Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi 2005 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Gru 2014, 13:02
Temat postu:
spalanie diesla rhr
Spalanie diesla 12/100 po Krakowie . Normalne ? Moj ojciec ma takiego samego i pali ok 9 /h po Krakowie z włączona klima . Dodam ze ja wylaczam po mieście klime.
A trasa jak tam?? 12l to coś dużawo , ale spróbuj jakoś oszczędnie jeździć i wtedy zobaczysz. Odpalisz auto , to poczekaj żeby się tam coś nagrzał a nie od razu gaz i jazda. Albo zamień się z tata na chwile ;p
Odpalisz auto , to poczekaj żeby się tam coś nagrzał a nie od razu gaz i jazda.
diesel będzie się nagrzewał chyba godzinę na postoju dlatego producetn zaleca spokojną jazdę po odpaleni silnika. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2,0 HDI 136 KM FAP DW10BTED4
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 11:29
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr
Nie zdarzyło mi się większe spalanie niż 10,5 l/100km. Wtedy gnałem autostradą 200km/h przez 80 km cały czas agresywnie hamując przy najeżdżaniu na tyły i rozpędzając z gazem w podłodze do 200. Po mieście góra 8,5 l/100.
Dla mnie 12 to patologia i szukał bym niesprawności. Moja średnia z ostatnich 5000 km to 6,6.
Mi zdarzało się 13-14l krótkie trasy 6 km mróz -10 duże korki. Obecnie 10 l/km średnia prędkość 17km/h. Ciężkie auto musi swoje spalić. Trasa co innego 5,5l prędkość do 120km.
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi 2005 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 13:05
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr
Mowie odrazu ze spokojnie jezdze a na komputerze caly czas mi pokazuje ok 12 po krakowie . Dodam ze kasuje przed startem . Na trasie pokaze mi kolo 8 do 130km/h
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 17:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr
Poszukaj najpierw sam u siebie, nie opierając się wyłącznie na obliczeniach komputera. Jeżeli odpowiednie czujniki, z których komputer czerpie informacje, np. prędkość jazdy, ciśnienie paliwa, dawka wtrysku, położenie sprzęgła, itd., itp., któryś jest uszkodzony, albo źle wskazuje, to nic dziwnego, że pokazuje nierealne zużycie. Ponadto czy silnik zachowuje się normalnie, tzn. pali od pierwszego razu w największy mróz, pracuje równomiernie w każdej fazie pracy, przyspiesza i nie kopci (szczególnie podczas przyspieszania)? Jeżeli występuje którykolwiek z tych objawów, to może być właśnie jedna z przyczyn wysokiego zużycia. Należy wówczas poddać silnik pełnej diagnostyce u mechanika/diagnosty dobrze obeznanego z jednostkami HDI. Pełna diagnostyka oznacza nie tylko wyszukiwanie błędów zarejestrowanych w komputerze, ale także pobranie jak najwięcej parametrów podczas jazdy po ulicy z różnymi prędkościami z laptopem diagnostycznym na kolanach. Jeżeli diagnostyka będzie się odbywała w warsztacie, w foteliku i przy kawce, to nigdy się nie wykryje przyczyn wysokiego spalania. Średni koszt pełnej diagnostyki waha się od 150 do 200 zł. Warto wydać setki zanim zacznie się wydawać tysiące na nierozpoznane usterki typu wtryskiwacze, pompa WC i turbosprężarka.
1. diagnostyka silnika jak wyżej
2. wymień: olej i filtr, filtr paliwa i wyczyść zbiorniczek, filtr powietrza, przepustnicę, przepływomierz. sprawdź hamulce czy któryś się nie zapieka.
to na początek. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 18:42
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr
- Olej, filtr oleju raczej nie przyczyniają się do zwyżki spalania. Co najwyżej olej przedostający się z uszczelnień turbo tudzież ze zbyt dużej odmy oraz ewentualnie luzów w cylindrze - spowodują intensywne dymienie i spadek mocy. Jeżeli spadek mocy, to również spadek zużycia paliwa.
- Filtr paliwa nie przyczyni się do zwiększenia zużycia, a wręcz przeciwnie - wskutek słabej przepustowości filtra spada dawka wtrysku paliwa, a co za tym idzie, spadek zapotrzebowania na paliwo.
- Przepustnica nie ma wpływu na zwyżkę zużycia paliwa, raczej spadek. Dlatego, że przepustnica może zmniejszyć, osłabić przepustowość powietrza, a nie zwiększyć wskutek swojej awarii. Za tym idzie zmniejszenie dawki paliwa, a nie zwiększenie, ponieważ czujnik ciśnienia powietrza poinformuje komputer o zniżce powietrza. Nigdy wówczas komputer nie podejmie decyzji o zwiększeniu dawki paliwa w zmniejszonej dawce powietrza, tylko odwrotnie.
- Za pośrednictwem przepływomierza komputer steruje recyrkulacją spalin (EGR). Zatem jedynie przy wskazaniu zbyt dużej masy powietrza, a nie normalnej lub małej, komputer omyłkowo zastosuje za dużą dawkę paliwa, gdyż myśli, że jest duża masa powietrza. (Jeżeli ktoś nie rozumie tych wywodów, niech je przepisze i ewentualnie podeśle do przeczytania mechanikowi jako jedną z przyczyn nadmiernego zużycia paliwa).
Idąc w drugą stronę, należy wyliczyć następujące przyczyny zwyżki zużycia paliwa:
- Zacieranie się hamulców (w tym ręcznego) - TAK;
- "Lejące" wtryskiwacze - TAK;
- Uszkodzenie częściowe lub całkowite czujników wtryskowych, takich jak: czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku, czujnik ciśnienia doładowania powietrza, masowy przepływomierz powietrza - TAK;
- Uszkodzenie układu recyrkulacji spalin, polegające na "zacięciu się" w położeniu "otwarty" zaworu dozującego spaliny do świeżego powietrza. Wskutek tej anomalii wtryskiwane paliwo do cylindrów źle się pali w obecności za dużej ilości spalin EGR, mimo nienagannej kondycji układu wtryskowego. Oprócz spadku mocy, czarnego dymienia, nierównomiernych obrotów, jednym z pierwszych objawów jest duże zużycie paliwa. Gdy usunie się usterkę EGR, spalanie może wrócić do normy - TAK;
- Zła jakość paliwa zarówno w jedną, jak i w drugą stronę. Gdy paliwo jest zbyt "suche" (np. podlane denaturatem, benzyną, rozpuszczalnikiem albo nawet jakimś kwasem) - jest ono zbyt rzadkie, a więc wzrasta jego ilość w tej samej objętości. Przekłada się to bezpośrednio na duże zużycie paliwa. W drugą stronę - gdy paliwo zawiera zbyt dużą ilość wody, albo nadmierną ilość ciężkich estrów ropy naftowej, jak mazut lub smołę - TAK.
- Zła technika jazdy - wprawdzie w niewielkim stopniu w porównaniu do w/w czynników - jednak przy jednoczesnym występowaniu kilku niedogodności, przyczynia się znacząco do wysokich rachunków za paliwo - TAK.
Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZSE Posiadane auto: Peugeot 136KM/RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 22:19
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr
magdaboom napisał:
diesel będzie się nagrzewał chyba godzinę na postoju dlatego producetn zaleca spokojną jazdę po odpaleni silnika.
W żadnym ze swoich HDi z podpisu- nie masz webasta?
407 z RHR chyba posiada, u mnie po pięciu min. leci ciepło, po dziesięciu gorąco.
A przecież webasto w pierwszej kolejności to grzanie silnika.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 30 Gru 2014, 10:10
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) spalanie diesla rhr
No to masz załatwione trzy rzeczy, a gdzie 20 pozostałych? Czy masz filtr FAP? Jeżeli jest zapchany, to komputer usiłuje nadaremnie go wypalić i permanentnie stosuje zbyt dużą dawkę paliwa, ponieważ tym samym wspomaga wypalanie.
Przy zapchanym wydechu w ogóle nie będzie widać dymienia, mimo że silnik kopci jak jasny gwint. Podobnie dzieje się przy zapchanym kominie w chałupie. Palisz w piecu, dym wali do wnętrza domu, w oczy szczypie, a z komina nic nie leci, prawda?
Należy zatem zacząć od początku, tj. wykonać pełną diagnostykę przy pomocy "markowego" diagnoskopu zewnętrznego, którym potrafi się posługiwać diagnosta. Jeżeli go tylko posiada, a nie umie się nim posłużyć, to o d... roztrzaść całe przedsięwzięcie.
Mechanik powinien skupić się w pierwszym podejściu na odpowiedzi na pytanie: dlaczego silnik produkuje tyle tłustej sadzy? Jeżeli usunie pierwotną przyczynę emisji sadzy, oczyści wydech i przywróci pełną równowagę proporcji paliwo + powietrze, to samoistnie powinno ustać chlanie paliwa.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 30 Gru 2014, 22:02, w całości zmieniany 1 raz
U mnie Peugeot 407 SW 2.0 136 km HDI rok 2005 koła 17' spalanie jest ok 7,5 autostrada ( 130-140 km/h ) oraz miasto to masakra ok 11-13. Jeżdzę normalnie bez ciśnienia starając się trzymać obroty w granicach 1800-2500. Olej Total Quartz po wymianie i czyszczony DPF środkiem K2. Auto kupione miesiąc temu. Przebieg 78 tys. Koła dopomowane, skrzynia manual 6-biegów. Co może być nie tak, bo to dramat. Co może być nie tak ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.