Moj problem polega na pojawiajacym sie bledzie P0095 czujnik temperatury powietrza dolotowego. Czujnik wymieniony na nowy i dalej to samo. Po wykasowaniu bledu planetem i po jezdze jakies 150 kilometrow zapala sie kontrolka silnika.
Mechanik radzi naprawic czujnik temperatury w prawym lusterku.
Otóż odkad go mam nie dziala przednia szyba lusterko elektryczne i czujnik temp od pasazera, modul w dzwiach wymieniony na nowy i dalej nie dziala lusterko itp. a prad dochodzi, poniewaz swieci sie przycisk otwierania szyb u pasazera.Dziala jedynie grzanie lusterka.
Mechanik twierdzi ze moze byc brak spojnosci temperatura przeplywomierz- czujnik w dolocie i wlasnie czujnik z lusterka.
Czujnik brudny jest od oleju ,po wymyciu w benzynie i jezdzie 100km jest znowy brudny.
Podstawą do co najmniej 50% sukcesu w wykrywaniu i usuwaniu usterek jest zrozumienie treści komunikatu odczytanego z pamięci komputera silnikowego: P0095 - Sygnał temperatury powietrza dolotowego (Kolektor powietrza dolotowego) : Spójność. Należy więc rozumieć, że jest rozbieżność pomiędzy temperaturą czujnika w kolektorze dolotowym, a czujnikiem temperatury powietrza w masowym przepływomierzu powietrza. Czyli są dwa czujniki temperatury i teraz komputer nie wie, który jest wiarygodny ("spójność", czyli "zgodność" - takie dziwne tłumaczenie z języka obcego)).
Jeżeli nie wie, który jest wiarygodny, to należy samemu sprawdzić. W tym celu najlepiej uruchomić silnik po całonocnym postoju na dworze i zarejestrować wszystkie temperatury skanerem zewnętrznym (diagnoskopem). Chodzi o to, że wtedy temperatury w całym silniku są jednakowe, mniej więcej takie jak na termometrze zaokiennym.
No i tera sprawa jest prosta jak 10 m sznurka w kieszeni... Jeżeli widać znaczną różnicę na którymś z czujników temperatury powietrza, tzn. że jest trafiony. Jeżeli trafiony, to nie latać zaraz i nie kupować nowego, tylko najpierw podmienić z innej, siostrzanej jednostki napędowej. Jeżeli nadal jest silna rozbieżność (niespójność), to zabrać się za kable i styki (potwierdzonych ponad 90% przyczyn usterek czujnikowych i nastawnikowych). Należy bowiem pamiętać o dwóch rzeczach:
1) Czujnik nie ma się jak spalić, bo jest zasilany zaledwie napięciem 5 V. Nie ma się też jak zepsuć mechanicznie, bo ma malutko części ruchomych, albo wcale.
2) Jeżeli Twój własny komputer ciągle wskazuje na jedną i tę samą usterkę, mimo podmiany czujnika, oznacza, że USTERKA MUSI TAM TKWIĆ.
Nie kombinować zatem z jakimiś czujnikami temperatury lusterek, itp. tylko po prostu zabrać się konkretnie do usuwania usterki danego czujnika.
Dzieki kotbury tak myslalem. Czytalrm wczoraj o problemie z407 tyle ze blad p0098 ktory wskazywal na czujnik temp powietrza dolotowego. Wymirnil przeplywke i po sprawie.
U mnie wyglada to tak z tego co pamietam na rozgrzanym silniku
Temperatura przeplywomierz 30st moze i do 35st
Temperatura czujnik dolot 20 st
A jaka jest temperatura zewnętrzna po całonocnym postoju? Tylko na zimnym silniku możesz sprawdzić i porównać wszystkie temperatury, jakie wskazują poszczególne czujniki temperaturowe. Jeżeli przykładowo rano temperatura otoczenia wynosi +20 stopni C, to również identyczną temperaturę powinny wskazywać czujniki temperatury powietrza, oleju, paliwa i cieczy chłodzącej. Jeśli masz PP do dyspozycji, to pobierasz te wartości z pozycji "parametry bieżące", takie jak w tabelce tutaj (wiersze 19-21 wraz z uwagami).
Jeżeli tak jak wspomniałem poprzednio, komputer dopomina się bez przerwy wyjaśnienia kwestii temperatury powietrza dolotowego, a widać po porannych odczytach, że różnica temperatur pomiędzy jednym i drugim czujnikiem jest znaczna, czyli ponad 15 stopni tak jak u Ciebie - oznacza, że trzeba się za niego zabrać i usterkę usunąć.
Jak usunąć, to już powinien być mały pikuś dla mechanika. W każdym razie zacząć od podmiany czujnika na inny, sprawny z identycznego silnika i testować. Nie będę powtarzał, co już poprzednio powiedziałem.
Kotbury dobrze prawisz. Nie mam pp2000 mechanik ma wiec bedebz nim rozmaeial.
W planach mialem podmienic przeplywomierz bo sa 2 auto z2,0 hdi 136 u znajomych ale nie chca sie zgodzic na podmiane bo sie boja ze im cos sie zzepsuje.
W takim wypadku musze zakupic jakas tania uzywke w celu testu i sie okaze co bedzie ewentualnie co pokaze komputer chyba ze...
Auto zostawie u mechanika i po nocy sprawdzi temperatury w pp
Po wlaczeniu zaplonu temperatury sa spojne natomiast po odpalrniu skacza. Mechanik sprawdza instalacje miedzy przeplywomierz komputer a dolot a jesli bedzie ok to obstawia na padniety komputer.
Kyos ma jakies pomysly co mogloby pomoc w diagnozie?
Pamiętaj o tym, co powiedziano w pierwszej poradzie: zrozumienie treści komunikatu to 50% sukcesu w diagnostyce z użyciem komputera. Mechanik lub Ty dobieracie się do czujnika temperatury w przepływomierzu, który jest z nim zintegrowany w jednej obudowie. Tymczasem Twój osobisty komputer wtryskowy sygnalizuje błąd drugiego czujnika temperatury powietrza, oznaczonego nr 3 na poniższym rysunku.
Kotbury mechanik wzial sie wladnie za czujnik nr 3 ten od dolotu powietrza. Czujnik ten byl wymieniony na nowy zamiennik i nadal zglasza blad wiec pociagnal nowa instalacje od czujnika dolotu do komputera. Jesli to nie pomoze to on sugeruje wymiane czujnika na oryginalny. Po uruchomieniu silnika pp zglaszal mu temp prawidlowe ale byly momenty ze dolot temp skakala 10 stopni gora dol i znowu bylo ok.mechanik twierdzi ze wlasnie te skoki stopni widzi komp i wali blad spojnosci
Niestety pomimo wymiany instalacji czujnik a komputer znowu pojawil sie ten blad. Podobno komp ok pomiar volt byl ok idealnie wszedzie. Brak mi juz sil na ten samochod. Moze ktos ma jakies sugestie?
Kotbury cos zaproponujesz? Bo mechanik bedzie probowal jeszcze raz wymienic czujnik temp dolotu tyle ze oryginal.
Co to znaczy "wymienił instalację"? Instalację czego? Jeśli chodzi o czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, to ma on dwa lub trzy kabelki oraz na końcach odpowiednie piny: do czujnika i z drugiej strony do sterownika.
Problemem mogą być zarówno kable jak i właśnie końcówki przyłączeniowe. Sam czujnik pozostawiamy jako sprawny, ponieważ identycznie taka sama usterka skoków napięcia sygnału nie może dotyczyć dwóch lub dwudziestu czujników, tylko raczej kabli i styków.
Proponuję "przedzwonić" kable i/lub dokonać pomiarów oporności (rezystancji) pomiędzy poszczególnymi kablami. Sposób pomiarów pokazuje rysunek poniżej.
Należy cały czas pamiętać, że komputer się nie myli, skoro pokazuje stale ten sam problem. Jednym słowem, usterka musi tam tkwić.
Kotbury dobrze sie ciebie slucha. Z cUjnika z wtyczki wychodza 2 piny i wlasnie instalacja od wtyczki do stwrownika jest nowa i problem sie pojawia. Z tego co wiem nie ma przerwy w opornosci. Sa 2 opcje ktore przychodza mido glowy
1 to problem z wtyczka od czujnika dolotu i testowo wolalbym ja ominac i przylutowac kable bezposrednio
2. Zaslepic miejsce czujnika w dolocie starym a ten nowy wkomponowac w okolice przeplywomierza zeby stworzyc podobne warunki aby byla spojnosc.
Właśnie dlatego pokazałem ten rysunek, ponieważ wyjaśnia jak najprościej wykryć usterkę kabli i styków. Trzeba wypiąć czujnik, a w to miejsce podłączyć opornik wzorcowy o znanej oporności ("mostek"). Dopiero wtedy mierzyć oporność "od tyłu", na stykach sterownika. Jeżeli z pomiarów wynika, że oporność odbiega znacznie od wzorcowej, to winne są znów nieszczęsne kable i styki. Koniec, kropka.
Jakie kable założyliście? Może też jakieś stare, z jakiejś rupieciarni?
Należy pamiętać, że kluczowym parametrem czujników temperaturowych jest oporność (rezystancja). Wykorzystywany jest tu prosty wzór prawa Ohma prądu stałego U=RxI, gdzie U to napięcie, R - oporność, a I to prąd. Czyli z prostego wzoru jak konstrukcja cepa wynika, że tak będzie napięcie sygnału czujnika wzrastać proporcjonalnie, jak będzie wzrastać jego oporność. Jeżeli np. przerwie Ci się kabel, to oporność wzrasta do nieskończoności i już jest kicha - nie płynie prąd.
Dlatego tak ważny jest ten pomiar oporności. Jeżeli zmienia się oporność w sposób niekontrolowany (tu wskutek styków "chwiejnych" lub jakiejś korozji, zaśniedzenia), to sterownik otrzymuje zafałszowany sygnał napięcia elektrycznego. Jeżeli otrzymuje sygnał niezgodny z oczekiwaniami (tu brak zgodności z czujnikiem w przepływomierzu), to zgłasza błąd, o czym mowa.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 03 Sie 2014, 15:28, w całości zmieniany 2 razy
Kotbury instalacja jest nowa w znaczeniu kable poprowadzone w peszlu w oryginalnym miejscu i wpiete do sterownika.
Te wskazowki przekaze mechanikowi aczkolwiek jest pewny ze kable sa bdb i styk do sterownika rowniez.
Chodzi mi po glowie taki pomysl ze gdyby moj mechanik polegl to czy ty nie moglbys mi zrobic pomiary ustalic co jest grane wkoncu. Jestem z leborka wiec kawalek drogi na trasie przycisne i bylbym w goleniowie czy istnieje taka mozliwosc?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.