W stacji diagnostycznej powiedziano mi że jest do wymiany prawy sworzeń wahacza.
Po tej informacji podjechałem do mechanika, aby się umówić na wymianę.
Powiedział, że aby wymienić sworzeń trzeba najprawdopodobniej wymienić też wahacz, trochę posprawdzałem i na forach nikt nic o czymś takim nie pisze.
Proszę o informację jak wygląda wymiana sworznia w tym modelu. Aby nie narobić niepotrzebnych kosztów.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Wto 04 Lis 2014, 16:32
Temat postu:
( Peugeot 307 ) Wymiana sworznia wahacza
Witam.
Jeśli padnięty jest sworzeń to istnieje prawdopodobieństwo że tuleje na wahaczu też mogą być w kiepskiej kondycji i dlatego być może mechanik zasugerował konieczność wymiany całego wahacza[miejmy nadzieję że taki był tok jego rozumowania] Jednak jeśli wahacz jest w dobrym stanie to taniej wyjdzie go zregenerować czyli wymienić tuleje wraz z sworzniem i najlepiej zrobić to na obydwóch stronach i wtedy mamy spokój na dłuższy okres czasu.Co do samej wymiany sworznia to jest to niezbyt skomplikowana czynność którą można spokojnie wykonać we własnym zakresie,nawet bez kanału [na podwórku lub na parkingu pod blokiem ] Oczywiści trzeba po tej operacji udać się na ustawienie geometrii zawieszenia , to tak dla własnego i innych użytkowników dróg bezpieczeństwa _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Wto 04 Lis 2014, 18:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Wymiana sworznia wahacza
Po demontażu wahacza kontrola zbieżności jak najbardziej wskazana ale po wymianie samego sworznia nie widzę powodu. Wymiana sworznia jest banalnie prosta(o ile ma się narzędzia) bo jest on wkręcany w wahacz.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Wto 04 Lis 2014, 18:37
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Wymiana sworznia wahacza
milejow napisał:
Po demontażu wahacza kontrola zbieżności jak najbardziej wskazana ale po wymianie samego sworznia nie widzę powodu. .
Co do tego to są dwie szkoły i ja też raczej skłaniam się ku temu że nie trzeba , jednak jest to ingerencja w układ zawieszenia i ta druga szkoła podaje że bezwarunkowo trzeba skontrolować geometrię. Poza tym nie wiadomo kiedy ostatnio była robiona geometria i myślę że warto ją skontrolować ze względu na zużycie eksploatacyjne elementów zawieszenia. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
po wymianie, kuli czy sworznia czy nawet samego wahacza nie trzeba jechać na zbieżność, wielokrotnie tak robiłem i nigdy nic się nie przestawiało więc po wymianie, wyjedz na ulicę i sprawdź czy ściąga oraz jak zachowuje się auto podczas jazdy. pozdrawiam _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Nie chcę robić niepotrzebnego bałaganu na Forum, więc zamiast zakładać nowy wątek, pozwolę sobie odświeżyć ten.
Kilka dni temu mechanik zwrócił mi uwagę na to, że mam zużyty sworzeń przy lewym przednim kole. W chwili obecnej rozglądam się więc za tą częścią. Dla profilaktyki i zapewnienia sobie spokoju na dłużej chcę wymienić ją po obu stronach. Tutaj pojawia mi się pytanie, bo z jednej strony zdecydowanie nie chcę sobie nadkładać niepotrzebnych kosztów, a z drugiej - czytając Forum - mam wątpliwości, czy nie zainwestować bardziej.
Tak więc:
- czy kupić same tylko sworznie;
- czy kupić w komplecie sworznie, tuleje górne i tuleje dolne;
- czy kupić w komplecie sworznie, tuleje górne, tuleje dolne i jeszcze łączniki stabilizatora?
Oczywiście mechanika też o to zapytam; tutaj piszę dlatego, że chcę mieć bardziej rozległe i wielostronne podejście.
Proszę o w miarę prostą odpowiedź, gdyż jestem laikiem; zwykłym kierowcą, który samodzielnie nigdy nie naprawiał w aucie czegoś w większej skali, ale który chce trochę zadbać o wóz i co nieco o nim wiedzieć.
Moje drugie pytanie, to jakich firm te elementy polecacie? Na chwilę obecną rzuciły mi się w oczy Delphi i Meyle. A może lepiej wziąć coś całkiem innego?
Z góry uprzejmie dziękuję za każdą pomoc.
PS: Mogę nadmienić, że czasami - jadąc po powierzchni typu kostka brukowa, klinkierowa - mam wrażenie, że z przodu słychać jakieś drobne stuki. Nie umiem jednak powiedzieć, czy nie są to jedynie normalne objawy pracy zawieszenia.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Nie 08 Lis 2015, 19:09
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Wymiana sworznia wahacza
vonGoethe napisał:
tuleje górne
A gdzie Ty w przednim zawieszeniu tego auta wynalazłeś tuleje górne???
A gdzie Ty w przednim zawieszeniu tego auta wynalazłeś tuleje górne???
Wiadomość pisałem w pośpiechu... Chodziło mi o tuleję małą i tuleję dużą.
magdaboom napisał:
z reguły naprawiasz to co jest zepsute a nie na zapas bo sam mechanik nie wymienia części za darmo.
Jak wspomniałem, nie jestem fachowcem. Poprzednicy pisali, że - cytuję - jeśli padnięty jest sworzeń to istnieje prawdopodobieństwo że tuleje na wahaczu też mogą być w kiepskiej kondycji; poza tym wspomniane elementy są z jakiegoś powodu sprzedawane jako komplety. Mam więc pełne prawo zakładać, że zużycie jednej części (tutaj sworznia) może być mocno skorelowane ze zużywaniem się innej (np. wspomnianej tulei). I właśnie to jest tematem mojego pytania, czy taka korelacja istnieje, czy nie.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Nie 08 Lis 2015, 22:33
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Wymiana sworznia wahacza
No, pewnie istnieje taka ,,korelacja" tylko jaką masz pewność że np. tuleje nie były już wymieniane i nie koniecznie w komplecie ze sworzniami ? Każdy kumaty mechanik jest w stanie ocenić w jakim stanie są elementy zawieszenia i czy czas jest na ich wymianę , więc chyba musisz zdać się na jego ocenę .Ja mam to szczęście że serwisuję sobie autko sam (w miarę możliwości , a jeśli nie daję rady to mam kumpla mechanika) więc nie mam takich dylematów. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Podsumowując, wszystko zależy od opinii mechanika. Mam rozumieć, że moje obawy, iż tuleje i łącznik zawsze "wypada wymienić" podczas wymiany sworznia są nieuzasadnione, tak? Że nie jest to sytuacja jak z np. rozrządem, gdzie pompę wodną zawsze "wypada wymienić" przy podmianie paska i napinaczy? (Ot, takie porównanie mi przyszło do głowy.)
Jeszcze chciałbym wrócić do drugiej części mojego pytania: jakich producentów polecacie/odradzacie podczas dokonywania zakupu?
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 11 Lis 2015, 11:49
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Wymiana sworznia wahacza
Zawieszenie to nie rozrząd, wymieniasz to co wymaga wymiany i ma wyraźne oznaki zużycia. Co do marek, ja stosuję SASIC,LEMFORDER(rzadziej bo z niektórymi częściami się popsuł).FEBI, MOOG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.