Witam, zwracam się do was forumowiczów z prośbą o rozwiązanie zagadki gasnącego silnika, której nie rozwiązało czterech mechaników.
Problem polega na tym że po rozgrzaniu silnika i zatrzymaniu się, silnik zaczyna pracować nie regularnie, obroty zaczynają falować, a po 10-20 sekundach gaśnie, dopiero po 1-2 minutach można go ponownie odpalić. Podczas jazdy nie ma zupełnie żadnych problemów
Pełna historia zmagań:
Miesiąc temu zostałem dumnym posiadaczem owego nieszczęsnego Peugeota 307 SW 1.6HDI 109KM z 2005 roku (przed faceliftingiem), przez pierwszy tydzień działał bez zarzutów, lecz po wymianie filtra powietrza, filtra oleju oraz samego oleju, zaczęły się problemy. Na początku wyświetliła się tylko kontrolka check engin, znajomy mechanik podłączył się do komputera i stwierdził że to nic, usunął błąd i tyle. Następnie było coraz gorzej pojawił się "depollution system faulty", komputer odłączał cylindry, dopływ paliwa, na biegu jałowym silnik pracował nierównomiernie, falowały obroty, by po chwili zgasnąć, trzech mechaników twierdziło że to po prostu chwilowy problem z ustawieniami komputera. Dopiero czwarty mechanik stwierdził uszkodzone świecie żarowe, alternator, zapchany fap. Po wymianie i czyszczeniu zniknął problem z "Depollution system faulty" lecz pozostało gaśniecie silnika.
Mogę Ci tylko poradzić, żeby pojeździć z komputerem diagnostycznym. Dodatkowo ktoś musi się znać na programie, bo czasami mechanicy znają się nie do końca, albo maja taki program, który nie wszystko diagnozuje. Bez sensu podmieniać części na próbę. Powinno coś wywalić. (lexia)
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
kolego, gasnący rozgrzany silnik na wolnych obrotach to na pewno nie świece żarowe ani alternator, być moze tamte elementy były do wymiany ale na pewno nie były przyczyną Twojej głównej usterki o czym zdążyłeś się już przekonać
poza tym skoro miałeś depollution system faulty na wyświetlaczu, to komputer na 100% zapisał to w swej pamięci i należało to odczytać
w moim odczuciu problem jest gdzieś w układzie dolotowym powietrza ale bez komputera niewiele da się powiedzieć
być może winowajcą jest EGR, być może przepływomierz przy wymianie filtra powietrza został uszkodzony skoro piszesz że usterka pojawiła się od razu po przeglądzie
Takie miałem oznaki jak pompa paliwa miała dosyć. Wymieniłem pompę, filtr paliwa, wszystko oczyściłem i auto pojechało dalej...
Auto odpalało normalnie, jeździło, czasem zgasł i koniec. nie szło odpalić, czasem odpalał szybciej czasem później. tak to u mnie wyglądało.
Pozdrawiam _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.