Drodzy użytkownicy, czy spotkaliście się z problemem hałasującej skrzyni biegów, do 70 km/h jest ok, jednak powyżej tej prędkości zaczynam słyszeć dziwny dźwięk podczas przyspieszania. Dźwięk milknie wraz ze zdjęciem nogi z gazu. Żeby było śmieszniej serwis zaoferował nową skrzynie za 19 000 zł bądź regenerowaną za 9 800 zł Na allegro 500 - 600 zł, zaryzykować ? Ponoć same łożyska mogą wynieść powyżej 1000 zł zatem nie wiem czy nie warto zaryzykowac kupując skrzynie używkę za te 500 zł z gwarancją rozruchową.
Mogę się wypowiedzieć na temat skrzyni od toyoty corolli 2.0 d4d bo siadła mi piątka i kupiłem takową za 600 zł sam wymieniłem ten 5 bieg i wszystko hula jak ta lala, w moim przypadku się udało.
Tylko zawsze jest ryzyko chcesz zaoszczędzić to ryzykuj. A jaki masz przebieg auta może to wina oleju ktoś polał nie taki jak trzeba.
Pozdrawiam.
Witam, olej sprawdzony czysty, mechanik dolał nawet jakiś niemiecki płyn który miał rzekomo wyciszyć skrzynię biegów jednak nie pomogło. Przebieg niby 93 000 km, na skrzynie gość daje 2 miesiące gwarancji i będzie mnie to kosztowało 500 zł + 250 zł wymiana, no i moze olej nowy. Chyba zaryzykuję bo naprawa łożysk może okazać się bardziej kosztowna.
Autko dość nowe. Jeżeli masz zamiar długo nim jeszcze pojeździć to dobrze się zastanów , może gdzie indziej taniej zregenerują i bedzie dłuższa gwarancja ale też trzeba było by mieć pecha żeby kupić używke i zaraz by się miała zepsuć skoro dają gwarancję "rozruchową". Ale jaki jest powód żeby w aucie trzy letnim skrzynia się psuła...??
Też się nad tym zastanawiałem, niestety przy kupnie i testowaniu auta nie słyszałem niepokojących objawów, w trakcie jazdy niestety się okazało że powyżej czwartego biegu coś delikatnie słychać (najgorzej jest na 4 biegu), auto sprawdzone przez mechanika, nawet rozrząd jest był jeszcze oryginalny więc chyba niemiec nie był szalony i nie zrobił 200 000 km na jednym po czym handlarz skręcił licznik ? chociaż kto wie ...
Witam, poniżej przedstawiam rozwiązanie [cenzura] problemu ze skrzynią biegów. Otóż mechanik wyjął skrzynię po czym okazało się że już ktoś przy niej kombinował, zaryzykowałem i kupiłem taką samą skrzynię z gwarancją 2 miesięczną za 500 zł. Jak ręką odjął, zero hałasu, nareszcie wszystko chodzi jak należy. Czasem jak widać lepiej się zastanowić czy nie warto kupić używki w całości niż kombinować z wymianami podzespołów w skrzyni co może znacznie przedrożyć całą naprawę. Jakość i stan podzespołów w samochodzie jest w takim stanie że mechanik stwierdził iż auto ma 100 000 przebiegu jednak istnieje prawdopodobieństwo że już niemiec bujał się z wadą fabryczną skrzyni. - TEGO JUŻ NIGDY SIĘ NIE DOWIEM / po problemie
Pozdrawiam
Mam taką samą przypadłość, ale widzę że nie jestem jedyny. Pomiędzy 70-90 Km/h skrzynia "wyje". Radio spokojnie to zagłusza, ale sam fakt mnie irytuje. U mnie usterka dotyczy manualna 6cio biegowego.
U mnie podobnie. Powyżej 70 km/h robi się głośniej. Wymieniał ktoś może olej na gęstszy lub dodawał ceramizer? Orientuje się ktoś ile wchodzi oleju do manuala 6-biegowego? Jedni piszą że koło 2 litrów inni że koło 2,5. Nie mogę znaleźć konkretnej informacji. W gazecie AŚ znowu że 4 litry wchodzi do skrzyni w dizlu.
Na skrzyni biegów od strony ściany grodziowej jest wybity nr skrzyni oraz ilość oleju jaka w niej powinna być. Ja mam 20MB27 i wg informacji ze skrzyni powinno wejść 1.9 litra. Na skrzyni powinien być również korek przelewowy.
Co do oleju, mam zamiar wlać 75W80 (w necie piszą różnie tj albo 75W80 albo 75W90). Co do ceramizerów się nie wypowiadam, podobno nie szkodzą a czy coś poprawiają to nie wiem.
Obejrzałem skrzynie z kanału i nie widziałem tam otworu przelewowego. W którym miejscu się znajduje? Jakieś foto?
Będę miał chwile to poszukam numeru skrzyni. A nie powinien być wybity pod skrzynką z bezpiecznikami?
Z tego co widziałem najbardziej mi pasuje ta skrzynia też 20mb27 znaleziona na allegro:
Na niektórych 20mb27 jest jakaś zaślepka wyglądająca na korek przelewowy przy prawej półosi a na niektórych nie widać.
Co może się zdarzyć w przypadku przelania skrzyni olejem np o 200ml? jeszcze nie wymieniałem oleju, czysto hipotetyczne pytanie. Wiem że w poprzednim peugeot 308 miałem ponad śrubę przelewową i było ok.
Też się nad tym zastanawiałem, niestety przy kupnie i testowaniu auta nie słyszałem niepokojących objawów, w trakcie jazdy niestety się okazało że powyżej czwartego biegu coś delikatnie słychać (najgorzej jest na 4 biegu), auto sprawdzone przez mechanika, nawet rozrząd jest był jeszcze oryginalny więc chyba niemiec nie był szalony i nie zrobił 200 000 km na jednym po czym handlarz skręcił licznik ? chociaż kto wie ...
Ja na pierwszym pasku zrobiłem jakieś +162kkm przy dystansie 200kkm komputer zarządzał wymiany (za pierwszym razem nie wprowadziłem wymiany do systemu ) obecnie postanowiłem że będę robił 100kmil tj 162k.km i do wymiany tak właściwie to był jeden z decydujących powodów dla których zdecydowałem się kupić to auto interwały są naprawdę imponujące autko ma prawie 300kkm za sobą a silnik nadal cichutko brak jakiegokolwiek dymu z rury (porównanie z eklasa na korzyść psa) _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to właśnie robi". Albert Einstein
niestety zauważyłem ten sam problem u siebie - skrzynie wyje bo inaczej nie można tego nazwać na 4 biegu przy 70km
Odgłos milknie przy rozłączeniu napędu lub odpuszczeniu nogi z gazu, albo przekroczeniu magicznej bariery 70-80km/h
Niestety mam złe doświadczenia z takim odgłosem - przerabiałem to w innej marce
Wygląda to na usterkę skrzyni bo absolutnie nie powinna wydawać takich dźwięków - czy macie jakieś info o usterkowości tej skrzyni z silnikiem 2.0 HDI 163KM - przebieg to142 tys km salon PL
Zastanawiam się jeszcze nad podporą półosi , ale ona powinna hałasować non stop
Zauważyłem już kilka postów na forach z silnikami 2.0 HDI - czy to jest wada fabryczna ?
Ktoś ma jakieś doświadczenie akurat z tym silnikiem i skrzynią 6ką w manualu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.