Podczas wypalania fap ( dioda w lusterku) Autem bardzo szarpię, zależy raz przy wpalaniu bardzo szapie niemożliwa jazda autem a raz trochę delikatniej ale szarpanie zawsze następuje podczas wypalania..
Na początku znalazłem,przerwany wężyk podciśnienia od klapy przepustnicy ciepłego powietrza, także myślałem ze to jest powód szarpania ponieważ przy wypalaniu klapa ciepłego powietrza otwiera się a zimnego powietrza zamyka się - szarpanię jest nadal - bezmian.
Przepustnice mieszalnika sprawdziłem na krótko podciśnieniem jedna otwiera się a druga zamyka wiec przepustnice są ok .
Kupiłem Lexie i Diaxboxem zrobiłęm test -
test- przepustnicy ciepłęgo powietrza
test -przepustnicy EGR ( zimnego powietrza)
Sciągłem weże powietrza przepustnicy włożyłem lusterko i nacisnąłem test - przbiegło pomyślnie klapa jedna i jak druga otwierała się i zamykala kilka razy.
Także eletrozawóry podciśnienia mieszalnika są ok.(chyba ze elektrozawór przy stałym napięciu -długim otwarciu klapy zanika napięcie czy coś , bo test otwiera i zamyka a nie trzyma w pozycji zamknietej )
Podczas wypalania filtra zatrzymałem się na poboczu sciągłem opaski węzy powietrza włożyłem lusterko i jedna klapa jak drugo zamknięta. Brak powietrza.
Podczas wypalania filtra cząsteczek stałych jesli odłączę wężyk podcienia klapy zimnego powietrza (klapa się otworzy jak podczas nie wypalania filtra) Auto nie szarpię można jedzic normalnie..
Nie chce odłączyć i zaślepić wężyka podciśnienia klapy zimnego powietrza,wtedy egr bedzie mniej wydajny.
Filtr cząsteczek stałych wypala się co 680-850km
Przebieg mam 168000km
na diaxbox filtr jest w stanie dobrym żywotność do 300000 wymieniony przy przebiegu 100000.
Zrobię jesze test - wypalanie postojowe z diaxboxa i zobacze, moge nagrać film.
Co o tym sądzicie proszę o pomoc z tym kłopotem borykam się od momentu zakupu auta od grudniu, 15000km temu.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 12 Kwi 2015, 23:43
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
No, prawdziwie rzetelna robota z tym sprawdzaniem, trzeba przyznać. Niejeden mechanik powinien uczyć się rzetelności i dociekliwości.
Ale do rzeczy. Nic dziwnego, że silnik szarpie przy wypalaniu FAP, jeśli obydwie klapy zamykają się w dolocie powietrza. Nie może tak być, ponieważ jest bardzo silnie zakłócony proces spalania z powodu zbyt małej ilości tlenu w komorach spalania. Dodatkowo, przy obecności spalin EGR, które niekiedy współuczestniczą w procesie wypalania, niedomaganie potęguje się.
Po pierwsze zatem, starałbym się wykluczyć wszelkie możliwe uboczne zakłócenia w dopływie powietrza do cylindrów. W tym celu byłoby słusznym posunięciem chwilowe zaślepienie układu EGR. Na forum rezyduje co najmniej kilkanaście opisów mojego autorstwa, gdzie i jak zaślepić EGR.
Po drugie, przeprowadziłbym wymuszone wypalanie FAP poprzez program diagnoskopu zewnętrznego lub nawet bez wymuszania, ale sam musiałbyś obserwować jak dotychczas podczas jazdy. Jest to bardzo ważne, ponieważ wykluczasz w ten sposób niekorzystny wpływ spalin EGR na samozapłon w cylindrze w momencie akcji z FAP, obserwując reakcje klap powietrza. Jeżeli podczas krytycznego wypalania FAP silnik nie szarpie, oznacza winę EGR lub... przepływomierza.
Po trzecie więc, odślepiłbym z powrotem EGR i wykonałbym z kolei jazdę testową, ale z wyłączoną kostką elektryczną przepływomierza. Wówczas komputer przechodzi na tzw. masę awaryjną, czyli ok. 300 mg/skok i oczywiście zamyka całkowicie dopływ spalin recyrkulacji do świeżego powietrza. Dzięki tej reakcji orientujemy się, czy przepływomierz dobrze, czy źle steruje recyrkulacją spalin. Jeżeli zawyża on masę powietrza, czyli pokazuje, iż jest "dużo" powietrza, a nie "normalnie", komputer wpuszcza "dużo" spalin EGR, zamiast "normalnie" lub "wcale". Objawem "dużej" ilości spalin recyrkulacji, podkreślam - w momencie wypalania FAP - jest silne szarpanie lub nierównomierne obroty.
Tak więc jeżeli przy wypiętej kostce elektrycznej ustaje szarpanie, oznacza właśnie zawyżanie masy powietrza przez przepływomierz i wskutek tego złe sterowanie całkowicie sprawnym układem EGR. Natomiast gdy sytuacja jest bez zmian, tzn. silnik szarpie nadal tak jak przed wypięciem kostki elektrycznej, oznacza uszkodzenie układu EGR. Najprawdopodobniej zaworu bezpośrednio sterującego dopuszczaniem spalin.
Jest to oczywiście najczęstsza przyczyna zakłóceń po stronie powietrza, tj. albo EGR, albo przepływomierz, a nie przepustnic powietrza, które być może są całkowicie sprawne.
Dopiero gdy ustalisz na 100%, że niedogodności nie powoduje ani EGR, ani przepływomierz, wtedy należy skupić się nad działaniem przepustnic. Jeżeli ich ruchomość (sprawność mechaniczna) nie budzi zastrzeżeń, to usterka musi tkwić po stronie ich sterowania podciśnieniem. Co już wyeksperymentowałeś, ale nie do końca.
Ogólnie trzeba powiedzieć, co już wielokrotnie podkreślałem, że jeżeli pojawiają się od dłuższego czasu zakłócenia w obiegu powietrza w mieszaninie ze spalinami recyrkulacji spalin - użytkownika czekają same nieszczęścia. Zwykle kumulują się one w systemie naczyń połączonych w wydechu oraz filtrze FAP, ponieważ silnik stale jeździ z niedomiarem powietrza, a przez to z nadmiarem spalin, a więc emituje ponadprzeciętną ilość sadzy. Dlatego komputer próbuje zbyt często przeprowadzać proces usuwania tej sadzy za pomocą FAP. Jest to błędne koło, zwłaszcza gdy usuwanie sadzy nie nadąża za szybkością jej emisji.
Dlatego zawsze zachęcam użytkowników do zapoznania się z budową własnego silnika, ponieważ to wybitnie procentuje, tak jak u kolegi zi0allegro. Jest łatwiej i szybciej coś wykryć w tym skomplikowanym światku silnika HDI, gdy kierowca mniej więcej się orientuje, co się dzieje w obiegu powietrza i spalin.
Druga rzecz bardzo istotna, to uświadomienie, że to nie FAP jest winien w pierwszej kolejności, o czym zapewne wie dobrze kolega poszkodowany. To nie jest tak, że winien jest kominiarz, który w pewnym sensie przypomina filtr sadzy. Przecież jeden i drugi usuwa sadzę: kominiarz z komina, a FAP z rury wydechowej.
Ogarnia mnie pusty śmiech, gdy czytam taką np. poradę: "wypłucz FAP myjką ciśnieniową i po kłopocie". Oznacza to ni mniej ni więcej, iż załatwimy na cacy sprawę zapchanego komina w chałupie poprzez cykliczne płukanie kominiarza karczerem...
Trzeba więc odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego musisz tak często wzywać kominiarza do czyszczenia komina, a dopiero potem zabierać się za myjkę, nie odwrotnie.
Oznacza to, że trzeba za wszelką cenę znaleźć i usunąć pierwotne źródło emisji nadmiernej ilości sadzy, a dopiero potem usunąć usterkę wtórną, a nie odwrotnie. Być może usunięcie przyczyny pierwotnej przywróci pełną sprawność silnikowi bez potrzeby bezustannego płukania kominiarza wodą pod ciśnieniem...
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
witaj,dzięki za odpisanie.
Zrobiłem wypalanie wymuszone auto wskoczyło na 4000tys/obr.
Silnik chodził równo,nie szarpało silnikiem.
Natomiast moje szarpanię nastepuje przy progu oborotów mniejszych i podczas jazdy gdy wypala się filtr.
Podczas regeneracji wymuszonej przez diabox sprawdziłem przepustnice gorącego powietrza była otwarta maksymalnie także jak pisałeś przepustnice jednak prawdopodobnie są sprawnę, wyczytałem ze regulacja podciśnienia jest analogowa i progresywna - sterowanie i zmiennym napięciem RCO elektrozaworu także przepusnica może byc otwarta w róznych procentach. Zawsze sprawdzałem ją na biegu jałowym a nie podczas wysokich obrotów..
Odkręciłem rurę od EGR która dochodzi do kolektora sącego jest zapchana w 60% wąskie gardło przejscia...
takze zawór egr może nie zamykać się do konca ponieważ przeszkadza mu nalot, a podczas mniejszych obrotów przepustnica gorącego powietrza może nie otwiera się całkowicię i wytwarza się w kolektorze większe podćisnienie które wciągają spaliny z egr i nastepuje szapranie tak jak odpisałeś...
W sobotę odkrece zawor egr , zobacze czy faktycznie jest nieszczelny i go porządnie wyczyszczę następnie przed wmontowaniem zrobię test zaworu egr przez diabox -zobacze wizualnie czy działa... A po montażu zrobię -uczenie zaworu egr.
Następnie poczekam do wypalenia filtr jeśli szarpanię bedzie nadal zrobię jak pisałeś , zaslepie go.
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
Chciałem dziś wyczyścić egr lecz sruby mocujące egr do bloku silnika są obrobione i nie moge ich odkręcić wiec zaślepiłem EGR ,nie miałem czym wiec wziełem puszkę po piwie dodam ze dziś wracjąc z pracy zauważyłem delikatnie szarpanie silnikiem na małych obrotach , może fatycznie układ EGR...
Poczekam teraz do wypalenia fap i zobaczymy czy szarpię
Prosze odpowiedzieć na pytanie czy zaślepienie egr jest bezpieczne ?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 14 Kwi 2015, 22:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
Jeżeli zaślepiłeś EGR we właściwym miejscu, to spaliny nie mają dostępu do świeżego powietrza i w związku z tym nie może być winna recyrkulacja spalin. Wynika z tego, że przyczyna szarpania lub nierównomiernych obrotów silnika tkwi gdzie indziej. Z tym, że od razu wykluczamy cokolwiek z obwodu powietrza i FAP, tj. turbosprężarkę, klapy powietrza (przepustnice ciepłego i zimnego powietrza), filtr powietrza, a także intercooler. Żadne z tych elementów nie mogą powodować szarpania, więc odsuwamy je na bok jako całkowicie sprawne. Ewentualnie mogą one jedynie zmniejszać moc (np. zapchanie filtra powietrza i filtra FAP ).
Podkreślam to z naciskiem, gdyż niepotrzebnie kierowcy tracą czas i pieniądze na rzeczy, które nie mogą "trząść" silnikiem, jako że nie są wtryskiwane sekwencyjnie na podobieństwo paliwa. Mamy zatem znacznie ułatwioną drogę diagnostyczną, ale z kolei wzbudzającą lęk, ponieważ wchodzi tutaj w rachubę zwykle układ paliwowy. Jest on z natury rzeczy najkosztowniejszy, ponieważ zawiera elementy pracujące pod bardzo wysokim ciśnieniem (powyżej 1000 bar), jak wtryskiwacze elektromagnetyczne (piezoelektryczne III-ej generacji), pompa WC, i inne.
Na Twoim miejscu zacząłbym jak zwykle od tego, co proponuję w takiej sytuacji, tj. od własnoręcznej kontroli filtra paliwa i obecności na dnie puszki metalowych opiłków (wiór). Oto jeden z przykładów, jakie nadsyłają kierowcy bombowców. Na obrazku poniżej są widoczne opiłki metalu na dnie puszki filtra paliwa.
Jeżeli takie opiłki znajdziesz w swoim filtrze, oznacza, że tankujesz zbyt "suche" paliwo i ono prawdopodobnie jest przyczyną wszystkich nieszczęść, łącznie z nadmiernym dymieniem, częstym wypalaniem FAP, itp.
Najniebezpieczniejszym zjawiskiem jednak może być w skrajnym wypadku, wcale nierzadkim jak się okazuje, całkowite zatarcie pompy WC, w następstwie którego następuje przeskok lub urwanie paska rozrządu. Gdy jest to silnik nowszej generacji, tj. DW10BTED, może nastąpić również uszkodzenie kłowego połączenia wałka rozrządu z pompą WC, zamontowaną po przeciwnej stronie rozrządu, czyli po stronie skrzyni biegów.
Należy również poświęcić znaczną część czasu na solidną lekturę tematu, gdyż zazwyczaj wiedza nawet renomowanych mechaników jest uboga. Słowem, tego co się pisze na tym forum, nie znajdziesz w żadnej książce, czy instrukcji serwisowej. Na początek proponuję więc poczytać tutaj.
Jeżeli jednak filtr paliwa oraz ewentualnie kontrolowany regulator wydatku nie budzą zastrzeżeń, to w następnej kolejności posłużyć się zdecydowanie diagnoskopem zewnętrznym to poszukiwania usterki w układzie paliwowym oraz po stronie elektryki.
Na razie poprzestańmy na tym, co jest w zasięgu ręki, tj. kontrola filtra paliwa, a potem zobaczymy. Czekamy na wyniki inspekcji.
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
zle mnie zrozumiałeś lub ja źle napisałem, przed zaślepieniem egr jak wracalem z pracy auto zaczeło delikatnie szarpać podczas jazdy gdy pedał przyspieszenia był lekko naciśnięty.
Następnie zaślepiłem EGR przyjechałem już około 200km szarpan nie odczułem , wszystko w porządku,poczekamy do wypalenia fap i zobaczymy czy szarpię podczas wypalania..
Co do filtra paliwa to w lutym zmieniałem filtr opiłków metalu nie było..
Dodam też jak kupiłem lexia odczytałem 3 błedy silika ,wiec je skasowałem aby zobaczyć czy pojawią się , ostatnio podłączyłem lexie aby zobaczyć możliwosci i błedy znów sie pojawły -
U1118 - łączność w sieci CAN confort
P1693 - przebudzenie kalkulatora sterowania zdalnie
U2001 - przebudzenie kalkulatora sterowania zdalnie
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
Witaj i nastąpiła pora wypalenia tym razem odstep wynosił 830km , zawór ERG zaślepiony - podczas regeneracji auto szarpało co do prawdy nie tak mocno jak dotej pory ale szarpania są bardzo odczuwalne , wiec zatrzymalem się i sciągłem podciśnienie przepustnicy zimnego powietrza (klapa otwarta) szarpanie nie ustąpiło, Do 2.500obrotów najbardziej odczuwalne.
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
Cześć. Podłączę się do tematu. U mnie występuje ten sam problem - szarpanie do 2000obr/min, dodatkowo dzisiaj zapalił się komunikat "Ryzyko zatkania filtra cząstek stałych", "Błąd jakości spalin", check engine i tryb awaryjny. Wszystko to nastąpiło, gdy jechałem na trasie szybkiego ruchu przy próbie wypalenia FAP-u. Po zatrzymaniu się i ponownego uruchomienia silnika, został tylko check engine i "bład jakości spalin" - szarpanie ustąpiło, auto odzyskało moc. Niedawno wymieniłem mieszalnik powietrza na kolektorze ssącym, bo miałem zerwany napęd klapy gorącego powietrza, ale nie pomogło. Stawiam na EGR lub czujnik różnicy ciśnień FAP. W poniedziałek zaczynam walkę.
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
witam nastąpiła pora wypalenia i auto dalej szarpię wiec zawór egr w porządku .
Podczas normalnej jazdy sprawdzałem parametry stwierdziłem ze podczas podjedzenia pod góry wydatek powietrza rozni się znacznie od zadanego .
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
Cześć, u mnie szarpanie powróciło. Zrobiłem jazdę próbną z wyczepionym wężykiem podciśnienia klapy zimnego powietrza (po to aby klapa była cały czas otwarta) - szarpanie nie ustąpiło, wystąpił brak mocy.
Druga jazda próbna z wypiętą wtyczką przepływomierza - szarpanie ustąpiło, jazda stała się możliwa w dolnym zakresie obrotów (do 2000obr/min), ale auto jakby ciut osłabło i gorzej się wkręcało powyżej 3000obr/min. Czy to będzie usterka przepływomierza, jak sugeruje KotBury?
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
Po podłączeniu pod komputer i jeździe próbnej (szarpiącej) w pewnej chwili wyskoczył błąd na zatkany FAP. Ale po diagnostyce fapu, okazuje się, że jest zatkany w ok 40%. Podczas jazdy po drodze szybkiego ruchu ok 120km/h, wyskoczył bład na zatkany fap i auto weszło w tryb awaryjny. Po odłączeniu przepływomierza nic takiego się nie dzieje, auto jeździ normalnie. Ktoś ma sugestie?
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
Ja już nie wiem, w którym momencie fap się wypala. Przegoniłem go na trasie, bo myślałem że się wypala, a wyskoczył błąd "Ryzyko zatkania FAP", "Błąd jakości spalin" i włączył się tryb awaryjny. Jak odepnę przepływomierz, to nie szarpie, ale po czasie zapala się "Błąd jakości spalin", ale w tryb awaryjny nie wchodzi.
Re: ( Peugeot 407 ) Szarpanie podczas wypalania FAP.
Cześć Panowie,
Udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie tą samą walkę co zi0allegro, ale w chwili obecnej odłożoną na plan dalszy, bo wymieniam dwumasę. Mam teraz elegancki dostęp, bo wyszarpałem cały silnik, żeby dostać się do skrzyni (brak kanału lub podnośnika). Na razie zauważyłem, że w rurze powietrza z turbiny było dużo oleju, do tego stopnia, ze była cała zalana, a że biegnie ona pod silnikiem, to wyglądało to jak zalany syfon. Planuje, jeszcze rozpołowić FAP i zobaczyć jak wygląda.
Pozdrawiam
Mr_Jacko _________________ Pozdrawiam
Jacek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.