Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 01 Wrz 2014, 22:48
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) korekcja wydatku wtryskiwaczy
Fragment bardzo mały odczytu danych bieżących w silniku HDI nie daje możliwości oceny stanu technicznego wtryskiwaczy, a tym bardziej "parametrów", z wyjątkiem korekcji wtryskiwaczy. Jeżeli zsumujemy algebraicznie korekcję, podzielimy przez 4 i wynik wyjdzie w pobliżu zera, oznacza bardzo dobrą korekcję. Ale tylko na biegu jałowym oraz w odniesieniu do cylindrów, a nie wtryskiwaczy. Po prostu korekcja to jest wyrównywanie biegu jałowego i ma na celu "wybieranie luzów" w zróżnicowanej kompresji cylindrów.
Zatem próba oceny, czy wtryskiwacze mają "dobre parametry" na podstawie jedynie korekcji, jest nieporozumieniem, delikatnie mówiąc. To tak jakbyś chciał oceniać "parametry" konia wyścigowego na podstawie spacerku po ścieżce, albo po wyglądzie jego kopyt...
Konkretne informacje w poszerzonej formie na temat sprawdzenia wtryskiwaczy podane są np. tutaj.
Dzisiaj zrobiłem wiecej pomiarów parametrów silnika.Myśle że ze wystarczy.
Mam jeszcze prośbę , chodzi mi o obrazek 4 i 7 a konkretnie o zmierzony i zalecany wydatek powierza.Na obrazku 4 przy prędkości 2300 obrotów obie te wartości są do siebie zbliżone ale na obrazku 7 przy prędkości 2000 obr. wartość zmierzona jest o połowe wyższa od zalecanej wartości.
W przedziale obrotów od 800 do 2200 wartość zmierzona jest o połowe wyższa od zalecanej dopiero w okolicach 2300 obr. obie te wartości wyrównuja sie.
Czy to jest normalne ? Rzadko ale czasem sie zdarzy ze silnikiem szarpnie w okoliczach 2000 - 2200 obrotów
[img]http://www.iv.pl/index.php?module=thumbnail&file=77717270875409077098.png[/img]
[img]http://www.iv.pl/index.php?module=thumbnail&file=79878268049249047471.png[/img]
[img]http://www.iv.pl/index.php?module=thumbnail&file=18287251339261641131.png[/img]
[img]http://www.iv.pl/index.php?module=thumbnail&file=87363421978793807840.png[/img]
[img]http://www.iv.pl/index.php?module=thumbnail&file=32647314199336948548.png[/img]
[img]http://www.iv.pl/index.php?module=thumbnail&file=10270527620069924953.png[/img]
[img]http://www.iv.pl/index.php?module=thumbnail&file=10868307696944946232.png[/img]
Dzisiaj zrobiłem wiecej pomiarów parametrów silnika.Myśle że ze wystarczy.
Mam jeszcze prośbę , chodzi mi o obrazek 4 i 7 a konkretnie o zmierzony i zalecany wydatek powierza.Na obrazku 4 przy prędkości 2300 obrotów obie te wartości są do siebie zbliżone ale na obrazku 7 przy prędkości 2000 obr. wartość zmierzona jest o połowe wyższa od zalecanej wartości.
W przedziale obrotów od 800 do 2200 wartość zmierzona jest o połowe wyższa od zalecanej dopiero w okolicach 2300 obr. obie te wartości wyrównuja sie.
Czy to jest normalne ? Rzadko ale czasem sie zdarzy ze silnikiem szarpnie w okoliczach 2000 - 2200 obrotów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.