Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: peugeot407 sedan
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 18 Sie 2014, 20:36
Temat postu:
szarpanie
Witam mógł by mi ktoś doradzić co się dzieje z moim peugeotem ,przy 2000 obrotów lub około dostaje jakiś drgań odczuwalnych w całym samochodzie natomiast powyżej dobrze ciągnie i się zbiera i też zauważyłem że silnik jakoś inaczej pracuje tak jak by jakoś dziwnie "falował" jeden mechanik coś mówi o Egr że trzeba przeczyścić natomiast następny coś że półośka może być krzywa lub coś w tym stylu kogo słuchać ?czy ma któryś racje ? jeśli ktoś wie w czym tkwi problem to wdzięczny bym był za poradę
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 18 Sie 2014, 22:13
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie
Silnik HDI, czy benzyna? I w ogóle jeśli jednostka napędowa nie była z wizytą u diagnosty/ mechanika, nie była podłączana pod komputer diagnostyczny, to w jaki sposób my mamy za niego i za Ciebie wyszukiwać usterki na odległość? Przecież nawet jeśli coś zaproponujemy, to i tak musisz naprawić u mechanika, prawda?
Ponadto opis szalenie lakoniczny: szarpanie i koniec. Jak silnik się sprawuje od początku? Czy zapala bez najmniejszych problemów, czy pracuje równomiernie w jakimś konkretnym zakresie obrotów? Czy może bez przerwy szarpie, obojętnie, czy stoisz, czy jedziesz? Czy traci moc, jakaś kontrolka ostrzegawcza się pali na pulpicie? Kopci, nie kopci? To są podstawowe rzeczy, które powinno dziecko w przedszkolu wiedzieć, a nie mówiąc o kierowcy bombowca...
Jeśli jest to HDI - czy przeczytałeś cokolwiek na forum na ten temat, np. tutaj i tutaj? Nie ma tłumaczenia, że "moja usterka jest inna". Szarpie, to szarpie. Nawet jeśli nazywa się "nierównomierne obroty" - to też jest odmiana szarpania, tylko "lżejsza".
Tak więc zgłaszać się ponownie na forum dopiero po wizycie u mechanika/diagnosty i gdy on rozkłada ręce. Albo ręce go świerzbią na takie elementy, jak turbosprężarka, wtryskiwacze, pompa WC, które zaraz chce wymieniać. Jeśli mechanik poddaje się, to zabrać przynajmniej wszystkie "papiery", które musiał pobrać z pamięci operacyjnej komputera wtryskowego. A konkretnie, jakie numery usterek ewentualnie odczytał, mogą być bez opisów, np. P1135, itd.
Drugi warunek, to czytać, czytać i jeszcze raz czytać. To nie boli, a naprawdę pomaga prawie w 100%.
O tym, że w ogóle nic nie czytałeś, świadczy, iż nawet nie podałeś ani w opisie, ani w temacie wątku, jaki masz typ silnika (diesel, benzyna).
Praktyczna porada, w jaki sposób powinien być opisany silnik zgłaszany na forum, np.: 2,0 HDI 136 KM DW10BTED, combi/sedan, rocznik 2006, z FAP/bez FAP.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 19 Sie 2014, 02:08, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: peugeot407 sedan
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 18 Sie 2014, 22:41
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie
pisze bo mechanik jeden dopiero pod koniec tyg będzie miał czas by go podłączył do komputera tylko się nim 2 km przejechał i zasugerował że może EGR do czyszczenia , zaś drugi że jak stuka to może być półoś do wymiany więć dlatego pytam na forum co o tym sądzicie... a pisałem że szarpanie ok 2000 obr jest odczuwalne powyżej jak dostaje kopa to idzie bez za rzutów a to jest HDI 2.0 16 V. 136 km 2004r.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 21:42
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie
Na razie nic nie pisz, tylko czytaj. Masz odpowiedzi na zadane pytania, a koniecznie chcesz, żeby przepisywać je jeszcze raz tylko dla Ciebie. Sam rozumiesz, że to bez sensu. Oto jeszcze jeden, dopiero co rozpatrywany i bliski Ci temat tutaj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.