Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 06:00
Temat postu:

Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Witam.
Program diagnostyczny wywalił mi takie błędy jak to można naprawić.

Oznaczenie 1: 673441
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 4

P2126 : Dozownik powietrza.
Charakterystyka : Odchyłka w uczeniu jednego z dwóch ograniczników
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
temperatury cieczy chlodzacej : 026 ° C
Kilometraż : 53246 Km
Wartość zadana dozownika powietrza : 000 %
Napięcie czujnika odwzorowania pozycji dozownika powietrza : 1.06 V
Pozycja dozownika powietrza : 009 %
Pedał przyspieszenia, sygnał nieprzetworzony ścieżki 1 : 000 %
prędkość pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 12.65 V
Stan +APC obecny : + APC obecne
Stan silnika : odcięty w stanie zablokowanym


P2126 : Dozownik powietrza.
Charakterystyka : Odchyłka w uczeniu jednego z dwóch ograniczników
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
temperatury cieczy chlodzacej : 026 ° C
Kilometraż : 53246 Km
Wartość zadana dozownika powietrza : 000 %
Napięcie czujnika odwzorowania pozycji dozownika powietrza : 1.06 V
Pozycja dozownika powietrza : 009 %
Pedał przyspieszenia, sygnał nieprzetworzony ścieżki 1 : 000 %
prędkość pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 12.65 V
Stan +APC obecny : + APC obecne
Stan silnika : odcięty w stanie zablokowanym


P2566 : Turbo o zmiennej geometrii.
Charakterystyka : Odchyłka bardzo znaczna w czasie ostatnich uczeń ogranicznika górnego lub dolnego
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
temperatury cieczy chlodzacej : 034 ° C
Kilometraż : 53246 Km
Pedał przyspieszenia, sygnał nieprzetworzony ścieżki 1 : 000 %
Wartość zadana pozycji turbosprężarki : 091 %
Napięcie czujnika odwzorowania pozycji turbo : 1.77 V
kopiowanie położenia turbo : 009 %
prędkość pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 15.02 V
Stan +APC obecny : + APC obecne
Stan silnika : Przy pracującym silniku


P2566 : Turbo o zmiennej geometrii.
Charakterystyka : Odchyłka bardzo znaczna w czasie ostatnich uczeń ogranicznika górnego lub dolnego
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
temperatury cieczy chlodzacej : 034 ° C
Kilometraż : 53246 Km
Pedał przyspieszenia, sygnał nieprzetworzony ścieżki 1 : 000 %
Wartość zadana pozycji turbosprężarki : 091 %
Napięcie czujnika odwzorowania pozycji turbo : 1.77 V
kopiowanie położenia turbo : 009 %
prędkość pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 15.02 V
Stan +APC obecny : + APC obecne
Stan silnika : Przy pracującym silniku

Auto teraz pali bez problemu, ale zanim się rozgrzeje to szarpie silnikiem i potwornie sierdzą spaliny, jak by tego było mało wywala wodę z okładu wydechowego.

Dodam jeszcze że jeden z wtryskiwaczy nie wykonał żadnego cyklu uczenia się co jest dziwne gdyż pozostałe trzy maja juz tych cykli 24 ale o to spytam w innym poscie.

Co zrobić z tymi błędami ?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 19:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Nie wiem, w jakim celu powtarzasz 2-krotnie te same błędy, w każdym razie komputer silnika informuje szanownych mechaników, czy jak im tam, że nie jest w stanie "nauczyć się" wymienionych lub wymontowanych oraz z powrotem zamontowanych przepustnic dławiących powietrza, tu nazwanych "dozownikami powietrza". Czyli nie jest wykonana prawdopodobnie procedura "uczenia" nowej części przy pomocy "markowego" diagnoskopu zewnętrznego, nie "wielobranżowego", jakim zapewne się posłużono - co widać po rodzaju opisu. Należy zatem wejść do odpowiedniej opcji do pamięci komputera i zakodować od nowa wg znaków opisanych na dozownikach. Następnie wykonać przejażdżkę po ulicy, bodąc ostrogami pędzidło na maxa, aby komputer zapamiętał tę sytuację. Dopiero wtedy można uznać, że się "nauczył" nowych części.
Dotyczy to również wtryskiwaczy, o których mówisz w innym wątku, a także takich elementów, jak przepływomierz powietrza, filtr FAP oraz inne czujniki i nastawniki, których w tej chwili nie pamiętam.

Oczywiście, rozumiem, że zerowa jazda zaprezentowana na danych powyżej jest tylko odczytem błędów, a nie próbą "uczenia". Dlatego, że przy zerowej prędkości nie da się niczego nauczyć komputera, choćbyście się zesmarkali po same pachy...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 02 Wrz 2014, 07:58, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 20:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Tak to prawda nie wykonałem jazdy gdyż auto dopiero nabiera wyglądu . Pewnie po kilkunastu kilometrach komputer nauczy się zamontowanych urządzeń.
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 22 Sie 2014, 02:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Nie byłbym tego taki pewien, zwłaszcza jeśli chodzi o wtryskiwacze. Mam przynajmniej ja poważne podejrzenia, że uszkodzony jest wtryskiwacz nr 1 (uwaga! wtryskiwacz nr 1, to nie cylinder nr 1 oraz cylinder nr 1 liczy się w PSA od koła zamachowego, nie od rozrządu).
Na to wskazuje kod usterki:
Cytat:
P0269 - Korekta wydatku wtryskiwacza cylindra 3 : Czas wtrysku zbyt długi lub zbyt krótki.
Pozostałe wtryskiwacze cyfrowo są OK (dopuszczalna maksymalna korekta na "plus" lub "minus" wynosi do 1,5 ml/suw). Natomiast nie zgadza się logika korekcji, która ma za zadanie wyrównanie biegu jałowego (ang. smooth running control - SRC), a mianowicie 2 wtryskiwacze powinny "przyspieszać" cylinder na "plus", a 2 na "minus" - tak jak na rys. poniżej.

Korekcja jest wtedy dobra, gdy zsumowane "plusy" i "minusy" podzielone przez 4, dają w przybliżeniu "zero". Na rysunku byłby to rachunek w procentach, tj. suma wszystkich procentów podzielona przez 4 dałaby ok. 100%.
Przypominam, że korekcja wtryskiwaczy nie dotyczy odchyłek samych wtryskiwaczy, tylko poprawek cylindrów. Oznacza to, że jeśli jeden cylinder ma słabszą korekcję - wtedy jest za "wolny" w stosunku do pozostałych (cyl. nr 4 - 880 obr/min). A więc trzeba go "przyspieszyć", czyli wyrównać do 900 obr/min poprzez większą dawkę paliwa na ten cylinder (korekcja "plusowa"), itd.

Jeżeli wyskakuje taki kod usterki (P0269) i w dodatku silnik ma problemy z rozruchem, "trzęsie" się na biegu jałowym oraz czuć smród niedopalonego paliwa, to istnieje domniemanie, że po prostu silnik pracuje w pewnych momentach na 3 wtryskiwacze.

Należy zatem sprawę dogłębnie zbadać najpierw za wszelką cenę na silniku, nie wymontowywać wtryskiwacza o ile możliwe! Dlatego, że podczas "pobytu" wtryskiwacza w głowicy ma on najlepszego ze wszystkich przyjaciela-diagnostę, tj. komputer wtryskowy. On wtryskiwacz indywidualnie steruje i diagnozuje w każdym ułamku sekundy od momentu włożenia kluczyka do stacyjki. Natomiast po wyjęciu z głowicy wtryskiwacz staje się kupką złomu, z którą nic nie można zrobić, oprócz zamiany miejscami lub wymiany oraz regeneracji. Dlatego, że wtryskiwacz traci całkowicie łączność elektryczną i elektroniczną z komputerem. Chyba, że po wymontowaniu trafia na oryginalny stół probierczy, inaczej tester zewnętrzny.
Można sparafrazować powyższą sytuację, porównując komputer do ojca i matki, czyli rodziców, a wtryskiwacze jako ich dzieci. Jeżeli dzieci/wtryskiwacze są blisko taty i mamy/komputera, to oni się nimi opiekują, dbają, naprowadzają na dobrą drogę (indywidualne sterowanie) oraz starają się odgadnąć, co im dolega (bezustanne diagnozowanie). Jednak gdy dzieci/wtryskiwacze zostaną zabrane rodzicom/komputerowi, to stają się po prostu sierotami, niezdolnymi do samodzielnego działania jak ślepe kocięta...

W związku z tym widzę konieczność wykonania testu przelewowego wtryskiwaczy, tak jak m.in. tutaj.

W tym przypadku warto byłoby jednak postarać się o konkretny program "markowy" diagnostyczny, tj. planet/lexia/proxia, nie "wielobranżowy" jak powyżej, który wyraźnie "rozumie" błąd P0269 zupełnie inaczej. Przy czym korekcję wtryskiwaczy należałoby pobrać równocześnie z testem przelewowym, aby warunki dwóch badań były jednakowe (np. zimny silnik, ciepły, itd).

Być może również wtryskiwacz jest całkowicie sprawny, tylko elektryka kabli zasilających szwankuje, tj. "styki chwiejne", zwarcie między kablami lub zdarcie izolacji i dotykanie do metalowej części, itp. Taki przypadek pokazany jest np. tutaj.

Więcej informacji nt. korekcji, testu przelewowego, itd., można znaleźć tutaj.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 05 Wrz 2014, 21:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Witam.
Wykonałem test przelewowy wyniki są bardzo dobre :
Wtryskiwacz nr 1 22 ml
Wtryskiwacz nr 2 22.5 ml
Wtryskiwacz nr 3 22 ml
Wtryskiwacz nr 4 23.5 ml

W diag box sprawdzilem korekcje i tak jak kolega KotBury pisał dwa wtryski koryguja na plus dwa na minus.

Wydruk z programu www.wtryski.patrz.pl.

Test robiłem na zimnym silniku.

Do tego przygasają światła drogowe przy zwiększaniu obrotów od biegu jałowego do 1850 obrotów i wydobywa sie ropa i woda z układu wydechowego kilka kropel.

Przy ostrym ruszaniu słychać stukanie w silniku jak by zawory a może silnik 1.6 hdi tak pracuje ?
Sprawdzałem turbo organoleptycznie tzn czy wirnik nie obciera o obudowę i wszystko jest w porządku delikatny luz góra dól i olej w przewodzie do intercoolera.
Sprawdziłem filtr paliwa nie było w nim zanieczyszczeń znalazłem 2-3 malutkie opiłki i parę paprochów

Jak się zabrać za sprawdzenie tego samochodu żeby wyeliminować usterki?
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Pią 05 Wrz 2014, 21:12
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 06 Wrz 2014, 01:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Cytat:
Sprawdziłem filtr paliwa nie było w nim zanieczyszczeń znalazłem 2-3 malutkie opiłki i parę paprochów.
Sądzisz, że 2-3 małe opiłki i parę paprochów to żadne zanieczyszczenia? Przy dokładności pasowania elementów ruchomych we wtryskiwaczach rzędu mikronów? Naprawdę, optymista jesteś. Nawet zazdroszczę takim, bo życie w nieświadomości bywa ponoć łatwiejsze?
Kieruję do mniej optymistycznego wątku, traktującego o opiłkach w filtrze paliwa, co jest zaledwie czubkiem góry lodowej. Dlaczego - poczytaj tutaj. Wątek jest dość obszerny, ale warto się wczytać w każde słowo, ponieważ podaje konkretne informacje, skąd i dlaczego biorą się opiłki w paliwie. A także jak z nimi walczyć oraz jak zapobiegać.

Jeśli chodzi o objawy, które opisujesz w swoim silniku, nie wróżą nic dobrego, moim zdaniem. Mogę się jednak całkowicie mylić, dlatego moje słowa należy traktować jedynie jako punkt zaczepienia do dalszych badań. Należy się liczyć z najgorszym, a mianowicie z usterkami wtryskiwaczy spowodowanymi przez opiłki, albo innym mechanicznym uszkodzeniem silnika (nadmierny hałas, stuki i szarpanie). W rachubę wchodzi także przestawiony rozrząd, który daje identyczne objawy jak uszkodzony wtryskiwacz lub zawory regulacyjne na pompie WC.

Musisz zgłosić się do dobrego mechanika, obeznanego przynajmniej z Common Rail - już nie mówię z pełgotami i uzupełnić badania o kompresję cylindrów, a także odpowiedzieć na pytanie, czy opiłki spenetrowały już wtryskiwacze, czy nie.
Na dzień dobry, oczywiście, zakupić butelkę oleju mieszankowego 2T do 2-suwów jak w wylinkowanym wątku i zastosować kurację "antytrącą" przed zatankowaniem paliwa na full.

Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Sob 06 Wrz 2014, 10:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Witam.
zanieczyszczenia filtra paliwa znalazłem w ropie która spuściłem przez dolny zaworek filtra paliwa, konstrukcja filtra chyba zakłada okresowe oczyszczanie tego filtra nawet na samochodzie bo na gorze filtra jest jakby zawór który jak przekręcimy do siebie i pocieniany do góry to spuścimy paliwo z filtra gdzieś pod spod silnika. Ja jednak wymontowałem filtr i nie rozbierając go bo auto ma dopiero 53 tysiace i przywiezone z włoch a tam jakość paliwa chyba lepsza niżeli u nas. Spuściłem zanieczyszczenia, z pewnością były to zanieczyszczenia które wyłapał filtr i nie puścił dalej tak myślę.

Z olejem mieszankowym już go zalewałem i wrażenie było takie że ucichł pulsujący hałas w okolicach rozrządu.

Ja uważam że problem może leżeć po stronie układu powietrza dolotowego o czym świadczą sygnały z komputera.
Najgorsze że auto nie testowane na drodze bo wiele wątpliwości można by wyeliminować.

Uff a miało być tak pięknie zrobić przód szybę poduszki i jeździć.

Pozdr arek
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 06 Wrz 2014, 12:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Cytat:
Ja jednak wymontowałem filtr i nie rozbierając go bo auto ma dopiero 53 tysiace i przywiezone z włoch a tam jakość paliwa chyba lepsza niżeli u nas.
Widzę, że nie przeczytałeś wskazanego wątku, a przynajmniej dokładnie, słowo po słowie. Jest tam napisane, że filtr główny paliwa chroni przed zanieczyszczeniami nawet mniejszymi od 5 mikronów, jednak absolutnie nie chroni przed "suchym" paliwem, nawet włoskim, jak zachwalasz. Obowiązuje bowiem w całej Europie norma EURO V, która właśnie kładzie największy nacisk na ekologię. Moim skromnym zdaniem, bardzo źle pojętej, ale cóż może znaczyć mój protest? To jest głos wołającego na pustyni.
Dlatego uważam, że jedyną szansą ratowania się przed "suchym" paliwem jest jego "smarowanie" na własną rękę, o czym mowa. Każdy zrobi oczywiście jak zechce, nie moje konie, nie mój wóz. Jednak tak jak mówione jest w tamtym wątku - nawet nasypanie piasku lub cukru do baku nie jest groźne. Bo wychwyci to filtr główny paliwa. Opiłki wydziela pompa WC, która jest już za filtrem, nie przed filtrem, a więc wszystko co ona "wyprodukuje" wali prosto do zasobnika i wtryskiwaczy. A także z powrotem do zbiornika poprzez przelewy - dlatego opiłki pojawiają się w sposób zdumiewający dla niektórych w filtrze. Zatem układ wysokiego ciśnienia począwszy od pompy WC, poprzez zawory regulacyjne (patrz rysunek obwodu wtryskowego), zasobnik (Common Rail), a skończywszy na końcówkach wtryskiwaczy - nie jest w ogóle chroniony przez filtr. Wyjątek stanowią wewnętrzne filterki właśnie w zaworach regulacyjnych (i też nie wszystkich) oraz na wejściu do wtryskiwaczy.

Włoskie, nie włoskie, hiszpańskie, niemieckie, francuskie, polskie - wszystkie paliwa są "wysuszone", bo pozbawione siarki z powodów ekologicznych (mniej więcej od roku 2006). A siarka posiadała, oprócz oczywiście silnych właściwości korozyjnych, niesłychanie ważne zdolności smarne. Dzięki którym bardzo mocno spasowane tłoczki i cylinderki ("pary precyzyjne") oraz inne elementy obrotowe i posuwisto-zwrotne w pompie WC otrzymywały ze strony paliwa bezpieczny "film smarujący". Jeżeli zostały tego filmu pozbawione, to zaczynają trzeć o siebie jak papier ścierny o papier ścierny.
Dzięki dużej dolewce oleju mieszankowego 2T przywraca się pierwotną zdolność smarującą paliwa. Najprawdziwsze jest tutaj powiedzonko: "nie smarujesz, nie jedziesz".
Reszta jest w wylinkowanym wątku oraz w licznych pozostałych. Wystarczy wystukać w "szukajce" "opiłki metalu w filtrze paliwa", itp.

Jeśli mogę coś doradzić w tej sytuacji, to jedynie co powiedziałem poprzednio: wymienić filtr paliwa na nowy. Stary - jeśli jest jednorazowy, czyli nierozbieralny - poddać badaniu, o ile masz ochotę, poprzez jego rozcięcie i penetrację wnętrza. Ale to jest tylko zaspokojenie ciekawości, czy tych opiłków jest więcej, czy mniej. Pierwszym krokiem jest bowiem ratowanie pompy WC przed zatarciem. W przeciwnym razie może dojść do nieszczęścia typu przeskok lub zerwanie paska rozrządu. Prawdopodobnie już masz przesłanki, że pasek jest "przeskoczony" o 1-2 ząbki, gdyż silnik pracuje zbyt głośno i "trzęsie". Jak powiedziałem, mogę się mylić, ale na Twoim miejscu nie lekceważyłbym, tylko starałbym się jak najszybciej dowiedzieć, co jest przyczyną i usterkę usunąć.
Być może jest całkiem prozaiczna przyczyna niedobrej pracy silnika, jak np. nieszczelny zawór EGR, który przepuszcza za dużo spalin do świeżego powietrza. Również uszkodzony przepływomierz, a konkretnie wskazujący "za dużą" masę powietrza, a nie "normalną", może powodować złe sterowanie wtryskiem paliwa przez komputer.

Na ten temat trzeba by sięgnąć głębiej to parametrów silnika w czasie jazdy z laptopem diagnostycznym na kolanach. Rezyduje na forum w niezliczonej ilości wątków tabelka przykładowa parametrów bieżących podczas występowania usterki, która niezawodnie daje odpowiedź na pytanie, co się dzieje niedobrego w jednostce napędowej, w wypadku braku kodów usterek w pamięci sterownika.

W żadnym razie - podkreślam z naciskiem i w osobnym akapicie - nie wolno podejrzewać turbosprężarki, dolotu powietrza i czujników po tej stronie, ponieważ powietrze nie "szarpie" i nie powoduje głośnej pracy silnika.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 08 Wrz 2014, 08:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
toronion

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZSE
Posiadane auto: Peugeot 136KM/RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 06 Wrz 2014, 15:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


KotBury: czy taki przeskok rozrządu "o kilka ząbków" jest w stanie wykazać badanie Lexją/Planetem?
Powrót do góry
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Sob 06 Wrz 2014, 16:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Podłączam się do pytania czy program diagnostyczny jest w stanie wyłapać przeskok rozrządu ?
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 07 Wrz 2014, 00:32
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Bezwarunkowo jest w stanie wykryć usterkę przeskoku paska rozrządu o kilka ząbków. Opierając się jedynie na parametrach bieżących jak na obrazku poniżej, diagnosta potrafi bezbłędnie wychwycić najmniejsze anomalia w rozrządzie oraz każdym innym elemencie w układzie wtryskowym, dolotowym powietrza, wydechowym i FAP tutaj. Po to właśnie komputer wtryskowy daje nieskończoną ilość możliwości przy braku zarejestrowanych błędów - wykrycie usterki w sposób pośredni. Obserwując poszczególne parametry w czasie jazdy, porównujemy je z wartościami granicznymi w uwagach. Jeżeli nie mieszczą się w podanym zakresie, oznacza właśnie prawdopodobną przyczynę uszkodzenia.
Jeśli chodzi o przeskok paska rozrządu należy obserwować co najmniej kilka danych naraz, tj. przede wszystkim wiersz nr 2: "synchronizacja rozrządu". Gdy odpowiedź na to pytanie brzmi NIE, oznacza uszkodzenie jednego z dwóch czujników obrotowych wału korbowego i wałka rozrządu lub fizyczny przeskok paska rozrządu na kółku zębatym wału korbowego.

Następnie ciśnienie paliwa nominalne i rzeczywiste (wiersze nr 3 i 4 wraz z uwagami). Ciśnienia powinny być sobie równe przez cały czas pracy silnika lub nadążać szybko jedno za drugim. Jeżeli ciśnienie rzeczywiste odbiega od teoretycznego, zakładanego, to są perturbacje z obrotami: nierównomierne obroty, szarpanie, raptowne gaśnięcie silnika, spadek mocy.

Kolejnymi parametrami są współczynniki otwarcia zaworów regulacyjnych ciśnienia. W systemie SIEMENS chodzi zwykle o dwa elektrozawory sterowane elektrycznie przez komputer, których działanie opisane jest szczegółowo w wylinkowanym wątku. Ich stopnie otwarcia w % muszą mieścić się ściśle w widełkach teoretycznych przy danych obrotach. W przykładowej tabeli procent otwarcia na biegu jałowym wynosi dla regulatora wydatku od 16 do 20%, a dla regulatora ciśnienia od 12 do 15%. Podkreślam, że ten procent jest jednakowy absolutnie dla wszystkich typów i odmian HDI.

Najwięcej informacji na temat ewentualnego przeskoku paska rozrządu można uzyskać z wierszy 15-17. Komputer podaje bezustannie kąt wtrysku przy ewentualnych odchyłkach synchronizacji. Jeżeli pasek przeskoczył na "wczesny wtrysk", to komputer będzie wtryskiwał zbyt wcześnie (chodzi o sterowanie elektryczne wtryskiwaczami). Wówczas na biegu jałowym wiersze 15-17 będą znacznie przyspieszać wtrysk, przykładowo, zamiast nominalny przedwtrysk 14 stopni - wynosi 18-20 stopni, itd.

Przy przeskoku paska na zbyt "późny" wtrysk sytuacja wygląda odwrotnie. Zamiast 2-3 stopni przed GMP wtrysku zasadniczego, wynosi 0 lub kilka stopni po GMP - a więc wtrysk opóźniony w stosunku do teoretycznego.

Wszytko to jest elementarz dla prawdziwego profesjonalisty. Podaję te informacje, ponieważ użytkownicy pytają. Wątpię jednak, aby coś z tego mieli amatorzy tacy jak większość kierowców.
Informuję również, że przy dobrych chęciach, odrobinie cierpliwości i obecności tak potężnych narzędzi, jakimi są komputer wtryskowy-markowy diagnoskop - usterka nie ma prawa być nie wykryta.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 08 Wrz 2014, 00:06, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
toronion

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZSE
Posiadane auto: Peugeot 136KM/RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 07 Wrz 2014, 11:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Piękne dzięki za wyjaśnienie. Jak piszesz- mnie to nie za wiele mówi, ale taka wiedza to zawsze jakaś karta przetargowa u mechaników (a zwłaszcza mechaników kombinatorów) Smile

Ale że ma się HDi trzeba będzie chyba jednak pomyśleć o jakimś interfejsie- w razie co można przecież liczyć na ciebie (jak widać po dotychczasowych postach).

Tacy ludzie jak Ty przywracają wiarę w wiedzę internetową- dzięki jeszcze raz.
Powrót do góry
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Nie 07 Wrz 2014, 19:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Witam.
Prosił bym o zinterpretowanie wyników pomiarów dla biegu jałowego.
Auto zanim się rozgrzeje to się dusi jak by miało zgasnąć oraz pluje ropa z wydechu dosłownie co jakiś czas kilka kropel oraz śmierdzą spaliny i kopci na siwo jak by miało zbyt bogata mieszankę.

Dane z programu:
Zdjęcia proszę wyświetlić od końca i przełączać w prawo


Nie udało mi się dostać do wszystkich danych z tabelki którą wylinkowałeś tj. pozycja 15,16,17 tego raczej planet nie odczyta ani diagbox.

Zastanawia mnie wartość "Cykliczny stosunek otwarcia regulacji wydatku paliwa=23%" czy jest to dobrze ?
Przez pierwsze 2 do 3 minut po włączeniu silnika auto się dusi a korekcja wtryskiwaczy wynosi kolo 1 po tym czasie auto cichnie zaczyna równiej pracować a korekcja przyjmuje wartości z wykresów. Dlaczego tak jest ?

Proszę podpowiedzieć gdzie mogę szukać przyczyn tych amonali, które z odczytanych danych są nie poprawne ?
Z góry dzięki za odpowiedz.

Pozdrawiam arek


Ostatnio zmieniony przez Arek35m dnia Wto 09 Wrz 2014, 01:30, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 08:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Nie zmuszaj do otwierania podejrzanych plików i wczytywania na dysk twardy. Rysunki i schematy zamieść "otwartym tekstem", np. na image shack lub fotosik.pl, żeby można było oglądać bezpośrednio na forum. Po to masz takie możliwości. To nie my chcemy rozwiązywać problemy, tylko Ty, więc ułatwiaj dostęp do informacji, a nie utrudniaj.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 01:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Błąd dozownika powietrza silnik 1.6 hdi w uczeniu sie


Witam.

Prosił bym o zinterpretowanie wyników pomiarów dla biegu jałowego.
Auto zanim się rozgrzeje to się dusi jak by miało zgasnąć oraz pluje ropa z wydechu dosłownie co jakiś czas kilka kropel oraz śmierdzą spaliny i kopci na siwo jak by miało zbyt bogata mieszankę.

Dane z programu:
Zdjęcia proszę wyświetlić od końca i przełączać w prawo


Nie udało mi się dostać do wszystkich danych z tabelki którą wylinkowałeś tj. pozycja 15,16,17 tego raczej planet nie odczyta ani diagbox.

Zastanawia mnie wartość "Cykliczny stosunek otwarcia regulacji wydatku paliwa=23%" czy jest to dobrze ?
Przez pierwsze 2 do 3 minut po włączeniu silnika auto się dusi a korekcja wtryskiwaczy wynosi kolo 1 po tym czasie auto cichnie zaczyna równiej pracować a korekcja przyjmuje wartości z wykresów. Dlaczego tak jest ?

Proszę podpowiedzieć gdzie mogę szukać przyczyn tych amonali, które z odczytanych danych są nie poprawne ?
Z góry dzięki za odpowiedz.

Pozdrawiam arek
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 308 »

Opinie o samochodach Peugeot 308 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne


PeugeotPartner

46 300

2017r.

79 239 km

podkarpackie

PeugeotRIFTER

58 900

2018r.

159 202 km

podkarpackie

Peugeot307 CC

11 900

2004r.

190 000 km

lubelskie

Peugeot508

27 500

2013r.

220 000 km

pomorskie

Peugeot508

50 900

2018r.

182 623 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System