Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek6

Czytelnik



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom

Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 07 Gru 2014, 14:03
Temat postu:

wtryskiwacze , pompa opiłki


Opiłki z zanieczyszczenia to dla common rail największa zmora, ponieważ pasowane części są z dokładnością do jednego mikrona. Skąd się to wszystko bierze i jak z tym walczyć zobacz na http://www.wtryskiwacz.com/filtry-paliwa-stosowane-w-Common-Rail-zanieczyszczenia-opilki-woda-w-paliwie-bosch-delphi.html bo naprawy kosztują krocie zwłaszcza jak się ma układ firmy Delphi, chociaż Bosch nie jest tańszy. Denso natomiast to już katastrofa 1500 zł za 1 szt. wtryskiwacza to norma. Dlatego czysty układ paliwowy to podstawa.
Powrót do góry
haker151

Czytelnik



Dołączył: 28 Paź 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz
Posiadane auto: Ford Focus 2.0 TDCI 136 KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 16 Gru 2014, 23:46
Temat postu:

Większa dawka oleju 2T


A co się stanie gdy załóżmy na 10 l paliwa wleję 0,2 l oleju 2 T ORLEN SEMISYNTHETIC CZERWONY 10W40 ??
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 18 Gru 2014, 00:32
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


Jest to proporcja 1:20 i oprócz tego, że niepotrzebnie przepłacasz dodatkowo za olej, nic się nie stanie. Wystarczająca proporcja oleju do paliwa wynosi 1:100, przy której pompa WC jest dobrze smarowana, nie jęczy i nie trzaska. Z kolei proporcja 1:200, 1:250 i wyższa, moim zdaniem, jest za słaba, ponieważ nadal słychać jękliwą pracę pompy WC. Takie są moje ponad 3-letnie doświadczenia ze stosowaniem oleju mieszankowego 2T. Każdy z was powinien to ocenić i sprawdzić samemu. W każdym razie celem dolewania oleju do paliwa jest smarowanie pompy WC, która w wypadku suchego paliwa może ulec katastrofalnej awarii, tj. zatarciu i przeskoku lub zerwania paska rozrządu. Pozostałe elementy jak wtryskiwacze i zawory regulacyjne elektromagnetyczne, nie za bardzo tego potrzebują, aczkolwiek dodatkowe smarowanie nie działa na nie szkodliwie. Można powiedzieć ogólnie i zgodnie z przysłowiem: "nie smarujesz, nie jedziesz".

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Sob 03 Sty 2015, 11:25
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


Witam wszystkich. Podzielę się swoim spostrzeżeniem na temat odgłosów wydobywających się z pompy WC.

Od czasu do czasu w moim C5 (2.0HDI pompa WC delphi), najczęściej przy ruszaniu z pompy wydobywa się dźwięk jakby zgrzytu trwający 1sekundę. Od jakiś 6-8miesięcy leję na 50litrów paliwa 250ml olej 2t z orlenu. Od tego czasu nic się nie poprawiło i dalej słychać zgrzyt. Na innym forum ktoś miał identyczny problem i po wymianie regulatora wydatku wszystko wróciło do normy.

Mam pytanie czy taki zgrzyt to nic innego jak skutek słabego smarowania? ( przecież leję systematycznie 2T),
czy może oznacza początek końca regulatora wydatku, bądź całej pompy.

Kiedyś miałem opla signum 2.0 DTI i wydobywał się identyczny dźwięk, a kilka miesięcy po sprzedaży dowiedziałem się że nowemu właścicielowi padła całkowicie pompa wtryskowa.

Czy wymiana regulatora coś da? Czy może wlewać przez jakiś czas dawkę 1:100 i sprawdzić czy zgrzyt ucichnie?

Dodam jeszcze, że pojawia mi się błąd P1671, związany chyba z regulatorem ciśnienia paliwa. W diagboxie ciśnienie wynosi 230 barów
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 03 Sty 2015, 17:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


Czemu bazujesz na plotkach i przypuszczeniach, a nic nie robisz we własnym silniku? Skoro proporcja oleju 2T 1:250 nic nie daje, to zwiększ ją do 1:100. Ja tak stale dolewam olej mieszankowy od 3 lat do swoich silników i pompy WC przestały zgrzytać.
Ponadto 1-sekundowe zgrzytanie tuż po ruszeniu wcale nie świadczy o tym, że winna jest pompa WC. Raczej chodzi o 2-masę lub inny element spoza silnika. Gdyby była uszkodzona pompa WC, to nie przestałaby zgrzytać przez cały czas. Mało tego, miałbyś problemy z ciśnieniem paliwa, a z tego co mówisz - nie masz ich.
Popracuj trochę głową, zgłoś się do mechanika, niech on osłucha silnik. My nie mamy takich możliwości z powodów oczywistych. Mimo to podsyłasz nam pytania, na które nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć bez konkretnej dokumentacji uzyskanej z pamięci komputera wtryskowego. Czyli zero info z komputera, zero info, jak silnik zapala, czy opiłki wydzielają się w filtrze, co się dzieje podczas jazdy, czy silnik kopci, itd., itp.
Lanie oleju 2T nie jest panaceum na wszystko. Jeśli uszkodziła się 2-masa, to w czym pomoże lanie 2T? Trzeba po prostu konkretnie wykryć źródło zgrzytania, a dopiero potem kombinować, nie odwrotnie.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Sob 03 Sty 2015, 17:08
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Sob 03 Sty 2015, 17:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


Dzięki za odpowiedź, od dzisiaj będę zalewał 2t w stosunku 1:100, co do zgrzytów to pojawiają przy ruszaniu, ale np. spod świateł tylko na rozgrzanym silniku, czasem też na drugim biegu przy rozpędzaniu auta przy znacznym obciążeniu np. przy jeździe pod górę.

Będę obserwował co się dzieję z silnikiem. Pozdrawiam
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Wto 03 Lut 2015, 08:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


Jednak za namową kolegi z innego forum z takim samym objawem zgrzytania wymieniłem regulator wydatku i zgrzytanie nie pojawia się już w ogóle. Co do 2T to już miałem jedno tankowanie z proporcją 1:100 i wszystko gra. Ostatnio byłem w ASO na regulacji korektora prześwitu, to mechanicy byli zdziwieni, że auto tak cicho chodzi. Jeden z nich ma C5 w Hdi powiedział, że też będzie lał 2t. Dzięki za rady i pozdrawiam!
Powrót do góry
wozny83

Debiutant



Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czeladź
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 HDI 136KM 2005r sedan
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Lut 2015, 09:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


Ja po zkaupie swojego peuugeota stwierdziłem że silnik jak na hdi chodzi tak sobie (kultura pracy) po przeczytaniu wątków na forum zaczołem dolewać oleju T2. Od tego czasu jestemw szoku jak pieknie klekocze silnik. teraz to cisza jest jak nie wiem.
Powiem tak po zalaniu pierwszy raz oleju nie słyszałem żadnej różnicy ale dopiero po przejechaniu kilku km na postoju już słyszałem, że silnik chodzi bardziej aksamitnie.

Od tego czasu przy każdym tankowaniu dolewam go do paliwa i peugeot chodzi jak pszczułka Very Happy
Powrót do góry
gadu-gadu
vonGoethe

Debiutant



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): LBL, KR
Posiadane auto: 307 2.0 HDi 90KM, 2004 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 08 Lis 2015, 22:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


Pod wpływem tekstów Kolegi KotBury też postanowiłem "poeksperymentować" z olejem do dwusuwów. W 90-konnym HDi w 307 (240 tys. km przebiegu) zalałem pusty bak 10 litrami ropy z dodatkiem 10ml wspomnianego czerwonego Orlen 2T Semisynthetic. Po wyjeżdżeniu owej dawki wymieniłem filtry powietrza i paliwa, przy czym ten drugi z dokładnym czyszczeniem wnętrza obudowy. Dodam, że według słów mechanika było w niej nieco metalowych opiłków. Auto na nowych filtrach zostało uzupełnione kolejnymi 20 litrami ON, ponownie z dolanym 2T w stosunku 1:100. Po zużyciu tej porcji silnik - wydaje mi się - pracuje nieco ciszej, poza tym zauważalnie słabiej się trzęsie na wolnych obrotach. Nie zaobserwowałem większego, niż dotychczasowe dymienia z wydechu.

Cóż, zobaczymy, jak sprawa potoczy się dalej; jeśli pozytywne objawy będą się utrzymywać lub zwiększać, to zostanę przy tym dwusuwie. Jedynym jak dotąd minusem całej imprezy jest dość uciążliwe babranie się zaolejoną strzykawką przed tankowaniem... Ale coś za coś.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 09 Lis 2015, 11:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


Nie rozumiem, dlaczego babrzesz się z jakimiś strzykawkami, skoro na plastikowej butelce z 2T masz podziałkę?. Ja robię tak. Gdy wskaźnik paliwa oscyluje mniej więcej na 3/4 zużycia (pozostało w baku ok. 20 litrów paliwa), podjeżdżam na stację (nową SHELL) i do tych 20 litrów leję z gwinta połowę butelki (0,5 litra). Dopiero wtedy tankuję mniej więcej 50 litrów paliwa (to nie apteka i nie trzeba się cykać). Wówczas mam pewność, że proporcja wynosi mniej więcej 1:100.

Dobrze, że połapałeś się w temacie, rzecz godna zauważenia. Jednak powinieneś w tym wypadku samodzielnie kontrolować salę, a nie polegać na mechaniku. Jak to się mówi, "pańskie oko konia tuczy". Jeżeli jest mowa o opiłkach, to powinny rozdzwonić się wszystkie dzwoneczki alarmowe w głowie, ponieważ nie wiesz, ile tych opiłków znajduje się w obiegu. Gdy jest ich niewiele, jest szansa, że nie dotrą do wtryskiwaczy oraz nie spowodują zatarcia pompy WC. Jeżeli jest jednak inwazja opiłek, to nawet lanie 2T w niczym nie pomoże, gdyż wióry już dawno rezydują po całym obwodzie paliwowym od krańca do krańca. Mogły też dotrzeć do wtryskiwaczy i dlatego silnik "trzęsie".

Proponuję więc osobistą kontrolę filtra paliwa, nie za pośrednictwem mechanika. Nie jest to wielka filozofia, jeśli pokona się lęk i niechęć do smrodu ropy. Należy co 500-1000 kilometrów odkryć dekiel filtra paliwa (uważać na plastikowe króćce paliwowe na pokrywce, bo mogą się połamać przy zdejmowaniu szybkozłączek. Wtedy cała puszka jest do wymiany, co kosztuje co najmniej 290 zł). Następnie wyjąć papierowy wkład filtra i patrzeć przy silnym oświetleniu na dno puszki filtra, co się tam osadziło. Jeżeli nadal widać nawet pojedyncze opiłki metalu i/lub tzw. "złotą mąkę", mimo uprzedniej wymiany wkładu oraz wytarciu dna puszki, istnieje niebezpieczeństwo inwazji, a nie kilka, kilkanaście wiór. To oznacza, że w całym obwodzie paliwowym nadal krąży bardzo dużo wiór i jest to arcyniebezpieczna sytuacja. Grozi całkowitym zniszczeniem zarówno pompy WC jak i wtryskiwaczy, nie mówiąc o zatarciu pompy głównej i dramatycznym rezultacie końcowym, o czym mowa w pierwszych wątkach.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
wolarz1

Czytelnik



Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Szczeciński
Posiadane auto: peugeot 307 kombi 2.0hdi 90 km 2002rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Gru 2015, 19:49
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


Witam!opiszę swoje doświadczenia z opiłkami-rok temu nabyłem auto i przy wymianie filtra paliwa ujrzałem srebrne płatki (kilka) na dnie obudowy.pan googl skierował mnie na stronę forum alfa Romeo gdzie przeczytałem o cudownym działaniu 2T (artykuł zapożyczony z któregoś forum peugota).nowy filtr+250 ml moto 2T(kolor oleju słomkowy) na 50 litrow.po przebiegu 1000 km zajzałem do filtra-było tyle samo opiłków co wcześniej. do każdego tankowania 250 ml 2T i tak przejechałem 12000 km i postanowiłem wymienić filtr na nowy (purflux).na dnie obudowy filtra znalazłem jeden płatek (coś większego niż opilek).mogę chyba stwierdzić że proces luszczenia pompy zatrzymalem-następna kontrola za 10000 km.cały artykuł o dodatku 2T pochodzi z niemieckiej strony motortalk. de- z przeprowadzonych testów na próbkach w laboratorium jasno wynika ze proporcje oleju 2T w on mają wpływ na liczbę cetanową (zbyt duża ilość 2T ja obniza).tak samo sprawdzono ze nie wszystkie oleje poprawiają własności smarne.wydaje mi się nie powinno się przesadzać z ilością 2T i dozowac dakladne proporcje w przedziale od:1:200 do 1:300.jestem ciekawy opini kolegi KotBury bo wiedze ma dużą w tym temacie i pochodzi z moich stron (35 km)-pozdrawiam!
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 07 Gru 2015, 21:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


wolarz1 napisał:
mogę chyba stwierdzić że proces luszczenia pompy zatrzymalem-następna kontrola za 10000 km.cały artykuł o dodatku 2T pochodzi z niemieckiej strony motortalk. de- z przeprowadzonych testów na próbkach w laboratorium jasno wynika ze proporcje oleju 2T w on mają wpływ na liczbę cetanową (zbyt duża ilość 2T ja obniza).tak samo sprawdzono ze nie wszystkie oleje poprawiają własności smarne. wydaje mi się nie powinno się przesadzać z ilością 2T i dozowac dakladne proporcje w przedziale od:1:200 do 1:300.
Podkreślałem i stale podkreślam, że wszystkie wnioski, jakie wyciągnąłem z dotychczasowego stosowania oleju mieszankowego 2T różnych producentów (co najmniej 10 rodzajów) są tylko pozytywne. Jest to oczywiście wyłącznie moja opinia, niepotwierdzona żadnymi badaniami naukowymi, sprawdzona w praktyce przez 4 lata eksploatacji własnych silników. Nikt nie musi się dostosować, ani nie może mieć do mnie pretensji o to, że wprowadzam w błąd, ponieważ mówię o swoich pędzidłach, a nie cudzych. Moim zdaniem, wystarczająco długo je katowałem tym olejem, żeby teraz coś się z nimi złego stało. Obydwa silniki jak w podpisie mają się doskonale, nie kopcą, nie wykazują nierównomiernych obrotów, nie wydzielają opiłek, ani nie tracą mocy, mimo że tankuję to samo paliwo, co wszyscy.

Przedtem, tzn. ponad 4 lata temu, miałem problemy z paliwem, które było za "suche" i obydwa silniki wydzielały wióry. Co ważne, w P406 2,0 HDI 110 KM jest pompka elektryczna w baku, natomiast w KIA Carnival 2,9 CRDi 150 KM system DELPHI nie ma pompki elektrycznej, tylko ręczna ("gruszka"). Zaprzecza to więc tezie, że opiłki powstają już w zbiorniku paliwa, stąd ich obecność w filtrze paliwa. Kiedyś ktoś na forum zażarcie kłócił się na forum ze mną i wyzywał od nieuków, bo twierdził, że niemożliwy jest taki błąd, żeby konstruktorzy nie przewidzieli wpływu paliwa na wytrzymałość elementów paliwowych. I że opiłki pochodzą wprost z dystrybutorów na stacji, tzn. że ktoś specjalnie sypie metalowe wióry. Po czym po cichu, już prywatnie, przepraszał mnie poza forum.

W przypadku starszego P406 z systemem wtryskowym BOSCH obyło się bez żadnej rewolucji typu płukanie obwodu, co często jest nieuniknione w sytuacji inwazji opiłek. W KIA CARNIVAL jednego razu urwał się pasek rozrządu wskutek zakleszczenia pompy WC. Działa ona na całkiem innej zasadzie niż pompa WC BOSCH z 3-ma tłoczkami promieniowymi. Pompa DELPHI działa na zasadzie wirującej krzywki i ma 2 tłoczki. Mimo to spręża paliwo do 1800 bar, podczas gdy pompa Bosch zaledwie do 1350 bar. Może to jest też powód, że mniej obciążona pompa jest trwalsza? Jest jakby bardziej odporna na niszczący wpływ „suchego” paliwa? Pompa boschowska zniosła katusze ze strony suchego ON bez szwanku, a pompa DELPHI doprowadziła do nieszczęścia, o którym wspomniałem i wkleiłem na dowód fotki.

Pogięły się dwa pręty, na które były nanizane „koniki” (koszt 700 zł używane), połamał się jeden konik, dlatego że tłok uderzył w jeden zawór i doprowadził też do jego uszkodzenia. Nie były to zbyt wielkie szkody, tym nie mniej ogólny koszt naprawy silnika unieruchomionego na wiele dni (trzeba było najpierw ściągnąć z Internetu odpowiednie części zapasowe) wynosił 2500 zł bez wymiany pompy WC i wtryskiwaczy. Przy czym warsztat, z którego szefem jestem zaprzyjaźniony, udzielił mi stosownych rabatów.

Nasuwa się w związku z tym jeden, bardzo ważny wniosek, który „wybolduję”: Nie ma absolutnie żadnego znaczenia lanie większej czy mniejszej dolewki oleju 2T, ponieważ to nie wpływa na pracę wtryskiwaczy. Jak widać na przykładzie mojej „kijanki”, wtryskiwacze nie poniosły najmniejszego uszczerbku, z wyjątkiem przedostania się do nich opiłków metalu. Wyprodukowanych przez pompę WC, a nie przez nie. Wniosek: wtryskiwacze będą doskonale działały nawet gdy zamiast paliwa wleje się wodę. Byleby tylko była czysta i bez opiłek. Jeżeli paliwo zawiera opiłki i system nie jest chroniony filtrem wysokiego ciśnienia pomiędzy pompą, zasobnikiem i wtryskiwaczami, to żadne wtryskiwacze w dłuższej perspektywie tego nie wytrzymają. Opiłki to są właśnie cisi zabójcy, przed którymi nie ma ochrony. Ale jak widać, jest i na to sposób, co pokazuję za każdym razem, gdy mowa o owej strasznej zmorze.

Rzeczą więc każdego, pojedynczego kierowcy, a nie moją, jest odpowiedź na pytanie: czy opłaca się lać olej mieszankowy 2T nawet w wielkim stężeniu, dzięki czemu unikniemy kosztów, których wielkość zamyka się zwykle wielokrotnością moich wydatków? Czy też uchronić się przed niby zgubnym wpływem oleju 2T na jakąś iluzoryczną liczbą cetanową, którą nawet nie wiadomo jak zmierzyć i wyczuć?

Przypomina to trochę pytanie z tej samej dziedziny, ale dotyczące FAP, a nie liczby cetanowej. Kierowcy wyrażali mianowicie obawy, czy czasem dolewka oleju 2T nie zapcha filtra FAP? Odpowiadałem im pytaniem podobnie jak w przypadku obecnej liczby cetanowej. Czy nie jest groźniejsze pozostawienie na pastwę losu pompy WC, poddanej niszczącemu działaniu zbyt "suchego" paliwa, niż usilna dbałość o czystość filtra? Przecież nigdy w życiu z powodu zapchania nawet na 100% filtra nie przeskoczy i nie urwie się pasek rozrządu i nie zaczną wylatywać tryby na ulicę. Natomiast z braku smarowania pompy WC prędzej czy później "suche" paliwo do tego doprowadzi. No ale przecież nieważne dla niektórych, że dochodzi do takiego nieszczęścia, bo przecież najważniejsze jest, że FAP jest czyściutki jak pupcia niemowlęcia... To ci dopiero kalkulacja zysków i strat...

Każdy myślący kierowca musi sobie na to sam odpowiedzieć i podjąć decyzję. Ja za was tego nie zrobię.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
nosferatu77

Czytelnik



Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): wLKP.
Posiadane auto: Ford Smax
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 05 Cze 2016, 14:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


U mnie mechanik wykrył takie opiłki

Początkowo miałem problem z dymieniem na jałowym i głośnym klekotaniem,
Wcześniej 3 wtryski zostały zregenerowane w październiku. Firma regenująca udzieliła 2 letniej gwarancji. Okazało się ża sprawdzenie wtrysków na gwarancji jest darmowe. Po sprawdzeniu jeden okazał się uszkodzony: element piezo + końcówka. Zregenerowali na gwarancji, gdy spytałem się co było powodem uszkodzenia, to usłyszałem, że element piezoeelektryczny jest bardzo delikatny i może ulec uszkodzeniu np. wskutek zmiany napięcia. Jednak mechanik zajrzał do filtra paliwa i znalazł opiłki, twierdzi, że pompa wtryskowa do wymiany i czyszczenie całego układu łącznie z zbiornikiem paliwa. Nieco dziwne się mi wydaje, że gdyby były opiłki w tryskach to by firma regenerująca powinna zauważyc uszkodzeń spowodowane opiłkami i z naprawy gwarancyjnej nici. Zastanawiam się czy inwestować w naprawę pompy, bo teraz auto przy ostrzejszym przyśpieszeniu dymi na czarno i ma bardzo słabe przyśpieszenie.
Powrót do góry
gibaj

Debiutant



Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): LBL
Posiadane auto: Ford Focus mk2
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Lip 2016, 15:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Pompa wysokiego ciśnienia


a co myślicie o wywaleniu/wycięciu sitka na czujniku? 2,0 hdi?
wiem że tak robią i jeżdżą Question
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


PeugeotPartner

31 200

2015r.

172 153 km

podkarpackie

Peugeot208

59 900

2019r.

29 000 km

wielkopolskie

Peugeot308

45 300

2019r.

187 763 km

podkarpackie

Peugeot5008

77 800

2018r.

133 000 km

małopolskie

Peugeot3008

45 900

2015r.

112 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System