Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot Partner ) 2.0 HDI Siemens - Gaśnie silnik na gorąco. (odczyty Lexia)



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Partner ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
austin

Czytelnik



Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Berlingo DW8 i 2.0 HDI i 1,6HDI
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 08 Sty 2015, 23:21
Temat postu:

2.0 HDI Siemens - Gaśnie silnik na gorąco. (odczyty Lexia)


Witam

Dot: 2.0 HDI 2002 r, Siemens (SIEMENS SID 801)

Problem polega na tym,że silnik gaśnie po nagrzaniu do ok 78*C tj gdy wskazówka temperatury płynu chodzącego dojdzie do połowy.
Dzieje się to regularnie, powtarzalnie. Również silnik nagrzany na postoju, bez wstrząsów.
Po lekkim przestygnięciu odpala znowu , po czym gaśnie jak wskazówka dojdzie do połowy (temp znamionowa)

Byłem przekonany pierwotnie ,że problem związany jest z niewielką ilością powietrza w zasilaniu paliwem po dodaniu gazu. Przejrzałem przewody, mocowania krócców w tym w baku. Wymieniłem oringi, filtr , uszczelkę na filtrze. Trochę powietrza skąś bierze po gwałtownym dodaniu gazu.

Zrobiłem próbę bez dodawania gazu, na wolnych obrotach. Nagrzałem silnik i też zgasł. Nagle. Bez szarpania, duszenia. Pracował i nagle zgasł. Jak gaśnie pojawia się CHECK ENGINE na desce. Przy ponownym uruchomieniu gaśnie.

Dziś udało mi się podłączyć Diagboxem.
Błędów nie kasowałem, chociaż jeden z nich (błąd wtryskiwacza) to efekt zdjęcia wtyku zasilania (80V). Nie bierzemy go więc pod uwagę.

Nie wiem w jakiej kolejności (chronologicznej) są prezentowane błędy. Góra to najnowsze?

Niepokoi ten czujnik ciśnienia paliwa (na szynie CR). Zapisane odczyty online wybranych parametrów w tym ciśnienia paliwa wyglądają prawidłowo do końca.
(zgasł na końcu.jpg , okolica 240 sek).

Nie wiem czy to normalne,że podczas kręcenia rozrusznikiem. Engine speed wynosi 0. Jak odpali już jest książkowe 800. Jeśli to nie jest norma, to pewnie zapisałby się błąd?

Generalnie szukać trzeba wiązki i mierzyć 5V i masę. Odczytu błędu czujnika ciśnienia paliwa wynika, że nastąpiło przekroczenie odczytu wartości max. Czy brak masy dałoby taki efekt w tym czujniku. Odczyty są wprost proporcjonalne do ciśnienia. Czujnik jest pewnie piezo + wzmacniacz sygnału.

Być może zrobię też próbę przelewową w weekend.

Pewnie w warsztacie po tym jak gaśnie na ciepło padłaby diagnoza pompa HP:)

Obstawiam brak kontaktu masy, przetarty przewód, czujniki ciśnienia paliwa, temperatury (brak błędu) ew zawór ciśnienia HP na pompie.

Może ktoś z kolegów pomógłby... Szczególnie proszę KotaBurego, który nieraz mi pomógłSmile

W załącznikach to, co udało mi się sczytać lexią(diagboxem)
Szczególnie interesujące są i jednocześnie niezrozumiałe odczyty life "zgasł...jpg". Nie rozumiem zachowania jednostki sterującej. Silnik gaśnie-> podawana jest zwiększona dawka wtrysku dla podtrzymania pracy-> po tym peaku utrzymywana jest długo wysoka dawka 18mg/cp-> jednocześnie otwierane są zawory regulatorów ciśnienia w pompie HP (0% OCR). Chcąc utrzymać pracę powinny były być domknięte na max wydajność, żeby utrzymać ciśnienie na listwie. Z drugiej strony, jeśli czujnik ciśnienia podałby sygnał MAX ciśnienie na szynie CR (a tego nie widać na odczycie), otworzenie zaworu do przelewu w pompie byłoby uzasadnione (ratowanie instalacji przed eksplozją).

Niepokoją mnie też peaki na drugim z odczytów (wolne obroty). Wtryskiwacz na pierwszym cylindrze ma dziwne szpilki korekcji na wolnych obrotach...

Uff Smile
Zdjęcia odczytów z Diagboxa w linku poniżej:
Zdjęcia
[/img]
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 09 Sty 2015, 04:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) 2.0 HDI Siemens - Gaśnie silnik na gorąco. (odczyty Lexia)


Najbliższy temat, który znalazłem w swoich zasobach, jest pod linkiem tutaj. Opisuje on wprawdzie system wtryskowy BOSCH lecz w stosunku do systemu SIEMENS różnica tkwi jedynie w tym, że zamiast sekcji wyłączania 3-go tłoczka, rezyduje dozownik niskiego ciśnienia, potocznie zwany regulatorem wydatku (ang. Fuel Flow Regulator lub Volume Control Valve). Podkreślam z naciskiem, ten zawór wówczas jest najważniejszym regulatorem ciśnienia paliwa w zasobniku. Nie drugi zawór na pompie HP, tzw. zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (ang. Pressure Fuel Regulator lub Pressure Control Valve), który jest zaworem pomocniczym w stosunku do pierwszego.
Najbliższy schemat układu SIEMENS wklejony jest tutaj.

Na Twoich doskonałej jakości screenach z odczytów Lexią przykład stopni otwarcia tych dwóch zaworów jest podany poniżej (wiersze 4 i 5):

Wygląda na to, że regulacja ciśnienia w zasobniku w tym momencie przy obrotach 800 obr/min jest w normie. Przy pierwszym regulatorze stopień otwarcia jest nieco za niski (13%) podczas gdy powinien być 15-17%. Jednak mogło to wynikać z tego, że silnik jest rozgrzany, więc niewiele potrzeba "siły" otwarcia zaworu, aby osiągnąć normatywne ciśnienie paliwa w zasobniku. Jak widać zresztą, ciśnienie zadane i rzeczywiste są równe (220 bar), a nawet rzeczywiste jest ciut większe (227 bar), czyli jak najbardziej OK.

Z analizy danych na pozostałych obrazkach wynika, że już tak słodko nie jest. W pewnych momentach zawory pokazują 22% otwarcia przy zerowej prędkości obrotowej silnika i ponad 1700 bar ciśnienia! Zatem silnik stoi, ma podane zasilanie elektryczne na zawory i chwilowe ciśnienie paliwa przekraczające wszelkie normy. W związku z tym podejrzane są dla mnie: czujnik ciśnienia paliwa (świadczy jego błąd niespójności i zbyt wysoki sygnał), a także regulator wydatku (nr 3 na moim rysunku)

Proponuję wobec tego zwrócić uwagę na kilka rzeczy, a mianowicie:
1) Czy regulator wydatku (Volume Control Valve) prawidłowo działa elektrycznie i hydraulicznie we wszystkich zakresach prędkości obrotowej i obciążenia. Najlepiej to sprawdzić poprzez podmianę regulatora wydatku na inny z identycznego silnika. Byłoby to wtedy sprawdzenie elektryki zaworu oraz jego kabli i styków. Natomiast sprawdzanie hydrauliki należałoby zacząć od oglądu zewnętrznego zaworu, a mianowicie, czy nie ma na sitku opiłków metalu. Obecność tych opiłków świadczy, że cały obieg paliwa jest skażony tą niezwykle niebezpieczną dolegliwością.

2) W celu potwierdzenia tej diagnozy trzeba by skontrolować filtr paliwa. Filtr odkrywa się, wyjmuje papierowy wkład i przy silnym oświetleniu kontroluje dno puszki filtra. Jeżeli znajduje się choćby pojedynczy wiór lub tzw. "złota mąka", to oznacza właśnie przyczynę kłopotów, tj. emisję opiłków przez pompę WC wskutek zbyt suchego paliwa. Dalsze czynności są uzależnione od poziomu wiedzy osiągniętej na ten temat. Można zajrzeć na mój profil i tę wiedzę skutecznie rozszerzyć.

3) Czy regulator ciśnienia paliwa (Pressure Control Valve - PCV) prawidłowo działa elektrycznie i hydraulicznie? Należałoby po prostu zastosować procedurę sprawdzenia opisaną w wylinkowanym temacie, łącznie z podmianą na inny z bliźniaczego silnika. Zwrócić uwagę, że PCV bez zasilania elektrycznego podaje do sterownika wartość ciśnienia równą 50 bar (w systemie BOSCH 100 bar). Jest to "siła" parcia sprężyny powrotnej zaworu i jednocześnie wiarygodny miernik tego, że PCV nie ma zasilania elektrycznego.

4) Czy czujnik ciśnienia paliwa pokazuje prawidłowe wartości? Czy nie ma chwilowego zwarcia do masy (typowa "choroba" kabli i styków), tak jak wskazują kody usterek P0193 i P1164?

Myślę, że jeśli się uporasz z kontrolą tych elementów, powinieneś wykryć przyczynę gaśnięcia silnika. Gdy po wykonaniu w/w sprawdzeń i usunięciu usterek nadal będziesz miał kłopoty - zgłoś się ponownie do nas, sięgniemy "głębiej" do w/w zagadnień.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 14 Sty 2015, 04:48, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
austin

Czytelnik



Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Berlingo DW8 i 2.0 HDI i 1,6HDI
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 09 Sty 2015, 14:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) 2.0 HDI Siemens - Gaśnie silnik na gorąco. (odczyty Lexia)


Dziękuję za szybką odpowiedź.
ad2. Filtr paliwa został kilka dni wcześniej wymieniony na nowy. Opiłków nie było. W zeszłym roku było kilka drobnych, ale nazbierało się chyba od początku. Nikt ich nie zbierał. Od lat lejemy olej 2T do paliwa. Tankujemy w markowych stacjach z w miarę nowymi zbiornikami (nie stare CPN). Mimo to osobiście reanimowałem 1,4 HDI zatankowany zeszłej zimy na Shellu w Warszawie. Po zlaniu, w filtrze paliwa przy -13*C było mleko (wytrącona parafina). Ruszył po wielu zabiegach.

Dobiorę się do wiązki, bo ostatnio podczas wymiany sprzęgła mechanicy zauważyli przetarcie przy filtrze powietrza. Mieli poizolować i zabezpieczyć. Może nie do końca im się udało. Poprzednicy zapomnieli dokręcić jednego z mocowań obudowy tegoż filtra i luźna zrobiła swoje. Dewizą warsztatu jest " nie jesteśmy najtańsi, ale dajemy jakość".....

Brak wskazania obrotów wału (0) przy otwartych zaworach może mieć źródło w uszkodzonym czujniku położenia wału korbowego lub przerwania obwodu/zwarcia. To czujnik indukcyjny. Ten błąd permanentny: Engine speed signal coherence. Silnik jeszcze się kręcił. Odczyt czujnika wału 0 rpm -> wyłączenie silnika
Nie wiem czy to częsta usterka tych silników i czy potrafi ujawniać się tylko przy wysokiej temp.
Nie wiem też czy diagbox powinien wskazywać obroty i synchronizację przy rozruchu. U mnie nie wskazuje gdy nie mogę uruchomić mimo ,że kręci rozrusznik żwawo.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 11 Sty 2015, 02:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) 2.0 HDI Siemens - Gaśnie silnik na gorąco. (odczyty Lexia)


Zgadza się, gdy słychać, że rozrusznik kręci, a nie widać obrotów czujnika GMP i prędkości obrotowej wału korbowego, oznacza uszkodzenie właśnie tego czujnika (lub jego kabli i styków - ponad 90% możliwości uszkodzenia). Również z powodu awarii tego czujnika, silnik zgaśnie nawet podczas jazdy, ponieważ komputer nie wie, kiedy i gdzie (do którego cylindra) wtryskiwać paliwo. Nie będzie przecież wtryskiwał byle jak i byle gdzie.
Jest to bez wątpienia najważniejszy czujnik wtryskowy w silniku HDI. Nawet czujnik ciśnienia paliwa nie jest tak ważny, bo jeśli ulegnie awarii, to komputer nie zatrzyma silnika tylko przejdzie w tryb awaryjny pracy.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Partner ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot Partner »

Opinie o samochodach Peugeot Partner - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Partner ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.


Peugeot2008

46 300

2016r.

125 645 km

podkarpackie

Peugeot301

34 900

2018r.

79 000 km

mazowieckie

Peugeot1007

8 990

2006r.

170 000 km

wielkopolskie

Peugeot308

36 300

2016r.

99 170 km

podkarpackie

Peugeot108

39 900

2018r.

17 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System