Witam,wyskoczyła mi kontrolka silnika-Depulation system fault.Stało się to w momencie gdzie ruszałem bardzo ostro,duże obroty pełny czarnego dymu i w momencie chyba jak mi odcieło zapłon to wyskoczyło I auto od razu spadło z obrotów.Silnik pracuje tak jakby klekotał na postoju a podczas jazdy jest ok do monentu gdy nie daje więcej hazy wtedy jakby klekotał a może delikatnie gwizdał ale nie wydaje mi się żeby to turbina...Po 3 odpaleniach kontrolka zgasła ale silnik wciaż pracuje tak jak opisałem Jednoczesnie spaliła mi się żarowka.Po zatrzymanju jeszcze auta strasznie smierdzialo spalenizna w aucie I z rury trwało to chwile...Co jeszcze Od 2tygodni strasznie tez mialem problem jakby nie mògł w obroty wychodzic jakby się dusił może to tez ma wpłyneła coś do tego.Proszę o pomoc
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skawina Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 HDI 2004 r. 136 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Wrz 2014, 17:04
Temat postu:
Problem z kontrolką silnika
Witam, też mam pytanie odnośnie kontrolki ale nie tylko. Mianowice sytuacja wygląda tak, że po wciśnięciu pedału gazu gwałtownie bądź przy włączonej klimatyzacji załącza się kontrolka silnika i autko jedzie nie więcej jak 120 km/h bez żadnej reakcji na pedał gazu, czyli włącza się tryb awaryjny, pojechałem więc do znanego mechanika, gdzie stwierdził po będzie że jest problem z paliwem, kazał wymienić filtr paliwa a że w najgorszym wypadku pompa wtryskowa jest do wymiany. Wymieniem filtr, dalej to samo, sprawdził auto jeszcze jadąc spokojnie na 3 biegu i wcisnął gaz do dechy i znowu kontrolka się zaświeciła, wtedy stwierdził że pompa do wymiany, udałem się więc do serwisu na głębszą diagnozę, sprawdzali mi auto chyba ponad pół dnia i nie wiedzieli co jest dokładnie, raz że listwa, raz że pompa, w końcu jeździli nim z podpiętym laptopem i doszli do wniosku że pompa nie daje już takie ciśnienia i jest do wymiany bądź regeneracji. Kwoty... 2400 zł regeneracja.. Dodam, że auto pali bez problemu, nie ma żadnych szarpnięć czy czegokolwiek, tylko przy gwałtownym przyspieszeniu załącza się ten tryb awaryjny, ale gdy zgaszę auto i odpalę kontrolka się dalej świeci a auto śmiga, do czasu ponownego przyspieszenia, dodam że to też nie zawsze. Później kontrolka gaśnie jak dłużej postoi czy nawet w trakcie jazdy. Dziwne trochę to bo już dość długi czas jeżdżę i nic się nie dzieje poza przyspieszeniami. Dodam, że w serwisie powiedzieli że im dłużej będę jeździł tym bardziej problem się nasili i mogę auta nie zapalić, a tu nic, jeździ normalnie. Teraz autko stoi u mechanika, wymieniam rozrząd, filtry, zawieszenie, zamówiłem też pompę wtryskową dla świętego spokoju ale dowiedziałem się ciekawej rzeczy, mianowicie że wężę od intercoolera są poprzegryzane od pewnie kun czy innych gadów, i łapie lewe powietrze i czy to możliwe żeby to miało związek z tym błędem i trybem awaryjnym że tak się to dzieje podczas wysokiego ciśnienia?? I czy w serwisie by się mogli tak pomylić? Czy wymiana pompy pomoże? Najlepiej to będzie wymienić wężę bo wiadomo, są nieszczelne, tylko czy pompę mam odsyłać czy zaczekać bo 700 zł za używkę dałem i szkoda by marnować. Dlatego jak ktoś miał podobny problem czy większą wiedzę na ten temat to proszę o pomoc.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 1902 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Wto 23 Wrz 2014, 20:19
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Kontrolka silnika
tak, może to miec związek z tym ze podczas gwałtownego przyspieszania auto nie ma mocy i wywala błąd zapewne "ciśnienie turbodoładowania mniejsze od zadanego", bo powietrze sprężone z turbiny zamiast całą parą iść do silnika ucieka Ci dziurami
taka jest moja wstępna diagnoza, a najlepiej jakbyś napisał konkretne kody błędów
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skawina Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 HDI 2004 r. 136 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Wrz 2014, 22:25
Temat postu:
kontrolka silnika
Dokładnie to wyświetla się: Depoluttion System Faultly, kodu nie znam bo nie było mnie przy podpięciu kompa. Jutro jadę odebrać auto, wymienione wężę mam nadzieję że pomogą bo dziwi mnie właśnie to że pompa działa można powiedzieć bez zarzutu czy to przy odpalaniu czy normalnej jeźdie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.