Mam problem z moim Peugotem 2.0 hdi 90 KM. Otóż od ponad pół roku mam zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia co skutkuje wyrzucaniem chłodziwa ze zbiorniczka przez korek.
Wymieniłem juz zbiorniczek, korek, termostat. Wyczyściłem układ i nic. Zanim zabiorę sie za wymianę uszczelki chciałbym rozwiać wszelkie watpliwości.
W układzie chłodzenia nie ma oleju. W oleju nie ma płynu chłodzącego. Jak otworze zbiorniczek wyrównawczy i nacisnę na gaz do 3 tys obrotów to widać jak plyn rośnie i wylewa sie ze zbiorniczka. Chłodziwo nie śmierdzi spalinami chociaz nos pewnie tego nie wyczuje.
Od paru dni obserwuje dziwny objaw. Temp rośnie a wskaźnik dochodzi nawet do czerwonego pola. Termostat ewidentne nie otwiera sie po czym temp na wskaźniku zaczyna spadać i utrzymuje sie 80st. Cały czas mimo ze w obiegu nie ma wystaRczajacej ilości chłodziwa. Czyli termostat otwiera sie ale przed czerw polem a nie przy 83 st. Dzieje sie tak na dwóch rożnych termostatach.
Trochę zgłupiałem od tych objawów bo niby uszczelka ale sam juz nie wiem. Nie są one dla mnie jednoznaczne.
Re: ( Peugeot 307 ) Problem z układem chłodzenia 2.0 hdi 90 KM 2005
Pompa wody jest nowa, wymieniłem przy wymianie rozrządu razem z rolką i napinaczem.
Nagrzewnica grzeje bardzo dobrze. W środku nie słychać żadnych bulgotań. W aucie robi się stosunkowo szybko ciepło. Jedynie co, to gdy dzieje się czasami (bo nie zawsze i nie wiem od czego to zależy) tak jak opisałem, że temperatura rośnie prawie do czerwonego pola to w środku nie leci ciepły nawiew. Ale to logiczne bo termostat nie puszcza na duży obieg. Zawsze obserwuję wskaźnik, aby wskazówka nie weszła na czerwone. Jest tuż przed po czym termostat puszcza i w ciągu kilku sekund temp. spada do 80 st. C. Potem już nie rośnie aż do czasu ostygnięcia silnika i ponownego odpalenia ale to też raz jest dobrze a raz nie. Na razie nie jest to cykliczne więc ciężko określić.
A czy wytworzone ciśnienie na krótkim obiegu może być na tyle duże, że mimo że termostat jest sprawny to ono powoduje, że termostat się nie otworzy?
Pytanie co powoduje, że ciśnienie rośnie? Ja obstawiałem:
-pompę wody ale wymieniłem na nową. Ma kilka tys. przejechane dopiero,
-EGR bo sądziłem, że mam wersję z chłodniczką i może tam jest nieszczelność ale okazało się, że chłodniczki nie mam więc ta wersja odpada,
-uszczelka lub blok głowicy? Kilka objawów się zgadza ale kilka nie.
Dlaczego obstawiam, że to nie uszczelka?
-jeżdżę tak już chyba od kwietnia albo maja
-brak oleju w wodzie
-brak wody w oleju
Był czas, że miałem sporo piany w zbiorniczku wyrównawczym i świecił mi się też Antypolution Fault. Ale wyczytałem, że piana może być spowodowana mieszaniem różnych płynów. Faktycznie mieszałem. W sobotę płukałem cały układ czystą wodą i leciało jej mnóstwo. Na koniec wypłukałem środkiem z Liquid Molly i znów wodą. Piany już nie ma i co dziwne sam zgasnął błąd Antipolution Fault. Dlatego co mi przyszło do głowy, to to, że EGR szwankuje no ale skoro nie mam wersji z chłodniczką to zgłupiałem.
Mam możliwość zakupu silnika - samego słupka za 400 zł. Mogę kupić bo naprawa pewnie będzie droższa niż te 4 stówy tylko boję się tego, że wymienię silnik i dalej będzie lipa. Stąd dociekam co jest grane?
A co to za urządzenie co ma obudowę z tworzywa. Wkłada się w niego termostat i podpięte są tam węże od wody. Z boku od strony aku wchodzi czujnik - chyba od temp. wody. Czy to obudowa termostatu? Czy ona spełnia jakąś funkcję oprócz tego że jest obudową?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 31 Paź 2014, 01:13
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Problem z układem chłodzenia 2.0 hdi 90 KM 2005
Silnik do wymiany z powodu jakiejś pier...łki w chłodzeniu? Matko kochana, nie wiedziałem, że aż tak ambitni mogą być użytkownicy pługów... Jeśli silnik zapala bezbłędnie, jedzie normalnie, przyspiesza, nie szarpie i nie kopci, to z jakiej racji do wymiany?
Gdy układ chłodzenia przed wymianą rozrządu i pompy wody działał bezbłędnie, po czym zaraz po wymianie zaczęły się dziać różne dziwne rzeczy, oznacza, że coś spartolono przy tych operacjach. Jak dla mnie rzecz jest prawdopodobnie banalna, np. zapowietrzenie systemu. Prosta zasada brzmi: w układzie chłodzenia musi się zmieścić fabryczna ilość cieczy po otwarciu dużego obiegu chłodzenia. Czyli ciecz musi się przedostać do chłodnicy przy temperaturze na termostacie ok. 80 stopni. Jeżeli nie przedostaje się ciecz do chłodnicy, to proste jak konstrukcja cepa, że albo termostat nie działa, albo coś zatyka przejście do chłodnicy.
Jeżeli jednak mimo otwarcia termostatu są dalej zakłócenia temperatury cieczy, to obliczyć szybciutko, ile się się wlało początkowo tejże cieczy. Jeżeli za mało np. o 1 litr i zbiorniczek wyrównawczy jest pusty, to co się porobiło? A co się porobiło jeżeli ze zbiorniczka wywaliło ciecz na zewnątrz? Myśleć, panowie, logicznie i rozumieć najprostsze prawa fizyki cieczy rozgrzanej i nie rozgrzanej oraz jakie są skutki zapowietrzenia, dopiero potem zadawać pytania, a nie wymieniać od razu silniki.
Re: ( Peugeot 307 ) Problem z układem chłodzenia 2.0 hdi 90 KM 2005
@KotBurry Nie pisałem tego wcześniej ale nadmieniłem, że pompę wymieniłem niedawno a problem mam od kwietnia-maja br. Oznacza to tyle, że problem też występował przed wymianą rozrządu i pompy wody.
Co do wymiany silnika - jeśli mam słupek za 400 zł i wiem że jest sprawny a koszt wymiany uszczelki to koszt rzędu 600-800 zł to lepiej mi słupek wymienić, niż bawić się z uszczelką i nie wiedzieć czy problem się rozwiąże?
Odpowietrzyć układu się nie da. Ciągle się zapowietrza.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 31 Paź 2014, 21:39
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Problem z układem chłodzenia 2.0 hdi 90 KM 2005
Cytat:
Odpowietrzyć układu się nie da. Ciągle się zapowietrza
Skoro rzekomo nie da się odpowietrzyć, to jest właśnie przyczyna problemów z temperaturą silnika. Trzeba znaleźć powód zapowietrzania się układu chłodzenia i wszystkie kłopoty miną. Czy forum ma to za was zrobić i usterkę usunąć?
Re: ( Peugeot 307 ) Problem z układem chłodzenia 2.0 hdi 90 KM 2005
@KotButy, oprócz czystej złośliwości Twoje komentarze nie wnoszą niczego nowego do tej rozmowy więc nie wiem po co odpowiadasz? Dzień Ci źle minął?
Cytat:
Skoro rzekomo nie da się odpowietrzyć, to jest właśnie przyczyna problemów z temperaturą silnika.
Poważnie?
Cytat:
Trzeba znaleźć powód zapowietrzania się układu chłodzenia i wszystkie kłopoty miną.
No popatrz. A ja myślałem, że ten typ tak ma . Czekaj, czekaj, o co ja właściwie pytałem???
Cytat:
Czy forum ma to za was zrobić i usterkę usunąć?
Skoro jesteś tak oświecony, to pomóż koledze i podpowiedz cokolwiek co naprowadzi mnie na usterkę - cyt.:
Cytat:
Myśleć, panowie, logicznie i rozumieć najprostsze prawa fizyki cieczy rozgrzanej i nie rozgrzanej oraz jakie są skutki zapowietrzenia...
Czytałeś wyżej co pisałem? Moje pomysły się wyczerpały i szukam pomocy a nie głupich docinek więc jeśli nie masz nic do powiedzenia w temacie to nie "pomagaj". A jeśli masz, to dawaj, chętnie wysłucham.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.