 16-pinowego EOBD pod kierownicą diagnoskopem zewnętrznym, który pozwoli odczytać wszystko z pamięci trwałej komputera silnikowego. Jeśli komputer wtryskowy nie zarejestrował żadnej usterki, to należy sięgnąć do obszernej możliwości pozyskania "parametrów bieżących" podczas jazdy z laptopem na kolanach. Wówczas można zebrać komplet informacji takich jak w tabelce poniżej.

Ze względu na występującą usterkę przydatne są parametry wtrysku paliwa, takie jak "korekcja wtryskiwaczy" (wiersze 7-10 z uwagami), "ciśnienie paliwa nominalne i rzeczywiste" (wiersze 3 i 4 także z uwagami) oraz "dawka i kąt wyprzedzenia wtrysku" (wiersze 20-24).
Uwaga! Szczególnie ważne są parametry podczas jazdy i w momencie gdy występują szarpania. Wówczas zapis ich pozwoli wychwycić, w którym miejscu w obwodzie paliwowym lub innym występują wahania, itp.

Zwracam uwagę, że wskazane jest równocześnie z odczytywaniem danych tabelarycznych "korekcji wtryskiwaczy", przeprowadzenie "testu przelewowego wtryskiwaczy", pokazanego np. tutaj.

Ważne spostrzeżenie logiczne: jeżeli silnik zapala bezbłędnie zawsze za pierwszym razem, to raczej wątpliwa jest jakaś usterka mechaniczna w układzie wtryskowym lub w obrębie komór spalania typu pęknięcie, urwanie albo okresowe uszkodzenie. Bo jeśli się coś urwie, to się potem nie skleja i silnik nie zapala tak chętnie. Albo szarpie, gdy coś pęka, po czym nie szarpie, gdy się skleja, itd. Takie ciekawostki przyrodnicze raczej nie występują.
Najbardziej prawdopodobna jest usterka elektryczna typu "jest styk, nie ma styku". Odnosi się np. do czujnika położenia pedału przyspieszenia, który przekazuje sygnał elektryczny do komputera o "życzeniu kierowcy". Jeżeli przyciśniesz pedał przyspieszenia np. na 80%, to komputer proporcjonalnie dawkuje odpowiednio większą ilość paliwa na wtryskiwacze. Gdy puścisz pedał sprzęgła np. na 10%, to komputer zmniejszy dawkę paliwa do zadanej wartości (10%), itd. Gdy jednak trzymasz pedał na 80% i raptem czujnik traci styk elektryczny i sygnał spada do 0%, to w sposób oczywisty komputer zareaguje gwałtownym zmniejszeniem dawki wtrysku do obrotów biegu jałowego. Silnik w tym momencie "szarpie".

Najszybciej można się z tym uporać podmieniając identyczny, sprawny czujnik pedału przyspieszenia (który nazywa się właściwie "nadajnikiem wartości znamionowej") z innego auta i jazda testowa po ulicy. Jeżeli usterka znika, kupujemy nowy czujnik, po czym "lejemy i latamy dalej". Jeżeli nie znika, prawdopodobnie szwankują kable i styki tegoż czujnika. "Gdzie wystają kable, tam bieda".

Inną odmianą usterki "szarpania" podczas jazdy jest chwilowa, w miarę szarpania, utrata zasilania elektrycznego przez komputer silnikowy (wtryskowy). Dotyczy zwłaszcza połączeń masowych komputera, poprzez które steruje on nastawnikami. Krótko mówiąc, jeżeli sterownik traci masę wskutek "styku chwiejnego", następuje krótkotrwała przerwa w zasilaniu elektrycznym, o czym mowa. Silnik szarpie niemiłosiernie dosłownie po każdym podskoku auta na kamieniu.

Wszystko, o czym mówię, może się całkowicie nie zgadzać z rzeczywistością, tzn. wtryskiwacze, czujnik położenia pedału przyspieszenia i zasilanie komputera są OK, a usterka tkwi gdzie indziej. Jednak praktyka pokazuje, że każdą diagnostykę rozpoczynamy od wyeliminowania "dobrych podzespołów". Czyli upewniamy się w pierwszej kolejności, czy strategiczne elementy w silniku, jakimi są wtryskiwacze, działają bez zastrzeżeń. Jeśli chodzi o pozostałe elementy, to podmieniamy je chwilowo z innego silnika i testujemy. Chodzi o to, żeby nie latać i nie kupować danego elementu bez upewnienia się, że on jest przyczyną awarii.
Jeżeli więc nie ma opiłków metalu w filtrze i korekcja wtryskiwaczy oraz test przelewowy są OK, to oddychamy z ulgą i zaczynamy poszukiwania gdzie indziej. Mając oczywiście w garści karteluszki, tj. "parametry bieżące", które przed chwilą z takim trudem uzyskaliśmy.

Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sob 21 Cze 2014, 07:58, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pią 20 Cze 2014, 21:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) nierowna praca silnika podczas jazdy szarpie


Kolego sprawdz układ egr, tak to wygląda jakby tutaj był problem. zdejmij przewód z mieszka sterującego zaworem egr i sprawdz czy jest poprawa. Chyba tak będzie najszybciej.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Partner ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot Partner »

Opinie o samochodach Peugeot Partner - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Partner ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

29 000

2010r.

186 000 km

śląskie

Peugeot2008

54 900

2018r.

111 000 km

wielkopolskie

Peugeot307 SW

9 900

2005r.

249 000 km

łódzkie

Peugeot308

34 500

2016r.

148 300 km

wielkopolskie

Peugeot308 SW

21 990

2011r.

81 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System