Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot Boxer ) nie wchodzi na obroty



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mak75

Czytelnik



Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz
Posiadane auto: peugeot boxer 2.2 hdi 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 28 Sie 2014, 21:55
Temat postu:

nie wchodzi na obroty


Witam.Mam boxera 2.2 hdi 2007.Po regeneracji turbiny silnik nie chce wejść
powyżej 3000 obrotów.Zdażało sie to już wcześniej ale turbina puszczała olej i wszystko bylo zachlapane więc myślałem że to jest przyczyna problemy.
Teraz myslę że to wcale nie chodzilo o turbine tylko przyczyna tkwi gdzieś indziej.Komputer nie wykazuje zadnych błędów.
Jesli ktoś mial podobny przypadek to proszę o porzdę.
Dziekuję.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 84/1
Wysłany: Pią 29 Sie 2014, 00:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) nie wchodzi na obroty


Za mało istotnych informacji na temat objawów złej pracy silnika. Czy są problemy z rozruchem, np. trzeba kręcić rozrusznikiem dłużej niż 2 sekundy? Czy po rozruchu silnik pracuje równomiernie na biegu jałowym? Czy nie wykazuje nadmiernej hałaśliwości, a po rozgrzaniu hałas ustępuje? Czy podczas jazdy słychać jakieś stuki, inne podejrzane dźwięki z silnika? Czy jednostka napędowa kopci na czarno, szaro lub biało, szczególnie podczas przyspieszania ?
Czy wreszcie niechętnie wchodzi na obroty tylko podczas jazdy, czy również na postoju, gdy gazujesz silnikiem?

Może po prostu bezustannie jeździsz w trybie awaryjnym?

Inna pula pytań związana z komputerem: co mechanik ma do powiedzenia w tej sprawie, skoro podłączył diagnoskop zewnętrzny i nie znalazł żadnych usterek, a silnik nie jedzie jak potrzeba? Czy miał jakieś sugestie o ewentualnych przyczynach? Czy wskazał jakąś dalszą drogę postępowania? Czy wskazałeś mu puszczanie oleju przez turbinę? On to odkrył, czy Ty? Jeśli wie o oleju, to co ma do powiedzenia w tej sprawie?
Jeżeli nie ma kompletnie nic do powiedzenia, to na co taki mechanik? Jeśli skasował pieniądze, to mu je zabrać i jechać do innego, który coś kuma.

Jeżeli chcesz coś więcej uzyskać od nas, odpowiedz po kolei i szczegółowo, nie na odczepnego, na pytania. Przygotuj jak najwięcej informacji z komputera wtryskowego, zebranych w postaci parametrów bieżących podczas jazdy na kwestionowanych obrotach, takich jak w tabeli poniżej.


Dane z silnika powinien przede wszystkim uzyskać Twój mechanik, jeśli nie znalazł żadnych błędów w pamięci sterownika. To jest standardowa procedura w wypadku braku zarejestrowanych błędów.
Należy zwrócić szczególną uwagę na parametry ciśnienia paliwa zadanego (nominalnego) i rzeczywistego (wiersz 3 i 4 wraz z uwagami). Ciśnienia te powinny być cały czas równe lub nadążać szybko jedno za drugim, w miarę wzrastania obrotów. Jeśli rzeczywiste ciśnienie jest stale za małe, to może być przyczyną słabej mocy i obrotów silnika.
Zanim oskarży się za to pompę WC, sprawdzić najpierw dokładnie na wykazie danych, czy ów spadek ciśnienia jest w całym zakresie obrotów, zwłaszcza na pełnym obciążeniu. Czy też są momenty, że ciśnienie nominalne i rzeczywiste są jednakowe, np. gdy silnik osiąga graniczne obroty 3000 obr/min. Jeżeli są momenty, że ciśnienia są jednakowe, to jakim cudem pompa WC jest do wymiany?
Ponadto nie może być winna pompa WC, skoro silnik startuje bezbłędnie, nie "telepie" na wolnych oraz osiąga dobre przyspieszenie do tych 3000 obr/min.
Winne wtedy mogą być np. wtryskiwacze, które "leją" i dlatego ciśnienie rzeczywiste w zasobniku spada. Pompa WC nie nadąża wówczas ze sprężaniem wystarczającej ilości paliwa, mimo pełnej swej sprawności.
Należy obserwować po kolei wartości, które mogą przyczyniać się do tego spadku, np. korekcja wtryskiwaczy (wiersze 7-10 z uwagami), itp.

Tak samo powodem niedomagania mogą być usterki elektryczne lub mechaniczne (hydrauliczne) elektrozaworów regulacyjnych ciśnienia paliwa w zasobniku, tj. regulatora wydatku i regulatora ciśnienia. Można sobie obejrzeć i poczytać o nich np. tutaj.

Przy okazji zwrócić uwagę, jak poszkodowany kierowca wchodzi na forum odpowiednio przygotowany i wyposażony w odczyty diagnostyki. Czyli nie poszukuje niczym turysta lub inny grzybiarz, którego coś ugryzło w krzakach, od razu specjalisty immunologa, tylko zgłasza się najpierw do pogotowia ratunkowego. Tak samo i świadomy kierowca nie leci z problemem na forum, które jest ostatnią, a nie pierwszą deską ratunku, tylko najpierw uzyskuje pierwszą pomoc u najbliższego mechanika/diagnosty. Jeśli nie uzyskuje żadnej, poszukuje innego lekarza. Jednak każdy lekarz zapyta wtedy: "a gdzie wyniki badań z pogotowia, chciałbym je obejrzeć". Identycznie dzieje się na forum: byłeś u mechanika, który jako pogotowie ratunkowe nie było w stanie nic pomóc i zgłaszasz się do innego lekarza, czyli forum, to pokaż przynajmniej wyniki badań wstępnych uzyskanych w pogotowiu.

Wyniki badań lekarskich w sprawie HDI są bardzo skromne w porównaniu z badaniami lekarskimi pacjenta, ale równie pomocne. Konkretnie wszystkie parametry powinny być wydrukowane i starannie przeanalizowane punkt po punkcie. Czy w systemie naczyń połączonych, w jakim funkcjonuje HDI, istnieje logiczne uzależnienie jednych elementów od drugich? Na przykład gdy ciśnienie paliwa rzeczywiste spada, jaka w tym momencie jest korekcja wtryskiwaczy? Jeżeli bardzo duża "plusowa", oznacza być może, iż pompa WC nie "wyrabia" się ze sprężaniem paliwa ze względu na przeciekający wtryskiwacz, itp.

To jest właśnie wiedza. Nie młotek i śrubokręt, którymi dzisiaj niewiele da się zrobić. Lekarz przecież nie pracuje młotkiem i śrubokrętem, tylko głową.
Gdy mechanik wie, jak działa silnik HDI, umie wykorzystać możliwości komputera wtryskowego oraz diagnoskopu zewnętrznego - nie ma siły - usterka musi się znaleźć. Jeżeli mechanik nie potrafi, to niech lepiej zamknie interes, bo szybko klienci uciekną do takich, co potrafią.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot Boxer »

Opinie o samochodach Peugeot Boxer - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.


Peugeot

308 SW

59 900

2017r.

31 200 km

dolnośląskie

Peugeot

207

19 668

2011r.

180 854 km

podkarpackie

Peugeot

2008

75 018

2018r.

10 km

podkarpackie

Peugeot

508 SW

44 900

2014r.

149 516 km

małopolskie

Peugeot

308 SW

66 408

2016r.

71 276 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System