Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 21:28
Temat postu:

Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112


Witam.
Posiadam autko z przebiegiem 53 tyś kilometrów 1.6 HDI 112 km auto nie testowane na drodze. Coś mi szumi w okolicach rozrządu zamieszczam film
http://youtu.be/GAmHWSi4Ihw
na drugim słychać wyraźniej
http://youtu.be/2MKUxGVdau0
Co to może być ? czy tak pracuje rozrząd w hdi ? Ten hałas potrafi zmienić tez natężenie raz głośniej raz ciszej nie wiem od czego to zależny. ja przypuszczam ze rozrząd mógł się przestawić ale problemów z zapalaniem nie mam.
Jak myślicie co to jest ?
Z góry dzięki za odpowiedź .
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 22 Sie 2014, 10:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112


Mogę z własnego doświadczenia powiedzieć, że jak dla mnie, mogą być dwie przyczyny:
1. Pompa wysokiego ciśnienia paliwa, która właśnie znajduje się z tyłu silnika (3 - rys. poniżej)
Charakterystyczne "pojękiwanie" lub metaliczne "trzaskanie" pompy WC może się brać ze zbyt "suchego" paliwa, jakie aktualnie tankujesz. Od razu kieruję do wątku, objaśniającego zjawisko "suchego" oleju napędowego w europejskich stacjach benzynowych tutaj.
"Suche" paliwo można "posmarować" poprzez dolewkę oleju mieszankowego 2T do paliwa. Być może ustanie wówczas hałas, który określasz jako "szum".
Ale to nie tylko o pompę WC może chodzić. Jak zauważyłeś, jest mnóstwo innych rolek i kółek kręcących się w obrębie rozrządu i każde z nich jest potencjalnym źródłem różnego rodzaju hałasu, mimo małego przebiegu silnika. Ciężko zatem jest coś wywnioskować na odległość. Zwłaszcza, że nie stałeś w jednym miejscu, ustawiając np. kamerę na statywie i gazując silnikiem, tylko biegałeś wokół, prezentując nam kakofonię dźwięków z silnika diesla.

2. Zbyt duży hałas pracy silnika HDI na biegu jałowym. Nie jest rzeczą normalną typowe "klepanie" w nowoczesnej jednostce napędowej HDI II-giej lub nawet III-ej generacji. Gdzie komputer ma specjalny program "wyciszania" silnika poprzez korekcję wtryskiwaczy (ang. smooth running control - SRC), np. opisaną dopiero co tutaj. Radziłbym mocno pochylić się nad tym problemem, szczególnie w powiązaniu z punktem 1. Mianowicie, "suche" paliwo może również przyczyniać się do trzaskania nie tylko pompy WC, ale też wtryskiwaczy, które nie są należycie smarowane paliwem. Sprawdza się tutaj stare porzekadło: "nie smarujesz, nie jedziesz".
Innym mankamentem, który daje identyczne objawy na biegu jałowym nierozgrzanego silnika, jest kiepskiej jakości olej silnikowy, zbyt mała jego ilość lub zużycie hydraulicznych popychaczy luzów zaworowych, inaczej zwanych popychaczami hydraulicznymi (2 - rys. poniżej).

Przy czym niekoniecznie przyczyną hałasu są wszystkie popychacze, może być jeden lub dwa. Nadto każde inne uszkodzenie w obrębie "klawiatury" może mylnie kierować na popychacze. Jest przecież mnóstwo metalowych elementów w głowicy, które zachowują się równie hałaśliwie, itd.

Jeśli chodzi o niedoceniany problem jakości oleju silnikowego, kieruję do świeżego wątku, być może z lekka odbiegającego na początku od tematu, ale pod koniec jak najbardziej aktualnego tutaj.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 24 Sie 2014, 07:28, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 22 Sie 2014, 21:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112


Dzięki za wyczerpującą odpowiedz jutro doleje oleju 2T i będę obserwował zachowanie się silnika. Silnik DV6C 112 posiada jeden wałek rozrządu i wyczytałem gdzieś że gość w berlingo miał za bardzo naciągnięty pasek rozrządu i jedna z rolek prowadzących nie wytrzymywała naprężenia i miał podobny hałas. Sprawdzę to też i dam znać.
Pozdrawiam.
arek
Powrót do góry
gadu-gadu
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Nie 07 Wrz 2014, 20:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112


Witam.

Rzeczywiście dolanie oleju typu miksol do paliwa uciszyło po pojękiwanie i pewnie będzie trzeba sprawdzić jak pracuje koło pompy wysokiego ciśnienia i pozostałe koła zębate.

Czy ustawienie rozrządu w 1.6 hdi 110 KM jest takie same jak w 1.6 hdi 112 KM gdzie jest jeden wałek rozrządu ? Instrukcja do 110 KM jest dostępna ale z silnikiem 9HR to jest problem jeszcze jej nie spotkałem.
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:50
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112


Cytat:
Czy ustawienie rozrządu w 1.6 hdi 110 KM jest takie same jak w 1.6 hdi 112 KM gdzie jest jeden wałek rozrządu ? Instrukcja do 110 KM jest dostępna ale z silnikiem 9HR to jest problem jeszcze jej nie spotkałem.
Ustawienie rozrządu - tu prawdopodobnie chodzi o blokadę w GMP w momencie zakładania i napinania paska rozrządu - jest identyczne w każdym HDi, ba, w każdym Common Railu na kuli ziemskiej! Tak więc nie wiem, po co zadajesz to pytanie. Na wale korbowym oraz na wałku rozrządu są odpowiednie znaki blokady w GMP, które muszą być zgrane w momencie ustawienia i napięcia paska rozrządu - tego chyba nie trzeba wyjaśniać? Natomiast przypominam, że nie ustawia się w GMP pompy WC, tak jak w "klasycznym" dieslu, ponieważ nie bierze ona udziału w synchronizacji rozrządu. Dlatego na wklejonym rysunku dwie czerwone strzałki pokazują, które koła zębate należy zablokować.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 23 Wrz 2014, 08:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:50
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 22:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112


Proszę mi jeszcze podpowiedzieć czy po zdjęciu paska rozrządu mogę wykonywać obroty koła rozrządu i wału korbowego w celu sprawdzenia jak pracują (instrukcja manual DV6 nic nie mówi o tym pisze tylko aby sprawdzić pompę wody jak pracuje koło), a później ustalić je w pozycji jakiej mają być ?
Pozdrawiam arek
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 10 Wrz 2014, 07:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112


Widzę, że zaczynasz się uczyć krok po kroku swojego HDI, bo już dwa posty założyłeś z różnymi pytaniami. Chwalebna rzecz, jednak co do rozrządu nie jestem pewien, czy dasz sobie radę, widząc po rodzaju pytań, które zadajesz. Po prostu ucz się czego innego, a rozrząd pozostaw jednak fachowcom, którym ewentualnie możesz patrzeć na ręce, o ile Ci pozwolą. Moim zdaniem sytuacja może wyglądać tak, że rozbabrzesz kwestię, a w końcu i tak będziesz wzywał na ratunek mechanika. Który będzie darł łacha z Ciebie przez kolejne pół roku i rechotał jeszcze dłużej. Krótko mówiąc, jest to porywanie się z motyką na słońce... Chyba, że jesteś w krytycznej sytuacji finansowej.

Jeśli chodzi o pytanie, tak, można oczywiście obracać zarówno wałem korbowym, jak i wałkiem rozrządu. Jednak nie wolno obracać wałem korbowym "do tyłu" (tak jakbyś chciał zapalać na wstecznym) oraz zapamiętać synchronizację poszczególnych kół względem siebie. Obrócisz bowiem wałek rozrządu i zostawisz przekręcony o nieodpowiedni kąt - rozwalasz rozrząd przy pierwszym uruchomieniu.
Ponadto należy pamiętać o akuratnych momentach dokręcania wszystkich śrub w rozrządzie oraz pozostałych elementów, jak np. wtryskiwacze, itp. przy użyciu klucza dynamometrycznego.

Są również pewne tricki i pułapki z czujnikami w różnych punktach. Na przykład nie wolno zbliżać się z magnesem w poszukiwaniu zagubionych śrub w zakamarkach silnika do kółka czujnika obrotowego wału korbowego i wałka rozrządu. Ponieważ rozmagnesowanie ich specjalnych pól doprowadzi do tego, że silnik nie da się uruchomić. Dlatego, że komputer nie będzie wiedział, gdzie jest cylinder wzorcowy, nadto od którego wtryskiwacza po kolei ma zacząć wtryskiwać. Czujniki te są wykonane w technice Halla i w tym momencie nadają się do wyrzucenia. Spójrz, z jakimi problemami się zetknął nawet zawodowy mechanik tutaj.

To są z grubsza problemy przy wymianie i ustawianiu rozrządu. Nie wspominam o innych, nie mniej ważnych sprawach, jak napinanie paska rozrządu i następnie regulacja śrubami, tak żeby "zgrać" znaki GMP na obydwu wałkach, itp.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 23 Wrz 2014, 08:35, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Sro 10 Wrz 2014, 10:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112


Witam.
Tak trafnie ująłeś moja sytuacje finansowa kupiłem rozbite auto robię je sam do tego się zapożyczyłem na skończenie samochodu i teraz próbuje dojść samemu co mu jest z tym dymieniem i nie równa praca silnika.
Zostaję mi jeszcze demontaż deski poduchy napinacze Sad i szyba.

Ale do rzeczy. Przeczytałem instrukcje zakładania rozrządu z mauala DV6 posiadam klucze dynamometryczne, jakieś obycie mechaniczne jest, może języka mechanicznego nie mam i pewnie dużo rzeczy nie wiem dlatego pytam. Jak na razie to pewnie i tak będę chciał się tylko upewnić czy napinacz jest prawidłowo napięty sprawdzę stan paska oraz ustawie koła rozrządu zgodnie z instrukcja i nie będę go ściągał, no chyba że będzie przestawiony.

Nurtuje mnie ten pulsujący szum o którym pytałem a Ty się wypowiadałeś w innym poście, oleju 2T dolałem jest trochę ciszej ale wypadało by chyba sprawdzić ten rozrząd i pompę WC i ewentualnie szukać dalej lub usunąć problem ?

Kot Bury dzięki wielkie za tak skrupulatne odpowiedzi podziwiam twoją wiedze.

Pozdrawiam arek
Powrót do góry
gadu-gadu
Arek35m

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lezajsk
Posiadane auto: Peugeot 308 1.6 HDI 112KM 2011
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 06 Paź 2014, 20:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112


Hałas pochodzi od rozrządu i nie jest to odosobniony przypadek przy tak małym przebiegu.
https://www.youtube.com/watch?v=EzbeRFu1hzM
Pozdrawiam.
_________________
Tutaj był spam-pkt 22 regulaminu
Powrót do góry
gadu-gadu
demolo123

Czytelnik



Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olkusz
Posiadane auto: peugeot , 308'1.6hdi90,2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 13 Gru 2014, 18:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112


ten typ tak ma.... wbij 5 bieg pchnij go kilka metrów ..i następnie odpal..powinna być cisza.... tak poprostu pasek sie układa... jest dość ciasno...ja mam 90 tke hdi,,,, tzn miałem bo teraz jest box:-) ma 67000km i tez czasem świerszcza słychać..odchyliłem osłonę rozrządu , przekręciłem całym rozrządem kilka razy wszystko jest w najlepszym porządku,,,,,,nasze pługi dociskają 240-180 tys km... a wzmocnione paski czasem tak maja.... p.s nie wolno zrzucać paska i kręcić czymkolwiek....chyba ze ktoś chce mieć krzywe zawory!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 308 »

Opinie o samochodach Peugeot 308 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot4007

29 900

2010r.

165 725 km

śląskie

Peugeot3008

32 990

2011r.

135 246 km

pomorskie

PeugeotRIFTER

62 900

2019r.

114 000 km

mazowieckie

Peugeot307 SW

5 900

2002r.

293 000 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot307 SW

12 900

2007r.

182 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System