Witam.Mam boxera 2.2 hdi 2007.Po regeneracji turbiny silnik nie chce wejść
powyżej 3000 obrotów.Zdażało sie to już wcześniej ale turbina puszczała olej i wszystko bylo zachlapane więc myślałem że to jest przyczyna problemy.
Teraz myslę że to wcale nie chodzilo o turbine tylko przyczyna tkwi gdzieś indziej.Komputer nie wykazuje zadnych błędów.
Jesli ktoś mial podobny przypadek to proszę o porzdę.
Dziekuję.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 29 Sie 2014, 00:24
Temat postu:
Re: ( Peugeot Boxer ) nie wchodzi na obroty
Za mało istotnych informacji na temat objawów złej pracy silnika. Czy są problemy z rozruchem, np. trzeba kręcić rozrusznikiem dłużej niż 2 sekundy? Czy po rozruchu silnik pracuje równomiernie na biegu jałowym? Czy nie wykazuje nadmiernej hałaśliwości, a po rozgrzaniu hałas ustępuje? Czy podczas jazdy słychać jakieś stuki, inne podejrzane dźwięki z silnika? Czy jednostka napędowa kopci na czarno, szaro lub biało, szczególnie podczas przyspieszania ?
Czy wreszcie niechętnie wchodzi na obroty tylko podczas jazdy, czy również na postoju, gdy gazujesz silnikiem?
Może po prostu bezustannie jeździsz w trybie awaryjnym?
Inna pula pytań związana z komputerem: co mechanik ma do powiedzenia w tej sprawie, skoro podłączył diagnoskop zewnętrzny i nie znalazł żadnych usterek, a silnik nie jedzie jak potrzeba? Czy miał jakieś sugestie o ewentualnych przyczynach? Czy wskazał jakąś dalszą drogę postępowania? Czy wskazałeś mu puszczanie oleju przez turbinę? On to odkrył, czy Ty? Jeśli wie o oleju, to co ma do powiedzenia w tej sprawie?
Jeżeli nie ma kompletnie nic do powiedzenia, to na co taki mechanik? Jeśli skasował pieniądze, to mu je zabrać i jechać do innego, który coś kuma.
Jeżeli chcesz coś więcej uzyskać od nas, odpowiedz po kolei i szczegółowo, nie na odczepnego, na pytania. Przygotuj jak najwięcej informacji z komputera wtryskowego, zebranych w postaci parametrów bieżących podczas jazdy na kwestionowanych obrotach, takich jak w tabeli poniżej.
Dane z silnika powinien przede wszystkim uzyskać Twój mechanik, jeśli nie znalazł żadnych błędów w pamięci sterownika. To jest standardowa procedura w wypadku braku zarejestrowanych błędów.
Należy zwrócić szczególną uwagę na parametry ciśnienia paliwa zadanego (nominalnego) i rzeczywistego (wiersz 3 i 4 wraz z uwagami). Ciśnienia te powinny być cały czas równe lub nadążać szybko jedno za drugim, w miarę wzrastania obrotów. Jeśli rzeczywiste ciśnienie jest stale za małe, to może być przyczyną słabej mocy i obrotów silnika.
Zanim oskarży się za to pompę WC, sprawdzić najpierw dokładnie na wykazie danych, czy ów spadek ciśnienia jest w całym zakresie obrotów, zwłaszcza na pełnym obciążeniu. Czy też są momenty, że ciśnienie nominalne i rzeczywiste są jednakowe, np. gdy silnik osiąga graniczne obroty 3000 obr/min. Jeżeli są momenty, że ciśnienia są jednakowe, to jakim cudem pompa WC jest do wymiany?
Ponadto nie może być winna pompa WC, skoro silnik startuje bezbłędnie, nie "telepie" na wolnych oraz osiąga dobre przyspieszenie do tych 3000 obr/min.
Winne wtedy mogą być np. wtryskiwacze, które "leją" i dlatego ciśnienie rzeczywiste w zasobniku spada. Pompa WC nie nadąża wówczas ze sprężaniem wystarczającej ilości paliwa, mimo pełnej swej sprawności.
Należy obserwować po kolei wartości, które mogą przyczyniać się do tego spadku, np. korekcja wtryskiwaczy (wiersze 7-10 z uwagami), itp.
Tak samo powodem niedomagania mogą być usterki elektryczne lub mechaniczne (hydrauliczne) elektrozaworów regulacyjnych ciśnienia paliwa w zasobniku, tj. regulatora wydatku i regulatora ciśnienia. Można sobie obejrzeć i poczytać o nich np. tutaj.
Przy okazji zwrócić uwagę, jak poszkodowany kierowca wchodzi na forum odpowiednio przygotowany i wyposażony w odczyty diagnostyki. Czyli nie poszukuje niczym turysta lub inny grzybiarz, którego coś ugryzło w krzakach, od razu specjalisty immunologa, tylko zgłasza się najpierw do pogotowia ratunkowego. Tak samo i świadomy kierowca nie leci z problemem na forum, które jest ostatnią, a nie pierwszą deską ratunku, tylko najpierw uzyskuje pierwszą pomoc u najbliższego mechanika/diagnosty. Jeśli nie uzyskuje żadnej, poszukuje innego lekarza. Jednak każdy lekarz zapyta wtedy: "a gdzie wyniki badań z pogotowia, chciałbym je obejrzeć". Identycznie dzieje się na forum: byłeś u mechanika, który jako pogotowie ratunkowe nie było w stanie nic pomóc i zgłaszasz się do innego lekarza, czyli forum, to pokaż przynajmniej wyniki badań wstępnych uzyskanych w pogotowiu.
Wyniki badań lekarskich w sprawie HDI są bardzo skromne w porównaniu z badaniami lekarskimi pacjenta, ale równie pomocne. Konkretnie wszystkie parametry powinny być wydrukowane i starannie przeanalizowane punkt po punkcie. Czy w systemie naczyń połączonych, w jakim funkcjonuje HDI, istnieje logiczne uzależnienie jednych elementów od drugich? Na przykład gdy ciśnienie paliwa rzeczywiste spada, jaka w tym momencie jest korekcja wtryskiwaczy? Jeżeli bardzo duża "plusowa", oznacza być może, iż pompa WC nie "wyrabia" się ze sprężaniem paliwa ze względu na przeciekający wtryskiwacz, itp.
To jest właśnie wiedza. Nie młotek i śrubokręt, którymi dzisiaj niewiele da się zrobić. Lekarz przecież nie pracuje młotkiem i śrubokrętem, tylko głową.
Gdy mechanik wie, jak działa silnik HDI, umie wykorzystać możliwości komputera wtryskowego oraz diagnoskopu zewnętrznego - nie ma siły - usterka musi się znaleźć. Jeżeli mechanik nie potrafi, to niech lepiej zamknie interes, bo szybko klienci uciekną do takich, co potrafią.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.