Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 508 ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majkaj 77

Czytelnik



Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piaseczno
Posiadane auto: Peugeot 508 sw 2.0 HDI 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Sty 2015, 14:43
Temat postu:

Silnik gaśnie na wolnych obrotach


Oto mój przypadek, może podobny do innych ale uważam że z lekka inny.

Mam 506 SW z silnikiem 2.0 HDI 130km z 2011 roku przebieg 105 tyś.
Poprzedniej zimy nagle samochód zaczął mi gasnąć na światłach czy w korku. Odpalałem jechał dalej i znowu gasł.
Udałem się do serwisu, skasowali mnie 2 stówy i powiedzieli że na kompie żadnych błędów i że wszystko jest OK. Ale nie było OK. Pomyślałem że może coś z paliwem i filtrem więc szybko wymieniłem nalałem dobrego paliwa i było super - zero problemów. Przyszła zima i problem wrócił. Szybko wykonałem operację z roku poprzedniego ale tym razem nic nie pomogło. Udałem się do serwisu i również nie znaleźli błędu sprawdzili wtryski jakieś tam ciśnienia i stwierdzili że jest OK. dodatkowo wgrali mi nowy soft silnika. Niestety to też nie pomogło.
Objawy wyglądają następująco: silnik pracuje około 800 obrotów nagle obroty spadają i gaśnie, po wgraniu tego nowego softu jak odpalę to wskakują na 900 i działa jakieś kilka minut po czym znowu gaśnie. nie ma w tym żadnej reguły. Bywają dni że jest OK nic się nie dzieje.

Chyba nie za bardzo profesjonalnie opisałem mój problem ale się zupełnie na tym nie znam i proszę o jakąś podpowiedz albo adres do warsztatu w Warszawie który spróbuje to rozwikłać.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 82/1
Wysłany: Sob 10 Sty 2015, 03:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach


Gaśnięcie silnika HDI po nienagannym zapłonie może mieć źródło w zaledwie kilku przyczynach:
1) Brak elektryki na stykach wtryskiwaczy (5 - rys. poniżej), zaworów regulacyjnych ciśnienia paliwa w zasobniku. W zależności od systemu SIEMENS lub DELPHI są to: regulator wydatku (3) lub regulator ciśnienia (4).

Również chwilowe przerwy w zasilaniu elektrycznym obydwu komputerów, tj. wtryskowym pod maską oraz BSI w kabinie pod kierownicą, mogą przyczyniać się do nagłego gaśnięcia silnika. Najbanalniejsza jest awaria akumulatora, jego kabli lub luz na klemach. Zacząłbym od poszukiwania tych najprostszych rzeczy, tj. właśnie od akumulatora.

Żadne z objawów nie są rejestrowane w pamięci sterownika, ponieważ wszystko odbywa się za szybko. Kumaty mechanik, dowiedziawszy się, że ni z tego nie z owego silnik raptownie gaśnie, nie ma komunikatów na pulpicie i za chwilę jednostka napędowa daje się uruchomić, powinien sięgnąć po rozum do głowy, że nic nie pękło, nic się nie zepsuło, tylko najzwyczajniej w świecie gdzieś brakuje styku elektrycznego.
Coś bardzo mało ambitni są ci mechanicy w Piasecznie: robią coś na odczepnego, kasują 2 stówy i jazda do domu!

Logika myślenia powinna pomóc w ten sposób, że brakuje styku na elementach odpowiedzialnych za wtrysk paliwa na zasadzie: jest styk - jest wtrysk, nie ma styku - nie ma wtrysku. Dlatego np. brak zasilania elektrycznego na regulatorze wydatku (3) zatrzyma silnik, ponieważ nie ma przepływu paliwa ze zbiornika do pompy WC (1) i dalej do zasobnika (7) i wtryskiwaczy (5). Jeżeli nie ma przepływu, to z powodów oczywistych nie ma sprężania paliwa przez pompę WC i w rezultacie wtryskiwacze nie dostają paliwa i silnik gaśnie, mimo nienagannej kondycji całego układu wtryskowego (z wyjątkiem braku styku na zaworze).
Tak samo w razie utraty zasilania przez drugi elektrozawór (4) w systemie SIEMENS, silnik zgaśnie.
Równie dobrze mogą szwankować styki we wtyczce chociażby jednego wtryskiwacza. Gdy kontakt elektryczny się urywa, to wtryskiwacz nie wtryskuje, bo nie ma prądu. A jak nie ma prądu, to wtryskiwacz nie otwiera się.
Identyczne objawy wystąpią w przypadku utraty zasilania przez komputer. Nie ma prądu, nie ma sterowania wtryskiem i silnik staje.

2) Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienia paliwa w zasobniku. Ciśnienie paliwa w zasobniku (7) to podstawa życia silnika HDI. Nie trzeba chyba wyjaśniać dlaczego? Jeśli ciśnienie chwilowe jest za małe i gwałtownie spada, to komputer jest bardzo wyczulony na to, ponieważ czym grozi taki nagły spadek? Oczywiście tym, że powstał przeciek i paliwo leje się na gorący silnik, a więc może wybuchnąć pożar! Dlatego natychmiast odcina zasilanie elektryczne na wtryskiwacze oraz aktywuje zawory regulacyjne ciśnienia (3 i 4) na zamknięcie dopływu paliwa do obwodu wtryskowego.
Identycznie dzieje się (tak jest zaprogramowany komputer), gdy ciśnienie w zasobniku gwałtownie wzrasta ponad wartość maksymalną. Nagły wzrost ciśnienia może rozsadzić system wtryskowy. Dlatego również aktywowane są zawory regulacyjne na zamknięcie dopływu paliwa. Regulator ciśnienia (4) jest całkowicie otwierany na przelew paliwa do zbiornika.
Przyczyny spadku lub wzrostu ciśnienia są różnorodne, np. zapowietrzenie systemu, przecieki paliwa na zewnątrz lub na odwrót: nie działają wtryskiwacze i ciśnienie wzrasta, itp.

Na podstawie czego komputer orientuje się, że ciśnienie paliwa jest za małe lub za wielkie? Komputer obserwuje zmiany ciśnienia przy pomocy piezoelektrycznego czujnika ciśnienia (8). Tutaj może również tkwić trick, że czujnik wprowadza w błąd komputer, sygnalizując odpowiednio: gwałtowny spadek ciśnienia (np. we wtyczce czujnika brak styku i sygnał napięciowy zamiast 600 bar wskazuje 0 bar) lub gwałtowny wzrost ciśnienia (zwarcie we wtyczce do masy). Wszystko dzieje się pomimo tego, że ciśnienie rzeczywiste jest idealnie równe ciśnieniu zadanemu, nie skacze z góry na dół, a więc nie ma powodu do gaszenia silnika. Wszystko jest OK, tylko jeden czujnik paskudnie oszukuje komputer!

Dodać należy, że silnik zostanie zatrzymany, bez względu na to czy układ wtryskowy paliwa i elektryka są w idealnym stanie, znów z powodu nawet częściowej (nie całkowitej) awarii czterech czujników:
1. Czujnik GMP i prędkości obrotowej wału korbowego - działa na zjawisku Halla, umieszczony jest w pobliżu małego kółka napędowego wału korbowego od strony rozrządu. Na podstawie czytelnych sygnałów tego czujnika komputer podejmuje decyzję co do początku (fazy), sekwencji, czyli kolejności wtrysku. Gdy sygnał z czujnika zostanie w jakimkolwiek sposób przerwany lub zakłócony, komputer natychmiast zatrzymuje silnik, ponieważ nie wie kiedy i gdzie wtryskiwać paliwo. Nie będzie przecież wtryskiwał byle jak i byle gdzie.
2. Omawiany wyżej czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku.
3. Czujnik ciśnienia oleju - sprawa oczywista: ciśnienie oleju spada, oznacza wyciek oleju, a więc niebezpieczeństwo zatarcia silnika. Komputer zatrzymuje raptownie silnik, odcinając zasilanie wtryskiwaczy i całe paliwo z obwodu wtryskowego kierując przelewami do zbiornika.
4. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - jeżeli temperatura silnika podskoczy powyżej 130 stopni C, w tym czujnik oszuka, że jest tak wysoka temp., mimo że w rzeczywistości jej nie ma - również komputer zatrzyma silnik bez ostrzeżenia.

Tutaj jest pole do popisu dla myślącego mechanika, gdyż z tego widać, iż czujniki te potrafią nagle wyłączyć silnik, mimo nienagannej kondycji obwodu wtryskowego paliwa niskiego i wysokiego ciśnienia. Komputer nie odbierze żadnego ostrzeżenia, gdyż przebieg zakłócenia jest tak szybki, że nie zdąży zarejestrować usterki w pamięci trwałej. Stąd kierowanie się mechaników wyłącznie odczytem usterek, a nie logiką myślenia - jest fatalnym błędem. A oni jeszcze za swoje błędy każą sobie płacić!

Na razie wyliczyłem zaledwie 2 przyczyny gaśnięcia silnika, które powinien z łatwością wykryć każdy mechanik.

Uczcie, panowie, tych ludzi szacunku dla siebie. Jeżeli koleś niczego nie stwierdza po podłączeniu pod diagnoskop zewnętrzny i następnie wyciąga rękę po kasę, to powinien dostać klapsa po tych rękach, a nie pieniądze.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
rafcies1

Debiutant



Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 140 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Lis 2016, 22:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach


Miałem to samo. Na 95% przyczyną jest wadliwie działający (szczególnie na zimnym silniku) regulator ciśnienia pompy CR. Było na forum - poszukaj.
Powrót do góry
domel44

Czytelnik



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Andrychów
Posiadane auto: 508 SW 2.0 HDI 2013
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 25 Maj 2017, 15:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 508 ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach


W mojej 508 SW 2.0 HDI pomogła wymiana czujnika ciśnienia pompy paliwa.
Jak ręką odjął problemy zniknęły.
Dzięki wielkie za pomoc.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 508 »




 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot

308

64 900

2018r.

3 215 km

śląskie

Peugeot

3008

98 900

2017r.

14 108 km

mazowieckie

Peugeot

207

12 900

2008r.

118 000 km

wielkopolskie

Peugeot

508 SW

59 900

2015r.

139 323 km

małopolskie

Peugeot

208

45 400

2016r.

31 086 km

dolnośląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System