Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem 306'ki z silnikiem 2.0 HDi 2000r hatchback.
wczoraj zauważyłem problem z uruchamianiem wiatraków na chłodnicy, silnik nawet przy temperaturze około 100*C nie załącza ich. Szukając problemy znalazłem roztopiony pod maską jeden z przekażników ( http://zapodaj.net/450e27d1a0830.png.html przekażnik był roztopiony w miejscu PIN'a zaznaczonego niebieską kreską) po wymianie przekażnika nowy po chwili zrobił sie gorący, a wiatraki ani drgnęły, wymieniałem na gorącym silniku.
Czy ktoś Was miał podobny problem, bądź może zasugerować gdzie szukać rozwiązania mojego problemu.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 11 Kwi 2015, 18:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) Wentylator chłodnicy
Bezpiecznika nie wywala? Nie uszkadza się bezpiecznik?
Najprawdopodobniej doszło do zwarcia w układzie zasilającym silnik wentylatora. Jeżeli możesz, zrób zdjęcie pinów tego przekaźnika, a dokładniej chodzi mi o oznaczenia na przekaźniku przy pinie(np liczby 15,30 itp) i do tego schemat(często na bocznej obudowie jest schemat tego przekaźnika).
Według mnie, został uszkodzony któryś z przewodów, przez co jest zwarcie, które skutkuje zwiększonym prądem a co za tym idzie, wręcz gotującym się przekaźnikiem. Musisz wziąć multimetr i posprawdzać omomierzem jakie są wartości rezystancji. Wyjmij wtyczkę z wentylatora i sprawdź omomierzem. Najlepiej, jakbyś odłączył akumulator i dopiero wtedy badał rezystancję. Podczas badania rezystancji, urządzenia nie mogą być zasilone.
Możliwe jest też uszkodzenie silnika wentylatora(zabrudzenie itp), przez co silnik potrzebuje więcej prądu do rozruchu, mimo że nawet nie rusza się, co skutkuje paleniem przekaźnika(np przekaźnik ma zbyt małą obciążalność prądową i przekroczenie tej wartości skutkuje topieniem się przekaźnika).
Możesz również sprawdzić, odłączając wtyczkę wentylatora i podłączenie samemu zasilania i sprawdzenie czy wentylator się ruszy. No i oczywiście sprawdź też napięcia we wtyczce.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 12 Kwi 2015, 07:57
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) Wentylator chłodnicy
Witam.
Sprawdź czujnik(włącznik) termiczny wentylatora, być może zwarcie robi i dlatego grzeje się przekaźnik, bo z opisu widać że jest duże obciążenie napięcia od wentylatora do przekaźnik a między nimi jest czujnik(włącznik)termiczny to on powoduje zwarcie. Chyba że instalacja jest uszkodzona przetarta i też zwarcie mogą robić co należało sprawdzić. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.