Witam.
Posiadam autko z przebiegiem 53 tyś kilometrów 1.6 HDI 112 km auto nie testowane na drodze. Coś mi szumi w okolicach rozrządu zamieszczam film
http://youtu.be/GAmHWSi4Ihw
na drugim słychać wyraźniej
http://youtu.be/2MKUxGVdau0
Co to może być ? czy tak pracuje rozrząd w hdi ? Ten hałas potrafi zmienić tez natężenie raz głośniej raz ciszej nie wiem od czego to zależny. ja przypuszczam ze rozrząd mógł się przestawić ale problemów z zapalaniem nie mam.
Jak myślicie co to jest ?
Z góry dzięki za odpowiedź .
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 22 Sie 2014, 10:34
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112
Mogę z własnego doświadczenia powiedzieć, że jak dla mnie, mogą być dwie przyczyny:
1. Pompa wysokiego ciśnienia paliwa, która właśnie znajduje się z tyłu silnika (3 - rys. poniżej)
Charakterystyczne "pojękiwanie" lub metaliczne "trzaskanie" pompy WC może się brać ze zbyt "suchego" paliwa, jakie aktualnie tankujesz. Od razu kieruję do wątku, objaśniającego zjawisko "suchego" oleju napędowego w europejskich stacjach benzynowych tutaj.
"Suche" paliwo można "posmarować" poprzez dolewkę oleju mieszankowego 2T do paliwa. Być może ustanie wówczas hałas, który określasz jako "szum".
Ale to nie tylko o pompę WC może chodzić. Jak zauważyłeś, jest mnóstwo innych rolek i kółek kręcących się w obrębie rozrządu i każde z nich jest potencjalnym źródłem różnego rodzaju hałasu, mimo małego przebiegu silnika. Ciężko zatem jest coś wywnioskować na odległość. Zwłaszcza, że nie stałeś w jednym miejscu, ustawiając np. kamerę na statywie i gazując silnikiem, tylko biegałeś wokół, prezentując nam kakofonię dźwięków z silnika diesla.
2. Zbyt duży hałas pracy silnika HDI na biegu jałowym. Nie jest rzeczą normalną typowe "klepanie" w nowoczesnej jednostce napędowej HDI II-giej lub nawet III-ej generacji. Gdzie komputer ma specjalny program "wyciszania" silnika poprzez korekcję wtryskiwaczy (ang. smooth running control - SRC), np. opisaną dopiero co tutaj. Radziłbym mocno pochylić się nad tym problemem, szczególnie w powiązaniu z punktem 1. Mianowicie, "suche" paliwo może również przyczyniać się do trzaskania nie tylko pompy WC, ale też wtryskiwaczy, które nie są należycie smarowane paliwem. Sprawdza się tutaj stare porzekadło: "nie smarujesz, nie jedziesz".
Innym mankamentem, który daje identyczne objawy na biegu jałowym nierozgrzanego silnika, jest kiepskiej jakości olej silnikowy, zbyt mała jego ilość lub zużycie hydraulicznych popychaczy luzów zaworowych, inaczej zwanych popychaczami hydraulicznymi (2 - rys. poniżej).
Przy czym niekoniecznie przyczyną hałasu są wszystkie popychacze, może być jeden lub dwa. Nadto każde inne uszkodzenie w obrębie "klawiatury" może mylnie kierować na popychacze. Jest przecież mnóstwo metalowych elementów w głowicy, które zachowują się równie hałaśliwie, itd.
Jeśli chodzi o niedoceniany problem jakości oleju silnikowego, kieruję do świeżego wątku, być może z lekka odbiegającego na początku od tematu, ale pod koniec jak najbardziej aktualnego tutaj.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 24 Sie 2014, 07:28, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz jutro doleje oleju 2T i będę obserwował zachowanie się silnika. Silnik DV6C 112 posiada jeden wałek rozrządu i wyczytałem gdzieś że gość w berlingo miał za bardzo naciągnięty pasek rozrządu i jedna z rolek prowadzących nie wytrzymywała naprężenia i miał podobny hałas. Sprawdzę to też i dam znać.
Pozdrawiam.
arek
Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112
Witam.
Rzeczywiście dolanie oleju typu miksol do paliwa uciszyło po pojękiwanie i pewnie będzie trzeba sprawdzić jak pracuje koło pompy wysokiego ciśnienia i pozostałe koła zębate.
Czy ustawienie rozrządu w 1.6 hdi 110 KM jest takie same jak w 1.6 hdi 112 KM gdzie jest jeden wałek rozrządu ? Instrukcja do 110 KM jest dostępna ale z silnikiem 9HR to jest problem jeszcze jej nie spotkałem.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:50
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112
Cytat:
Czy ustawienie rozrządu w 1.6 hdi 110 KM jest takie same jak w 1.6 hdi 112 KM gdzie jest jeden wałek rozrządu ? Instrukcja do 110 KM jest dostępna ale z silnikiem 9HR to jest problem jeszcze jej nie spotkałem.
Ustawienie rozrządu - tu prawdopodobnie chodzi o blokadę w GMP w momencie zakładania i napinania paska rozrządu - jest identyczne w każdym HDi, ba, w każdym Common Railu na kuli ziemskiej! Tak więc nie wiem, po co zadajesz to pytanie. Na wale korbowym oraz na wałku rozrządu są odpowiednie znaki blokady w GMP, które muszą być zgrane w momencie ustawienia i napięcia paska rozrządu - tego chyba nie trzeba wyjaśniać? Natomiast przypominam, że nie ustawia się w GMP pompy WC, tak jak w "klasycznym" dieslu, ponieważ nie bierze ona udziału w synchronizacji rozrządu. Dlatego na wklejonym rysunku dwie czerwone strzałki pokazują, które koła zębate należy zablokować.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 23 Wrz 2014, 08:33, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112
Proszę mi jeszcze podpowiedzieć czy po zdjęciu paska rozrządu mogę wykonywać obroty koła rozrządu i wału korbowego w celu sprawdzenia jak pracują (instrukcja manual DV6 nic nie mówi o tym pisze tylko aby sprawdzić pompę wody jak pracuje koło), a później ustalić je w pozycji jakiej mają być ?
Pozdrawiam arek
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 10 Wrz 2014, 07:47
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112
Widzę, że zaczynasz się uczyć krok po kroku swojego HDI, bo już dwa posty założyłeś z różnymi pytaniami. Chwalebna rzecz, jednak co do rozrządu nie jestem pewien, czy dasz sobie radę, widząc po rodzaju pytań, które zadajesz. Po prostu ucz się czego innego, a rozrząd pozostaw jednak fachowcom, którym ewentualnie możesz patrzeć na ręce, o ile Ci pozwolą. Moim zdaniem sytuacja może wyglądać tak, że rozbabrzesz kwestię, a w końcu i tak będziesz wzywał na ratunek mechanika. Który będzie darł łacha z Ciebie przez kolejne pół roku i rechotał jeszcze dłużej. Krótko mówiąc, jest to porywanie się z motyką na słońce... Chyba, że jesteś w krytycznej sytuacji finansowej.
Jeśli chodzi o pytanie, tak, można oczywiście obracać zarówno wałem korbowym, jak i wałkiem rozrządu. Jednak nie wolno obracać wałem korbowym "do tyłu" (tak jakbyś chciał zapalać na wstecznym) oraz zapamiętać synchronizację poszczególnych kół względem siebie. Obrócisz bowiem wałek rozrządu i zostawisz przekręcony o nieodpowiedni kąt - rozwalasz rozrząd przy pierwszym uruchomieniu.
Ponadto należy pamiętać o akuratnych momentach dokręcania wszystkich śrub w rozrządzie oraz pozostałych elementów, jak np. wtryskiwacze, itp. przy użyciu klucza dynamometrycznego.
Są również pewne tricki i pułapki z czujnikami w różnych punktach. Na przykład nie wolno zbliżać się z magnesem w poszukiwaniu zagubionych śrub w zakamarkach silnika do kółka czujnika obrotowego wału korbowego i wałka rozrządu. Ponieważ rozmagnesowanie ich specjalnych pól doprowadzi do tego, że silnik nie da się uruchomić. Dlatego, że komputer nie będzie wiedział, gdzie jest cylinder wzorcowy, nadto od którego wtryskiwacza po kolei ma zacząć wtryskiwać. Czujniki te są wykonane w technice Halla i w tym momencie nadają się do wyrzucenia. Spójrz, z jakimi problemami się zetknął nawet zawodowy mechanik tutaj.
To są z grubsza problemy przy wymianie i ustawianiu rozrządu. Nie wspominam o innych, nie mniej ważnych sprawach, jak napinanie paska rozrządu i następnie regulacja śrubami, tak żeby "zgrać" znaki GMP na obydwu wałkach, itp.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 23 Wrz 2014, 08:35, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112
Witam.
Tak trafnie ująłeś moja sytuacje finansowa kupiłem rozbite auto robię je sam do tego się zapożyczyłem na skończenie samochodu i teraz próbuje dojść samemu co mu jest z tym dymieniem i nie równa praca silnika.
Zostaję mi jeszcze demontaż deski poduchy napinacze i szyba.
Ale do rzeczy. Przeczytałem instrukcje zakładania rozrządu z mauala DV6 posiadam klucze dynamometryczne, jakieś obycie mechaniczne jest, może języka mechanicznego nie mam i pewnie dużo rzeczy nie wiem dlatego pytam. Jak na razie to pewnie i tak będę chciał się tylko upewnić czy napinacz jest prawidłowo napięty sprawdzę stan paska oraz ustawie koła rozrządu zgodnie z instrukcja i nie będę go ściągał, no chyba że będzie przestawiony.
Nurtuje mnie ten pulsujący szum o którym pytałem a Ty się wypowiadałeś w innym poście, oleju 2T dolałem jest trochę ciszej ale wypadało by chyba sprawdzić ten rozrząd i pompę WC i ewentualnie szukać dalej lub usunąć problem ?
Kot Bury dzięki wielkie za tak skrupulatne odpowiedzi podziwiam twoją wiedze.
Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112
Hałas pochodzi od rozrządu i nie jest to odosobniony przypadek przy tak małym przebiegu.
https://www.youtube.com/watch?v=EzbeRFu1hzM
Pozdrawiam. _________________ Tutaj był spam-pkt 22 regulaminu
Re: ( Peugeot 308 ) Pulsujący szum koło rozrządu w 1.6 HDi 112
ten typ tak ma.... wbij 5 bieg pchnij go kilka metrów ..i następnie odpal..powinna być cisza.... tak poprostu pasek sie układa... jest dość ciasno...ja mam 90 tke hdi,,,, tzn miałem bo teraz jest box:-) ma 67000km i tez czasem świerszcza słychać..odchyliłem osłonę rozrządu , przekręciłem całym rozrządem kilka razy wszystko jest w najlepszym porządku,,,,,,nasze pługi dociskają 240-180 tys km... a wzmocnione paski czasem tak maja.... p.s nie wolno zrzucać paska i kręcić czymkolwiek....chyba ze ktoś chce mieć krzywe zawory!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.