Mam 307 sw 2.0 HDI 110 koni z FAP z 2003r., krajowy, pełna historia, przebieg obecny to lekko ponad 300 tyś, od jakiegoś czasu zauważyłem, że jak jeżdżę po mieście to temperatura płynu chłodzącego rośnie, czasem za bardzo wręcz, zwłaszcza w korku, nawet przy wyłączonej klimatyzacji i temperaturze na zewnątrz ok 18-20 stopni, pojechałem też nie dawno autem do Karpacza, podczas jazdy po górach temperatura tak skoczyła, że mieliśmy przymusowy postój, gdyż dochodziło do krytycznej, jechałem spokojnie, bez żyłowania, w aucie ja, żona i dwoje dzieci w fotelikach plus wózek dwuosobowy, nie są to przecież jakieś mega strome góry, a auto się znacznie zagrzało. Sprawdzono mi już wcześniej w ASO czy wentylator działa i jest ok, płyn jest jak trzeba, dodam że często kiedy auto tak się rozgrzeje to trochę jak by traci moc, moje pytanie co to może być, w ASO usłyszałem, że może mam zamuloną chłodnice, co myślicie?
Pozdrawiam
Marcin _________________ mkk1978
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Wto 23 Wrz 2014, 12:35
Temat postu:
( Peugeot 307 ) Problem z temperaturą i spadek mocy
Witam.
Zamuleni to są ale mechanicy [no chyba że parkujesz w jakimś stawie ]
To nie te czasy gdy jeździło się na wodzie co doprowadzało do "zamulenia " odkładania się kamienia w układzie chłodniczym. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności termostat [ może nie otwierać się całkowicie i tym samym doprowadzać do przegrzewania się silnika] następnie płyn na obecność spalin .
Zepsuty termostat może powodować albo niedogrzanie silnika lub jego przegrzewanie w zależności od uszkodzenia. Przy takim wzroście temperatury prawdopodobnie komputer odczytuje to jako zagrożenie dla silnika i odcina moc przechodząc w tryb awaryjny, to takie zabezpieczenie przed poważniejszymi skutkami tej usterki. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.