Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) 307 HDI 2.0 90KM brak mocy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mega2004

Czytelnik



Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): oŁAWA
Posiadane auto: Peugeot 307 2.0 HDI 90KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Mar 2015, 23:32
Temat postu:

307 HDI 2.0 90KM brak mocy


Witam od miesiąca jestem posiadaczem 307 2.0HDI 90KM kupiłem ją od pani która miała auto 5 lat i przez ten okres nie przekraczała 100Km/h jazda po mieście.Samochód na początku nie jechało wiecej jak 130km/h po przepaleniu prędkość max wzrosła do 150km/h. Silnik przyspiesza jednostajnie jak by nie miał turbo (zamula) (nie kopci) gdy go poprzeciągam na biegach zaczyna jechac troche lepiej. EGR zaślepiłem ale zero poprawy, przepływke odpinam ale też auto jedzie tak samo. Filtry,olej,rozrząd wymieniony. Podpinałem go do kompa u mechanika ale niby wszystko jest jak w książce (doładowania turbo nie sprawdził).Może mial ktoś taki problem i mi pomoże pozdrawiam i czekam na odp.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 18 Mar 2015, 00:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 HDI 2.0 90KM brak mocy


Witam.

Cytat:
(doładowania turbo nie sprawdził)

A szkoda, ale sprawdź przewody podciśnieniowe wszystkie możliwe gdzieś się przetarł lub odczepił się, a tą zaślepkę od egr zdejmij.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 18 Mar 2015, 02:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 HDI 2.0 90KM brak mocy


Cytat:
Doładowania turbo nie sprawdził,
ponieważ przy pomocy diagnoskopu nie można sprawdzić. Ten typ HDI nie ma czujnika ciśnienia doładowania. Nie potrzeba również odpinać na razie zaślepki z EGR, gdyż zrobione jest bardzo dobrze. Recyrkulacja nie zakłóca obiegu powietrza poprzez dodatkową obecność spalin i o to chodzi. Natomiast z pewnością należy się zająć w pierwszej kolejności całym obiegiem powietrza, a także wylotem spalin, gdyż tutaj może być niedomaganie. Zwyczajowo więc zalecam dokładne sprawdzenie wszystkich rur dolotowych powietrza, począwszy od filtra powietrza, poprzez szczelność i drożność rur. Dlatego, że każda dziura lub zapchanie jakimś kawałkiem folii, czy szmaty - powoduje straty mocy, mimo nienagannej kondycji całego układu doładowania. Również w identyczny sposób należy skontrolować układ wylotowy spalin, gdyż nagromadzenie sadzy powoduje identyczne objawy, jakby powoli wsadzano kartofla do rury wydechowej. Właśnie brak dymienia przy stratach mocy, może być spowodowany "przyhamowaniem" wylotu spalin.

Dopiero gdy wszystkie rury są dokładnie sprawdzone krok po kroku i nie widać żadnych problemów, należy się pochylić nad turbosprężarką. Przypominam przy tej okazji, że jest to najprostsza z wszystkich turbawek, jakie znajdują się w HDI, ponieważ jest "samosterowalna" za pomocą właśnie powietrza dolotowego. Nie ma więc żadnej elektryki w postaci nastawnika elektromagnetycznego podciśnieniowego, znanego z jednostki silniejszej (110 KM) i zaopatrzonej w intercooler. Tutaj chłodnicy powietrza nie ma, więc jest ułatwione zadanie.

Prostym sprawdzianem szczelności rur jest ich odpinanie i sprawdzanie poprzez przykładanie ręki, czy powietrze odpowiednio silnie "ssie". Doświadczony mechanik potrafi także rozróżnić po głosie pracy silnika, czy ma dobre doładowanie, czy nie. Najbardziej zaawansowaną formą kontroli jest pomiar ciśnienia doładowania pompką z ciśnieniomierzem i porównanie z wartością normatywną ciśnienia.

Przy okazji odpinania rur powietrza, zwrócić uwagę na tzw. odmę, czyli odpowietrzenie silnika (na obrazku poniżej oznaczone czerwoną strzałką). Uwaga! Pokazany jest silnik 110 KM, jednak odmę ma identyczną. Jeżeli po jej odpięciu, widać zbyt dużo spalin z wnętrza silnika lub olej (podczas gazowania silnikiem), to również może być powód "osłabienia" jednostki przez niepożądaną obecność dodatkowych spalin lub oleju w powietrzu. Jednak zwykle dużej odmie towarzyszy silne zadymienie spalin.


Gdy mechanicy lub Ty dojdziesz, że winna jest turbosprężarka, to też zachowywać się przytomnie, czyli nie wymieniać jej od razu na nową, lecz wpierw sprawdzić dokładnie na silniku. Przede wszystkim podlega kontroli "mieszek" z dźwignią sterującą (czyli siłownik pneumatyczny, połączony wężykiem z układem dolotowym powietrza). Jest to najczęstsza przyczyna niedomagania z uwagi na częste mechaniczne uszkodzenie prostego mechanizmu sprężynowo-przeponowego wewnątrz "mieszka". Można to sprawdzić wzrokowo, aczkolwiek z dużymi trudnościami, obserwując ruch dźwigni sterującej w momencie zapłonu silnika i następnie gazowania na postoju. W tym celu obserwator powinien zająć odpowiednie stanowisko, oświetlając dokładnie siłownik i dźwignię, a druga osoba zapala silnik. Tuż po rozruchu dźwignia powinna szybko poruszyć się z pozycji zerowej do maksymalnej. Świadczy to o tym, że mechanizm sterowania ciśnieniem turbiny (nie sprężarki) jest sprawny. Jeżeli dźwignia porusza się wolno, skokowo lub w ogóle nie reaguje, prawdopodobnie wskazuje na przyczynę straty mocy.
Turbosprężarkę należy wtedy wymontować, poddać przeglądowi na stole warsztatowym, po czym ewentualnie naprawić lub wymienić części.

Więcej można poczytać i obejrzeć obrazki tutaj. Nowicjuszowi takiemu jak Ty, zdecydowanie zalecam intensywną lekturę, której tutaj nie brakuje, a która polepsza przede wszystkim stan wiedzy kierowcy nt. własnego pędzidła. Gdybyś najpierw poczytał tutejsze forum, to zapewne nie kupiłbyś auta, które zostało zmulone przez poprzedniego właściciela i dlatego je sprzedał. Z pewnością za "dobrą" cenę...

Pzdr KotBury
Powrót do góry
mega2004

Czytelnik



Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): oŁAWA
Posiadane auto: Peugeot 307 2.0 HDI 90KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Mar 2015, 21:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 HDI 2.0 90KM brak mocy


Witam na wstępie dziekuje bardzo za pomoc i tak wyczerpującą odpowiedz.Po przeczytaniu pana postu ruszyłem do garażu i próbowałem zaobserwować działanie tego zaworu z gruszką na turbinie, po właczeniu stacyjki gruszka nie rusza sie natomiast jak gazuje porusza sie ale około 1-2 milimetry czyli praktycznie stoi.Postanowiłem rozruszac ją breszką i pod naciskiem breszki chodziła około 2 cm ale cieżko, rozruszanie nie przyniosło efektu dalej gazując ruszała sie tylko 1-2 milimetry......, tak wiec moze to byc wina tej gruszki???pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 18 Mar 2015, 22:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 HDI 2.0 90KM brak mocy


Przed wymontowaniem turbosprężarki radziłbym upewnić się na 100%, czy rzeczywiście mieszek i dźwignia są uszkodzone, dlatego że silnik nie jest pod obciążeniem. Po drugie, nie wiadomo, czy mieszek w momencie startu silnika jest "otwarty", czy "zamknięty". Są bowiem dwa typy sterowania. Należy zatem to zweryfikować, najlepiej u dobrego mechesa, znającego dogłębnie turbodiesle. Trzeba bowiem pamiętać, że wymuszenie ruchu brechą nie jest to samo, co działanie pneumatyczne wewnątrz mieszka. Zatem być może ruch kilku milimetrów pod ciśnieniem powietrza w mieszku jest normalny, natomiast działanie siłowe - nienormalne. W związku z tym zalecam daleko idącą rozwagę w podejmowaniu decyzji o rozbieraniu być może sprawnej turbawki.

Nie zapomnij adresu forum po naprawie.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 18 Mar 2015, 22:38
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
wasyl6302

Czytelnik



Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Orzysz
Posiadane auto: Peugeot 307sw 2.0HDI 90KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Lip 2015, 01:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 HDI 2.0 90KM brak mocy


Kolego Kot Bury jestem nowy na tym forum, ale mam też problem z mocą i mam nadzieję że pomożesz.
Podpinam się pod ten temat bo jest zbliżony do mojego problemu.
Od 5 lat mam cytrynkę C4 1,6HDI 92KM i świetnie śmiga, chociaż mam 285tys przejechane.
Żonie kupiłem 2 miesiące temu 307sw 2,0HDI 90KM. Dzisiaj przejechałem tym samochodem 600km i brakuje mu strasznie mocy przy wyprzedzaniu. Ja cytrynką wciskam i jadę (chociaż obładowana narzędziami, a dodatkowo box i drabina na dachu), a peugeot się strasznie długo namyśla, chociaż puściutki. Niby podobna moc, ale żeby wyprzedzić Tira to muszę mieć kawał przestrzeni przed sobą. Dodatkowo pedał gazu dziwnie działa. W cytrynce dotknę i jedzie, a w tym wciskam i dopiero w jakiejś chwili bierze.

Zapomniałem dodać najważniejszego. Auto kupiłem tanio bo stało ponad 2 lana na parkingu bez ruszania. Kostka aż ma wgnioty pod kołami. Oczywiście cena była bardzo fajna. Zrobiłem w nim już chyba wszystko, ale brak tej mocy mi przeszkadza. Żona tego nie czuje, bo jeździ tylko po mieście i już się przyzwyczaiła, ale jak wsiądzie do mojego to jak mały rajdowiec jedzie, bo ma ciężką nogę po peugeocie.

Jestem elektrykiem, a nie mechanikiem, ale cytrynkę prowadzę prawie sam od początku. Oprócz rozrządu resztę napraw zrobiłem sam u ojca w kanale. Mam nadzieję że z 2.0 HDI też dam sobie radę z pomocą forum.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
_________________
Pozdrawiam

Wasyl6302
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 19 Lip 2015, 14:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 307 HDI 2.0 90KM brak mocy


Cytat:
Jestem elektrykiem, a nie mechanikiem, ale cytrynkę prowadzę prawie sam od początku. Oprócz rozrządu resztę napraw zrobiłem sam u ojca w kanale. Mam nadzieję że z 2.0 HDI też dam sobie radę z pomocą forum.
Jeżeli, jak mówisz, "cytrynkę prowadzę prawie sam od początku", czyli o wiele bardziej zaawansowaną technicznie niż wspomniany silnik 2,0 HDi 307, to nie wiem, w czy problem. Powinieneś z zamkniętymi oczami orientować się, dlaczego jednostka nie ma mocy. Tym bardziej, że masz prawdopodobnie wszystko dokładnie opisane w tym wątku, jak również w wylinkowanym na czerwono. Jeżeli przeczytałeś, to powinieneś działać według wskazówek tam wyszczególnionych. Jeżeli nie przeczytałeś, to wybacz, ale nie będę się powtarzał dwa razy, bo Tobie się nie chce czytać. Tak więc włożyć trochę wysiłku, kreatywności, a nie liczyć na to, że ktoś nie widzący i nie słyszący silnika za Ciebie zrobi.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

99 900

2020r.

55 000 km

wielkopolskie

Peugeot407

24 900

2011r.

136 000 km

śląskie

Peugeot3008

89 900

2018r.

94 000 km

wielkopolskie

Peugeot5008

82 800

2020r.

122 000 km

małopolskie

PeugeotPartner

43 900

2018r.

187 888 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System