Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek-Gringo

Debiutant



Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 35
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi 2005 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Gru 2014, 13:02
Temat postu:

spalanie diesla rhr


Spalanie diesla 12/100 po Krakowie . Normalne ? Moj ojciec ma takiego samego i pali ok 9 /h po Krakowie z włączona klima . Dodam ze ja wylaczam po mieście klime.
Powrót do góry
towdy

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 141
Skąd jesteś (miejscowość / region): Andrychów
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 6/1
Wysłany: Czw 18 Gru 2014, 14:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


A trasa jak tam?? 12l to coś dużawo , ale spróbuj jakoś oszczędnie jeździć i wtedy zobaczysz. Odpalisz auto , to poczekaj żeby się tam coś nagrzał a nie od razu gaz i jazda. Albo zamień się z tata na chwile ;p
Powrót do góry
magdaboom

Auto Maniak



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1293
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen Xsara 2.0 HDI. 110 KM, Berlingo 2.0 HDI, 307 2.0 HDI, C5 1.6HDI 110KM
Piwa: 128/23
Wysłany: Czw 18 Gru 2014, 22:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


towdy napisał:
Odpalisz auto , to poczekaj żeby się tam coś nagrzał a nie od razu gaz i jazda.

diesel będzie się nagrzewał chyba godzinę na postoju dlatego producetn zaleca spokojną jazdę po odpaleni silnika.
_________________
Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Powrót do góry
BigPiotr

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2,0 HDI 136 KM FAP DW10BTED4
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 11:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


Nie zdarzyło mi się większe spalanie niż 10,5 l/100km. Wtedy gnałem autostradą 200km/h przez 80 km cały czas agresywnie hamując przy najeżdżaniu na tyły i rozpędzając z gazem w podłodze do 200. Po mieście góra 8,5 l/100.
Dla mnie 12 to patologia i szukał bym niesprawności. Moja średnia z ostatnich 5000 km to 6,6.
Powrót do góry
blybla

Dyskutant



Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 HDI RHR 2008
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 13:00
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


Mi zdarzało się 13-14l krótkie trasy 6 km mróz -10 duże korki. Obecnie 10 l/km średnia prędkość 17km/h. Ciężkie auto musi swoje spalić. Trasa co innego 5,5l prędkość do 120km.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 13:00
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Tomek-Gringo

Debiutant



Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 35
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi 2005 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 13:05
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


Mowie odrazu ze spokojnie jezdze a na komputerze caly czas mi pokazuje ok 12 po krakowie . Dodam ze kasuje przed startem . Na trasie pokaze mi kolo 8 do 130km/h
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 17:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


Poszukaj najpierw sam u siebie, nie opierając się wyłącznie na obliczeniach komputera. Jeżeli odpowiednie czujniki, z których komputer czerpie informacje, np. prędkość jazdy, ciśnienie paliwa, dawka wtrysku, położenie sprzęgła, itd., itp., któryś jest uszkodzony, albo źle wskazuje, to nic dziwnego, że pokazuje nierealne zużycie. Ponadto czy silnik zachowuje się normalnie, tzn. pali od pierwszego razu w największy mróz, pracuje równomiernie w każdej fazie pracy, przyspiesza i nie kopci (szczególnie podczas przyspieszania)? Jeżeli występuje którykolwiek z tych objawów, to może być właśnie jedna z przyczyn wysokiego zużycia. Należy wówczas poddać silnik pełnej diagnostyce u mechanika/diagnosty dobrze obeznanego z jednostkami HDI. Pełna diagnostyka oznacza nie tylko wyszukiwanie błędów zarejestrowanych w komputerze, ale także pobranie jak najwięcej parametrów podczas jazdy po ulicy z różnymi prędkościami z laptopem diagnostycznym na kolanach. Jeżeli diagnostyka będzie się odbywała w warsztacie, w foteliku i przy kawce, to nigdy się nie wykryje przyczyn wysokiego spalania. Średni koszt pełnej diagnostyki waha się od 150 do 200 zł. Warto wydać setki zanim zacznie się wydawać tysiące na nierozpoznane usterki typu wtryskiwacze, pompa WC i turbosprężarka.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
magdaboom

Auto Maniak



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1293
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen Xsara 2.0 HDI. 110 KM, Berlingo 2.0 HDI, 307 2.0 HDI, C5 1.6HDI 110KM
Piwa: 128/23
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 17:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


1. diagnostyka silnika jak wyżej
2. wymień: olej i filtr, filtr paliwa i wyczyść zbiorniczek, filtr powietrza, przepustnicę, przepływomierz. sprawdź hamulce czy któryś się nie zapieka.
to na początek.
_________________
Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 18:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


- Olej, filtr oleju raczej nie przyczyniają się do zwyżki spalania. Co najwyżej olej przedostający się z uszczelnień turbo tudzież ze zbyt dużej odmy oraz ewentualnie luzów w cylindrze - spowodują intensywne dymienie i spadek mocy. Jeżeli spadek mocy, to również spadek zużycia paliwa.
- Filtr paliwa nie przyczyni się do zwiększenia zużycia, a wręcz przeciwnie - wskutek słabej przepustowości filtra spada dawka wtrysku paliwa, a co za tym idzie, spadek zapotrzebowania na paliwo.
- Przepustnica nie ma wpływu na zwyżkę zużycia paliwa, raczej spadek. Dlatego, że przepustnica może zmniejszyć, osłabić przepustowość powietrza, a nie zwiększyć wskutek swojej awarii. Za tym idzie zmniejszenie dawki paliwa, a nie zwiększenie, ponieważ czujnik ciśnienia powietrza poinformuje komputer o zniżce powietrza. Nigdy wówczas komputer nie podejmie decyzji o zwiększeniu dawki paliwa w zmniejszonej dawce powietrza, tylko odwrotnie.
- Za pośrednictwem przepływomierza komputer steruje recyrkulacją spalin (EGR). Zatem jedynie przy wskazaniu zbyt dużej masy powietrza, a nie normalnej lub małej, komputer omyłkowo zastosuje za dużą dawkę paliwa, gdyż myśli, że jest duża masa powietrza. (Jeżeli ktoś nie rozumie tych wywodów, niech je przepisze i ewentualnie podeśle do przeczytania mechanikowi jako jedną z przyczyn nadmiernego zużycia paliwa).

Idąc w drugą stronę, należy wyliczyć następujące przyczyny zwyżki zużycia paliwa:
- Zacieranie się hamulców (w tym ręcznego) - TAK;
- "Lejące" wtryskiwacze - TAK;
- Uszkodzenie częściowe lub całkowite czujników wtryskowych, takich jak: czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku, czujnik ciśnienia doładowania powietrza, masowy przepływomierz powietrza - TAK;
- Uszkodzenie układu recyrkulacji spalin, polegające na "zacięciu się" w położeniu "otwarty" zaworu dozującego spaliny do świeżego powietrza. Wskutek tej anomalii wtryskiwane paliwo do cylindrów źle się pali w obecności za dużej ilości spalin EGR, mimo nienagannej kondycji układu wtryskowego. Oprócz spadku mocy, czarnego dymienia, nierównomiernych obrotów, jednym z pierwszych objawów jest duże zużycie paliwa. Gdy usunie się usterkę EGR, spalanie może wrócić do normy - TAK;
- Zła jakość paliwa zarówno w jedną, jak i w drugą stronę. Gdy paliwo jest zbyt "suche" (np. podlane denaturatem, benzyną, rozpuszczalnikiem albo nawet jakimś kwasem) - jest ono zbyt rzadkie, a więc wzrasta jego ilość w tej samej objętości. Przekłada się to bezpośrednio na duże zużycie paliwa. W drugą stronę - gdy paliwo zawiera zbyt dużą ilość wody, albo nadmierną ilość ciężkich estrów ropy naftowej, jak mazut lub smołę - TAK.
- Zła technika jazdy - wprawdzie w niewielkim stopniu w porównaniu do w/w czynników - jednak przy jednoczesnym występowaniu kilku niedogodności, przyczynia się znacząco do wysokich rachunków za paliwo - TAK.

Pzdr KotBUry
Powrót do góry
toronion

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZSE
Posiadane auto: Peugeot 136KM/RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 22:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


magdaboom napisał:
diesel będzie się nagrzewał chyba godzinę na postoju dlatego producetn zaleca spokojną jazdę po odpaleni silnika.

W żadnym ze swoich HDi z podpisu- nie masz webasta?
407 z RHR chyba posiada, u mnie po pięciu min. leci ciepło, po dziesięciu gorąco.
A przecież webasto w pierwszej kolejności to grzanie silnika.
Powrót do góry
Tomek-Gringo

Debiutant



Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 35
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi 2005 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 23:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


Samochód nie kopci zapala od razu i ma bardzo dobre przyspieszenie przeplywka wyczyszczona filtr powietrza nowy
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 30 Gru 2014, 10:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


No to masz załatwione trzy rzeczy, a gdzie 20 pozostałych? Czy masz filtr FAP? Jeżeli jest zapchany, to komputer usiłuje nadaremnie go wypalić i permanentnie stosuje zbyt dużą dawkę paliwa, ponieważ tym samym wspomaga wypalanie.
Przy zapchanym wydechu w ogóle nie będzie widać dymienia, mimo że silnik kopci jak jasny gwint. Podobnie dzieje się przy zapchanym kominie w chałupie. Palisz w piecu, dym wali do wnętrza domu, w oczy szczypie, a z komina nic nie leci, prawda?
Należy zatem zacząć od początku, tj. wykonać pełną diagnostykę przy pomocy "markowego" diagnoskopu zewnętrznego, którym potrafi się posługiwać diagnosta. Jeżeli go tylko posiada, a nie umie się nim posłużyć, to o d... roztrzaść całe przedsięwzięcie.
Mechanik powinien skupić się w pierwszym podejściu na odpowiedzi na pytanie: dlaczego silnik produkuje tyle tłustej sadzy? Jeżeli usunie pierwotną przyczynę emisji sadzy, oczyści wydech i przywróci pełną równowagę proporcji paliwo + powietrze, to samoistnie powinno ustać chlanie paliwa.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 30 Gru 2014, 22:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Tomek-Gringo

Debiutant



Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 35
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi 2005 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Gru 2014, 16:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


dzieki zobacze czy posiada filtr fap , auto spalilo mi na trasie 8 /100 a jechalem chwilami do 150/h bez agrysywnego ruszania
Powrót do góry
magdaboom

Auto Maniak



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1293
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen Xsara 2.0 HDI. 110 KM, Berlingo 2.0 HDI, 307 2.0 HDI, C5 1.6HDI 110KM
Piwa: 128/23
Wysłany: Wto 30 Gru 2014, 20:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr


Tomek-Gringo napisał:
dzieki zobacze czy posiada filtr fap , auto spalilo mi na trasie 8 /100 a jechalem chwilami do 150/h bez agrysywnego ruszania

czyli jest ok
_________________
Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Powrót do góry
Jacobobbo

Debiutant



Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 22 Gru 2016, 20:23
Temat postu:

Duże spalanie w 2.0


U mnie Peugeot 407 SW 2.0 136 km HDI rok 2005 koła 17' spalanie jest ok 7,5 autostrada ( 130-140 km/h ) oraz miasto to masakra ok 11-13. Jeżdzę normalnie bez ciśnienia starając się trzymać obroty w granicach 1800-2500. Olej Total Quartz po wymianie i czyszczony DPF środkiem K2. Auto kupione miesiąc temu. Przebieg 78 tys. Koła dopomowane, skrzynia manual 6-biegów. Co może być nie tak, bo to dramat. Co może być nie tak ?
Powrót do góry
spik (wp kontakt)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot308

34 900

2016r.

204 000 km

wielkopolskie

Peugeot207 SW

12 400

2010r.

185 000 km

śląskie

Peugeot308

47 900

2017r.

120 000 km

śląskie

Peugeot207 CC

15 900

2008r.

203 700 km

mazowieckie

Peugeot407

11 500

2009r.

246 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System