Witam jakie wasze zdanie jest o czyszczenie egr, czyszczenie kolektora ssącego i przepustnic.. Jak wiadomo z przebiegiem rośnie nalot tak zawane klejące smoły na tych częściach, Po czyszczeniu uczujemy dynamikę pojazdu ? Jak później z uszczelnianiem tych elementów - uszczelki.
Witam.
Jeśli chodzi o dynamikę jazdy to w zależności jak upchany jest Egr, jeśli jest mocno zabrudzony to słabszy silnik i większe spalanie trochę. Po takim wyczyszczeniu jest oczywiste dużo lepiej, a uszczelniamy zawsze nową uszczelką lecz nie którzy silikonem walą gdzie następnie po jakimś czasie wycieki mogą występować . Więc zalecam uszczelki nowe zakładać. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Witam
Czysciłem kolektor i intercooler (wewnatrz), egr nie czysciłem.
Kolektor był dosyc mocno zabrudzony tłusta sadza ciężka do wyczyszczenia, nie obedzie sie bez pobrudzenia ;p
Intercooler czysciłem rozpuszczalnikiem nitro i sprezonym powietrzem z kompresora. Kanaliki były przytkane olejem z odmy.
Po wyczyszczeniu Ic silnik minimalnie lepiej zbierał od od dołu - takze warto było, a z kolektorem nie bylo wyczuwalnej różnicy.
sluchajcie, czy ktos ma moze jakis schemat jak sie zabrac do czyszczenia? co zdjac, czego nie ruszac, jak najlepiej czyscic? ew. filmik pokazujacy co i jak? lub zdjecia? bylbym wdzieczny za pomoc.
Już kilka razy opisywałem co robię w celu utrzymania w czystości kolektora ssącego i innych elementów silnika oraz jego układów bardzo podatnych na gromadzenie się w nich szkodliwych osadów.
Przede wszystkim dodaję do paliwa półsyntetyczny olej do dwusuwów. Po co ile i jak, to jest dokładnie opisane w innych tematach, na innych forach itd.
Najprostszy test, aby zobaczyć jak to działa, to wytarcie jednorazową białą papierową chusteczką higieniczną wnętrza wylotu rury wydechowej. W przypadku mojego samochodu chusteczka w czasie takiego testu ma śladowe ilości brudu. Jeśli nie ma sadzy na wylocie z rury wydechowej diesla, to w całym układzie wydechowym też jest jej znacznie mniej. W związku z tym można się również spodziewać, że w kolektorze dolotowym i w zaworze EGR osadów także jest mniej.
Dodatkowo przed każdą wymianą oleju używam Diesel Applicator Spray firmy ProTec, lub zamiennie produkt Liqui Moly Oczyszczacz kolektorów dolotowych No 5168 do chemicznego usunięcia osadów w układzie dolotowym. Pierwszy aplikuje się przy obrotach ok. 2000-2500, drugi przy niższych.
Skąd taki pomysł. Próbowałem kiedyś oczyścić kolektor w Mercedesie diesel 2.2. To jest robota na kilka ładnych godzin, a nawet dni! Wszystko trzeba zdemontować, a potem wyczyścić, co wcale nie jest łatwe z uwagi na specyfikę tych osadów. Potem jeszcze wszystko trzeba zmontować. Najgorsze jest to, że cały dolot i EGR ponownie będą zanieczyszczane osadami w trakcie dalszej eksploatacji. Szukałem w internecie, drążyłem temat i doszedłem do wniosku, że zamiast tracić czas na demontaż, montaż, papranie się w smole i sadzach, lepszym rozwiązaniem jest aplikacja zawartości półlitrowej butelki do kolektora w trakcie chemicznego czyszczenia i wlewanie ćwiarteczki oleju 2T do paliwa w trakcie każdego tankowania. To można robić nawet w białej koszuli i z krawatem.
Co do pytania o schemat układu dolotowego i wydechowego z EGR-em, to obowiązkowo warto się z nim zapoznać. Google bardzo szybko znajduje takie schematy. Diesel Applicator Spray oraz oczyszczacz firmy Liqui Moly aplikuje się za masowym przepływomierzem powietrza, który w przypadku silnika 2.0 HDI jest na wyjściu z filtra powietrza.
Mój samochód ma obecnie ok. 170 000 km, żadnych problemów z silnikiem do tej pory nie zaobserwowałem, żadnych błędów nie odczytano, żadnych objawów czegokolwiek.
Średnie zużycie paliwa za ostatnie 9999 km wskazywane przez komputer 5,8 l.
Kusi mnie by sprawdzić samochód na hamowni, ale w pobliżu miejsca zamieszkania nie ma dobrej, więc może dopiero w wakacje podjadę sobie gdzieś na taki pomiar.
To jest forum raczej dla tych, którzy chcą naprawiać i szukają wiadomości „krótkich i na temat”. Jednakże nie wydaje mi się, aby faktycznie wszyscy forumowicze byli zawodowymi mechanikami, dlatego informacja jak zapobiegać, aby nie naprawiać też może być dla wielu osób bardzo przydatna.
Wiedzę ogólną na temat „co zdjąć, czego nie ruszać, jak najlepiej czyścić?” , lub jak stosować wspomniane przeze mnie płyny można znaleźć na YouTube lub stronach producentów środków chemicznych. Wystarczy wpisać „czyszczenie kolektora”, „czyszczenie intercoolera”, „kolektor dolotowy diesel” itp. Będą to oczywiście ogólne informacje, wręcz szczątkowe, czasami bardzo amatorskie, a czasami bardzo profesjonalne. Nie można się łudzić, że jest to robota na kwadrans. Chemiczne czyszczenie płynem trwa ponad 20 minut. Mechaniczne czyszczenie z demontażem i montażem zdecydowanie dłużej, jego czas trwania należy liczyć w godzinach.
Proponuję też wpisać w google „nagar w kolektorze w dieslu”, a wyszukiwarka pokaże sporo zdjęć ilustrujących omawiany temat oraz wskaże sporo linków do interesujących stron www.
Zawory EGR można również regenerować. Akurat do 2.0 HDI koszt takiej usługi jest jednym z niższych, bo wynosi 250 PLN, czyli ok. 20-25 % nowego zaworu. Kiedyś znalazłem w internecie taki serwis: www.zaworyegr.pl, ale nie miałem jeszcze potrzeby z niego skorzystać.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.