Tylne zawieszenie Peugeot 307 - siada przy lekkim obciążeniu
Witam,
mam pytanie odnośne tylnego zawieszenia w Peugeot 307 z 2002r
Ostatnio zauważyłem, iż bardzo mi siada przy włożeniu nawet dosyć lekkiej rzeczy do bagażnika, bądź gdy ktoś siada na tylnym siedzeniu. wcześniej tak nie robił.
W momencie gdy nikt nie siedzi też troszeczkę jest niżej.
Prosiłbym o informację co może to powodować, liczę się z wymianą pewnych części, ale pytanie, które mogą za to odpowiadać...
z góry dziękuję za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez ficust dnia Wto 04 Lis 2014, 15:49, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Amortyzatory w żadnym stopniu nie podniosą tyłu, tylko sprężyny.
Nie zgodzę się z tym twierdzeniem.
Ja mam ten sam problem tzn. tył mi się bardzo obniżył i siada mocno przy najmniejszym obciążeniu. W sierpniu 2015r. wymieniłem sprężyny na nowe i nic nie pomogło. Na nowych stał tak samo jak na starych sprężynach. Wydaje mi się, że to postępuje i tył coraz bardziej osiada. W tym momencie nie wsunę już dwóch palców między koło a błotnik. Na łuku przejeżdżając przez nierówność czuję jakby tyłem delikatnie zarzucało na boki.
Jak myślicie czy wymiana amorów pomoże czy może coś jeszcze być do wymiany? Może tuleje belki?
Zapomniałem dodać. Wydaje mi się, że tylne koła tak jakby schodziły się górą do wewnątrz. Tak jakby kąt geometrii sie zmienił ale nie znam się na tym zbytnio więc mogłem coś pomylić.
Tak dla jasności. Amortyzatory służą do tłumienia nierówności. Nie mają wpływu na to czy auto stoi nisko czy wysoko.
Za odpowiedni prześwit auta są odpowiedzialne sprężyny. Dokładnie tak jak napisał kolega milejow . Jeżeli nie wierzysz , to wyjmij amortyzatory i się przekonaj , że prześwit się nie zmieni. Jak wyjmiesz sprężyny i zostawisz auto na samych amortyzatorach to będzie podwoziem zawadzało o ziemię.
Na zdrowy rozum : jeżeli w zasadzie każdy człowiek jest w stanie ścisnąć amortyzator w rękach , to jak taki amortyzator może podnieść tył auta które waży około 500 kg ? Odpowiedź sama się nasuwa.
Ale w przypadku 307 bardzo duże znaczenie ma tylna belka. Jeżeli jest zużyta , to auto będzie nisko siedziało.
Ponadto tylna belka odpowiada również za ustawienie kół tylnych.
Przeczytaj : http://www.tylna-belka-peugeot-citroen.pl/tylna-belka-peugeot-citroen/uszkodzenia.html
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
To mnie trochę zmartwiłeś ale jednocześnie podpowiedziałeś gdzie i czego szukać i za to piwko poszło.
Czy w moim przypadku w grę wchodzi tylko i wyłącznie wymiana lub regeneracja tylnej belki, czy może wymiana gum pomoże?
Najpierw musisz pojechać do warsztatu i tam ocenią w jakim stanie są poszczególne elementy tylnej belki.
Może się okazać , że nie ma tragedii i wystarczy wymiana kilku elementów.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Zapomniałem dodać. Wydaje mi się, że tylne koła tak jakby schodziły się górą do wewnątrz. Tak jakby kąt geometrii sie zmienił ale nie znam się na tym zbytnio więc mogłem coś pomylić.
Belka do regeneracji, rozleciały się łożyska, stąd koła stoją zbieżnie ku górze.
Ok wszystko fajnie. Piszecie, że łożyska się rozsypały. Tylko gdzie w tylnej belce Peugeota 307 są te łożyska, bo ja ich nie widziałem (nie licząc tych w piastach kół). Z tego co widziałem, to są tam tuleje gumowe, ale czy są tam również łożyska? Nie znam się za bardzo na temacie, nie jestem mechanikiem, ale chciałbym zgłębić problem, który mnie dotknął. Możecie wytłumaczyć mi to łopatologicznie?Z góry dzięki za wszystkie rady i pozdrawiam.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Poprawka i sprostowanie- tylna belka w 307 to zwykła belka skrętna (pomyliłem z zawieszeniem z Partnera/Berlingo lub 206 w których jest belka łożyskowana z drążkami skrętnymi)
Jeśli w tym przypadku koła tylne dostały ,,platfusa,, to belka jest krzywa i nie słyszałem jak dotąd o możliwościach prostowania tego. Wybite tuleje belki nie spowodują pochylenia kół.
Przepraszam za zamieszanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.