Witam wszystkich
Panowie taki problem,wraz z pokazaniem na liczniku 200000km wyskoczył taki komunikat risk of particle filter clogging (ryzyko zatkania filtra cząstek).Udałem się do mechanika ,podpiął pod kompa i wyskoczył błąd(błąd pedału przyśpieszacza). Sprawdził ilość płynu do fap i było 1344ml,pojechałem zatankować aby sprawdzić czy go ubędzie ,po zatankowaniu 40 litrów faktycznie ubyło.Samochód stoi 3 dzień u mechanika i dalej nie wiadomo co jest,sprawdził pedał gazu ,jest dobry,posprawdzał coś tam jeszcze i do niczego nie doszedł.Panowie jakieś pomysły?
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 1902 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Pią 28 Lis 2014, 19:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) risk of particle filter clogging???
niech mechanik sprawdzi w kalkulatorze silnika masę osadu w Fap, jak będzie ponad 160g należy odznaczyć wymianę Fap na nowy a Fap przepłukac wodą lub zostawić jak jest
Re: ( Peugeot 407 ) risk of particle filter clogging???
Dzięki
po podpięciu do kompa mechanik odczytał ilość płynu 1344ml,zabrudzenie filtra w 43% i że ostatni raz był wypalany 200 km wstecz.Czy to chodzi o to zabrudzenie filtra czy jeszcze o inną wartość?Jutro mu podpowiem.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 1902 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Sob 29 Lis 2014, 13:20
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) risk of particle filter clogging???
Ja też mam 1.6hdi i u mnie to jest w kalkulatorze silnika w zakładce pomiar parametrów standardowych i dalej wchodzi się w zakładkę informacje o FAP i tam oprócz poziomu płynu eolys w mililitrach jest jeszcze masa osadu w filtrze, u mnie jest to podane w gramach.
Jeżeli chodzi o Twoje 43% to jest to stopień zapełnienia ale od ostatniej regeneracji czyli od tych 200km, natomiast osad w gramach to jest od początku żywota filtra i niech mechanik odczyta tą wartość.
Re: ( Peugeot 407 ) risk of particle filter clogging???
Sprawdzone jest 106 gram osadu,ale mechanik doszedł do tego że pomimo tego że kalkulator pokazuje że mam 1344ml płynu to tego płynu fizycznie może nie być.Sprawdził podobno wszystkie komunikaty które może generować mój samochód i nie ma tam komunikatu o tym że kończy się płyn i trzeba uzupełnić i właśnie komunikat o możliwości uszkodzenia filtra fap ma między innymi zakomunikować o dolewce.W poniedziałek zamówię dolejemy odznaczymy dolewkę i zobaczymy.Samochód stał prawie dwa dni i nie wziął ani złotówki,za dolewkę i odznaczenie chce 150 zł oczywiście jeżeli komunikat zniknie.Jeżeli nie to kombinujemy dalej.
Re: ( Peugeot 407 ) risk of particle filter clogging???
ja również przyłączam sie do prośby.Po co dwa i czy to jest prawda że nie wpisujemy żadnej wartości dolanego dodatku np:1 litr,2 litry,tylko zerujemy tzn.odznaczamy że dolaliśmy.Może właśnie stąd potem wychodzą nieścisłości
bo ktoś dolewając 2 litry odznaczy że dolany a tak naprawdę można by było dolać z litr?
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 1902 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Nie 30 Lis 2014, 22:07
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) risk of particle filter clogging???
2 liczniki są w silniku 2,0hdi i tam jest oddzielny kalkulator dodatku do ON
tutaj mowa o silniku 1,6hdi który nie posiada oddzielnego kalkulatora dodatku do oleju napędowego, wszystkim steruje kalkulator silnika.
Tak, mechanik może mieć rację, gdyż nie ma czujnika poziomu płynu eolys, płynu może fizycznie nie być, gdyż ktoś mógł tylko wklepać dolewkę do komputera a płynu wcale nie dolać.
Komputer sam szacuje poziom płynu tylko na podstawie pierwotnej wartości i wielkości tankowań ON odejmując od wartości pierwotnej po kilka ml z każdego tankowania i gdy osiągnie już poziom minimalny wyświetla komunikat "diesel additive level too low", tak więc komunikat jest przewidziany dla tego modelu ale może mieć się on nijak do tego co fizycznie znajduje się w zbiorniku dodatku
Tak, nie wpisujemy ile dolaliśmy, tylko zerujemy i dla silnika 1,6hdi pojawia się wtedy 2400ml i jest to poziom max przewidziany dla tego silnika (tak bynajmniej było u mnie w roczniku 2007).
Jest też zakładka, "wymiana zbiornika dodatku" i być może tam jest możliwość wpisania ręcznie ile jest dokładnie płynu (nie sprawdzałem).
Re: ( Peugeot 407 ) risk of particle filter clogging???
Dzięki panowie za odpowieź.Zamówiłem 2litry.Martwi mnie tylko że mi wyskoczył komunikat o możliwości uszkodzenia filtra a nie o potrzebie uzupełnienia.No nic zobaczę za kilka dni i napiszę co i jak,a tak w razie czego zna ktoś lub ma namiary na warsztat który usuwa fap z okoloc Kędzierzyna lub Gliwic(to tak na wszelki wypadek gdyby dolewka okazała się niewypałem i komunikat dalej by świecił.)
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 1902 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Wto 02 Gru 2014, 02:30
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) risk of particle filter clogging???
zanim zdecydujesz się wycinać ten FAP, to spróbuj jeszcze zrobić wymuszoną regenerację komputerem diagnostycznym w czasie jazdy lub na postoju a jak to nie przyniesie poprawy to odznacz wymianę FAP na nowy
Re: ( Peugeot 407 ) risk of particle filter clogging???
Panowie poszukuję wężyka do uzupełnienia płynu do fap.Płyn kupiłem i nie zwróciłem uwagi że jest bez wężyka a mechanik który miał uzupełnić i wyzerować w kompie kręci nosem że bez wężyka trudno i takie tam.Ma ktoś pożyczyć.
Re: ( Peugeot 407 ) risk of particle filter clogging???
Witam
problem rozwiązany,ale po kolei,płyn zakupiony i dolany(fizycznie nie było chociaż odczyt z kompa wskazywał na 1300mililitrów)ja wlałem dwa litry i zostało to odnotowane w systemie(tylko jedna możliwość odchaczenia że jest pełny bez możliwości wpisania ile się wlało)komp pokazał że jest 2400mililitra,czyli znowu jest przekłamanie.Ale informacja o możliwości uszkodzenia filtra nie zniknęła.Samochód został na jeszcze jeden dzień w warsztacie.Na drugi dzień dzwoni mechanik że jest ok i do odbioru.Okazało się że to jednak miało związek z informacją o uszkodzonym pedałem gazu.Mechanikowi nie dawało to spokoju i pomimo że zapewniał mnie że przejrzał ten pedał i jest ok wziął się powtórnie za niego.Przy pedale jest ogranicznik prędkości i to on był zepsuty.Został naprawiony (pewnie jakiś styk),wykasowana usterka i wszystko ok.Cena za robocizne 320 zł (diagnostyka,dolanie płynu,usunięcie usterki,wykasowanie błędów)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.